مقایسه اشتراک Hulu و HBO Max

اگر به سرویس‌های پخش استریمینگ فیلم و سریال علاقه‌مند هستید، مطمئناً نام Hulu و HBO Max به گوش شما آشناست. در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت به مقایسه هولو و اچ بی او مکس می‌پردازیم تا در تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از این سرویس‌ها دچار تردید نشوید.

امروزه سرویس های استریمینگ طرفداران زیادی دارند. اچ بی او مکس یکی از این سرویس‌هاست و بیشتر از ۱۷ میلیون کاربر دارد و دائما در حال گسترش آرشیو خود است. از طرف دیگر هولو لایو تی وی امکان پخش محتوای درخواستی را به‌صورت بی‌سیم به کاربران می‌دهد.

 

نگاهی کلی به هولو و اچ بی او مکس

اولین گام در مقایسه هولو و اچ بی او مکس، شناخت کلیت هر سرویس است. هولو یک سرویس استریم آمریکایی است که کتابخانه‌ای بزرگ از عناوین و محتوای متنوع و انحصاری Hulu Orginal را در اختیار کاربران می‌گذارد. همچنین گزینه‌های جانبی زیادی دارد که با افزودن به اشتراک خود می‌توان یک پکیج شخصی‌سازی شده از سرویس هولو را در اختیار داشت.

اچ بی او مکس نیز یک سرویس اشتراکی آمریکایی است که تمامی قابلیت‌های HBO را به همراه فیلم‌های پر فروش سینمایی و عناوین Max Orginals برای کاربران ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است که HBO Max فیلم‌ها و نمایش‌های اورجینال زیادی دارد. علاوه بر این، آرشیوی بزرگ از فیلم‌ها و عناوین سینمایی که به تازگی اکران شده‌اند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، سرویس Hulu حاوی افزونه جداگانه و مستقل HBO Max است که برای کاربرانی که خواهان دسترسی به خدمات هر دو سرویس هستند، مناسب و کاربردی است. بدیهی است که کاربران هولو برای استفاده از این افزونه مستقل، باید هزینه جداگانه‌ای بپردازند.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

 

مقایسه هولو و اچ بی او مکس از نظر پلن‌ها و قیمت

مقایسه هولو و اچ بی او مکس
مقایسه هولو و اچ بی او مکس

در HBO Max امکان دانلود تمامی فیلم‌ و سریال‌ها و همچنین پخش‌های زنده، آن‌هم بدون تبلیغات و بلافاصله بعد از نمایش وجود دارد، اما گزینه DVR برای این سرویس در نظر گرفته نشده است.

سرویس هولو نیز تمامی ویژگی‌های مربوط به Live TV و افزونه‌های مربوط به سایر سرویس‌ها را ارائه می‌کند.

در مقایسه هولو و اچ بی او مکس، باید گفت که اچ بی او مکس از تبلیغات کم‌تر و کوتاه‌تری برخوردار است. لازم به ذکر است که کاربران با خرید اکانت پایه اچ بی او مکس نمی‌توانند از فیلم‌های معروف بزرگ و همچنین قابلیت دانلود فیلم برای پخش در حالت آفلاین بهره‌مند شوند، اما در پلن بدون تبلیغات این سرویس تمامی خدمات مذکور در دسترس هستند.

با خرید اکانت اچ بی او مکس در دو پلن پایه و پلن بدون تبلیغات، خدماتی مشابه هم دریافت می‌کنید با این تفاوت که یکی به همراه تبلیغات است و دیگری به دور از تبلیغات آزار دهنده. همچنین در پلن پایه با تبلیغات نمی‌توان فیلم مورد نظر را دانلود و در حالت آفلاین تماشا کرد، اما در دیگری این امکان وجود دارد.

با خرید اکانت هولو و Live TV به 75 شبکه موجود در تلویزیون‌های کابلی دسترسی خواهید داشت. همچنین در این سرویس به راحتی و در هر زمان می‌توان برنامه‌ها را تغییر داد و افزونه‌ها را با پرداخت هزینه مازاد دریافت کرد.

هولو ۴ پلن متفاوت ارائه می‌کند که عبارتند از:

  • هولو
  • هولو بدون تبلیغات
  • هولو و لایو تی وی
  • هولو و لایو تی وی بدون تبلیغات

با خرید اکانت هولو و لایو تی وی می‌توانید ۵۰ ساعت از پخش زنده تلویزیونی را در فضای ابری ذخیره کرده و بعداً آن را تماشا کنید. این سرویس یک راهنمای زنده دارد که محتوای در حال پخش را به همراه برنامه‌های ۲ هفته آینده اعلام می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

 

شبکه‌های تلویزیونی تحت پشتیبانی هولو و اچ بی او مکس

مقایسه هولو و اچ بی او مکس از نظر محتوا
مقایسه هولو و اچ بی او مکس از نظر محتوا

یکی از تفاوت‌های بارز هولو و اچ بی او مکس این است که Hulu + Live TV از تمامی شبکه‌های FOX، CBS، ABC، NBC، A&E، NFL Network، ESPN، AMC، History Channel و Discovery Channel پشتیبانی می‌کند، اما HBO Max فاقد این قابلیت است.

گرچه HBO Max هیچ کدام از کانال‌های اصلی فوق را ارائه نمی‌دهد، اما بسیاری از سریال‌های تلویزیونی را از میان شبکه‌های DC، CNN، TNT، TBS، TruTV، Cartoon Network، Adult Swim، Rooster Teeth و Looney Tunes در اختیار کاربران می‌گذارد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

شبکه‌های لوکال یا محلی

با مقایسه هولو و اچ بی او مکس به این نکته پی می‌بریم که اچ بی او مکس از هیچ شبکه محلی پشتیبانی نمی‌کند، اما هولو و لایو تی وی این قابلیت را در خود دارند. البته لازم به ذکر است که شبکه‌های لوکال ارائه شده در هر منطقه با دیگری متفاوت هستند و کاربران برای اطلاع از شبکه‌های تحت پشتیبانی در منطقه خود باید به وبسایت هولو مراجعه کنند.

کانال‌های ورزشی

در مورد پخش محتوای کانال‌های ورزشی باید گفت که هولو شبکه‌های ورزشی متنوعی مانند ESPN، BTN، CBS Sports Network و بسیاری دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ این در حالی است که اچ بی او مکس اخیراً قرارداد هفت ساله‌ای را با Turner Sports and MLB و وارنرمدیا امضاء کرده است.

شبکه‌های سرگرمی

با خرید اکانت هولو به هر آن‌چه علاقه دارید دسترسی خواهید داشت، اما اچ بی او مکس تنها محتوای سرگرمی انحصاری موجود در HBO اورجینال و پلتفرم مربوطه را ارائه می‌کند.

 

مقایسه قابلیت‌های هولو و اچ بی او مکس

نسخه موبایل اچ بی او مکس
نسخه موبایل اچ بی او مکس

ویژگی Cloud DVR

اچ بی او مکس قابلیت ذخیره سازی Cloud DVR را در خود ندارد، اما همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم هولو 50 ساعت از این ویژگی را به کاربران خود ارائه می‌کند.

پشتیبانی از استریم همزمان

HBO Max امکان پخش 3 استریم را به صورت همزمان به مشترکین می‌دهد، اما Hulu تنها دو استریم همزمان را در اختیار کاربران می‌گذارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت Apple

قابلیت ارائه موارد اضافی و افزونه‌ها

هولو از قابلیت پیشرفته Cloud DVR، صفحه نمایش نامحدود، اچ بی او مکس، CINEMAX، STARZ، شوتایم و همچنین افزونه‌های سرگرمی، ورزشی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. با این تعریف، کاربران با استفاده از اکانت هولو و سیستم یکپارچه آن به راحتی به هرآنچه می‌خواهند دسترسی دارند.

از طرف دیگر اچ بی او مکس به حداکثر 5 پروفایل اجازه دسترسی به یک اکانت را می‌دهد که یک ویژگی کاربردی به شمار می‌رود. (این قابلیت در سرویس‌های HBO NOW و HBO GO وجود ندارد.)

افرادی که در حال حاضر از اشتراک HBO برخوردار هستند، به صورت رایگان و از طریق Comcast، Charter و یا AT&T package به خدمات اچ بی او مکس دسترسی خواهند داشت.

 

مقایسه هولو و اچ بی او مکس از نظر محتوا

نسخه موبایل هولو
نسخه موبایل هولو

در بالا به شبکه‌های تحت پوشش این دو سرویس اشاره کردیم، در این قسمت و برای مقایسه Hulu و HBO Max، محتوای ارائه شده در هر سرویس را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم:

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  free fire

هولو

آرشیو هولو از تعداد زیادی عناوین و محتوای انیمه، درام، کمدی و مستند برخوردار است و این سرویس نیز مانند بسیاری از سرویس‌های استریم دیگر از جمله آمازون پرایم و نتفلیکس، محتوای اورجینال را به مشترکین ارائه می‌کند.

برخی از بهترین آثار اورجینال هولو عبارتند از:

Helstrom، Little Fires Everywhere، The Handmaid’s Tale، High Fidelity، Marvel’s Runaways، Veronica Mars، Castle Rock و Harlots.

Live TV: سرویس هولو و لایو تی وی، عناوینی در سه سبک‌ متنوع سرگرمی، اخبار و ورزشی را در خود دارد.

نکته: علاوه بر دسترسی به فید پخش زنده و مستقیم، کاربران می‌توانند آن دسته از عناوین مختلف که در شبکه‌های دیگر نیز وجود دارند را تماشا کنند.

کانال‌های ورزشی هولو: مازاد بر شبکه‌های لوکال مختص به هر منطقه، هولو از شبکه‌هایی مانند CBS Sports، ESPNEWS، BTN، ESPN، ESPN2، Golf Channel و Olympic Channel پشتیبانی می‌‌کند.

اچ بی او مکس

محتوای موجود در اچ بی او مکس
محتوای موجود در اچ بی او مکس

اچ بی او مکس از کتابخانه‌ای بزرگ حاوی عناوین جدید و قدیمی HBO، فیلم اورجینال مکس و محصولات دیگری از Warner Media تشکیل شده است. با وجود این که تمرکز این سرویس بر گسترش محتوای اورجینال است، اما به میزان 10.000 ساعت امکان تماشای فیلم و نمایش را در اختیار مشترکین هر دو پلن خود قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس که مناسب خانواده‌های دارای فرزند است، وجود انیمیشن‌های کلاسیک و جدید است که هم بزرگسالان و هم کودکان را به وجد می‌آورد.

در بخش محتوای اورجینال، یادآوری این نکته ضروری است که نمایش‌های تولید شده برای سرویس اچ بی او مکس به نام Max Originals شناخته می‌شوند که در سه دسته Millennials & Gen Z، Kids & Family و Adult قرار دارند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

 

مقایسه هولو و اچ بی او مکس در دستگاه‌های سازگار

ممکن است این سوال پیش بیاید که برای استفاده از هر کدام از این سرویس‌ها، چه دستگاه و سیستمی را باید در اختیار داشته باشید. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم:

دستگاه‌های تحت پشتیبانی هولو و اچ بی او مکس
دستگاه‌های تحت پشتیبانی هولو و اچ بی او مکس

هولو

برای پخش محتوا و عناوین هولو از طریق هر یک از دستگاه‌های زیر می‌توان اقدام کرد:

آیفون، آیپد، گوشی و تبلت هوشمند اندروید، فایر تی وی، روکو، کروم کست، اندروید تی وی، اپل تی وی، تلویزیون ال جی، تلویزیون سامسونگ، تبلت Fire، کنسول ایکس باکس وان، تلویزیون Vizio Smartcast، نینتندوسوییچ، ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 و 4، Xfinity Flex و ستاپ باکس‌های ایکس وان.

اچ بی او مکس

کاربران اچ بی او مکس می‌توانند برای پخش عناوین این سرویس از دستگاه‌های زیر کمک بگیرند:

آیفون، آیپد، آیپد تاچ، تبلت و تلفن اندروید، تبلت‌های آمازون فایر، وب، آمازون فایر تی وی، اپل تی وی، اندروید تی وی، Cox Contour 2 و Contour Stream Player، تلویزیون هوشمند ال جی، تلویزیون سامسونگ، روکو، پلی استیشن 4 و 5، Spectrum WorldBox، تلویزیون هوشمند VIZIO، کنسول ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X و S، XClass TV، Xfinity X1 و Xfinity Flex.

نکته: با استفاده از تلویزیون AirPlay، کروم کست و همچنین اتصال کابل HDMI می‌توان از اچ بی او مکس استفاده کرد.

 

رابط کاربری هولو و اچ بی او مکس

با ورود به Hulu با مجموعه‌ای از انتخاب‌های شخصی‌سازی شده روبرو می‌شوید که از میان آن‌ها باید ژانر (کمدی، آشپزی و…)، کانال (Live NOW، News و…) یا نمایش مورد علاقه خود را در بخش My Stuff انتخاب کنید و به تماشا بنشینید. با افزودن بر روی آیکن + می‌توان موضوعی به این صفحه اضافه کرد.

در اچ بی او مکس، با یک رابط کاربری بسیار ساده و منظم مواجه می‌شوید. منوی واقع در سمت چپ صفحه، ژانر را نمایش می‌دهد. در این بخش می‌توان قسمت‌های مربوط به فیلم، سریال، نسخه اورجینال و بسیاری دیگر را مشاهده کرد.

برای یافتن عنوان مورد علاقه خود در میان گروه‌های Looney Tunes، Adult Swim، Crunchyroll، HBO و Cartoon Network جستجو کنید و موضوع محبوب خود را پخش کنید.

نکته: در هر دو سرویس برای مدیریت اکانت خود و جزئیات آن به بخش Account Settings مراجعه کنید.

کیفیت پخش

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در مقایسه هولو و اچ بی او مکس باید به آن توجه شود، کیفیت پخش فیلم و سریال است. در ادامه به‌طور خلاصه به بررسی کیفیت پخش در هر کدام از سرویس‌های مذکور می‌پردازیم:

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

هولو

720P، 1080P، 4K Ultra HD، 60FPS با کیفیت بالا.

البته میزان کیفیت در زمان پخش به پهنای باند اینترنت شما بستگی دارد؛ سرویس هولو سعی دارد که همیشه بهترین کیفیت را در اختیار مشترکین خود قرار دهد.

تماشای کتابخانه استریمینگ هولو

تماشای محتوا در کیفیت‌های استاندارد، وضوح 720، وضوح 1080 و 4K ULTRA HD.

تلویزیون زنده

اگر پلن Live TV را دارید برای پخش محتوای محبوب خود به کیفیت‌های 720 (60 فریم بر ثانیه) و 1080 (60 فریم بر ثانیه) دسترسی خواهید داشت.

نکته: برای پخش برنامه‌های اورجینال با کیفیت 4K ULTRA HD باید از دستگاه‌های مناسب آن استفاده کنید.

اچ بی او مکس

کیفیت پخش اچ بی او مکس
کیفیت پخش اچ بی او مکس

برای پخش جریانی در اچ بی او مکس با کیفیت 4K HDR باید طرح بدون تبلیغات اچ بی او مکس را خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای تماشای محتوا با این کیفیت و استفاده از صدای Dolby Atmos به دستگاه‌های سازگار، اینترنت پر سرعت و سیستم صوتی با قابلیت Dolby Atmos نیاز دارید.

در اچ بی او مکس تنها برخی از فیلم‌ها مانند سری ماتریکس و تعدادی دیگر را می‌توان با کیفیت 4K Ultra HDR، Dolby Vision و HDR 10 تماشا کرد.

 

نتیجه گیری مقایسه اشتراک Hulu و HBO Max

مقایسه هولو و اچ بی او مکس نشان داد که سرویس هولو از محتوا و شبکه‌های بیشتری از جمله تلویزیون زنده پشتیبانی می‌کند، اما اکانت اچ بی او مکس قابلیت ارائه نمایش‌ها و فیلم‌های اضافی و انحصاری را به همراه دارد.

همان‌طور که دیدیم از طریق افزونه Hulu Premium و پرداخت هزینه بالاتر، به اچ بی او مکس در هولو دسترسی خواهید داشت و این از ویژگی‌های مثبت Hulu می‌باشد.

در نهایت این خود شما هستید که به‌عنوان یک کاربر و بر اساس نیازمندی‌های خود، سرویس موردنظر و مناسب خود را انتخاب خواهید کرد. امیدواریم با مطالعه مطلب ما در مورد مقایسه هولو و اچ بی او مکس، بتوانید اشتراک مناسب را خریداری کنید. اگر به دنبال خرید یکی دیگر از اشتراک‌های استریم فیلم و سریال هستید بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید