آموزش ساخت قالب استوری اینستاگرام با اشتراک کانوا Canva

بدون شک کانوا ساده‌ترین ابزار طراحی در جهان است. شما می‌توانید به‌صورت رایگان در کانوا ثبت‌نام کنید، اما برای رفع برخی از محدودیت‌ها و استفاده از قابلیت‌های ویژه آن به شما توصیه می‌کنیم تا اشتراک کانوا را از انارگیفت خریداری کنید. علاوه بر ویرایش تصاویر می‌توانید از مجموعه قالب‌ها، تصاویر استوک و آیکن‌‌ها در طراحی خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه معتبر و اختصاصی خرید گیفت کارت به آموزش ساخت استوری اینستاگرام با اشتراک کانوا می‌پردازیم. اگر به ساخت استوری‌های زیبا و جذاب و توسعه کسب و کار خود در اینستاگرام علاقه‌مند هستید، همراه ما باشید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

تاثیرگذاری استوری اینستاگرام

انسان‌ها ذاتا قصه گوهای خوبی هستند، اما به مرور زمان شکل داستان‌گویی از جمع شدن به دور آتش به نوک انگشتان ما و صفحه گوشی تغییر پیدا کرده است. استوری اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن و شنیده شدن در عصر رسانه‌های اجتماعی است. بیش از 1.2 میلیارد کاربر به‌صورت ماهانه در اینستاگرام فعال هستند و بیش از 500 میلیون نفر آن‌ها هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند.

 تقریبا یک سوم از استوری‌ها توسط کسب و کارها ارسال می‌شوند و مهارت بازاریابی خود را بر روی این ویدئوها و یا تصاویر با ماندگاری 24 ساعته متمرکز می‌کنند. پس اگر می‌خواهید استوری‌های خیره‌کننده برای ارتقای برند و کسب و کار خود بسازید، این مطلب آموزشی را برای ساخت استوری اینستاگرام با استفاده از قالب‌های کانوا دنبال کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

نحوه ساخت قالب استوری اینستاگرام با اشتراک کانوا

Canva میزبان میلیون‌ها قالب حرفه‌ای طراحی شده است که آماده ارائه و سفارشی‌سازی برند شما در استوری می‌باشند. قالب یا همان Template دسته‌بندی، استراتژی و برنامه‌ریزی را برای تبلیغات و عرضه محصول و برند شما فراهم می‌کند. همچنین در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود، زیرا دسته‌بندی و الگوهای خاصی برای قیمت‌گذاری یا فروش محصول به شما ارائه می‌دهد و از این طریق خروجی محتوای استوری شما ساده‌تر خواهد شد.

در ادامه یک راهنمای ساده، برای ساخت قالب استوری اینستاگرام با اشتراک کانوا را برایتان آورده‌ایم:

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

  1. ابتدا برنامه کانوا را باز کرده و از قسمت تمپلیت‌ها Instagram Story را جستجو کنید یا قالبی با ابعاد سفارشی بسازید. اندازه استاندارد استوری اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل است.
کانوا را باز کرده واز تمپلیت ها استوری اینستاگرام را انتخاب کنید
کانوا را باز کرده واز تمپلیت ها استوری اینستاگرام را انتخاب کنید
  1. یک قالب را انتخاب کنید.
  2. برای افزودن تصویر از گالری خود کافی‌ است تا روی نماد عکس در روی قالب ضربه بزنید و سپس از نوار ابزار پایین برنامه در تلفن همراه Replace را انتخاب کنید. سپس تصاویر از Camera Roll شما ظاهر می‌شوند. عکس مورد نظر را انتخاب کرده تا روی صفحه ظاهر شود. اگر در نسخه دسکتاپ کار می‌کنید کافی‌ است تا تصاویر دلخواه خود را آپلود کنید و آن‌ها را در قالب‌ها بکشید و رها کنید. همچنین می‌توانید کتابخانه تصاویر کانوا را که شامل میلیون‌ها تصویر است، جستجو کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

از گالری تصویر اضافه کنید
از گالری تصویر اضافه کنید
  1. پس از انتخاب تصویر و قرارگیری آن در جای دلخواه، می‌توانید به راحتی رنگ‌ها و فیلترها را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

رنگ و فیلترها را تغییر دهید
رنگ و فیلترها را تغییر دهید
  1. علاوه بر این می‌توانید به راحتی عناصری مانند متن، اشکال، قاب‌ها، خطوط‌، آیکن‌ها و نمودارها را به طرح خود اضافه کرده و ویرایش کنید. هر کدام از این موارد را می‌توانید به سرعت و آسانی تغییر دهید.
افزودن عناصر مختلف
افزودن عناصر مختلف
  1. هر زمان که از تغییرات خود راضی بودید روی دانلود (نماد فلش رو به پایین) در نوار ابزار بالای برنامه تلفن همراه ضربه بزنید. در نسخه دسکتاپ روی Share و سپس Download کلیک کنید.
طرح را دانلود کنید
طرح را دانلود کنید
  1. برای به اشتراک‌گذاری طرح خود روی Share (نماد فلش رو به بالا) در نوار ابزار بالای برنامه تلفن همراه ضربه بزنید. اگر روی دسکتاپ کار می‌کنید روی Share و سپس Share on social کلیک کنید. می‌توانید طرح خود را مستقیما با پیام متنی، رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل، از طریق کانوا به اشتراک بگذارید.
طرح را به اشتراک بگذارید
طرح را به اشتراک بگذارید

نحوه افزایش تعامل در استوری اینستاگرام

به غیر از استفاده از تصاویر زیبا و جذاب و ویدئوهای سرگرم‌کننده، می‌توانید با عناصر تعاملی مانند استیکرهای استوری اینستاگرام، تعامل را بیشتر کنید. برای استفاده از استیکرها، روی نماد استیکر (نماد شکلک مربعی شکل) در گوشه‌ی سمت راست بالای استوری ضربه بزنید. با این‌کار صفحه استیکرها برای شما باز می‌شود.

افزودن گیفت به استوری اینستاگرام

نحوه افزودن گیفت
نحوه افزودن گیفت

در سال 2018 اینستاگرام با GIPHY کتابخانه‌ای از گیف تشکیل داد که به جذابیت و درخشش استوری‌های ما کمک زیادی می‌کند. برای افزودن گیف به استوری روی نماد استیکر ضربه بزنید و سپس GIF را انتخاب کنید. در نوار جستجوی آن می‌توانید هر موضوعی را تایپ کرده و گیف مورد نظر را پیدا کنید.

این گیف‌ها استراتژیک بوده و هر کدام نگاه بیننده را به عناصر خاصی هدایت می‌کند. از آن‌ها می توانید برای برجسته کردن متن خود نیز استفاده کنید، یا از طریق آن‌ها نگاه را به قسمت خاصی از استوری معطوف نمایید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

اضافه کردن موسیقی به استوری اینستاگرام

نحوه اضافه کردن موسیقی
نحوه اضافه کردن موسیقی

به لطف مشارکت فیسبوک با شرکت‌های ضبط موسیقی بزرگ، در حال حاضر کاربران می‌توانند موسیقی را به استوری‌های خود اضافه کنند. البته این ویژگی تنها در برخی از کشورها فعال است. برای افزودن موسیقی به استوری اینستاگرام کافی‌ است تا استیکر Music را انتخاب کنید.

در اینجا می‌توانید موزیک‌ها را بر اساس نام، ژانر یا موضوعات مختلف جستجو کنید. با استفاده از دکمه پخش در کنار هر موزیک آن را گوش دهید. پس از انتخاب آهنگ با استفاده از نوار لغزنده قسمت مورد نظر را انتخاب و روی Done ضربه بزنید. حتما یک استیکر یا گیف Sound On اضافه کنید تا بینندگان استوری شما شنیدن موزیک را از دست ندهند.

افزودن لینک به استوری اینستاگرام

در سال‌های قبل ویژگی Swipe Up به کاربران اجازه می‌داد تا به استوری‌های اینستاگرام خود لینک اضافه کنند. با این‌حال این ویژگی تنها برای کاربران تایید شده و یا افرادی که بالای 10000 فالوور دارند، فعال بود.

در حال حاضر اینستاگرام این ویژگی را حذف کرده و استیکرهای لینک را به جای آن قرار داده است. اکنون همه، حتی آن‌هایی که فالوورهای کمی دارند، می‌توانند تنها روی استیکر لینک ضربه بزنند و URL مقصد را اضافه کنند که می‌تواند پست جدید در وبلاگ، مقاله یا صفحه محصول شما باشد.

تگ یک محصول در استوری اینستاگرام

تگ محصول در استوری اینستاگرام
تگ محصول در استوری اینستاگرام

اگر یک اکانت فروشگاهی تایید شده دارید، می‌توانید استوری‌های خود را با استفاده از برچسب‌های محصول به یک مینی مارکت تبدیل کنید. این‌کار تجربه خرید را به‌طور چشمگیری برای مشتریان شما آسان می‌کند. به راحتی می‌بینند، ضربه می‌زنند و خرید می‌کنند.

برای این‌کار روی آیکن Product در استیکرها ضربه بزنید. حال کاتالوگ فروشگاه شما ظاهر خواهد شد. محصول مورد نظر را انتخاب کنید و روی Done ضربه بزنید. برچسب محصول شبیه آن چیزی است که در تصویر بالا می‌بینید.

ساخت پرسش در استوری اینستاگرام

چگونه در استوری اینستاگرام پرسش بسازیم؟
چگونه در استوری اینستاگرام پرسش بسازیم؟

سوالات به‌طور طبیعی باعث ایجاد رفلکس در انسان می‌شود. برای پرسیدن سوال از فالوورها در قسمت استیکرهای استوری، Questions را انتخاب کنید و سوال خود را در کادر متنی آن بنویسید. سوالات استوری راهی مناسب برای ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطب است.

ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرام

نحوه ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرام
نحوه ایجاد نظرسنجی در استوری اینستاگرام

در اینستاگرام می‌توانید دو سبک نظرسنجی را به استوری خود اضافه کنید: یک نظرسنجی دو گزینه‌ای یا یک اسلایدر زیبای ایموجی.

برای انجام این‌کار Poll را از میان استیکرهای استوری انتخاب کرده و سوال خود را تایپ کنید. می‌توانید گزینه‌های بله و خیر را سفارشی کنید. در غیر این‌صورت Emoji Slider را انتخاب کنید. سوال خود را وارد کرده و ایموجی را سفارشی کنید. علاوه بر ایجاد تعامل، نظرسنجی‌ها روشی عالی برای درخواست بازخورد از فالورها است.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

ساخت مسابقه در استوری اینستاگرام

ساخت مسابقه در استوری
ساخت مسابقه در استوری

بینندگان استوری خود را به یک چالش سرگرم‌کننده دعوت کنید و اطلاعات آن‌ها را در مورد برند، محصول، موضوعات مرتبط یا هر چیزی آزمایش کنید. برای ایجاد یک مسابقه در استوری اینستاگرام استیکر Quiz را انتخاب کنید. یک سوال چند گزینه‌ای مطرح کرده و گزینه‌ها را ارائه دهید. برای تعیین پاسخ صحیح روی نمادهای حرف کلیک کنید. جدای از تعامل می‌توانید از پاسخ‌ها برای برنامه‌ریزی محتوا استفاده کنید.

ایجاد شمارش معکوس در استوری اینستاگرام

نحوه ایجاد شمارش معکوس در استوری اینستاگرام
نحوه ایجاد شمارش معکوس در استوری اینستاگرام

با ایجاد شمارش معکوس می‌توانید مخاطبان خود را برای عرضه یا فروش محصول جدید یا افتتاح شعبه یا هر اتفاق دیگری در انتظار نگه دارید. برای این‌کار استیکر Countdown را انتخاب کرده، رویداد ویژه را نامگذاری و زمان و تاریخ آن را مشخص کنید.

تگ افراد در استوری اینستاگرام

یکی از ایده‌های پرکاربرد و درخشان اینستاگرام استفاده از استیکر منشن در استوری است که به شما امکان می‌دهد تا یک دوست یا نام تجاری خود را در استوری تگ کنید. برای این‌کار روی استیکر @Mention کلیک کرده و نام کاربری مورد نظر را تایپ کنید. پس از این کار، آن فرد یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد. این روش در ایجاد یک حرکت اجتماعی کمک می‌کند. حتی می‌توانید از فالوورها بخواهید تا با استفاده از Mention شما را تگ کنند.

افزودن لوکیشن به استوری اینستاگرام

آیا می‌خواهید آدرس فروشگاه خود را در استوری اینستاگرام بگویید. با افزودن لوکیشن به استوری اینستاگرام به راحتی می‌توانید آدرس دقیق خود را در اختیار آن‌ها بگذارید. کافی‌ است تا استیکر Location را انتخاب و مکان خود را به استوری اضافه کنید.

استفاده از استیکرهای Add Yours در استوری اینستاگرام

نحوه استفاده از استیکرهای Add Yours
نحوه استفاده از استیکرهای Add Yours

در سال 2021 اینستاگرام استیکرهای Add Yours را به استوری اضافه کرد تا از طریق آن کاربران بتوانند موضوعات عمومی ایجاد کرده و به آن‌ها بپیوندند. اکثر مردم از این قابلیت برای دنبال کردن یک درخواست استفاده می‌کنند. برای پیوستن به یک موضوع Add Yours در استوری، روی دکمه Add Yours در استوری فردی دیگر کلیک کنید. دستورات را دنبال کرده و تصاویر خود را انتخاب کنید. این‌کار یک استوری جدید ایجاد کرده و زنجیره را ادامه می‌دهد.

همچنین می‌توانید موضوع مورد نظر خود را بسازید. برای این کار روی استیکر Add Yours در استوری خود ضربه بزنید و با نوشتن درخواست خود، زنجیره جدید بسازید. فالوورهای خود را تشویق کنید تا شرکت کنند و ببینید که چه کسانی اضافه شده‌اند.

افزودن استوری‌ها در Highlights اینستاگرام

افزودن استوری به هایلایت
افزودن استوری به هایلایت

یک استوری تنها مدت 24 ساعت طول می‌کشد، اما با ثبت آن در قسمت Highlights می‌توانید آن‌را برای همیشه در صفحه خود ماندگار کنید. از هایلایت‌ها می‌توانید برای نمایش محصولات، اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی یا ایجاد یک مجموعه استفاده کنید. برای ایجاد یک آلبوم Highlights روی نماد + در بخش Story Highlights پروفایل خود ضربه بزنید.

 با این‌کار به آرشیو استوری‌های قبلی خود هدایت می‌شوید. استوری‌های مورد نظر را انتخاب کرده روی Next ضربه بزنید. نام و تصویری برای آلبوم انتخاب کنید و تمام! به این صورت استوری‌های شما برای همیشه باقی می‌مانند.

 

سایر نکات و ترفندهای مفید برای استوری اینستاگرام

همیشه از اصول اولیه پیروی کنید. ممکن است که طراحی‌‌های خاص، شما را از رقبا متمایز کند، اما دقت کنید که به هم ریختگی و عدم تعامل بصری فالوورهای شما را از بین می‌برد. پس هنگام ایجاد ایده در استوری، اصول اولیه زیر را در نظر بگیرید:

  • وجود فضای سفید در استوری مهم است. این‌کار باعث هماهنگی طراحی می‌شود و چشم بیننده را به عناصر مهم جلب می‌کند.
  • برای هر عنصر تعاملی که اضافه می‌کنید یک فضای خلوت در نظر بگیرید.
  • هنگام انتخاب فونت به دو سبک شخصی‌سازی شده پایبند باشید و با دقت آن‌ها را با هم جفت کنید. (به عنوان مثال یکی برای سرتیتر و یکی متن)
  • از رنگ‌های برند خود برای ترکیب پالت رنگ پس‌زمینه استفاده کنید.
  • پست‌ها، ریلز و ویدئوهای IGTV را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارید. با این‌کار فالوورها را ترغیب می‌کنید که برای دیدن پست شما روی استوری کلیک کنند.

 

جمع بندی آموزش ساخت قالب استوری اینستاگرام

ایجاد استوری در اینستاگرام کار سختی نیست و با کمی ذوق و سلیقه و با استفاده از قالب‌های کانوا می‌توانید استوری‌های قابل توجه ساخته و علاوه بر افزایش فالوور به تعامل بیشتر با فالووهای خود بپردازید. با خرید اشتراک کانوا از انارگیفت می‌توانید از قابلیت‌های آن به‌صورت نامحدود استفاده کنید و به مزایایی مانند کتابخانه گسترده تمپلیت‌ها، فضای ذخیره‌سازی ابری به میزان 100 گیگابایت، امکان تشکیل گروه و انجام کار تیمی، امکان چاپ طرح‌ها به‌طور مستقیم از این برنامه، ایجاد تعداد نامحدود پوشه و …. دسترسی داشته باشید.

برای اطلاع از تفاوت‌های اشتراک رایگان کانوا و اکانت پریمیوم کانوا روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید