تفاوت‌ ویزا کارت و مستر کارت؛ مقایسه دو کردیت کارت مجازی محبوب

در سال‌های اخیر نیاز به استفاده از انواع کارت اعتباری بین المللی مانند وانیلا کارت، ویزا کارت و مستر کارت و غیره برای انجام اموری مانند قراردادهای بین‌المللی، خرید از سایت‌‌ های خارجی، پرداخت هزینه‌ها در سفرهای خارجی، رزرو هتل خارجی و … بیش از پیش احساس می‌شود. در این میان انتخاب یک کارت بانکی بین‌المللی که امکانات خوبی داشته باشد کار دشواری است. علاوه بر این، در ایران سال‌هاست که به دلیل تحریم‌‌ها دسترسی به حساب‌های بین‌المللی امکان‌پذیر نیست.

خوشبختانه برای پرداخت‌های ارزی می‌توانید از کردیت‌ کارت‌های مجازی مانند ویزا کارت مجازی و مستر کارت مجازی استفاده کنید. در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرج تخصصی و معتبر خرید گیفت کارت به مقایسه دو کردیت کارت مجازی محبوب یعنی ویزا کارت و مستر کارت می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

قبل از شروع بررسی و مقایسه این دو کارت اعتباری بین المللی لازم است تاکید کنیم کارت‌هایی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انارگیفت به فروش می‌رسد از نوع مجازی است و نمی‌توان بصورت فیزیکی آن را تهیه کرد!

کردیت کارت مجازی
کردیت کارت مجازی

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

پیش از هر چیز باید بدانید که هیچ کدام از این شرکت‌ها Visa یا Mastercard کارت صادر نمی‌کنند. کارت‌ها توسط بانک‌های مختلف صادر شده و هر بانک نرخ بهره، کارمزد و تسهیلات خود را دارد. ویزا کارت و مستر کارت در حقیقت شبکه‌های پرداختی هستند (مانند شاپرک در داخل ایران) که پرداخت‌های بین بانک‌ها و گیرنده‌ها (صاحبان کارت) را بر عهده دارند.

تفاوت این دو کارت زیاد نیست و هر دو شبکه پرداخت، مزیت‌هایی مانند محافظت از کلاهبرداری، امنیت پرداخت و سایر ضمانت‌نامه‌ها را به صاحبان خود ارائه می‌دهند. بهتر است قبل از مقایسه به معرفی مختصر هر کدام از این شرکت‌ها بپردازیم…

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

Visa Card

معرفی ویزا کارت
معرفی ویزا کارت

در سال 2020 شرکت ویزا 21.8 میلیارد دلار درآمد خالص با حجم پرداخت 8.8 تریلیون دلار کسب کرد. محصولات اصلی ویزا شامل کارت‌های اعتباری credit، نقدی debit و پیش پرداخت prepaid هستند.

 کردیت کارت و دبیت کارت هر دو به حساب بانکی صاحب حساب متصل هستند، اما Prepaid Card یا همان کارت پیش پرداخت، به حساب بانکی متصل نبوده و اعتبار آن محدود به موجودی است که توسط بانک مشخص شده است و ویزا کارت مجازی جز این دسته می‌باشد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

Visa به طور کلی کارت‌ها را در دو سطح ویزای پایه و ویزای امضا ارائه می‌کند. کارت‌های سطح پایه خدماتی مانند پرداخت صدمات ناشی از تصادف ماشین، ضمانت‌های خرید، کمک‌های اضطراری و جایگزینی فوری کارت را پوشش می‌دهند.

کارت ویزای امضا نیز شامل همه‌ی امکانات سطح پایه به علاوه خدماتی از قبیل دسترسی به تخفیف‌های ویژه برای سرگرمی‌ها، سفر، ورزش و … می‌باشد.

Visa از نظر تراکنش‌ها، حجم خرید و کارت‌های در گردش گسترده‌تر است، اما هر دو کارت Visa و Master پذیرش یکسانی دارند و کمتر جایی وجود دارد که فقط یکی از این کارت‌ها را بپذیرد و از آن پشتیبانی کند!

برای خرید ویزا کارت مجازی از انارگیفت به لینک مراجعه کنید.

Master Card

معرفی مستر کارت
معرفی مستر کارت

در سال 2020 شرکت مستر کارت 15.5 میلیارد درآمد خالص با حجم پرداخت 6.3 تریلیون دلار بدست آورد.

Mastercard در سه سطح پایه، جهانی و ممتاز (جهانی الیت) ارائه می‌شود. سطح پایه خدماتی مشابه سطح پایه ویزا کارت دارد. در سطح جهانی علاوه بر خدمات سطح پایه، مزایایی مانند تخفیف هتل‌ها و پرواز و کشتی‌های کروز، مشاوره سفر، استقبال ویژه فرودگاهی، محافظت از تلفن همراه و … ارائه می‌شود.

مستر کارت جهانی ممتاز (Elite) بالاترین سطح در انواع مستر کارت است که علاوه بر مزایای دو سطح قبلی، امتیازات اضافی مانند امتیازهای جایزه Fandango برای تخفیف خرید بلیط فیلم از طریق Fandango و امتیاز World Elite Concierge را ارائه می‌کند. (World Elite Concierge دسترسی به یک سرویس نگهبان اختصاصی است که می‌تواند وظایف مختلفی مانند رزرو و کمک در خرید را انجام دهد.)

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

مهمترین سرویس متمایز Master Card، حفاظت از قیمت است. به این صورت که اگر کالایی را خریداری کنید و تا 60 روز بعد هزینه آن کاهش یابد، مستر کارت این اختلاف قیمت را به دارنده کارت باز می‌گرداند.

برای خرید مستر کارت مجازی از انارگیفت روی لینک کلیک کنید.

هر دو شرکت از شناخته شده‌ترین شرکت‌ها و با اعتبار جهانی هستند. همچنین در سرعت عملیات و امنیت کاملا قابل اعتماد می‌باشند. پس تفاوت اصلی بین این شرکت‌ها در محدودیت‌ها و امکانات آن مجموعه است؛ در نتیجه باید کارتی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما در زمینه خدمات ارزی باشد.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

مزایای کلی ویزا کارت و مستر کارت

مزایای کلی ویزاکارت و مسترکارت
مزایای کلی ویزاکارت و مسترکارت

به طور خلاصه مزایایی که این دو کارت به مشتریان ارائه می‌دهند به‌صورت زیر است:

ویزاکارت:

  • مزایای سفر: پیشنهادات و تخفیف در بیش از 900 مرکز اقامتی در جهان
  • امنیت پرداخت و خرید: برای دارندگان این کارت حداکثر 10.000 برنامه امنیتی وجود دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

مستر کارت:

  • مزایای سفر: مستر کارت برای مشتریان سطح جهانی و ممتاز خود، تخفیفات ویژه‌ای را جهت اقامت در هتل‌های مجلل ارائه می‌دهد. علاوه بر این، شامل انواع تخفیفات برنامه‌های تفریحی و رویدادهای خاص و لوکس می‌باشد.
  • امنیت پرداخت و خرید: شامل محافظت در برابر افت قیمت و خرید تا حداکثر 60 روز برای مشتریان سطح جهانی و 120 روز برای سطح جهانی الیت می‌باشد.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

ویزا کارت یا مستر کارت؟

ویزا کارت یا مستر کارت
ویزا کارت یا مستر کارت

اگر قصد دارید برای خرید از سایت‌های اینترنتی خارجی و یا سفر به کشورهای دیگر از کردیت کارت استفاده کنید، پس از مطالعه مقاله فوق می‌توانید به راحتی یکی از این دو کارت را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت دو کارت پیشنهادی و معتبر بین‌المللی هستند و همیشه اولین و بهترین انتخاب هر فرد به حساب می‌آیند. برای خرید این دو کارت از نوع مجازی، به بخش کارت‌های پرداخت فروشگاه اینترنتی انارگیفت مراجعه کنید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید به پشتیبانی آنلاین پیام بدهید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

جهت آشنایی با نحوه استفاده از ویزا کارت مجازی بر روی مطلب مربوطه کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید