مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ یا همان لیندا

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی مانند دو سرویس کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ، به یکی از ابزارهای پرطرفدار برای دریافت مدرک و یا یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. اگر به دنبال یک دوره آموزشی معمولی دانشگاهی باشید و یا به ابزاری برای کسب مهارت در رشته ‌خود نیاز داشته باشید، آموزش آنلاین و مجازی بهترین گزینه برای شماست. با این‌حال با وجود منابع مختلف، پیدا کردن بهترین گزینه در این زمینه کمی گیج کننده و سخت است. برای کمک به شما دو مورد از معتبرترین و قوی‌تری پلتفرم‌های آموزشی حال حاضر یعنی Coursera و LinkedIn Learning را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ (لیندا) همراه ما باشید.

مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ

پیش از هر چیز به معرفی کوتاهی از این دو پلتفرم آموزشی می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

کورسرا برای دریافت مدرک معتبر

معرفی اشتراک کورسرا
معرفی اشتراک کورسرا

اگر به دنبال یک منبع گسترده برای انتخاب یک رشته و دریافت مدارک معتبر از دانشگاه‌های دنیا هستید، Coursera یک انتخاب مناسب برای شماست. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که به دلیل آموزش‌های عمیق کورسرا، باید زمان زیادی را برای گذراندن دوره‌ها اختصاص دهید. در عوض قادر به انتخاب هر رشته‌ای که مدنظرتان است، هستید. از فناوری اطلاعات و حوزه سلامتی گرفته تا هنر و علوم انسانی. با خرید اکانت کورسرا پلاس از انارگیفت، می‌توانید به مدت یک سال و به طور نامحدود در دوره‌های آموزشی این سایت شرکت کنید.

لینکدین لرنینگ برای افزایش مهارت و تخصص

معرفی لینکدین لرنینگ
معرفی لینکدین لرنینگ

پلتفرم آموزش الکترونیکی LinkedIn Learning میزبان صدها دوره کوتاه مدت تجاری، خلاقانه و فناوری است. دوره‌‌های تخصصی این پلتفرم برای افراد متخصص که به دنبال کسب مهارت بیشتر در رشته خود و در مدت زمان کوتاه هستند، مناسب است. با خرید اکانت لینکدین لرنینگ از انارگیفت می‌توانید به بیش از صد‌ها واحد درسی دسترسی داشته باشید و در رشته مورد نظر خود به یک متخصص تبدیل شوید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

هر اشتراک مناسب چه کسانی است؟

برای مقایسه دو اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ باید از کاربردهای اختصاصی آن‌ها بیشتر بدانیم، بنابراین در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

کورسرا

دوره‌های آموزشی کورسرا توسط متخصصان هر رشته از معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جهان گردآوری شده و توسط اساتید برجسته و واجد شرایط تدریس می‌شوند. در نتیجه مطمئن خواهید بود که دانش عمیق و مرتبط با هر رشته را دریافت خواهید کرد و باید زمان لازم را برای گذراندن دوره‌های به نسبت طولانی و جامع داشته باشید. کورسرا بیشتر مناسب دانشجویانی است که به دنبال مدرک معتبر از دانشگاه‌های مطرح هستند.

لینکدین لرنینگ

در لینکدین لرنینگ 16.000 دوره آموزشی در سه دسته اصلی و با محتوایی ارزشمند در اختیار شماست. (در این میان دسته مربوط به کسب و کارها بیشترین طرفدار را دارد) شاید این دوره‌ها به اندازه کورسرا معتبر نباشند، اما ارزش خرید اشتراک را دارند! افراد و تیم‌های متخصص بدون توجه به رشته خود می‌‌توانند در دوره‌ی مورد نظر شرکت کنند. LinkedIn Learning بیشتر مناسب متخصصانی است که در یک رشته مشغول به کار می‌باشند و به دنبال توسعه و بهبود کسب و کار و مهارت‌های خلاقانه خود هستند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

دوره‌های ارائه شده در هر پلتفرم آموزشی

معرفی دوره های آموزشی کورسرا
معرفی دوره های آموزشی کورسرا

کورسرا

دوره‌های آموزشی ارائه شده در کورسرا به 11 دسته کلی تقسیم می‌شوند:

کسب و کار، علم داده، علوم کامپیوتر، توسعه فردی، آموزش زبان، فناوری اطلاعات، سلامتی، علوم اجتماعی، ریاضی و منطق، هنر و علوم انسانی، علوم و مهندسی فیزیک.

در زمان نگارش این مقاله حدود 4.000 دوره در رشته‌های مختلف ارائه می‌شوند و هر ماه شاهد اضافه شدن دوره‌های جدید به این پلتفرم هستیم.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

با خرید اشتراک Coursera Plus، به اکثر دوره‌های موجود در کتابخانه آن، به جز مدارک تحصیلی، دسترسی خواهید داشت و محدودیتی نیز برای تعداد دوره‌های مورد نظر شما وجود ندارد.

انواع برنامه‌های مختلفی که در کورسرا برای انتخاب وجود دارد:

  • پروژه‌‌های هدایت شده: این پروژه‌‌‌ها ابتدایی‌ترین نوع برنامه برای ثبت نام در کورسرا هستند. تکمیل آن‌ها تنها چند ساعت طول می‌کشد.
  • تخصص‌ها: که محبوب‌ترین نوع برنامه در این پلتفرم است و شامل گروهی از دوره‌هاست که با هم یک برنامه جامع را با هدف دستیابی به یک تخصص، در یک موضوع خاص ایجاد می‌کنند.
  • گواهینامه‌‌های حرفه‌ای: این برنامه برای تبدیل به یک متخصص ماهر در یک رشته مناسب است و بیشتر این گواهینامه‌ها توسط سازمان‌های بین‌المللی و موسسات آموزش عالی به رسمیت شناخته می‌شوند.
  • مدارک: که گران‌ترین و جامع‌ترین برنامه‌ آموزشی کورسرا به حساب می‌آیند و توسط برخی از مشهورترین دانشگاه‌های جهان برگزار می‌شوند. دانشجویان می‌توانند مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را به صورت آنلاین دریافت کنند.
معرفی دوره های آموزشی لیندا
معرفی دوره های آموزشی لیندا

لینکدین لرنینگ

LinkedIn Learning یک برنامه آموزشی ساده‌تر دارد. دوره‌ها در کل به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • کسب وکار: که شامل زیرمجموعه‌ای از رشته‌‌هایی همچون توسعه‌های حرفه‌ای، soft skills، مدیریت رهبری، حسابداری، امور مالی، آموزش بازاریابی آنلاین و مواردی از این قبیل است.
  • فناوری: دوره‌هایی در پلتفرم‌ها، برنامه‌های کاربردی و زبان‌های برنامه‌نویسی خاص را در برمی‌گیرد.
  • خلاقیت: در این دسته به دوره‌هایی دسترسی دارید که موضوعاتی مانند طراحی وب، عکاسی، تجربه کاربری و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، لینکدین لرنینگ برنامه‌هایی مختص دانشجویانی دارد که برای شرکت در دوره‌های یک گواهینامه حرفه‌‌ای شرکت می‌کنند. لازم به ذکر است که 34 دوره در این زمینه وجود دارد.

پس از اتمام هر دوره، دانش آموختگان گواهی رسمی پایان دوره را دریافت می‌کنند که مستقیما به پروفایل آن‌ها اضافه می‌شود.

پس از مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ از نظر دوره‌های آموزشی ارائه شده به این نتیجه می‌رسیم که دوره‌های آموزشی که در کورسرا ارائه می‌شوند گسترده‌تر و معتبرتر می‌باشند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

رابط کاربری و ارائه اطلاعات دو اشتراک آموزشی

رابط کاربری کورسرا
رابط کاربری کورسرا

کورسرا

رابط کاربری Coursera بسیار ساده و کاربرپسند است. به همین دلیل به راحتی برای همه قابل استفاده می‌باشد. ثبت‌نام و جستجوی دوره‌ها نیز بسیار ساده است. هر دوره نیز دارای توضیحات مفصلی است که مشخص می‌کند آیا پیش نیازی وجود دارد یا خیر و این‌که دوره برای دانش آموختگان مبتدی، متوسط و یا پیشرفته مناسب است یا نه.

همچنین اطلاعاتی درباره مدت زمان تخمینی دوره، جزئیات گواهینامه، جدول زمانی دوره و مواردی از این قبیل را مشاهده کنید.

گذراندن و اتمام یک دوره نیز بسیار آسان است. هنگامی که تماشای ویدئوی هر دوره را تمام می‌کنید به طور خودکار با عنوان تکمیل شده علامت‌گذاری می‌شود و این کار پیگیری پیشرفت شما را آسان می‌کند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

رابط کاربری لینکدین لرنینگ
رابط کاربری لینکدین لرنینگ

لینکدین لرنینگ

پس از خرید اکانت لیندا می‌توانید به دوره‌های مورد نظر آن وارد شوید. برای ورود به اکانت پریمیوم لیندا نیز یک بخش در سمت راست بالای صفحه وجود دارد. هنگامی‌که برای اولین‌ بار وارد حساب کاربری خود می‌شوید، از شما درخواست می‌شود تا یک فرم نظرسنجی کوتاه را پر کنید. سوالات در این باره است که آیا تا کنون تجربه استفاده از دوره‌ها‌ی آنلاین را داشته‌اید یا خیر. بر اساس پاسخ‌های شما، پلتفرم دوره‌هایی را پیشنهاد می‌کند که ممکن است برای شما مفید باشند.

در مورد مرور دوره‌ها، LinkedIn Learning نسبت به Coursera محیط کاربری بهتر و بصری‌تری دارد.

هر دوره یک صفحه دارد که شامل یک طرح کلی و واضح از ماژول هر دوره و مدت زمان تکمیل آن است و به شما در برنامه‌ریزی خیلی کمک می‌کند.

در مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ مشاهده می‌کنیم که محیط کاربری لینکدین لرنینگ طرفداران بیشتری دارد.

ساختارهای هر دوره آموزشی

برای شناخت ساختارهای اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ در ادامه با ما همراه باشید.

ساختار دوره های کورسرا
ساختار دوره های کورسرا

کورسرا

محتوای هر دوره از Coursera مطابق با بالاترین استاندارهای جهانی می‌باشد.

فراگیران پس از خرید هر دوره به برنامه درسی و مطالب ویدئویی از پیش ضبط شده، منابع قابل دانلود و مطالب خواندنی دسترسی پیدا می‌کنند.

محتوای ویدئوها عموما کوتاه هستند و بر یک هدف آموزشی خاص تمرکز دارند. اکثر ویدئوها دارای یک زیرنویس انگلیسی و یک فایل جداگانه از رونویس مطالب، برای پیگیری محتوا هستند.

بسته به نوع دوره، تکالیف کتبی مشخصی نیز وجود دارد. بیشتر آن‌ها در گروه عمومی ارسال می‌شوند تا سایر دنبال‌کنندگان دوره و مدیران آن را بررسی کنند. علاوه بر این، همزمان با پخش محتوای ویدئویی، آزمون‌‌های تصادفی برای تایید پیشرفت شما ظاهر می‌شوند.

در کورسرا می‌توانید مطالب درسی را دانلود کنید تا در هر زمان به آن‌ها دسترسی داشته و تکالیف را به راحتی انجام دهید. دانش‌آموزان باید تمامی تکالیف را به درستی انجام دهند تا در پایان دوره Coursera certificate را دریافت کنند.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

آیا دوره های کورسرا معتبر است؟

لعتبار مدارک دوره های کورسرا
لعتبار مدارک دوره های کورسرا

کورسرا دوره‌های معتبر زیادی را از دانشگاه‌های مطرح و سازمان‌های بزرگ جهان ارائه می‌دهد. همه‌ی دوره‌های تحصیلی و مقاطع کارشناسی ارشد معتبر هستند، اما دوره‌‌های مربوط به پروژه‌های درجه‌بندی شده و برنامه‌های تخصصی معتبر نیستند.

رابط کاربری لینکدین لرنینگ
رابط کاربری لینکدین لرنینگ

لینکدین لرنینگ

بیشتر مطالب آموزشی لینکدین لرنینگ به صورت ویدئو و نمایش اسلاید ارائه می‌شوند. مجریان معمولا محتوا را از روی متن می‌خوانند و این مساله کاملا مشهود است. در ویدئوها حرکت بیشتری وجود دارد و بلندگوها در فضای باز قرار دارند. البته این مورد بیشتر در محتواهای قدیمی دیده می‌شود.

به جز دروس ویدئویی که با هدف یادگیری یک موضوع خاص هستند، فایل‌های تمرینی، آزمون‌ها و مطالب، قابل دانلود می‌باشند.

بسیاری از دوره‌ها پس از اتمام، گواهی پایان دوره یا همان LinkedIn Learning certificate را ارائه می‌‌دهند که در قالب یک فایل PDF قابل دانلود است. همچنین می‌توانید گواهی را مستقیما به پروفایل خود اضافه کنید.

آیا دوره‌های لینکدین لرنینگ معتبر است؟

اعتبار مدارک دوره های آموزشی لیندا
اعتبار مدارک دوره های آموزشی لیندا

به طور کل لینکدین لرنینگ پلتفرم معتبری نیست، اما گواهینامه‌‌های آن در دنیای تجارت به رسمیت شناخته می‌شوند. گواهی‌های پایان دوره برای کسانی مفید است که به طور فعال از لیندا استفاده می‌کنند و می‌خواهند خود را در شبکه‌سازی مطرح کنند و همچنین مختص کسانی است که می‌خواهند مهارت‌های حرفه‌ای خود را گسترش دهند.

در نتیجه پاسخ این است که با این‌که دوره‌های لینکدین اعتبار زیادی ندارند، اما ارزش هزینه و گذراندن وقت را دارند…

پس از مقایسه اشتراک کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ از نظر ساختار دوره‌ها و اعتبار به این نتیجه می‌رسیم که کورسرا محتوای آموزشی جذاب‌تر و عمیق‌تر و همچنین مدارک معتبرتری دارد.

نتیجه گیری؛ کورسرا یا لیندا؟

هم LinkedIn Learning و هم Coursera دوره‌های آموزشی با کیفیتی بالا و در موضوعات مختلف را ارائه می‌دهند. با این حال چند تفاوت کلیدی دارند که باعث برتری یکی بر دیگری می‌شود. واقعیت این است که انتخاب نهایی به اولویت‌ها و نیازهای یادگیری شما بستگی دارد.

اگر به دنبال آموزش رسمی و معتبر هستید کورسرا انتخاب بهتری است، اما اگر به دنبال پیشرفت و توسعه حرفه و تخصص خود هستید لینکدین پلتفرم مناسب شماست.

اگر به دنبال سایت های آموزشی دیگری به جز کورسرا و اکانت لینکدین لرنینگ هستید، مطلب مربوط به معرفی بهترین سایت های آموزشی و خرید اکانت آموزشی را مطالعه کنید. در مطلبی دیگر نیز به مقایسه دو پلتفرم آموزش زبان ماندلی و دولینگو پرداخته ایم؛ برای مطالعه این مطلب بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید