تفاوت اکانت ChatGPT و اکانت ChatGPT Plus در چیست؟

اگر به تازگی نام اکانت ChatGPT Plus که نسخه پولی ربات هوشمند ChatGPT است به گوشتان خورده و کنجکاو هستید بیشتر در مورد تفاوت آن با اکانت ChatGPT رایگان بدانید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید.

در سال 2022 شرکت OpenAI چت جی پی تی را به شکل یک سرویس رایگان به عموم معرفی کرد. در حال حاضر ChatGPT به عنوان محبوب‌ترین ربات‌ با هوش مصنوعی در جهان شناخته می‌شود که می‌تواند در تولید محتوا، ترجمه و پاسخ سریع به سوالات به شما کمک کند. این پلتفرم از زمان راه‌اندازی تاکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و آمارها نشان می‌دهد که چیزی در حدود 100 میلیون کاربر فعال دارد.

در اوایل سال 2023 یک نسخه پولی و حرفه‌ای با نام ChatGPT Plus منتشر شد. این نسخه جدیدتر با قابلیت‌های جالبی مانند زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر، محدودیت درخواست بالاتر و دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر ارائه شده است.

حال شاید این سوال پیش بیاید که اکانت ChatGPT Plus چه ویژگی‌ها و تمایزی با نسخه رایگان دارد. در ادامه به مقایسه چت جی پی تی و چت جی پی تی پلاس خواهیم پرداخت و عواملی مانند قیمت، اندازه مدل، داده‌های آموزشی، وظایف، سرعت و دقت، ارتباط و تعامل را بررسی خواهیم کرد.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

تفاوت اکانت ChatGPT و اکانت ChatGPT Plus در چیست؟

ChatGPT Free یک نسخه اولیه از پلتفرم چت جی پی تی با دسترسی محدود به ویژگی‌های آن است. در حالی‌که ChatGPT Plus طرح اشتراکی است که دسترسی پیشرفته‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. با خرید اشتراک ChatGPT Plus به مزایایی مانند GPT-4، زمان پاسخ‌گویی سریع‌تر، اولویت‌بندی دسترسی به ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید دسترسی پیدا خواهید کرد.

با خرید اکانت چت جی پی تی پلاس، به پلاگین‌هایی دسترسی پیدا می‌کنید که شامل قابلیت‌ها و عملکردهای خاص جدید است. همچنین به داده‌های بیشتری دسترسی داشته و می‌توانید پروژه‌های پیچیده‌تری را با این پلتفرم انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های آن خدمات مشتری اولویت‌دار است. در نهایت با در اختیار داشتن طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها می‌توانید حداکثر استفاده را از چت جی پی تی ببرید. در زیر به بررسی جزئیات این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

سایز مدل

تفاوت های chatgpt و chatgpt plus
تفاوت های chatgpt و chatgpt plus

اندازه مدل، نقش محوری در تعیین قابلیت‌های این مدل از زبان انجام می‌دهد. اندازه مدل ChatGPT تقریبا 117 میلیون پارامتر دارد. در حالی‌که اکانت ChatGPT Plus آن‌را با اندازه مدل قابل توجه 1.5 میلیارد پارامتر به سطح دیگری می‌برد. در نتیجه با 13 برابر پارامترهای بیشتر از مدل رایگان خود می‌تواند متن و پاسخ پیچیده‌تر و دقیق‌تری را تولید کند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

داده‌های آموزش دیده

داده‌های آموزشی این دو مدل نیز با هم تفاوت زیادی دارند. نسخه رایگان ChatGPT بر روی یک مجموعه داده 1.56 ترابایتی متن و کد آموزش دیده است. در حالی‌که ChatGPT Plus به مجموعه بزرگ‌تر داده 6.25 ترابایتی دسترسی دارد. حجم داده‌های آموزشی بیشتر به ChatGPT Plus قدرت می‌دهد تا متن دقیق‌تر و پیچیده‌تری تولید کرده و عملکرد آن نیز افزایش پیدا کند.

عملکرد

ChatGPT Plus نسبت به نسخه رایگان عملکرد سریع‌تری نیز دارد. دلیل آن نیز آموزش در یک مجموعه داده بزرگ‌تر و استفاده از یک معماری قوی‌تر است. به طوری که در تست‌های انجام شده، سرعت پاسخگویی آن سه برابر بیشتر است. به عنوان مثال در تولید یک مقاله چت جی پی تی پلاس در مدت زمان کوتاه‌تر مقاله را به شما ارائه داده و این باعث می‌شود که کارآمدتر و سازنده‌تر باشد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

قابلیت‌های وظیفه

قابلیت‌های وظیفه در chatGPT Plus
قابلیت‌های وظیفه در chatGPT Plus

هر دو اکانت ChatGPT و اکانت ChatGPT Plus می‌توانند کارهای مختلفی از جمله تولید متن، ترجمه، نوشتن خلاقانه و کدنویسی را انجام دهند. با این‌حال ChatGPT Plus در انجام این وظایف نسبت به همتای رایگان خود پیشی می‌گیرد و متن واقعی‌تری تولید می‌کند. در نتیجه آن را به انتخابی برای برنامه‌هایی که نیاز به دقت و اطمینان بیشتری دارند، تبدیل می‌کند.

تست دقت

از نظر دقت نیز ChatGPT Plus بهتر از ChatGPT عمل می‌کند. مجموعه بزرگ‌تر داده و معماری پیشرفته‌تر مورد استفاده در ChatGPT Plus آن را قادر می‌سازد خروجی‌های متنی دقیق‌تری تولید کند.

تست‌های دقت تایید کرده‌اند که نسخه پولی چت جی پی تی متنی قابل اعتمادتر و دقیق‌تر از نسخه رایگان آن تولید می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

ارزیابی تعامل

تعامل کاربر با یک برنامه در جذابیت آن ضروری است. در حالی‌که کار با ChatGPT کلا جذاب است، ChatGPT Plus جذابیت آن را بیشتر می‌کند، زیرا توانایی آن در تولید یک متن دقیق‌تر و پیچیده‌تر، مکالمات متقاعدکننده‌‌تر و تعامل بیشتری را ایجاد کرده و در نتیجه کاربر را راضی و درگیر نگه می‌دارد.

با در نظر گرفتن مزایای کلی که در بالا گفتیم اکانت ChatGPT Plus به عنوان گزینه برتر این مقایسه انتخاب می‌شود، زیرا در نهایت سرعت، دقت و مجموعه‌ای از ویژگی‌های انحصاری را ارائه می‌دهد که تجربه کاربر را افزایش می‌دهند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌های انحصاری خواهیم پرداخت.

 

با ChatGPT Plus چه ویژگی‌های انحصاری را دریافت خواهیم کرد؟

با ChatGPT Plus چه ویژگی‌های انحصاری را دریافت خواهیم کرد؟
با ChatGPT Plus چه ویژگی‌های انحصاری را دریافت خواهیم کرد؟

مدل GPT-4

د‌ر حالی‌که ChatGPT-3.5 می‌تواند به اندازه کافی به پرسش‌های کاربران مبتنی بر متن پاسخ دهد، GPT-4 قابلیت‌های پیشرفته‌ای را با توانایی بیشتر و درک مشکلات پیچیده‌تر نسبت به نسخه قبلی ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال GPT-4 می‌تواند گویش‌ها را درک کند، به احساسات بیان شده در متن پاسخ دهد و قابلیت چند زبانه نیز دارد. به این صورتی‌که علاوه بر انگلیسی می‌تواند با بیش از 25 زبان زنده دنیا کار کند. همچنین می‌تواند داده‌های موجود در متن و تصویر را پردازش کند، در نتیجه می‌تواند تصویر را بعنوان بخشی از یک درخواست بپذیرد. در حالی‌که GPT-3.5 تنها قادر به درک و تولید زبان با کد طبیعی است.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

 

پلاگین‌های ChatGPT

یکی از ویژگی‌های ChatGPT پلاس پلاگین‌هایی است که در مارس 2023 به آن اضافه شد. به این صورت مشترکان نسخه پلاس این امکان را دارند تا هر زمان که یک پلاگین جدیدی به چت بات اضافه می‌کنند، قابلیت‌های پلتفرم را افزایش دهند.

چندین ارائه دهنده مانند Expedia، Zapier، Slack و Instacart در دسترس هستند که عموما رایگان و ساده می‌باشند و از طریق یک فروشگاه درون پلتفرم ارائه می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا از دانش تخصصی خاص بهره ببرند. از رزرو بهترین مکان برای تعطیلات تا فرمول‌های ریاضی.

ترجمه کد

پلاگین‌های ChatGPT
پلاگین‌های ChatGPT

یکی از افزونه‌های جدیدی که به این پلتفرم راه یافته Code Interpreter است که یکی از افزونه‌های داخلی OpenAI است و از Python برای مدیریت بارگذاری و دانلود استفاده می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت اختیاری و با دسترسی به فایل‌هایی که آپلود کرده‌اند، کد را اجرا کنند. به این صورت می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید که داده‌های شما را تجزیه و تحلیل کند، نمودار ایجاد کند، فایل‌ها را ویرایش کرده و ریاضی را حل کنند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

در دسترس بودن حتی در زمان تقاضای زیاد

ممکن است که کاربران تنها در زمانی که ChatGPT پیام ChatGPT is at capacity right now را نمایش می‌دهد استفاده کنند، اما با ChatGPT Plus کاربران می‌توانند بدون توجه به تقاضا و در زمان اوج مصرف و تقاضا، به پلتفرم دسترسی داشته باشند.

اولویت دسترسی به ویژگی‌های جدید

یکی از ویژگی‌های اکانت ChatGPT Plus این است که تضمین می‌کند همیشه در ابتدا به ویژگی‌های جدیدی که در ChatGPT رایگان نیست، دسترسی داشته باشید.

 

آیا ChatGPT Plus ارزش خرید را دارد؟

آیا ChatGPT Plus ارزش خرید را دارد؟
آیا ChatGPT Plus ارزش خرید را دارد؟

این‌که پرداخت هزینه اشتراک ChatGPT Plus ارزشش را دارد یا خیر به میزان استفاده و علاقه شما به ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم بستگی دارد. اگر به دنبال پردازش اطلاعات پیچیده‌تر از نوتیفیکیشن‌های ساده متنی هستید، قطعا ارزش پرداخت هزینه را دارد. به‌طور خلاصه خرید اشتراک ChatGPT Plus قابلیت‌های این پلتفرم را بسیار افزایش می‌دهد. این بدین معنا نیست که نسخه رایگان، سرویس لازم را ارائه نمی‌دهد، زیرا برای درصد بالایی از کاربران کافی بوده و به سوالات اساسی آن‌ها پاسخ می‌دهد. در نهایت انتخاب بین اکانت ChatGPT و اکانت ChatGPT Plus به نیازها، بودجه و اهداف خاص شما بستگی دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید