مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس

در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت می‌خواهیم به مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس که در حال حاضر معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان هستند بپردازیم. پس اگر قصد ارسال درخواست پذیرش برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید برای پذیرش یا به اصطلاح اپلای شدن در یک دانشگاه خارجی باید علاوه بر ارسال مدارک معتبر تحصیلی و رزومه، یک مدرک بین‌المللی زبان را نیز برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. با شرکت در یکی از آزمون‌های زبان بین‌المللی مانند آیلتس و تافل، می‌توانید این مدارک را کسب کنید. در حالی‌که این دو آزمون قدیمی و شناخته شده هستند، آزمون زبان دولینگو جدیدتر بوده و مورد تأیید بسیاری از کشورها می‌باشد.

برای پاسخ به این سوال که کدام آزمون زبان انگلیسی را انتخاب کنیم و کدام بهتر است، باید به بررسی شباهت‌ها، تفاوت‌ها و قابلیت‌های ویژه و در کل مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس بپردازیم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس

پیش از مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس، بهتر است به معرفی مختصری از هر کدام از این آزمون‌ها می‌پردازیم.

آزمون آیلتس چیست؟

معرفی آزمون آیلتس
معرفی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS | International English Language Testing System)، معتبرترین آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی در جهان است که توسط حدود 140 کشور دنیا و بسیاری از دانشگاه‌‌ها و دولت‌ها مورد تأیید و پذیرش است.

آزمون IELTS به صورت کتبی و یا کامپیوتری انجام می‌شود. البته در ایران بیشتر به ‌صورت کتبی صورت می‌گیرد. از نظر ساختار نیز تمامی مهارت‌های چهارگانه زبان از جمله نوشتن، گوش دادن، خواندن و صحبت کردن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سه بخش اول در یک روز و در مدت زمان 2 ساعت و 45 دقیقه انجام می‌شود. بخش Speaking را نیز با توجه به روند کار مؤسسه برگزارکننده آزمون، می‌توان در همان روز و یا یک روز دیگر امتحان داد.

پیش از ثبت‌نام در آزمون باید یکی از دو نوع آزمون جنرال یا آکادمیک را انتخاب کنید. در هر دو نوع، بخش‌های امتحانی Listening و Speaking یکی بوده و Reading و Writing با هم تفاوت‌هایی دارند. هزینه آزمون نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. امتیازدهی در این آزمون نمره‌ای بین 0 تا 9 است.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

آزمون تافل چیست؟

معرفی آزمون تافل
معرفی آزمون تافل

آزمون تافل (TOEFL | Test Of English as a Foreign Language) نیز همانند آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های ارزیابی زبان انگلیسی در جهان است و بیش از هزار دانشگاه معتبر در جهان آن را پذیرش می‌کنند. این آزمون نیز چهار مهارت زبانی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آزمون TOEFL در دو شکل کتبی و آنلاین برگزار می‌شود. در ایران تافل بیشتر به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این آزمون تنها به شکل آکادمیک برگزار می‌شود. مدت زمان آزمون حدود 3 ساعت است. این آزمون از چهار بخش Reading و Listening و Speaking و Writing تشکیل شده و هر بخش نیز 30 امتیاز دارد و در کل نمره‌ای بین 0 تا 120 را دریافت خواهید کرد. برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر بهتر است که در هر بخش نمره‌ای بالای 20 کسب کنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

آزمون دولینگو چیست؟

معرفی آزمون دولینگو
معرفی آزمون دولینگو

آزمون دولینگو (Duolingo English Test) یکی ازجدیدترین آزمون‌هایی است که برای سنجش سطح زبان انگلیسی در جهان برگزار می‌شود و با توجه به نوظهور بودن آن توسط کشورها و دانشگاه‌های محدودتری، مورد پذیرش است. دولینگو علاوه بر آزمون، یک وبسایت و اپلیکیشن نیز برای آموزش آنلاین زبان دارد. با خرید اشتراک دولینگو از انارگیفت می‌توانید در دوره‌های آموزشی آنلاین آن شرکت کرده و خود را برای آزمون آماده کنید.

آزمون Duolingo به‌صورن آنلاین برگزار می‌شود و هزینه آن نیز به عنوان ارزان‌ترین آزمون زبان در جهان شناخته شده است. در این آزمون نیز همانند آیلتس و تافل، چهار مهارت زبانی Reading ،Listening ،Speaking و Writing مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

این آزمون به‌صورت تطبیقی (Adaptive) است یعنی اگر در هر بخش بهتر پاسخ دهید در بخش‌های بعدی سوالات سخت‌تری از شما پرسیده می‌شود و سوالات به نحوه عملکرد شما بستگی دارد. پس بهتر است که سطح زبان خود را افزایش دهید. هدف دولینگو از تطبیقی بودن سوالات این است که هر فردی با هر سطحی از آمادگی بتواند در آن شرکت کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

برای انجام این آزمون نیازی به حضور در مراکز آموزشی ندارید و می‌توانید از منزل و به صورت آنلاین در آن شرکت کنید. مدت زمان آن یک ساعت است و نتیجه آن نیز تا 48 ساعت بعد اعلام خواهد شد. برای شرکت در این آزمون تنها به یک پاسپورت و کامپیوتر مجهز به دوربین جلو، اینترنت (با مرورگر Chrome یا Opera) و وبکم و میکروفن نیاز دارید.

نکته مهم این است که قبل از شرکت در آن باید از پذیرش این آزمون توسط دانشگاه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. نمره‌دهی آن بین 10 تا 160 است و دانشگاه‌های معتبر اکثرا نمره‌ای بالای 120 را پذیرش می‌کنند.

تفاوت‌های آزمون آیلتس، تافل و دولینگو

پس از آشنایی با هر کدام از این آزمون‌ها، در جدول زیر به‌طور خلاصه به مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس پرداخته‌ایم:

جدول تفاوت‌های آزمون آیلتس، تافل و دولینگو
جدول تفاوت‌های آزمون آیلتس، تافل و دولینگو

نکات مهم پیش از انتخاب آزمون زبان

نکات مهم پیش از انتخاب آزمون
نکات مهم پیش از انتخاب آزمون

پس از مطالعه مطالب فوق و بررسی جدول مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس، با تفاوت‌های این سه آزمون آشنا شدید و با توجه به نیاز خود یکی را باید انتخاب کنید. قبل از انتخاب هر کدام بهتر است نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

  • آزمون آیلتس و تافل معتبرتر و قدیمی‌تر بوده و نسبب به دولینگو توسط کشورهای و مراکز آموزشی بیشتری مورد تأیید هستند. در نتیجه پیش از انتخاب آزمون دولینگو حتما بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما این آزمون‌ را پذیرش می‌کند یا خیر. از طریق سایت دولینگو و یا دانشگاه هدف می‌توانید مورد تأیید بودن آزمون را بررسی نمایید.
  • هزینه آزمون دولینگو از بقیه ارزان‌تر است و اگر هزینه برای شما مهم است بهتر است دولینگو را انتخاب کنید.
  • آیلتس در کشورهایی که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی British است، اولویت دارد.
  • آزمون تافل و دولینگو در یک روز و آزمون آیلتس در دو روز (قسمت اسپیکینگ در روز دیگر) برگزار می‌شوند. در صورتی که با این موضوع مشکل دارید آیلتس را انتخاب نکنید.
  • در کشورهای آمریکا و کانادا تافل اولویت دارد.
  • مدت زمان آزمون آیلتس طولانی‌تر و پرچالش‌تر است.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

  • سهولت شرکت در آزمون دولینگو و تافل هوم ادیشن، بیشتر است، زیرا آنلاین بوده و هر زمان و مکان که بخواهید، می‌توانید در آن شرکت کنید.
  • مزیت دیگر دولینگو این است که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید نتیجه آزمون را از همان صفحه نتایج به هر تعداد دانشگاهی در جهان ارسال کنید. در صورتی که نتایج آیلتس را می‌توانید به 5 و تافل را به 4 دانشگاه ارسال کنید. برای هر بار ارسال دیگر باید مبلغ 20 دلار پرداخت کنید.
  • تفاوت نمره دولینگو و آیلتس و تافل در این است که نمره آزمون دولینگو بین 10 تا 160 است، آزمون تافل 0 تا 120 و آزمون آیلتس 0 تا 9 است. هر چه در آزمون نمره بیشتری دریافت کنید، شانس پذیرش شما بالاتر خواهد رفت.

دولینگو بهتر است یا تافل یا آیلتس؟

در نهایت و پس از مطالعه مقایسه دولینگو و تافل و آیلتس، این شما هستید که باید با توجه به نیازها و اولویت‌های خود یکی را انتخاب کنید و این که از کدام دانشگاه درخواست پذیرش دارید. اگر قصد پذیرش از آمریکا و کانادا را دارید، آزمون تافل اولویت دارد. در مقابل آیلتس در سراسر دنیا به خصوص نیوزیلند و استرالیا مورد تایید است. مهم‌ترین نکته این است که پیش از انتخاب آزمون و هر اقدامی، تحقیقات لازم را در مورد آن انجام دهید. در مطلبی دیگر نیز به بررسی بهترین پلتفرم‌های آموزش زبان پرداخته‌ایم که برای آمادگی در هر یک از این آزمون‌ها می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید