مقایسه اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس؛ قدرتمندترین ابزار یادگیری زبان کدام است؟

اگر به دنبال یک برنامه آموزش زبان آنلاین هستید در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی فروش گیفت کارت همراه ما باشید تا به مقایسه اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس بپردازیم. در حال حاضر می‌توانید در هر نقطه از جهان که هستید تنها با یک گوشی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت به آموزش هر زبانی که بخواهید بپردازید. البته این راحتی هزینه‌بر نیز هست و به معنای واقعی هزاران گزینه برای انتخاب وجود دارد. از دوره‌های زبان آنلاین گرفته تا یوتیوب، پادکست‌ها و انواع برنامه‌های یادگیری زبان.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

مقایسه اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس

حال چه قصد یادگیری زبان برای مهاجرت را دارید و یا تنها جهت سرگرمی می‌خواهید به یادگیری یک زبان خارجی بپردازید، ما در این مقاله به مقایسه مزایا و معایب و ویژگی‌های دو سرویس آموزش زبان بوسو و دولینگو می‌پردازیم تا شما را در انتخاب بهترین برنامه کمک کنیم.

شباهت‌ها

شباهت های دولینگو و بوسو
شباهت های دولینگو و بوسو

شاید فکر کنید که همه‌ی برنامه‌های یادگیری زبان شبیه هم هستند، اما قطعا تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث برتری و محبوبیت برخی از آن‌ها می‌شوند. یکی از شباهت‌ها و دلایل محبوبیت اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس این است که هر دو یادگیری زبان را با بازی و سرگرمی ترکیب کرده‌اند. به این صورت که هردو برنامه طوری طراحی شده‌اند که در حین یادگیری زبان احساس کنید در حال انجام یک بازی هستید.

جدای از این شباهت، این دو برنامه از نظر محتوا و سبک تدریس تفاوت‌هایی با هم دارند. پس خیلی مهم است که برنامه‌ای را انتخاب کنید که با اهداف و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد. بخصوص وقتی قرار باشد که برای خرید اشتراک و ارتقا به طرح‌های پریمیوم هزینه‌ای را پرداخت کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

گواهی زبان CEFR

یکی از مهمترین سوالاتی که قبل از شروع یادگیری زبان باید از خود بپرسید این است که: چرا زبان را یاد می‌گیرید؟ آیا تنها برای سرگرمی است یا برای کار و زندگی در خارج کشور به آن نیاز دارید؟

اگر پاسخ گزینه دوم است باید حتما در دوره‌هایی شرکت کنید که برنامه درسی و چهارچوب آن‌ها از استاندار CEFR پیروی کند.

CEFR مخفف عبارت Common European Framework of Reference است و دستورالعملی‌هایی است که ساختار آموزش زبان را استاندارد می‌کند تا در کشورهای مختلف مورد تایید و معتبر باشند.

در درخواست‌های شغلی و ویزا از شما می‌خواهند که گواهی زبان خود را بعنوان بخشی از مدارک خود ارسال کنید. علاوه بر این اگر برنامه آنلاین شما از استاندارد سطوح CEFR پیروی کند و بعد از آن قصد ادامه آموزش در یک کلاس حضوری را داشته باشید، می‌توانید به راحتی سطح خود را پیدا کنید.

حال اگر برای اثبات مهارت زبان خود نیاز به مدرک معتبر دارید، باید اشتراک بوسو را انتخاب کنید. علاوه بر این‌که اکثر دوره‌های زبان Busuu بر اساس سطوح CEFR آموزش داده می‌شوند و ساختار یافته‌اند، گواهی مورد تایید را نیز به شما خواهند داد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

گواهی زبان CEFR
گواهی زبان CEFR

البته به خاطر داشته باشد که برای دریافت گواهی معتبر باید اشتراک بوسو پریمیوم پلاس را خریداری کنید و آزمون آنلاین سطح نهایی را بگذرانید.

از طرفی دیگر دوره‌‌های زبان اشتراک دولینگو پلاس بر اساس استاندارد CEFR ساختاربندی نشده‌اند. بنابراین حتی اگر با تلاش بسیار بتوانید یک دوره کامل زبان را در دولینگو بگذرانید، باز هم مدرک معتبر و گواهی رسمی دریافت نخواهید کرد.

البته اگر قصد یادگیری زبان تنها برای سرگرمی را داشته باشید این مورد برای شما ضروری نیست، اما همان طور که قبلا هم گفتیم اگر برای پیدا کردن کار در کشوری دیگر نیاز به مدرک زبان دارید، دولینگو مناسب شما نخواهد بود. در نتیجه قبل از انتخاب یک برنامه مناسب برای یادگیری زبان هدف خود را مد نظر داشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

یادگیری واژگان

یادگیری واژگان در دولینگو و بوسو
یادگیری واژگان در دولینگو و بوسو

اگر قصد شما یادگیری واژگان بیشتر است، از میان اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس باید دولینگو را انتخاب کنید. علاوه بر این Duolingo تمرکز بیشتری روی تکرار دارد. این‌کار به یادگیری واژگان جدید کمک بیشتری خواهد کرد. از طرفی اگر هزاران واژه را در دولینگو یاد بگیرید، شاید ندانید که کدام کلمه را در چه موقعیتی باید به‌کار بگیرید.

علاوه بر این، در حالی‌که با Busuu کلمات کمتری یاد می‌گیرید، اما درک بهتری از نحوه به‌کارگیری آن کلمه در یک جمله و موقعیت خواهید داشت. همان‌طور که گفتیم بوسو از استاندارد سطوح CEFR پیروی می‌کند. به این معنا که دوره‌های زبان بوسو نسبت به دولینگو ساختار بیشتری دارند.

در بوسو هر درس به چند مرحله تقسیم شده است. در ابتدا واژگان جدید به شما آموزش داده می‌شوند. سپس یاد می‌گیرید که از آن کلمه چگونه در جمله و مکالمه استفاده کنید. سپس تمرین‌‌های خواندن، گوش دادن و نوشتن را برای حفظ بهتر آن انجام خواهید داد.

اما بزرگ‌ترین تفاوت اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس در این است که محتوای یادگیری Busuu برای موقعیت‌های واقعی زندگی قابل استفاده‌تر از دولینگو هستند. این خیلی مهم است، زیرا یادگیری عبارات و جملاتی که در زندگی واقعی کاربردی ندارند سودمند نخواهد بود.

قواعد گرامری

اگر به دنبال برنامه‌ای برای یادگیری بهتر قواعد زبان هستید، بوسو بهترین انتخاب است. در مقایسه بسیاری از برنامه‌های زبانی با هم، بوسو برخی از بهترین توضیحات گرامری را دارد. توضیحات گرامری آن دقیق، آسان برای درک و در عین حال کوتاه و شیرین هستند. حتی بسیاری از مفاهیم پیچیده گرامری مانند استفاده از حروف اضافه، زمان کامل و گذشته را به خوبی توضیح می‌دهد.

در مقابل تنها در نسخه دسکتاپ دولینگو (و نه برنامه آن)  توضیحات گرامری را پیدا خواهید کرد. در عین حالی‌که توضیحات گرامری مبهمی داشته و درک آن‌ها نیز سخت است. به این صورت که تنها از مثال‌های 5 یا 6 کلمه‌ای برای توضیح استفاده می‌کند و شما درکی از استفاده آن در موقعیت‌ها و مکالمات زندگی واقعی نخواهید داشت. در مقابل در برنامه Busuu از جملات پیچیده‌تر و طولانی‌تری نسبت به Duolingo استفاده می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

نوشتن و ساخت جمله

نوشتن و ساخت جمله در بوسو و دولینگو
نوشتن و ساخت جمله در بوسو و دولینگو

واژگان و قواعد گرامری شما را در ساختن جمله و نوشتن یاری می‌کنند. در مقایسه اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس در این زمینه نیز بوسو انتخاب بهتری است. تفاوت مهم دو اشتراک مذکور این است که بوسو تاکید بسیار بیشتری بر توضیح زمینه‌ای دارد که در آن کلمات یا قواعد گرامری استفاده می‌شود.

این به شما کمک می‌کند که بفهمید چه زمانی از کلمات و جملات محاوره یا رسمی در مکالمه و نوشتن در زندگی روزمره باید استفاده کنید. علاوه بر این، بوسو یاد می‌دهد که چگونه این موارد در زبان گفتاری و نوشتاری اعمال می‌شوند.

همچنین بوسو از مثال‌های زبانی استفاده می‌کند که جنبه فرهنگی و تفاوت‌های ظریف یک زبان را به شما می‌آموزد و این مورد در یادگیری یک زبان برای اهداف تحصیلی یا مهاجرت به خارج کشور خیلی مفید و ضروری است.

درک مطلب خواندن و شنیدن

درک مطلب خواندن و شنیدن
درک مطلب خواندن و شنیدن

اگر هدف شما از یادگیری زبان بهبود مهارت‌های خواندنی و شنیدنی است اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس هر دو گزینه‌های مناسبی هستند.

Duolingo Stories یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه است که شامل داستان‌های کوتاهی برای گوش دادن می‌باشد. سپس در پایان هر داستان سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که درک خود را از مطلب آزمایش کنید. به این صورت مهارت‌های خواندن و شنیدن شما را بهبود می‌دهد. همچنین با نگه داشتن موس روی کلمه می‌توانید معنی کلمات جدید را مشاهده کنید.

Busuu نیز تمرینات خواندن و درک شنیداری عالی دارد. تنها تفاوت بوسو و دولینگو در این زمینه این است که تمرینات بوسو بر اساس موقعیت‌های واقعی زندگی هستند. بعنوان مثال به تمریناتی در رابطه با اطلاعات ایستگاه قطار یا هواپیما، رزرو پرواز از طریق آژانس مسافرتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک منطقه یا پرسیدن سوال درباره اجاره یک آپارتمان می‌پردازد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

بهبود مهارت‌های گفتاری

بهبود مهارت‌های گفتاری
بهبود مهارت‌های گفتاری

چالش برانگیزترین بخش یادگیری هر زبان صحبت کردن است. اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس هر دو به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید. اما صادقانه بگوییم که برای یادگیری صحبت کردن به یک زبان هیچ راهی بهتر از تمرین و صحبت کردن هر چه بیشتر آن زبان وجود ندارد.

Duolingo با تمرینات تلفظ سعی می‌کند تا مهارت گفتاری شما را تقویت کند. اما متوجه شدیم که این تمرینات همیشه درست کار نمی‌کنند. به این صورت که گاهی کلمات را درست تشخیص نمی‌دهد یا تلفظ غلط را تایید می‌کند. علاوه بر این، نوتیفیکیشن صوتی دولینگو بیش از حد رباتیک است و به اندازه بوسو صدای طبیعی ندارد.

از طرف دیگر Busuu تمرینات تلفظی ندارد، اما در مقابل امکان ارتباط با سخنرانان بومی را دارید که این به مهارت گفتاری و نوشتاری شما کمک می‌کند. به این صورت که در پایان هر درس گزینه‌ای وجود دارد که در یک پاراگراف یا جمله صوتی می‌توانید در مورد یک موضوع صحبت کرده و سپس سخنران بومی در آن رابطه به شما بازخورد می‌دهد.

خرید اشتراک بوسو و اشتراک دولینگو پلاس؛ کدام یک بهتر است؟

در نهایت انتخاب و تصمیم نهایی به شما و اهداف یادگیری‌تان بستگی دارد. این‌که هدف شما آمادگی برای زندگی در یک کشور دیگر است یا ارسال رزومه و مدارک معتبر زبان برای دریافت ویزا برای مهاجرت یا دریافت بورسیه تحصیلی از یک کشور خارجی و یا این‌که تنها برای سرگرمی و ارتقا مهارت‌های زبانی خود به یادگیری زبان می‌پردازید.

اکنون که می‌دانید کدام برنامه یادگیری زبان متناسب با اهداف شماست، سوال بزرگ این است که خرید اشتراک و طرح پریمیوم برای این دو برنامه ارزش پرداخت هزینه را دارد یا خیر؟

اشتراک بوسو
اشتراک بوسو

با خرید اکانت Busuu از انارگیفت به قابلیت‌های ویژه‌ای مانند امکان صحبت با معلمان به‌صورت لایو، دسترسی به پشتیبان بومی، دسترسی به آموزش تمامی زبان‌ها، امکان دانلود دروس و استفاده آفلاین و حذف تبلیغات دسترسی خواهید داشت. این قابلیت‌ها در نسخه رایگان برنامه وجود نداشته و یا در استفاده از آن‌ها با محدودیت مواجه خواهید شد.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

اشتراک دولینگو پلاس
اشتراک دولینگو پلاس

همچنین با خرید اکانت Duolingo از انارگیفت می‌توانید از ویژگی‌های برتری مانند حذف تبلیغات، استفاده آفلاین، رد کردن تعداد دروس دلخواه، تغییر نماد برنامه به Duolingo Plus و مشاهده مسیر دوره‌هایی که گذرانده‌اید، بهره‌مند شوید.

امیدواریم این مطلب شما را در انتخاب برنامه مورد نیاز خود یاری کرده باشد. در غیر این صورت می‌توانید هر دو برنامه را امتحان کنید و هیچ محدودیتی برای استفاده همزمان آن‌ها نخواهید داشت.

شاید دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)