اکانت Canva چیست و نحوه خرید اشتراک پریمیوم کانوا

اگر در حرفه طراحی و دیزاین فعالیت می‌کنید و اسم اکانت کانوا به گوشتان خورده است، برای آشنایی با این سرویس و قابلیت‌های آن، در این مطلب از انارگیفت، مرجع معتبر خرید گیفت کارت با ما همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در زمینه ماهیت کانوا می‌توان پرسید این است که خرید اشتراک کانوا به چه افرادی و با چه مشاغلی توصیه می‌شود. آیا این اشتراک تنها مختص طراحان است و یا این‌که تمامی افراد می‌توانند از آن بهره ببرند؟

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

کانوا Canva چیست؟

اکانت Canva به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به مهارت گرافیکی خاصی در زمینه طراحی به خوبی عمل کنند. حال ممکن است این طراحی برای ساخت یک کلیپ باشد و یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، پوسترها و موارد مشابه. علاوه بر این، افراد با خرید اکانت کانوا می‌توانند به تمپلیت‌ها و تصاویر آماده رایگان دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب با صرف مدت زمان کمتر، قادر به ایجاد محتوای بصری فوق‌العاده خواهند بود.

معرفی اکانت کانوا
معرفی اکانت کانوا

نحوه کار با کانوا بسیار ساده‌تر از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ است. در کنار این سادگی محیط کاربری، از روش‌های ابتدایی‌تری نیز برخوردار است و همین موضوع بر قیمت اشتراک آن مؤثر است و آن را مقرون بصرفه و کاربردی می‌کند.

هدف اصلی کانوا، کمک به طراحی ساده و حرفه‌ای با قیمتی مقرون به صرفه است. با مشاهده افزایش روزافزون تعداد مشترکین این سرویس، کاملاً مشخص است که این سرویس به هدف خود رسیده و رضایت کاربران را فراهم کرده است.

استفاده از کانوا

از طریق نسخه وب، Canva App در تلفن‌های همراه و یا نسخه دسکتاپ می‌توان به سرویس کانوا دسترسی داشت. در زیر تصویری از صفحه مرورگر کانوا را مشاهده می‌کنید.

تصویری از صفحه مرورگر وب کانوا
تصویری از صفحه مرورگر وب کانوا

اکانت کانوا به شما ۳ گزینه کلیدی برای طراحی می‌دهد:

  • تمپیلت: اولین مورد در کانوا گروهی از تمپلیت‌ها هستند که به کاربران اشتراک کانوا در طراحی‌های گسترده کمک می‌کنند. به طوری که در ساخت پست برای رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنری و پرزنت کردن مناسب هستند.
جستجوی تمپلیت در کانوا
جستجوی تمپلیت در کانوا
  • المنت: عناصری شامل عکس، ویدئو و گرافیک بدون حق امتیاز هستند که می‌توان به تمپلیت‌های خود در طراحی و در کانوا اضافه کرد.
بخش المنت‌ها در کانوا
بخش المنت‌ها در کانوا
  • ادیتور درگ اند دراپ: این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد تا المنت‌ها را به راحتی در اطراف یک تمپلیت جابجا کنند.
ادیتور درگ اند دراپ در کانوا
ادیتور درگ اند دراپ در کانوا

خرید اکانت پریمیوم کانوا امکاناتی را برای ادیت حروف و رنگ‌های موجود در یک تمپلیت ارائه داده و همچنین شرایط را برای ساخت تمپلیت‌های سفارشی فراهم می‌کند.

در استفاده از کانوا می‌توان یک تمپلیت انتخاب کرد، سپس با قرار دادن محتوا در آن و ایجاد تغییرات دلخواه، طرح نهایی خود را برای استفاده آنلاین و یا چاپ کردن خلق کرد.

مزایا و معایب کانوا

در زیر به مزایا و معایب استفاده از اکانت کانوا پرداخته‌ایم:

مزایا Canva

  • دسترسی به تصاویر، ‌ویدئوها و صداهای استوک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که با خرید اشتراک کانوا دریافت می‌کنید، دسترسی به مجموعه‌ بزرگی از تصاویر، ویدئوها و صداهای استوک و بدون حق امتیاز است.

جستجوی نصاویر استوک در کانوا
جستجوی نصاویر استوک در کانوا

سرویس کانوا میلیون‌ها آیتم رایگان را برای استفاده در طراحی، در اختیار مشترکین می‌گذارد. این موضوع که هزینه دریافت یک تصویر استوک از سایت‌های دیگر بسیار بالاتر از هزینه اشتراک سالانه کانوا است، کاربردی بودن اشتراک کانوا را مشخص می‌سازد.

  • حاوی مجموعه بزرگی از تمپلیت‌های آماده

با خرید اکانت کانوا به بیشتر از ۶۰۰.۰۰۰ تمپلیت آماده و حرفه‌ای دسترسی خواهید داشت که از آن‌ها می‌توانید در طراحی‌های خود استفاده کنید و به کار شما سرعت می‌بخشد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

کار بر روی تمپلیت کانوا
کار بر روی تمپلیت کانوا
  • ارائه ابزار Magic Resize (تغییر اندازه جادویی)

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با یک کلیک ابعاد طراحی‌های موجود را تغییر دهند.

با برخورداری از اکانت کانوا، به راحتی یک پروژه را باز می‌کنید و بعد از تعیین فرمت و سایز مورد نظر خود، کارها را به دست کانوا می‌سپارید و این سرویس به طور خودکار تغییرات را اعمال می‌کند.

استفاده از ابزار magic resize با خرید اکانت کانوا
استفاده از ابزار magic resize با خرید اکانت کانوا
  • ویرایشگر ویدئو

برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند در قبال خرید اکانت کانوا تنها با تصاویر ثابت سر و کار دارند، بد نیست بدانند که این پلتفرم برای خلق ویدئوهای زیبا و حرفه‌ای نیز ادیتورهایی در نظر گرفته است.

گرچه بخش ویدئوی کانوا به گرد پای نرم‌افزارهایی مانند Adobe Premiere هم نمی‌رسد، اما محیطی ساده برای ساخت ویدئوهای کاربران فراهم می‌کند که از طیف گسترده‌ای از تمپلیت‌های قابل استفاده در ریلزهای اینستاگرام، یوتیوب و غیره، نیز پشتیبانی می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

علاوه بر این، امکان درگ اند دراپ کردن کلیپ مورد نظر از میان مجموعه‌ای از کلیپ‌های استوک موجود، برای کاربران فراهم است.

نمونه‌ای از ساخت ویدئو برای ریلز اینستاگرام
نمونه‌ای از ساخت ویدئو برای ریلز اینستاگرام
  • ابزار حذف بک گراند

ادیتور عکس در کانوا، ابزاری قدرتمند برای پاک کردن پس زمینه تصاویر و ویدئوها به کاربران ارائه می‌کند. این قابلیت به ایجاد تصاویر هدشات، تصاویر کوچک یوتیوب و فیلم‌های شرکتی و موارد مشابه کمک شایانی می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

امکان حذف بک گراند با خرید اکانت پریمیوم کانوا
امکان حذف بک گراند با خرید اکانت پریمیوم کانوا
  • ویژگی Brand Kit

با استفاده از ویژگی Brand Kit می‌توان لوگو، فونت و حتی رنگ برند محبوب خود را به محیط کار کانوا اضافه کرد. با این قابلیت، از ساخت برندهایی صد‌در‌صد مطابق سلیقه و هدف خود مطمئن خواهید بود.

دسترسی به ویژگی brand kit در کانوا
دسترسی به ویژگی brand kit در کانوا

معایب Canva

  • محدودیت در گزینه‌های اکسپورت کردن

برخلاف بسیاری از نرم‌افزارهای طراحی مخصوص دسکتاپ، فرمت‌های خروجی در کانوا بسیار محدود هستند و این موضوع در روند شروع کار و واگذاری ادامه پروژه به طراحان حرفه‌ای مشکل ایجاد می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

فرمت فایل‌های خروجی از کانوا
فرمت فایل‌های خروجی از کانوا

لازم به ذکر است که این محدودیت در فرمت‌های خروجی در بخش ویدئو بسیار آزاردهنده است، زیرا تنها امکان اکسپورت کردن ویدئوی ساخته شده در فرمت MP4 وجود دارد و قاعدتاً این کلیپ‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

  • عدم امکان بک‌آپ گیری از پروژه‌های انجام شده در کانوا

در این پلتفرم هیچ راهی برای دسترسی به طرح‌های پاک شده وجود ندارد، حتی اگر دسترسی شما به اکانت کانوا حذف شود، امکان بازگرداندن طراحی ‌ها وجود نخواهد داشت!

  • عدم برخورداری از پشتیبانی تلفنی

اگر در زمان رخ دادن یک مشکل در پلتفرم، بخواهید با شخصی به صورت تلفنی و یا چت کردن مشکل را در میان بگذارید و مشکل پیش آمده را رفع کنید، باید بدانید که کانوا از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و تنها از طریق ایمیل با کاربران در ارتباط است. اما محیط کاربری ساده و وجود مجموعه‌ای از متریال‌های کمکی آنلاین به شما در رفع مشکل کمک می‌کنند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

فضای پشتیبانی از مشترکین کانوا
فضای پشتیبانی از مشترکین کانوا
  • فاقد کاربری آفلاین

به دلیل استفاده کانوا از فضای ذخیره‌سازی ابری برای نگهداری پروژه‌ها و موارد دیگر، برای استفاده از قابلیت‌های اکانت کانوا باید به یک اتصال اینترنتی مناسب دسترسی داشت و در حالت آفلاین نمی‌توان به این پلتفرم فوق‌العاده دسترسی داشت.

پلن‌های کانوا

اکانت کانوا در پلن‌های زیر در دسترس افراد علاقمند قرار می‌گیرد:

  • پلن رایگان
  • پلن پریمیوم
  • پلن تیمی
  • پلن دانش‌آموزی

پلن رایگان از خدمات بسیار محدودی بهره‌مند است و امکان دسترسی به بسیاری از ویژگی‌های کاربردی مانند ابزار حذف پس زمینه، ابزار تغییر سایز جادویی و امکانات دیگر را نمی‌دهد. همچنین نمی‌توان پروژه را در فرمت مورد نظر اکسپورت کرد.

پلن پریمیوم، دسترسی مشترکین به تصاویر استوک، ویدئوها، صداها و بیشترین میزان از قابلیت‌های این سرویس را فراهم می‌کند.

پلن پریمیوم کانوا بهترین پلن شناخته شده در زمینه طراحی
پلن پریمیوم کانوا بهترین پلن شناخته شده در زمینه طراحی

پلن تیمی برای همکاری‌های تیمی و گروهی در نظر گرفته شده که در آن می‌توان نقش‌ها و مجوز کاربران را تعریف کرد. اگر برای تولید یک طرح به همکاری افراد مختلف نیاز است، این پلن نیاز آن‌ها را برطرف می‌سازد. لازم به ذکر است که با افزایش تعداد افراد حاضر در تیم، هزینه اشتراک نیز بالاتر می‌رود.

از میان پلن‌های کانوا، پیشنهاد ما به شما خرید پلن پریمیوم اکانت کانوا است که دسترسی به تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارائه شده در این پلتفرم را ممکن می‌سازد.

اگر به دنبال شناخت بهترین ابزارهای طراحی و استفاده از اشتراک آن‌ها هستید، به مطلب لینک شده مراجعه کنید و اشتراک مورد نظر خود را از انارگیفت خریداری کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید