اکانت شاتر استوک چیست و نحوه خرید فایل از شاتر استوک

اگر به دنبال عکس‌های استوک هستید، Shutterstock سرویسی کاربردی به شمار می‌آید. در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی گیفت کارت به بررسی اشتراک شاتر استوک می‌پردازیم.

شاتر استوک به عنوان بهترین سرویس تصاویر استوک، در مدل میکرو استوک مشهور است، زیرا تصاویر بسیار عالی را در قیمت‌های خیلی پایین عرضه می‌کنند.

برخورداری از آرشیوی عظیم از تصاویر استوک بدون هیچ گونه محدودیتی در سرچ برای کاربران، هزینه پایین خرید فایل از شاتر استوک و موارد مشابه از دلایل محبوبیت این سرویس است.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

 

معرفی شاتر استوک

  • Jon Oringer به عنوان یک برنامه نویس معروف، مؤسس این شرکت مستقر در نیویورک است.
  • در زمره اولین سرویس‌های ایجاد اشتراک تصاویر استوک است.
  • آرشیوی با بیشتر از 434 میلیون عکس دارد.
  • لایسنس‌های Royalty-Free را می‌فروشند. (تصاویری با قیمت بسیار پایین)
  • پلن‌های اشتراکی عالی که قیمت تصاویر آن کمتر از یک دلار است.
  • در کنار تصاویر استوک، از فیلم‌های استوک، محتوای مهم روزنامه‌ها، موزیک و صدا برخوردار هستند.

حدود ۳۰ سایت فعال در زمینه ارائه عکس‌های استوک مورد مطالعه قرار گرفتند و در آن مواردی مانند قیمت، صدور مجوز و پشتیبانی مشتری بررسی شد که اشتراک شاتر استوک امتیاز ۵ از ۵ را در میان تمامی سرویس‌ها کسب کرد.

لازم به ذکر است که تا قبل از این، باید برای انواع مختلفی از محتوا، اشتراک متفاوتی نیز خریداری می‌شد، اما اکنون با یکپارچه سازی انجام گرفته، می‌توان با خرید یک اشتراک، هر نوع عکس و فیلمی که بخواهید را دانلود کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

 

تاریخچه شاتر استوک

سرویس مذکور در سال ۲۰۰۳ با کتابخانه‌ای متشکل از ۱۰۰.۰۰۰ عکس از مؤسس خود شروع به کار کرد. پس از مدتی از تأسیس، تصاویر مشارکت کنندگان را نیز به آرشیو خود افزود. در آن زمان به مالکان اشتراک شاتر استوک اجازه می‌داد تا تعداد معینی از تصاویر را در ازای پرداخت هزینه ثابت ماهانه، دانلود کنند. شرکت‌هایی مانند iStock نیز از این شیوه تقلید کردند و خود را ارتقاء دادند.

هدف اساسی این سرویس بر روی ارائه محتوای متنوع و بهترین عملکرد در تکنولوژی، متمرکز بوده است.

از همان ابتدا، شاتر استوک با کتابخانه بزرگ خود (95 میلیون تصویر و 800.000 فایل جدید هفتگی)، کتابخانه‌ای بزرگ از تصاویر کاربردی در پروژه‌های گوناگون را داشت. این تصاویر تحت لایسنس Royalty-Free در دسترس بودند.

روز به روز این سرویس پیشرفت کرد و حال از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی، سرچ معکوس تصاویر، ادیتورهای آنلاین و غیره پشتیبانی می‌کند.

بالاخره سرویس شاتر استوک با ارائه فیلم و فایل صوتی، ارتقاء به سرویس ثبت تصاویر برای افراد مشهور و خبرساز و غیره، به یک فروشگاه تصویری تبدیل شده است و در کسب و کار این افراد نقش مهمی ایفا می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

لایسنس‌های اشتراک شاتر استوک
لایسنس‌های اشتراک شاتر استوک

نحوه کار شاتر استوک

به دلیل فروش لایسنس‌های Royalty-Free در سرویس مذکور، عکس‌های RF هزینه بسیار پایینی دارند.

Royalty-Free بدین معنی است که با پرداخت هزینه برای یک بار، قادر به استفاده از تصاویر موجود در هر کجا و برای همیشه هستید.

کاربران Shutterstock

افرادی که از تصویر و ویدئو برای خلق آثار هنری استفاده می‌کنند مانند بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا و یا بازاریابان و غیره از اصلی‌ترین کاربران این سرویس هستند.

زمانی که با خرید اکانت شاتر استوک، مجوز استفاده از این سرویس را دریافت کردید، می‌توانید از تصاویر مختلف موجود برای تبلیغات تجاری، طراحی گرافیکی و دکوراسیون استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید از تصاویر موجود در فضای مجازی برای تبلیغات تجاری استفاده کنید، شاتر استوک بهترین گزینه است، زیرا اجازه استفاده از تصاویر موجود را می‌دهد، اما استفاده از تصاویر ارائه شده در سایت‌های دیگر ایمن و قانونی نیستند و ممکن است دردسرساز باشند.

با وجود تمام این موارد، در استفاده از تصاویر شاتر استوک نیز چارچوب‌هایی تعریف شده است. به طور مثال، نمی‌توان از تصاویر مدل‌ها برای تبلیغ آیتمی خاص استفاده کرد و یا استفاده از تصاویر در زمینه‌های توهین‌آمیز و مرتبط با موارد غیر اخلاقی ممنوع است و همچنین فروش مجدد تصاویر، توزیع و یا هدیه دادن آن‌ها مجاز نیست.

برخی از محدودیت‌های موجود با پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای دریافت مجوز Extended، قابل حذف هستند.

برای دسترسی به تصاویر، ویدئو و محتوای سرمقاله، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اقدام به خرید فایل از شاتر استوک نمایید.

نکته: امکان آپلود عکس شاتر استوک در سایت استوک دیگری وجود ندارد، مگر این که از خالق تصویر اجازه مستقیم داشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

 

پلن‌های اشتراک شاتر استوک

سرویس شاتر استوک در ۴ پلن زیر وجود دارد و شرایط دسترسی به تصاویر موجود در کتابخانه خود را برای کاربران فراهم می‌کند:

  • Standard استاندارد
  • Enhanced پیشرفته
  • Editorial ویرایشی
  • Premier برتر

در صورتی که عکس دانلود شده از شاتر استوک را به صورت مستقیم به دیگری ارائه نمی‌کنید و از آن در طراحی‌های خود استفاده می‌کنید، پلن استاندارد تقریباً تمامی استفاده‌های آنلاین را پوشش می‌دهد و اما برای استفاده از نسخه‌های چاپی نامحدود برای کالا مانند تیشرت، لیوان و غیره باید پلن پیشرفته (Enhanced) را خریداری کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

استفاده از طرح‌های شاتر استوک در تیشرت
استفاده از طرح‌های شاتر استوک در تیشرت

از پلن Editorial برای تهیه مقالات خبری استفاده می‌شود و برای مقاصد تجاری کاربردی ندارند.

پلن پرایمر اجازه دسترسی به پلتفرم Enterprise Shutterstock را می‌دهد. این پلن بیشتر برای شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ کاربردی است و شرایط استفاده از کامپوننت‌های بدون واترمارک و غیره را فراهم می‌سازد. پلن استاندارد و پیشرفته فاقد ویژگی‌های موجود در پلن پرایمر هستند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

 

نحوه استفاده از شاتر استوک

پس از خرید اشتراک شاتر استوک از سایت معتبری مانند انارگیفت، می‌توانید موضوع مورد نظر خود را سرچ کنید. برای این کار کلمه کلیدی خود را در نوار جستجو تایپ کنید. در این قسمت می‌توانید از فیلترهای موجود برای یافتن دقیق‌تر موضوع استفاده کنید. پس از یافتن تصویر و یا ویدئوی مورد نظر خود، بر روی دکمه دانلود کلیک کنید. این دانلود از حجم بسته خریداری شده شما کم می‌شود.

خرید عکس از شاتر استوک

پس از خرید اشتراک شاتر استوک، به روش زیر عمل کنید:

  1. به وبسایت رسمی Shutterstock بروید.
  2. بر روی Pricing در گوشه سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. یکی از دو گزینه Buy now و یا Buy pack را انتخاب کنید.
  4. با اکانت شاتر استوک خود وارد شوید.
  5. روش پرداختی خود را انتخاب کنید.
  6. سفارش خود را مجدداً بررسی کنید.
  7. بر روی Complete checkout کلیک کنید.

پلتفرم Creative Flow

این یک پلتفرم زیر مجموعه شاتر استوک است که برای بازاریابی مؤثر کاربران طراحی شده است. در هسته مرکزی این پلتفرم، برنامه Creative وجود دارد که شرایط دسترسی به تمپلیت‌های طراحان حرفه‌ای را فراهم می‌کند. برنامه مذکور از ابزارهای ادیت پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند. به طور مثال می‌توانید با خرید اشتراک شاتر استوک و تنها با یک کلیک، تصویر پس زمینه را حذف کنید و یا حتی ابعاد تصویر را به کمک هوش مصنوعی و بدون کاهش کیفیت، برای پلتفرم‌های متنوع تغییر دهید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

رابط کاربری پلتفرم Creative Flow در شاتر استوک
رابط کاربری پلتفرم Creative Flow در شاتر استوک

از دیگر ویژگی‌های Creative Flow، دسترسی به پیشنهادات خلاقانه بر پایه هوش مصنوعی است. این پیشنهادات به شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع بتوانید بهترین تصاویر را پیدا کنید. علاوه بر این، شرایط سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی پست‌ها و غیره، برای تقویم کاری از قبل وجود دارد.

مجموعه Offset: تصاویر با کیفیت فوق‌العاده

مجموعه آفست اکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از شاتر استوک در دسترس است و منبعی برای تصاویر استوک حرفه‌ای به شمار می‌رود. این مجموعه از ۱.۳ میلیون تصویر استوک با مجوز Royalty-Free تشکیل شده است. لازم به ذکر است که تصاویر موجود در این کلکسیون توسط با استعدادترین خلاقان هنری ثبت شده‌اند. از جمله می‌توان به تصاویری از سبک زندگی جذاب، مناظر خیره کننده و غیره اشاره کرد.

دسترسی به تصاویر فوق‌العاده Offset با خرید اشتراک شاتر استوک
دسترسی به تصاویر فوق‌العاده Offset با خرید اشتراک شاتر استوک

AI Image Generator

AI Image Generator در شاتر استوک به شما امکان ایجاد تصاویر جدید خلاقانه و مورد نیاز را می‌دهد. بدین معنی که پس از خرید اشتراک شاتر استوک و با تایپ کردن و توصیف تصویر درخواستی از این سرویس، هوش مصنوعی موجود شروع به ارزیابی خواسته‌های شما و سپس ارائه چند تصویر نهایی می‌کند. شما از میان تصاویر دریافتی، آن را که به هدف شما نزدیک‌تر است انتخاب خواهید کرد. بدیهی است که هر چه بیشتر توضیح دهید، تصویری بهتر دریافت می‌کنید.

از زیباترین ویژگی‌های این بخش در شاتر استوک این است که می‌توان از رنگ روغن، کاراکتر کارتونی، نئون و موارد مشابه در طرح نهایی بهره‌مند شد.

هوش مصنوعی در شاتر استوک
هوش مصنوعی در شاتر استوک

تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی نیز مانند دیگر تصاویر موجود در شاتر استوک هزینه دارند و باید مبلغی را به عنوان حق استفاده پرداخت کرد. لازم به ذکر است که می‌توانید از این تصاویر در هر زمینه‌ای مانند بازاریابی استفاده کنید.

 

ویژگی‌های دیگر اشتراک شاتر استوک

با خرید اشتراک شاتر استوک به برخی از ویژگی‌های زیر نیز دسترسی دارید:

عکس‌های رایگان

سرویس شاتر استوک برای دانلود تصاویر رایگان و بدون واتر مارک، گزینه‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • Free Collections: در پلن استاندارد شاتر استوک می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر استوک رایگان را دریافت کنید. با استفاده از این ویژگی، شرایط بازنشر دیجیتالی نامحدود تصاویر مذکور و همچنین باز تولید فیزیکی تا ۵۰۰.۰۰۰ بار فراهم است.
  • Email newsletter: با استفاده از آدرس ایمیل خود می‌توانید یک حساب رایگان شاتر استوک بسازید. در این حساب به صورت هفتگی به یک عکس وکتور و یک عکس استوک دسترسی خواهید داشت. این تصاویر با مجوز Royalty-Free ارائه می‌شوند.

پشتیبانی خوب از مشترکین

امکان برقراری ارتباط از طریق ایمیل، چت زنده و تماس‌های تلفنی برای مشترکین شاتر استوک فراهم است. مدت زمان پاسخگویی پشتیبانان به ایمیل کاربران از ۶ تا ۱۲ ساعت بود و مدت زمان جواب به چت‌های زنده ۲ تا ۳ دقیقه برآورد شده که بسیار سریع می‌باشد.

نکته: پشتیبانی چت زنده در روزهای تعطیل پاسخگو نیست.

اپلیکیشن‌های موبایلی

برنامه Shutterstock در آی او اس و اندروید در دسترس است که شرایط جستجو، ذخیره‌سازی، به اشتراک گذاری و دانلود را برای کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی به خلاقان آثار هنری کمک می‌کند تا در حال حرکت و در هر زمان و مکان بتوانند ایده‌های خود را عملی کنند.

استفاده از اشتراک شاتر استوک در اپلیکیشن‌های مربوطه
استفاده از اشتراک شاتر استوک در اپلیکیشن‌های مربوطه

ادغام با اپ‌های دیگر

این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا به جای دانلود تصاویر از شاتر استوک و سپس آپلود آن‌ها در برنامه‌های گرافیکی، مستقیما آن‌ها را در این اپ‌ها به کار ببرند. در واقع شاتر استوک با برنامه‌هایی مانند فاینال کات پرو، وردپرس، پاورپوینت، گوگل اسلایدز، Creative Cloud و Sketch ادغام شده است.

در ضمن افزونه کروم شاتر استوک به نام Shutterstock Reveal، شرایط اسکن کردن تصاویر آنلاین را برای شما فراهم می‌سازد.

تغییر سایز تصاویر و تبدیل فرمت فایل‌ها

با خرید اشتراک شاتر استوک می‌توانید به ابزارهای رایگانی مانند تغییر سایز و فرمت تصاویر (JPEG, PNG, TIFF)، تولید طرح‌های رنگی و ساخت کلاژهای زیبا دسترسی داشته باشید.

تغییر ابعاد عکس در Shutterstock
تغییر ابعاد عکس در Shutterstock

ابزاری برای سرچ تصاویر

این ابزار با برخورداری از فیلترهای متنوع، در جستجوی سریع تصاویر مورد نظر به شما کمک می‌کنند. در ابتدا کلمه کلیدی را تایپ می‌کنید و سپس با فیلترهای موجود، جستجوی انجام شده را محدود می‌کنید. همچنین جستجوی معکوس عکس نیز بسیار کاربردی است. بدین معنی که اگر تصویری را در اینترنت مشاهده کردید که به نظر شما مناسب بود، از آن برای یافتن تصویر در شاتر استوک و خرید استفاده می‌کنید.

پلاگین وردپرس

از تاریخ دسامبر 2020، با استفاده از این افزونه می‌توانید تصاویر دلخواه را از شاتر استوک در وردپرس آپلود کنید و مورد استفاده قرار دهید. این افزونه با وردپرس معمولی، وردپرس وی آی پی (پلتفرمی برای اسپاتیفای و فیسبوک) کار می‌کند. برای استفاده باید این افزونه را دانلود کرده و به اکانت شاتر استوک متصل کنید.

بهترین استفاده از این پلاگین، مشاهده لحظه‌ای و پیش نمایش کار نهایی با درج تصویر هدف است. البته تصویر مذکور به همراه واتر مارک دیده می‌شود که با گرفتن لایسنس، این واترمارک حذف خواهد شد.

اکنون که با ویژگی‌های سرویس طراحی Shutterstock آشنا شدید، بهتر است با خرید اشتراک شاتر استوک، قابلیت‌های آن را تجربه کنید. برای آشنایی با ابزارهای طراحی و خرید اشتراک طراحی بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید