لیست بهترین انیمه هایی که حتما باید ببینید

بهترین انیمه کدام است؟ اگر این سوال را از 100 نفر بپرسید ممکن است 100 پاسخ متفاوت نیز بشنوید، زیرا این رسانه آن‌قدر غنی، متراکم و همیشه در حال تکمیل است که هر فردی با هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند و برای همه عناوینی دارد. چه کسانی که به دنبال فیلم‌های کلاسیک علمی–تخیلی هستند و یا کسانی که علاقه‌مند به فیلم‌های دهه 90 یا عناوین ورزشی و یا سبک زندگی، همه را شامل می‌شود.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

بهترین انیمه‌هایی که در سال 2023 باید ببینید

 

بهترین انیمه‌هایی که باید ببینید
بهترین انیمه‌هایی که باید ببینید

در پاسخ به این سوال که بهترین انیمه کدام است، لیستی از عناوین ماندگار با محتوایی همه پسند را به شما معرفی خواهیم کرد. بدون در نظر گرفتن سلیقه شما، قطعا عنوانی مورد نظر شما وجود خواهد داشت.

از شاهکارهایی مانند Cowboy Bebop گرفته تا آثار کلاسیک مدرن مانند Attack on Titan و Violet Evergarden. پس در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید. با خرید اکانت کرانچی رول از انارگیفت به آرشیو گسترده‌ی بهترین انیمه‌های جهان دست می‌یابید.

Attack on Titan

Attack on Titan
Attack on Titan

حمله به تایتان‌ها در سال 2009 بر اساس مانگایی توسط هاجیمه ایسایاما شروع شد. مقدمه اولیه حمله به تایتان‌ها حول محور جنگ دائمی بشر با هیولاهایی است که درست در بیرون از دروازه‌های تمدن بشریت کمین کرده‌اند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

پسری بنام “Eren” پس از مرگ مادرش به دست تایتان‌های آواره، تصمیم به انتقام و مقابله با آن‌ها می‌گیرد. در قسمت‌های بعدی این انیمه لحظاتی اکشن و حساس همانند مبارزه‌های بازی تاج و تخت را مشاهده می‌کنید.

این انیمه طولانی‌تر از بسیاری از انیمیشن‌ها است. داستانی که به عنوان یک انیمه استاندارد شروع شد در قسمت‌های بعدی به کاوش عمیق‌تری در زمینه اخلاق، انتقام و اینکه آیا درست است که کسی را بر اساس گناهان اجدادش قضاوت کنیم، می‌پردازد.

تماشای آن به همه طرفداران انیمه پیشنهاد می‌شود بخصوص قبل از اتمام قسمت‌های پایانی آن در سال 2023.

Cowboy Bebop

Cowboy Bebop
Cowboy Bebop

انیمه Cowboy Bebop یک سریال اکشن ساخته نتفلیکس است که همیشه به‌عنوان خلاصه‌ای بر انیمه کلاسیک شناخته می‌شود. این افسانه 26 قسمتی یک انیمیشن به سبک اکشن و ساخته هاجیمه یاتات است که با موسیقی متن جاز ساخته یوکو کانو ترکیب شده است و در نهایت خود یک ژانر جدید را می‌سازد.

داستان آن در مورد “اسپایک اشپیگل” و گروه متشکل از شکارچیان جوایز است که تلاش می‌کنند تا تعدادی از شکارچیان تحت تعقیب کهکشان را به امید دریافت جایزه و کمی غذای گرم به دام بیندازند.

هر قسمت با یک صحنه انفجار همراه با هرج و مرج شروع می‌شود و این گروه به سمت هدف بعدی خود حرکت می‌کند. در پس تمام این اتفاقات یک حس مالیخولیایی نهفته است، زیرا که هر یک از اعضای این گروه درگیر داستان غم‌انگیز گذشته‌ی خود هستند. تاکنون انیمه‌ای به این شکل وجود نداشته و کسی نتوانسته مانند آن را تکرار کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

Death Note

Death Note
Death Note

در میان لیست بهترین انیمه‌ها، این انیمه بهترین انتخاب برای کسانی است که به تازگی قصد دیدن انیمه را دارند. دوبله انگلیسی آن به خوبی نسخه زیرنویس است. سبکی شبیه فیلم‌های غربی و وسترن دارد. آدم خوبی که بد است مانند Breaking Bad و Ozark.

داستان حول محور نوجوانی بنام “لایت ناگامی” اتفاق می‌افتد که دفترچه‌ای دارد که با نوشتن نام هر کس در آن می‌تواند او را بکشد. لایت از این قدرت برای از بین بردن سرسخت‌ترین جنایتکاران ژاپن استفاده می‌کند، اما به دنبال آن ناچار به رویاپردازی‌های بزرگ‌تر می‌شود.

در پی این اتفاقات یک بازی موش و گربه بین او و کارآگاه ارشد L شکل می‌گیرد. این یک درام سخت و نفس‌گیر است که تا آخرین لحظه شما را درگیر خود می‌کند. Death Note لایق این است که با بهترین درام‌های تلویزیونی مقایسه شود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

Demon Slayer

Demon Slayer
Demon Slayer

Demon Slayer در حال حاضر محبوب‌ترین و بهترین انیمه روی کره زمین است و دلیل آن نیز به تصویر کشیدن هیجان‌انگیزترین و سخت‌ترین صحنه‌های مبارزه انیمه تاکنون می‌باشد. استودیو سازنده آن Ufotable همیشه به ساخت صحنه‌های اکشن شهرت داشته است، اما در این‌جا از مرز استاندارهای عالی خود نیز فراتر می‌رود.

در این انیمه، “تانجیرو” به دنبال انتقام مرگ خانواده خود به دست شیطان است. این هدف او را به سمت عضو شدن در سپاه شیطان کش هدایت می‌کند. در طول سفرش با شیاطین ترسناک از طایفه Demon Moon مواجه می‌شود.

مانند بسیاری از معروف‌ترین و بهترین انیمه‌ها Demon Slayer نیز صحنه‌های خنده‌دار دارد. همراهان تانجیرو، زنیتسو (جنگجوی ترسویی که تنها در خواب می‌تواند بجنگد) و اینوسوکه (پسر وحشی که سر گراز می‌پوشد) همیشه آماده‌اند تا اوضاع را به هم بریزند. صحنه‌های برجسته‌ای از رویارویی شیاطین با هم وجود دارد که به تنهایی ارزش تماشای آن‌را بیشتر می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

Fate/Zero

Fate/Zero
Fate/Zero

سری The Fate/stay night یک جهان گسترده است که حول محور جام مقدس می‌چرخد. یک شی افسانه‌ای که به صاحبش امکان برآورده شدن آرزوهایش را می‌دهد، اما به این راحتی نیست؛ زیرا هر چند نسل صاحبان جادویی آن که Masters نامیده می‌شوند، در یک درگیری به سبک بتل رویال با هم مبارزه می‌کنند تا به جام مقدس دست پیدا کنند. این جنگ‌های صلیبی توسط جنگجویان و خدمتگزاران افسانه‌ای مانند گیلگمش و شاه‌آرتور حمایت می‌شوند.

Fate/Zero یک نقطه شروع عالی برای سریال است. چهارمین جنگ جام مقدس که به عنوان پیش‌درآمد انیمه Fate/stay night عمل می‌کند، قاتل جادوگر کیریتسیگو را در حال جنگ علیه سایر استادان خود می‌بیند. همه این‌ها یک اکشن هیجان‌انگیز با پیچش‌های داستانی را شامل می‌شود. اگر از این سبک خوشتان آمد چندین فیلم و سریال در مجموعه Fate وجود دارد که می‌توانید به سراغ ‌آن‌ها بروید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

Fruits Basket

Fruits Basket
Fruits Basket

نوجوانی بنام “توهرو” پس از مرگ مادرش، فرصتی دوباره برای زندگی توسط خانواده سوهما می‌یابد. او به زودی نفرین سوهما را کشف می‌کند که اعضای این خانواده‌ را به حیواناتی از Chinese Zodiac تبدیل کرده است.

توهرو یک روح مهربان است که برای کمک به خانواده از هم پاشیده شده سوهما تلاش می‌کند. روال داستان اغلب آهسته است، اما در جاهایی مانند زندگی واقعی سرعت می‌گیرد.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Fullmetal Alchemist: Brotherhood

این انیمه به لطف ترکیبی عالی از جهان‌سازی، فانتزی، درام و اکشن به یکی از بهترین انیمه‌‌های دوران تبدیل شده است.

در مراسم برگرداندن مادر مرده خانواده، اشتباهی صورت می‌گیرد و و برادر کوچکتر ادوارد، بنام “آلفونس” بدن خود را از دست داده و روح او در یک زره به دام می‌افتد. همان‌طور که آن‌ها به دنبال سنگ فیلسوف برای رهایی روح آلفونس هستند، به جنگی عرفانی میان تمام ملت‌ها، وارد می‌شوند و به توطئه‌ای پی می‌برند که به قلب دولت آن‌ها منتهی می‌شود.

قدرت Brotherhood در سرعت بی‌عیب و نقص آن نهفته است. بسیار بی صدا شروع شده و به نبردهای حماسی تبدیل می‌شود که هومونکولوس و پدر مرموز در سر راه ادوارد قرار می‌گیرند. همه این‌ها در آخرین قسمت‌ها بسیار پیچیده می‌شود که ذاتا بسیار وحشتناک و سرگرم‌کننده هستند و فقط می‌توان نظیر آن‌را در انیمه دید.

Haikyu

Haikyu
Haikyu

Haikyu داستان آزمایش‌های “هیناتا” را دنبال می‌کند. او یک والیبالیست است که در تیم Karasuno High بازی می‌کند و بلندپروازی‌های خود را دارد تا به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود. جادوی این انیمه این است که برای لذت بردن از آن نیازی نیست که والیبالیست باشید یا به ورزش علاقه داشته باشید. داستان شما را به آرامی در کنار هیناتا پیش می‌برد و معمولا در پایان هر فصل با یک مسابقه حماسی به اوج می‌رسد و تمام می‌شود.

شما همراه با Haikyu می‌خندید، گریه می‌کنید، تشویق می‌کنید و نفس نفس می‌زنید و همراه تیم Karasuno High به پیروزی و شکست می‌رسید. این یک انتخاب خوب برای کسانی است که می‌خواهند برای اولین‌بار انیمه ورزشی نگاه کنند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

Monster

Monster
Monster

تاکنون Monster نتوانسته آن‌طور که شایسته آن است مورد تحسین قرار بگیرد، اما اکنون می‌توانید آن را در Netflix تماشا کنید. این یک فیلم روانشناختی هیجان‌انگیر است که می‌تواند در مغز شما فرو برود و تا مدت‌ها پس از اتمام از خاطر شما محو نخواهد شد.

در Monster می‌بینید که یک جراح مغز بنام “کنزو تنما” بعد از عمل جراحی یک پسر جوان، توسط شهردار طرد می‌شود، زیرا زمانی نمی‌گذرد که قتل‌هایی صورت گرفته و اجساد مختلفی پیدا می‌شوند و مظنون اصلی همه این‌ها تنما است. سال‌ها بعد او متوجه می‌شود که پسری را که عمل کرده، در واقع به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل شده است. این سریال حول محور تنما می‌چرخد که تلاش دارد بر این واقعیت غلبه کند که او به طور ناخواسته یک هیولا ساخته است و چگونه باید آن‌را متوقف کند.

Run with the Wind

Run with the Wind
Run with the Wind

Run with the Wind انیمه‌ای درباره دویدن است. بدون توقف بدو و برنگرد! داستان زندگی “کاکرو” یک دونده ناموفق که تلاش می‌کند تا هم اتاقی‌های مبتدی‌اش را در مسابقات ماراتون Hakone Ekiden پیروز کند.

با تماشای این نمایش افراد ناامید راه خود را از سر می‌گیرند و بر موانع شخصی خود غلبه می‌کنند. بخش پایانی 22 قسمتی یکی از پرتنش‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این سریال است. انیمه‌ای درباره دوستی، تعقیب رویاها و تسلیم نشدن. Run with the Wind یک گنج پنهان برای طرفداران ورزش و غیر ورزشی‌هاست.

Steins;Gate

Steins;Gate
Steins;Gate

این انیمه در لیست بهترین انیمه‌ها، از همان لحظات اول شما را درگیر خود می‌کند. “رینتارو اوکابه” که به دانشمند دیوانه شهرت دارد، پس از پیدا کردن جسد یک محقق در یک کنفرانس سفر در زمان، متوجه می‌شود که می‌تواند پیام‌های متنی را به گذشته ارسال کند. متاسفانه این کشف او توسط سازمان‌ها مخفی لو می‌رود و باعث می‌شود تا به دستگاه D-Mail او دست یابند.

چیزی که به‌عنوان یک ماجراجویی مسخره سفر در زمان شروع می‌شود به زودی به یک درام پرحاشیه و پراسترس تبدیل خواهد شد که مملوء از صحنه‌های اکشن است. با نزدیک شدن ماموران سازمان مخفی، رینتارو باید یک انتخاب غیرممکن برای نجات افراد نزدیک خود انجام دهد.

Violet Evergarden

Violet Evergarden
Violet Evergarden

این انیمه نتفلیکس داستان یک دختر نوجوان است که در حال بهبودی از زخم‌های ناشی از خدمت در ارتش کشورش است و شما را به یک سفر قدرتمند و تاثیرگذار می‌برد تا جایی که در پایان 13 قسمت آن مانند یک کودک گریه می‌کنید.

در طول این سریال “ویولت اورگاردن” که در اثر آسیب‌های روحی ناشی از جنگ به یک روبات تبدیل شده تلاش می‌کند تا از طریق نوشتن Auto Memory Doll خاطرات تلخ خود را کنار بزند. او به‌عنوان یک کاتب به کشف احساسات خود کمک می‌کند و به دیگران نیز کمک می‌کند تا احساسات خود را بیان کنند.

در طول نوشتن نامه هفتگی، مادران به دختران نزدیک‌تر می‌شوند، عاشقان کلمات مناسب برای گفتن پیدا می‌کنند، پدران برای از دست دادن فرزندانشان عزادار می‌شوند. این همان داستانی است که تنها در انیمه به تصویر کشیده می‌شود. داستان احساسات عمیقی در مورد عشق، از دست دادن و اشتیاق و همه این‌ها در حالی است که ویولت رفته رفته بهتر می‌شود.

سخن پایانی

امیدواریم از میان لیست بهترین انیمه‌ها بتوانید انیمه مورد نظر خود را پیدا کرده و از تماشای آن لذت ببرید. با خرید اشتراک Crunchyroll از انارگیفت علاوه بر تماشای بهترین انیمه و مانگاهای جهان، به بخش اخبار و بازی‌های سرویس Crunchyroll نیز دسترسی خواهید داشت. در مطلبی دیگر نیز به معرفی بهترین فیلم‌های کمدی نتفلیکس پرداخته‌ایم.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید