اکانت ممرایز چیست و چگونه به یادگیری زبان کمک می‌کند؟

اگر به دنبال راهی برای یادگیری زبان دوم هستید، ممرایز یکی از روش‌های بسیار کاربردی به شمار می‌رود. برای شناخت و خرید اکانت ممرایز، این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت را دنبال کنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

معرفی ممرایز

ممرایز سرویس آموزش آنلاین زبان بر پایه تکرار فلش کارت‌ها است و از این طریق به ارتقای سطح سواد زبان آموزان کمک می‌کند. همچنین با استفاده از تابلوهای امتیازات و امتیاز دهی، در کاربران انگیزه ایجاد می‌کند.

یک عصب شناس تحصیل کرده در پرینستون و یک استاد بزرگ حافظه تحصیل کرده در آکسفورد، بر اساس ویژگی‌های سیستم عصبی انسان‌ها در به یادآوری کلمات و عبارات گوناگون، اقدام به ساخت پلتفرم Memrise کرده‌اند و این مورد نمونه‌ای از دلایل تمایز این سرویس با دیگر پلتفرم‌های آموزشی مانند Duolingo است.

در شروع به برخی از مزایا و معایب این پلتفرم اشاره می‌کنیم:

حتما سر بزنید: خرید یوسی

مزایا ممرایز

  • بهره‌مندی دوره‌های رایگان
  • ارائه سطوح زبانی متنوع
  • امکان ارتباط با دوستان و تمرینات گروهی
  • امکان شخصی سازی و تنظیم طول دوره آموزشی
  • امکان مقایسه سطح زبانی خود با دیگر کاربران
  • دسترسی به آمار یادگیری روزانه خود

معایب ممرایز

  • تفاوت ویژگی‌های برنامه در iOS، Android و وب
  • نبود قابلیت‌های یکسان در تمامی دوره‌ها
  • نامناسب برای زبان‌آموزان سطح متوسط رو به بالا

کاربران با خرید اشتراک پریمیوم ممرایز می‌توانند بر اساس اولویت‌های خود هر یک از زبان‌های عربی، چینی،‌ دانمارکی، هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایسلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، مغولی، نروژی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسلوونیایی، اسپانیایی، سوئدی، ترکی و یوروبا را بیاموزند.

به یاد داشته باشید که در ممرایز تنها قادر به یادگیری برخی از سطوح اولیه گرامر زبان هدف هستید و به همین دلیل استفاده از یک پلتفرم آموزشی دیگر در کنار این سرویس، روشی عالی به حساب می‌آید.

در این سرویس آموزشی نیز همانند بسیاری دیگر از پلتفرم‌ها، در پلن رایگان تنها به گزینه‌های اولیه یادگیری دسترسی دارید و برای برخورداری از خدمات بالاتر و ویژگی‌های برتر آموزشی، نیاز به خرید اکانت ممرایز هست.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

عملکرد ممرایز

در قدم اول برای استفاده از ممرایز و پس از خرید اشتراک ممرایز از انارگیفت، باید زبان هدف را انتخاب کنید.

شروع یادگیری زبان در ممرایز
شروع یادگیری زبان در ممرایز

یکی از ویژگی‌های مثبت ممرایز این است که برای یادگیری زبان دلخواه، نباید حتما آن را به انگلیسی ترجمه کرد و سپس زبان مربوطه را آموخت، بلکه کاربران با هر زبان مادری قادر به یادگیری زبان دوم هستند و تسلط بر انگلیسی ضروری نیست.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

زمانی که زبان مادری خود و زبان هدف برای یادگیری را انتخاب کردید، باید سطح زبانی خود را تعیین کنید. سپس بر اساس لول خود به درس اول هدایت می‌شوید.

انتخاب زبان هدف
انتخاب زبان هدف

ویژگی‌های ممرایز

اپلیکیشن ممرایز و نسخه وب این پلتفرم، در بیشتر موارد یکسان هستند، اما تفاوت‌های موجود باعث می‌شوند تا برای آموزش کامل زبان مورد نظر، از هر دو ورژن استفاده کنید. به طور مثال برای یادگیری گرامر زبان حتما باید به اپلیکیشن مربوطه دسترسی داشت، زیرا در نسخه وب تنها به آموزش عبارات و کلمات پرداخته می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

واحدهای ممرایز

این پلتفرم فاقد آزمون تعیین سطح است و همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، خود شما با تعیین سطح زبانی خود به قسمت آموزش می‌روید. در صورتی که در حین آموزش متوجه شوید دروس برای شما خیلی سخت و یا خیلی آسان است می‌توانید سطح زبانی خود را تغییر دهید و سپس مجدداً ادامه دهید.

دوره‌های آموزشی هر زبان در ممرایز ۷ کورس دارند. در زمان شروع دوره، عبارت و کلمات آموزش داده می‌شوند.

دوره‌های اصلی در Memrise
دوره‌های اصلی در Memrise

در بخش Learn Mode، فلش کارت‌های صوتی و تصویری در دسترس هستند و زبان‌آموزان با گذر از سوالات تستی و یا تمرین نوشتن به سطح بالاتر در زبان هدف می‌رسند. علاوه بر این، در اپلیکیشن ممرایز با انتخاب گزینه Learn Grammar می‌توان دستور زبان هدف را آموخت.

بخش Classic Review به زبان آموزان کمک می‌کند تا با تکرار عبارات و کلمات، آن را به حافظه بلند مدت خود بسپارند. این عمل از طریق پاسخ دادن به سوالات چند گزینه‌ای و تمرینات نوشتاری انجام می‌پذیرد. هر چه سرعت پاسخگویی به سوالات سریع‌تر باشد امتیاز بیشتری دریافت می‌کنید.

Speed Review بسیار شبیه به Classic Review است، با این تفاوت که بخش Speed Review به سرعت خیلی اهمیت می‌دهد. در صورت پاسخ صحیح ۲۵ امتیاز کسب می‌کنید. سوالات با سرعت عبور می‌کنند و باید به آن‌ها پاسخ دهید. در این قسمت تنها می‌توان به ۳ سوال اشتباه پاسخ داد.

Immerse Mode از بخش‌هایی مانند Learn with Locals و Listening Skills تشکیل شده است که در بخش اول، ویدئوهایی از سخنرانان بومی و محلی نشان داده می‌شود و زبان آموزان باید سخنان آن‌ها را تشخیص دهند. در بخش دوم تنها صدای افراد محلی پخش می‌شود و کربران باید شنیداری خود را تقویت کنند.

Communicate Mode تلفظ زبان آموزان را تقویت می‌کند و به آن‌ها بازخورد می‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

User-generated Courses در وب

این ویژگی تنها در نسخه وبسایت ممرایز در دسترس است. ۲۳ زبان موجود، از دوره‌های رسمی مختص به خود برخوردار هستند. انجمن ممرایز این دوره‌های زبانی را ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که دوره‌های موجود از آموزش‌هایی پشتیبانی می‌کنند که خود کاربران آن‌ها را تولید کرده‌اند. این دسته از دوره‌ها به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا حتی پس از اتمام دوره‌های رسمی، به یادگیری و تقویت زبان هدف ادامه دهند. همچنین در ممرایز، محتوایی در زبان‌هایی نادر مانند تلوگو، سواحیلی، کچوا و غیره آموزش داده می‌شوند که در پلتفرم‌های دیگر آموزش آنلاین زبان وجود ندارند و این یکی از برتری‌های این پلتفرم می‌باشد.

دوره‌های تولید شده توسط کاربران
دوره‌های تولید شده توسط کاربران

بدیهی است که دوره‌های رسمی در اولویت قرار دارند، اما مطمئناً دوره‌های تولید شده توسط کاربران بر پیشرفت سطوح زبانی زبان‌آموزان تأثیر زیادی دارد. از طرفی به دلیل این که دوره‌های مذکور توسط افراد مختلف ایجاد می‌شوند، کیفیت آن‌ها نیز بسیار متفاوت است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

تجربه یادگیری

فناوری به کار رفته در تولید دوره‌های ممرایز بسیار عالی است. هم دوره‌های رسمی و هم دوره‌های تولید شده توسط کاربران موضوعات متنوع و کاربردی را پوشش می‌دهند.

قابلیت دانلود دوره‌ها و استفاده در حالت آفلاین، از بهترین ویژگی‌های ممرایز به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که دوره‌های تولید شده توسط کاربران تنها در حالت آنلاین در دسترس هستند.

رابط کاربری ممرایز کمی پیچیده است و این مورد یکی از نقاط ضعف این پلتفرم آموزشی به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که برای آشنایی با بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین زبان می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید