مقایسه اکانت مسترکلاس و اسکیل شیر

امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارت جدید از طریق فضای مجازی هستند. مسترکلاس و اسکیل شیر در صف بهترین سایت آموزش آنلاین قرار گرفته‌اند. برای شناخت بهتر آن‌ها، در این مطلب از انارگیفت به مقایسه اکانت مسترکلاس و اسکیل شیر پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

در دو پلتفرم آموزشی مذکور می‌توانید مهارت‌های متنوعی از آشپ‍زی گرفته تا یک کسب و کار جدید را بیاموزید. همچنین در هر دو سرویس با بهترین مربیان و متخصصین هر صنعت همراه هستید. هر دو برای یادگیری مهارت و فن جدید فوق‌العاده عمل می‌کنند، اما بسته به شرایط استفاده کاربر متفاوت عمل می‌کنند.

افرادی که به دنبال یادگیری از استعدادهای برتر‌(A-List) هستند، با خرید اشتراک مستر کلاس به هدف خود خواهند رسید. به طور مثال، در مسترکلاس، افرادی مشهور در حرفه خود مانند گوردون رمزی که فردی سرشناس در آشپزی است، کاربران را راهنمایی می‌کند.

از طرفی دیگر، بسیار پیش آمده که در اسکیل شیر از مربیان حرفه‌ای اما ناشناس، مطالبی در رابطه با تخصص خود بیاموزید. اسکیل شیر بیشتر به یک کالج محلی تشبیه شده که تمامی اصول مربوط به یک مهارت و تخصص را به علاقمندان آموزش می‌دهد.

اسکیل شیر چیست؟

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره شد، اسکیل شیر یک پلتفرم آموزش آنلاین است که به عنوان بهترین سایت آموزشی خارجی شناخته شده است.

تاریخچه این سرویس آموزشی به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد و در حال حاضر بیش از ۳۴.۰۰۰ دوره آموزشی را در خود جای داده است. همچنین، بیشتر از ۱۲ میلیون نفر تاکنون از اسکیل شیر بهره برده‌اند.

معرفی اسکیل شیر
معرفی اسکیل شیر

با خرید اشتراک اسکیل شیر به عناوین مختلف آموزشی در زمینه فنی، حرفه‌ای و خلاقیت دسترسی خواهید داشت. از جمله این موارد می‌توان به موسیقی، طراحی سایت، طراحی UI/UX، بازاریابی دیجیتال، مایکروسافت اکسل، علم داده، کارآفرینی، مدیریت پروژه، فریلنسینگ و بسیاری از گزینه‌های دیگر اشاره کرد.

اسکیل شیر به عنوان بهترین سایت آموزش آنلاین، برای علاقمندان به یک تخصص و یا حتی مهارتی خلاقانه کاربردی است. بدین معنی که ممکن است کسی برای یادگیری آرایشگری و شخص دیگری برای یادگیری برنامه نویسی از اسکیل شیر استفاده کند. اسکیل شیر پاسخگوی هر دو شخص خواهد بود!

دوره‌های اسکیل شیر

در Skillshare دو نوع دوره در دسترس است:

  • دوره‌های تخصصی اورجینال

این دوره‌ها توسط خود اسکیل شیر ایجاد می‌شوند و متخصصانی در صنعت مربوطه آن‌ها را اداره می‌کنند، ‌مانند ست گودین، گای کاوازاکی و گری واینرچوک.

  • دوره‌های ایجاد شده به وسیله کاربران

این کلاس‌ها را کاربرانی ایجاد می‌کنند که بر یک مهارت تسلط دارند. تمامی موارد آموزشی در این دوره‌ها از تأییدیه اسکیل شیر برخوردار هستند. بنابراین، اگر شما نیز احساس می‌کنید دانشی دارید که مطابق با استاندارد‌های اسکیل شیر است، آن را در این بخش آپلود کنید.

بسیاری از کاربران، با بخش دوره‌های ایجاد شده توسط خود افراد موافق هستند، زیرا از این طریق به اطلاعات متخصصان مختلف دسترسی دارند. این ویژگی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود اسکیل شیر تمامی دوره‌ها و موضوعات مختلف را پوشش دهد.

در مقابل، بسیاری دیگر از کاربران با دیدی منفی به این قضیه نگاه می‌کنند، چون معتقدند دوره‌های غیر معتبر نیز به آموزش‌ها راه پیدا می‌کنند.

صرف نظر از تعداد مخالفان و موافقان این ویژگی، اسکیل شیر برای تمامی افرادی که به دنبال تقویت مهارت‌های خود هستند مناسب است.

طرح اشتراکی اسکیل شیر

اگر شما نیز از طرفداران سرویس اسکیل شیر هستید، با خرید اشتراک آن از انارگیفت می‌توانید به تمامی خدمات و قابلیت‌های ویژه این سرویس دست پیدا کنید.

در صورت عدم دسترسی به اینترنت و شرکت در کلاس‌های آنلاین،می‌توانید دوره مورد نظر خود را دانلود کرده و به صورت آفلاین از آن بهره ببرید.

لازم به ذکر است اسکیل شیر از تلفن‌های همراه و رایانه شخصی پشتیبانی می‌کند.

مزایا و معایب اسکیل شیر

نکات مثبت و منفی Skillshare
نکات مثبت و منفی Skillshare

بدیهی است که بهترین سایت آموزش آنلاین نیز در کنار نکات مثبت فراوان خود، معایبی دارد. ما در زیر مزایا و معایب Skillshare را بررسی کرده‌ایم:

مزایا

  • بهره‌مندی از دوره‌های جدید آموزشی به صورت منظم
  • دسترسی به تمامی خدمات آموزشی از طریق خرید اشتراک
  • دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کمتر از یک ساعت
  • پوشش مباحث مختلف علمی و حرفه‌ای
  • امکان استفاده از کلاس‌ها به صورت آفلاین

معایب

  • کمی گران
  • کیفیت پایین برخی از دوره‌های ایجاد شده توسط کاربران

مسترکلاس چیست؟

مستر کلاس و آموزش آشپزی
مستر کلاس و آموزش آشپزی

با خرید اشتراک مسترکلاس، به مجموعه‌ای از کلاس‌های مختلف‌(بازیگری، طراحی و‌…)، زیر نظر مشهورترین متخصصان جهان دسترسی خواهید داشت.

این سرویس از سال ۲۰۱۵، علاقمندان به یادگیری مباحث و حرفه‌های مختلف را به خود جذب کرده است. افرادی مانند بیل کلینتون و جان لجند آموزش‌های این سرویس را به عهده دارند.

کلاس‌های مسترکلاس در دوره‌های ۱۵ تا ۲۰ درسی تقسیم بندی شده‌اند که هر درس نیز بین ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. دوره‌های آموزشی مسترکلاس به عنوان بهترین سایت آموزش آنلاین، به صورت ویدئویی در دسترس هستند.

شما نیز با خرید اشتراک مسترکلاس از انارگیفت، علاوه بر توانایی شرکت در کلاس‌های آنلاین موجود، کتاب کار کلاسی با پیشنهادات مختلف درسی و مطالعات اضافی از استاد کلاس دریافت می‌کنید.

در حال حاضر بیشتر از 180 کلاس مختلف در مسترکلاس موجود است. در کنار تمامی اطلاعاتی که در این سرویس به دست می‌آورید، به مواردی مانند مجموعه‌های اورجینال و MasterClass Sessions دسترسی خواهید داشت. جلسات مسترکلاس به عنوان یک برنامه درسی گروهی ۳۰ روزه تشکیل می‌شود.

گرچه با شرکت در دوره‌های مسترکلاس به عنوان بهترین سایت آموزش آنلاین می‌توانید مهارت‌های مربوط به تخصص و حرفه خود را بیاموزید، اما برای گرفتن مدرک و یا تسلط کامل بر یک موضوع مناسب نیست؛ مثلاً در این سرویس، در زمینه یادگیری یک برنامه نرم‌افزاری خاص با هیچ دوره آموزشی روبرو نیستید.

دوره‌های آموزشی MasterClass
دوره‌های آموزشی MasterClass

با این وجود، محتوای آموزشی دوره‌های مسترکلاس به حدی کاربردی است که کاربران زیادی را تاکنون به خود جذب کرده است. بیشترین تمرکز مسترکلاس بر روی ارائه دوره‌های آموزشی برای توسعه اطلاعات فردی کاربران است و نه توسعه حرفه‌ای آن‌ها!

طرح اشتراکی مسترکلاس

مسترکلاس نیز مانند اسکیل شیر، از پلن اشتراکی ویژه خود برخوردار است که به مشترکین اجازه می‌دهد در قبال پرداخت مبلغی معین، از خذمات و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

بعد از ثبت نام در سرویس مذکور، به هر تعداد دوره آموزشی دسترسی دارد. همچنین می‌توانید کلاس‌های پرکاربرد خود را در یک هاب قرار دهید تا به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مهم‌تر از همه، این که برای مرور دوره‌های گذرانده شده و یا موارد اضافی مربوط به آن‌ها، به تاریخچه تمامی دوره‌های گذشته دسترسی دارید.

نکته: تا پایان دوره اشتراک خود می‌توانید از تمامی مطالب و ویدئوهای آموزشی مسترکلاس استفاده کنید.

بیشترین مشترکین مسترکلاس، به خاطر یادگیری تحت نظر افراد مشهور و سلبریتی‌ها، به این پلتفرم آموزشی علاقه دارند. پس اگر شما هم به دنبال یادگیری روش آشپزی گوردان رمزی و یا آوازخوانی کریستینا آگیلرا هستید، مسترکلاس بهترین سایت آموزش آنلاین خواهد بود.

از طرفی دیگر، این نکته به عنوان مهم‌ترین وجه تمایز در مقایسه مسترکلاس و اسکیل شیر شناخته می‌شود.

مزایا و معایب مسترکلاس

گرچه مسترکلاس از ویژگی‌های بسیار مثبتی برخوردار است، اما معایبی نیز دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب این سرویس اشاره می‌کنیم.

مزایا

  • دسترسی به ۱۸۰ کلاس آموزشی متنوع
  • دسترسی به آموزش رهبران و مختصصان A-list مشهور جهانی
  • دسترسی به مجموعه‌ای از کلاس‌های گذرانده شده و در پیش رو
  • کیفیت بالای فیلم‌های آموزشی

معایب

  • تعداد کلاس‌های کمتر از رقیبان آموزشی

مقایسه اسکیل شیر و مسترکلاس

هر دو سرویس مذکور، اشتراک‌های دوره‌ای مشخصی دارند که درازای خرید اکانت مربوطه، شرایط دسترسی کاربران به کاتالوگ کامل دوره‌های آموزشی را فراهم می‌کنند.

قیمت هر دو پلتفرم، حدوداً نزدیک به هم و مقرون به صرفه است. بنابراین، تاثیر چندانی بر تصمیم‌گیری شما نخواهند داشت. در ادامه، دیگر ویژگی‌های مؤثر بر انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین را بررسی می‌کنیم:

انتخاب دوره آموزشی

دوره‌های آموزشی اسکیل شیر
دوره‌های آموزشی اسکیل شیر

در مقایسه مسترکلاس و اسکیل شیر، تعداد دوره‌های آموزشی آنلاین، تفاوت عمده‌ای را ایجاد می‌کنند. به طوری که اسکیل شیر بیشتر از ۳۴.۰۰۰ کلاس و مسترکلاس بیشتر از ۱۸۰ کلاس را در اختیار مشترکین خود می‌گذارند.

در اسکیل شیر هر مهارتی که بخواهید از وبلاگ نویسی تا طراحی گرافیک وجود دارد، اما در مسترکلاس تنها کلاس‌های خاصی در دسترس است که توسط مربیان مشهور اداره می‌شود و در نوع خود خاص هستند.

در انتها کاملا مشخص است که هر دو پلتفرم دوره‌های کاربردی را ارائه می‌دهند. با این تفاوت که تنوع بیشتر اسکیل شیر نسبت به مسترکلاس، باعث برتری آن نسبت به سرویس رقیب شده است.

مدارک مربیان

مطمئناً یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین، میزان اطلاعات مربی و مدارک او است.

همان‌طور که گفتیم اسکیل شیر به کاربرانی که اطلاعات بالایی دارند و مطابق با استانداردهای پلتفرم هستند، اجازه می‌دهند تا به عنوان یک مربی، کلاسی در اسکیل شیر ایجاد کنند و به تنهایی مدیریت آن را بر عهده بگیرند. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از مربیان موجود در سرویس مذکور، ناشناس باقی بمانند.

از طرف دیگر، کلاس‌های MasterClass تنها توسط رهبران و افراد مشهور جهان اداره می‌شود. این افراد شامل ستاره‌های موسیقی، ورزش و موارد مشابه هستند.

می‌توان اسکیل شیر را به یک دانشکده محلی تشبیه کرد و مسترکلاس را به یک سخنرانی مهمانی انحصاری جهانی!

رابط کاربری و سهولت استفاده

اولین ارتباط کاربر با یک پلتفرم آموزشی آنلاین، رابط کاربری برنامه است. تجربه کاربر در اولین استفاده باید بصری و قابل پیمایش باشد. این موضوع به دسترسی ساده و کاربری افراد کمک شایانی می‌کند. هر دو سرویس مذکور در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

گرچه کاتالوگ اسکیل شیر بسیار بزرگ‌تر از مسترکلاس است، اما با دسته‌بندی درست محتوا و عناوین موجود، دسترسی کاربران را ساده ساخته است. همچنین، قابلیت سرچ در اسکیل شیر از دشواری کار کم می‌کند.

در مقابل، مسترکلاس با برخورداری از دوره‌های آموزشی بسیار کمتر، رابط کاربری بهتر و زیباتری را ارائه می‌دهد. رابط کاربری نسترکلاس تا حدود زیادی شبیه به نتفلیکس است که می‌توان به سرعت دوره‌ها را مرور و سرچ کرد. همچنین، دوره‌های ویدئویی را در هر دستگاهی می‌توان تماشا کرد.

در این بخش از مقایسه مسترکلاس و اسکیل شیر، هر دو سرویس عملکرد مناسبی دارند.

کیفیت دوره‌ها

کیفیت بالای ویدئوهای آموزشی در مستر کلاس
کیفیت بالای ویدئوهای آموزشی در مستر کلاس

کیفیت دوره‌های آموزشی در اسکیل شیر متنوع است. ممکن است یک کلاس با بهترین کیفیت تولید و فیلمبرداری شود، اما کلاسی دیگر در یک محیط خانگی و کاملاً معمولی ضبط شود.

این در حالی است که مسترکلاس در تمامی کلاس‌های خود، از یک کیفیت عالی و ثابت پشتیبانی می‌کند. بدین معنی که همه دوره‌ها با دوربین‌های سطح بالا و نورپردازی فوق‌العاده ضبط می‌شوند. به همین دلیل، چیزی کمتر از فیلم‌های سینمایی روی نمایشگرهای بزرگ ندارد.

بهترین سایت آموزش آنلاین کدام است؟

بهترین سایت آموزش آنلاین
بهترین سایت آموزش آنلاین

طبق بررسی‌های انجام شده، می‌توان هر دو سرویس را در یک رتبه قرار داد و برای انتخاب بهترین سایت آموزش آنلاین، به خدمات و قابلیت‌های یکی از آن‌ها اعتماد کرد. در پایان، این شما هستید که بنا به نیاز خود یکی از این دو سرویس را به عنوان بهترین سایت آموزش آنلاین انتخاب خواهید کرد. برای آشنایی با بهترین پلتفرم های آموزش آنلاین زبان کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید