همه چیز درباره نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران

امروزه با شکل گیری هوش مصنوعی و گسترش آن، همه ما شگفت زده هستیم. این که چگونه از ChatGPT در ایران استفاده کنیم و در کارهای خود از این ربات قدرتمند بهره ببریم، فکر بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است. در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت قصد داریم به نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران بپردازیم تا از این پس، راحت‌تر بتوانید به پاسخ سؤالات خود در هر زمینه‌ای برسید.

چت جی پی تی تمامی زبان‌ها با گویش‌های مختلف را درک می‌کند و قادر به پاسخگویی به آن‌ها است. البته این که زبان فارسی را متوجه می‌شود، اما برای استفاده از آن در ایران، به دلیل تحریم‌های حاکم باید از یک شماره مجازی استفاده کرد، کمی ناراحت کننده است.

نکته: در زمان استفاده از چت جی پی تی باید از یک اینترنت قوی استفاده کنید، در غیر این صورت با پیغام An error occurred. If this issue persists مواجه خواهید شد.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

کاربردهای چت جی پی تی

ساده‌ترین کاربرد چت جی پی تی، سؤال پرسیدن از آن و دریافت پاسخ است، اما استفاده از این ربات هوشمند در انجام کارهای زیر بسیار گسترش یافته و به همین دلیل، افراد زیادی به دنبال یادگیری نحوه استفاده از چت جی پی تی هستند.

  • تحریریه و نویسندگی
  • کد نویسی و رفع ایرادات آن
  • ترجمه
  • نوشتن رزومه کاری
  • نوشتن شعر
  • حل مسأله ریاضی
  • ساخت آهنگ
  • حل مسائل پیچیده
کاربردهای چت جی پی
کاربردهای چت جی پی

شاید فکر کنید این ربات هوشمند که قادر به انجام عملیات بالا هست، به راحتی می‌تواند کنترل دستگاه شما را به دست گیرد و به همین خاطر از آن استفاده نکنید. باید بگوییم نگرانی شما بی مورد است و چت جی پی تی برخی از کارها مانند حل مسائل بسیار پیچیده ریاضی، دسترسی به فایل‌های دستگاه کاربر و یا درمان مشکلات پزشکی و روانی را نمی‌تواند انجام دهد. بنابراین، برای انجام کارهای کلی نباید به آن تکیه و اعتماد کرد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

همچنین یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های چت جی پی تی این است که بر اساس داده‌هایی که دریافت کرده، به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد و به آن دسته از پرسش‌هایی که اطلاعاتی بالاتر می‌خواهد، پاسخگو نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چت جی پی تی این است که با توجه به سابقه سؤالات کاربر، به او پاسخ می‌دهد و در صورتی که سؤالات مناسب نباشند، پاسخگو نخواهد بود.

 

نحوه استفاده از چت جی پی تی بدون شماره مجازی

ChatGPT بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ربات هوشمند تا به این لحظه است که قادر به حل بسیاری از مشکلات می‌باشد. بنابراین اگر شما نیز به دنبال روشی برای استفاده از قابلیت‌های این ربات هوشمند هستید، به روش زیر عمل کنید:

بدیهی است که به دیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی و خرید شماره مجازی برای ساخت اکانت چت جی پی تی ضروری است.

نکته: به دلیل تشخیص جعلی بودن هویت کاربران ایرانی در زمان استفاده از نرم افزار تغییر آی پی با ریجن‌های متفاوت، بهتر است از یک آی پی ثابت استفاده شود.

در صورتی که در زمان استفاده از چت جی پی تی، با ارور Access Denied Error Code 1020 روبرو شدید، بدین معنی است که باید از یک نرم‌افزار تغییر آی پی قدرتمند استفاده کنید. همچنین در صورت دریافت پیام Limited Capacity، باید از یک آی پی ثابت استفاده کنید و کمی در صف پاسخگویی منتظر بمانید.

برای ساخت یک اکانت چت جی پی تی باید از یک آدرس ایمیل و شماره مجازی استفاده کنید. برای خرید شماره مجازی بر روی لینک کلیک کنید.

از طرفی دیگر پیشنهاد ما این است که اکانت چت جی پی تی را به صورت آماده از انارگیفت خریداری کنید.

اکنون برای ساخت اکانت چت جی پی تی به روش زیر عمل کنید:

  1. پس از تغییر آی پی، به وبسایت chat.openai.com وارد شوید.
  2. بعد از کلیک بر روی Try ChatGPT، گزینه Sign Up را انتخاب کنید.
ساخت اکانت چت جی پی تی
ساخت اکانت چت جی پی تی
  1. تمامی اطلاعات درخواستی اعم از آدرس ایمیل و پسورد و شماره مجازی را وارد کنید.
  2. کد دریافتی مربوط به شماره مجازی را از انارگیفت دریافت کرده و در محل مورد نظر وارد کنید.
  3. بر روی Send Code کلیک کنید.
  4. در این مرحله باید هدف خود در استفاده از open AI را مشخص کنید. (خبرنگاری، تولید محتوا و موارد مشابه)
  5. تمام شد! شما به صفحه چت هدایت می‌شوید. در این‌جا می‌توانید سؤالات خود را از ربات هوشمند ChatGPT بپرسید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

روش‌های وارد کردن ایمیل برای ساخت اکانت ChatGPT

لازم به ذکر است که برای مرحله سوم که آدرس ایمیل از شما می‌خواهد می‌توانید از دو روش اقدام کنید:

  • یا در همان لحظه یک آدرس ایمیل وارد کنید و با کلیک بر روی Continue به اینباکس خود بروید. بر روی Verify Email Address کلیک کنید و ادامه دهید.
  • یا این که با کلیک بر روی (Continue With Google و …)، از طریق ایمیل گوگل، مایکروسافت و یا اپل خود اقدام کنید.
روش‌های وارد کردن ایمیل در چت جی پی تی
روش‌های وارد کردن ایمیل در چت جی پی تی

نحوه مکالمه با چت جی پی تی

  1. بر روی New Chat کلیک کنید.
  2. اکنون باید یک عنوان تعریف کنید تا در پاسخی که از این ربات هوشمند دریافت می‌کنید تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
نحوه استفاده از چت جی پی تی
نحوه استفاده از چت جی پی تی

تنظیمات چت جی پی تی

یکی از مهم‌ترین موارد در آشنایی با نحوه استفاده از چت جی پی تی، بخش تنظیمات آن است تا بتوان از سادگی این ربات هوشمند نهایت استفاده را برد. در ادامه به برخی از تنظیمات این هوش مصنوعی می‌پردازیم:

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

دریافت پاسخ مناسب از ChatGPT

در صورتی که می‌خواهید پاسخ مرتبط با سؤال خود دریافت کنید می‌توانید از دو روش عمل کنید:

  1. در صورتی که از پاسخ چت جی پی تی رضایت داشتید بر روی Like و در غیر این صورت Dislike کلیک کنید.
  2. در زمان گفتگو با این ربات هوشمند، نظرات خود اعم از مثبت یا منفی را به صورت دوستانه بیان کنید تا چت جی پی تی مسیر پاسخگویی را بهتر درک کند.

حذف تاریخچه گفتگو

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره شد، چت جی پی تی بر اساس سابقه مکالمه با کاربر، به سؤالات بعدی او نیز جواب می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید این ویژگی در پاسخ تأثیری نداشته باشد، تاریخچه گفتگو را پاک کنید.

برای این کار بر روی Clear Conversations کلیک کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

خرید نسخه چت جی پی تی پلاس

برای این منظور، بر روی Upgrade to Plus کلیک کنید. لازم به ذکر است در این مورد باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

برای اطلاع از تفاوت اکانت ChatGPT و اکانت ChatGPT Plus بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

تغییر رنگ زمینه مکالمه

گزینه Light/Dark Mode برای تنظیمات تاریکی و روشنایی پس زمینه در نظر گرفته شده و شما با کلیک بر روی آن می‌توانید عملکرد را ببینید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

مراجعه به سؤالات متداول کاربران دیگر

بخش Updates and FAQ تمامی سؤالاتی که تاکنون در رابطه با این ربات هوشمند پرسیده شده را نمایش می‌دهد.

و در نهایت برای خروج از اکانت کاربری خود بر روی Log out ضربه بزنید.

نحوه استفاده از چت جی پی تی و مشکلات احتمالی

این یک سرویس رایگان است و به همین دلیل کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. شما نیز ممکن است برای رسیدن به کوچکترین سؤالات خود بخواهید از این ربات هوشمند کمک بگیرید. در این مواقع به احتمال زیاد پیام ChatGPT is at capacity را دریافت خواهید کرد که نشانه این است که باید صبور باشید تا مشکل برطرف شود.

همچنین، بدیهی است که روزانه در کنار استفاده از این ربات، از وبسایت‌های مختلف دیگری نیز استفاده می‌کنید. در این مواقع با پیام Too Many Request روبرو می‌شوید که به معنای پر بودن کوکی شماست. بهتر است اقدام به خالی کردن کوکی مرورگر خود نمایید.

امیدواریم که با مطالعه مطلب فوق، نحوه استفاده از چت جی پی تی را یاد گرفته باشید و برای رسیدن به سؤالات متنوع خود، از این ربات هوشمند کمک بگیرید. خوشحال می‌شویم از تجربیات خود در استفاده از چت جی پی تی با ما بگویید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید