مقایسه نسخه رایگان کانوا Canva با اکانت پریمیوم کانوا Canva

کانوا یک ابزار عالی برای کارهای گرافیکی و طراحی است. اگر یک مبتدی و یا یک حرفه‌ای در کار گرافیک باشید به سختی می‌توانید عیبی در آن پیدا کنید، اما اگر بر سر خرید اکانت پریمیوم کانوا و یا استفاده از نسخه رایگان آن مردد هستید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه معتبر و تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید تا به مقایسه نسخه رایگان و پرو کانوا بپردازیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

 

کانوا Canva چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است مختصری به معرفی کانوا بپردازیم. Canva یک ابزار طراحی گرافیکی است که هدف آن آسان کردن روند تولید یک طرح و اجرا کردن یک ایده گرافیکی است بدون این‌که به مهارت خاصی نیاز داشته باشید. کانوا در میان صاحبان مشاغل کوچک و تولیدکنندگان محتوا از محبوبیت خاصی برخوردار است و تعداد زیادی عکس، تصاویر گرافیگی، وکتور و قالب‌های مختلف را ارائه می‌دهد. از این ابزارها و ویژگی‌ها می‌توانید در ایجاد فیلم، پوستر، اسلاید، کارت ویزیت و حتی محصولات چاپی استفاده کنید.

 

تفاوت های کلیدی میان نسخه رایگان Canva با اکانت پریمیوم کانوا

نسخه رایگان کانوا با اکانت پریمیوم کانوا
نسخه رایگان کانوا با اکانت پریمیوم کانوا

انیمیشن‌های موجود

آیا شما طرفدار گیف و تبلیغات متحرک برای استفاده در رسانه‌های اجتماعی هستید؟ خوشبختانه جلوه‌های انیمیشن متنوعی در کانوا وجود دارد. چه کاربر نسخه رایگان باشید یا اکانت پریمیوم کانوا، می‌توانید از جلوه‌های انیمیشن سرگرم‌کننده و جذاب (به صورت عکس، متن و صفحه) استفاده کنید.

اما یکی از مزیت‌های نسخه کانوا پرو، دسترسی به انیمیشن‌های بیشتر (Animator Pro) است. در کانوا رایگان در دسترسی به انیمیشن‌ها با محدودیت روبه‌رو هستید. با ارتقاء اکانت رایگان به پرو در مجموع به 16 مجموعه انیمیشن صفحه، 15 انیمیشن عکس و 20 انیمیشن متن به‌علاوه انیمیشن‌هایی که تنها در Animator Pro وجود دارند، دسترسی خواهید داشت.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

تنوع قالب‌ها

تنوع قالب‌ها در اکانت کانوا
تنوع قالب‌ها در اکانت کانوا

چه کسی قالب‌های کانوا را دوست ندارد؟ به لطف این طرح‌های از پیش طراحی شده فقط باید رنگ‌ها، فونت‌ها، گرافیک و عناصر اضافه شده به آن را، به دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید و تمام!

هم کاربران نسخه رایگان و هم اکانت پریمیوم کانوا از دسته‌بندی قالب‌ها بهره‌مند هستند. با این تفاوت که کاربران Canva Free به حدود 250.000 قالب در گالری قالب‌های کانوا دسترسی دارند و کاربران نسخه پریمیوم مجموع 610.000 قالب و طرح از پیش آماده برای طراحی‌های خود در اختیار دارند. علاوه بر این، قالب‌ها به صورت روزانه آپدیت می‌شوند. بنابراین هر روز با ورود به اکانت کانوا پرو با قالب‌های جدیدی روبه‌رو خواهید شد. همچنین، می‌توانید قالب‌های مورد نظر خود را ذخیره کنید تا همیشه در دسترس باشند.

دسترسی به عکس‌ها، گرافیک‌ها، ویدئوها و صداها

دسترسی به عکس‌ها، گرافیک‌ها، ویدئوها و صداها
دسترسی به عکس‌ها، گرافیک‌ها، ویدئوها و صداها

یکی از تفاوت‌های عمده، تعداد عناصر طراحی است که می‌توانید به پروژه خود اضافه کنید. کاربران نسخه رایگان کانوا به موارد زیر دسترسی دارند:

  • 200.000 عکس
  • 57.000 عنصر گرافیکی
  • 13.000 ویدئو
  • 75 آهنگ صوتی

در مقابل در Canva Pro می‌توانید به مجموعه بیش از 100 میلیون طرح گرافیگی، عکس، صدا و ویدئو پریمیوم دسترسی داشته باشید. با چنین حجم عظیمی از تصاویر استوک و عناصر طراحی، مطمئن می‌شوید که هیچ کدام از عناصر استفاده شده در پروژه‌های شما تکراری نخواهند بود.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

ابزارهای افزودن افکت به تصویر

ابزارهای افزودن افکت به تصویر در کانوا پرو
ابزارهای افزودن افکت به تصویر در کانوا پرو

به عنوان بخشی از طراحی، گاهی نیاز دارید برخی از قسمت‌های عکس را در کانوا ویرایش کنید. به‌عنوان مثال، پس‌زمینه را برش بزنید و تنها از تصویر اصلی استفاده کنید.

این‌جاست که کاربران اکانت پریمیوم کانوا از نسخه رایگان پیشی می‌گیرند. اگر به ویژگی Edit Image در نوار ابزار ویرایشگر بروید به Background Remover دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این ابزار می‌توانید تنها با یک کلیک پس زمینه تصویر را پاک کنید. حتی می‌توانید از برس Eraser برای محو کردن پس‌زمینه استفاده کنید.

این ابزارهای ویرایش در نسخه موبایل کانوا نیز قابل استفاده هستند و به سادگی و سرعت می‌توانید تصاویر خود را ادیت کنید. این یکی از ابزارهایی است که کاربران نسخه رایگان کانوا از آن بی‌بهره هستند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

ابزارهای ویرایشی در کانوا پرو
ابزارهای ویرایشی در کانوا پرو

یکی دیگر از قابلیت‌های Canva Pro استفاده از ابزار برش لوگو و استفاده از آن در طرح‌های تبلیغاتی دیگر است که تنها با چند کلیک امکان‌پذیر می‌باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اکانت پرو کانوا توانایی سفارشی کردن کیفیت وضوح طرح‌ها و تصاویری است که دانلود می‌کنید. تنها با کشیدن نوار لغزنده موجود در قسمت File Type می‌توانید کیفیت گرافیکی طرح خود را تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید تصاویر خو را در فرمت‌های PNG و SVG ذخیره کنید. با فرمت SVG می‌توانید مقیاس تصاویر گرافیکی خود را بدون کاهش کیفیت تغییر دهید.

اگر کاربر کانوا رایگان هستید این قابلیت‌ها برای شما به‌صورت خاکستری ظاهر می‌شوند و امکان دسترسی به آن‌ها را ندارید.

Magic Resize

ابزار انحصاری Magic Resize
ابزار انحصاری Magic Resize

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است شما را به ارتقاء نسخه پرو کانوا ترغیب کند، ویژگی Magic Resize است.

با استفاده از Magic Resize کاربران کانوا پرو می‌توانند اندازه طراحی خود را با حداقل تغییرات افزایش یا کاهش دهند. حتی زمانی که در حال کار در صفحه ویرایشگر هستید نیز می‌توانید ابعاد آن را تغییر دهید. کافی‌ است بر روی دکمه Resize در نوار منو ضربه بزنید. ابعاد مورد نظر را وارد کرده و یا از اعداد موجود استفاده کنید و روی دکمه Resize کلیک کنید. حتی پس از تغییر اندازه می‌توانید از آن کپی گرفته و مجدداً اندازه آن را تغییر دهید. این قابلیت هنگام ارتقاء به حساب پرو یک امتیاز انحصاری به حساب می‌آید.

ایجاد Brand Kit

ایجاد Brand Kit در اکانت پریمیوم کانوا
ایجاد Brand Kit در اکانت پریمیوم کانوا

سفارشی‌سازی در هنگام ایجاد یک برند، برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم است و بهترین روش این است که بتوانید از فونت‌ها، پالت‌های رنگی و لوگوهای یکسان در همه طرح‌های خود استفاده کنید. این همان ویژگی است که هنگام ارتقاء به اکانت پریمیوم کانوا به نام ویژگی Brand Kit دریافت خواهید کرد.

دیگر نیازی نیست hex code ها را به خاطر بسپارید، لوگوهای مختلف کسب و کار را مجدداً آپلود کنید و حتی سبک و اندازه فونت هر لوگو را تغییر دهید.

تنها کافی‌ است تا نسخه‌های مختلف لوگوی خود را آپلود کنید، پالت‌های رنگ و حتی سبک‌های فونت را نیز ذخیره کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

استفاده از Content Planner

استفاده از Content Planner
استفاده از Content Planner

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که قطعا هنگام ارتقاء به اکانت پریمیوم کانوا از آن لذت می‌برید Content Planner است.

با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای تولید شده خود را مستقیماً در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید زمان و تاریح انتشار آن‌ها را مشخص کنید. تنها کافی است حساب‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی به کانوا متصل کنید و از ابزار Content Planner لذت ببرید. رسانه‌های اجتماعی که می‌توانید به کانوا اضافه کنید شامل موارد زیر هستند:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Slack
  • Pinterest
  • Tumblr

ذخیره‌سازی و استفاده از پوشه‌ها

ذخیره‌سازی و استفاده از پوشه‌ها
ذخیره‌سازی و استفاده از پوشه‌ها

یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام کار با محتوای گرافیکی فضای ذخیره‌سازی است. هر چه از طرح‌های گرافیکی بیشتری در کار خود استفاده کرده باشید و بخواهید آن را با وضوح بالاتری ذخیره کنید، اندازه فایل شما بالاتر می‌رود.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

همچنین برای سازماندهی بهتر طرح‌های خود به پوشه نیاز دارید. با ارائه فضای ابری Canva دیگر نگرانی در این زمینه نخواهید داشت. با توجه به نوع اکانت کانوا خود، فضای ذخیره‌سازی متفاوتی را دریافت خواهید کرد. کاربران Canva Free تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری برای تصاویر، ویدئوها و فایل‌های صوتی آپلود شده خود و دو فولدر رایگان برای سازماندهی فایل‌های خود دریافت می‌کنند.

از طرف دیگر کاربران اکانت پریمیوم کانوا 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و تعداد نامحدودی فولدر در اختیار دارند. به این صورت می‌توانید پوشه‌های خود را در دسته‌بندی‌های مختلف سازماندهی کنید تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

پشتیبانی

پشتیبانی در اکانت پریمیوم کانوا
پشتیبانی در اکانت پریمیوم کانوا

با تمام مزایایی که کانوا دارد باز هم ممکن است گاهی با مشکلات سرور و عیوب داخلی مواجه شود. این مشکلات باعث ناراحتی شما خواهند شد مخصوصاً اگر در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ و مهم باشید. چه کاربر یک اکانت رایگان باشید و یا نسخه پرو، تیم Canva به صورت 24 ساعت و در هنگام بروز مشکل از شما پشتیبانی خواهند کرد.

اما با داشتن اکانت پریمیوم کانوا آن‌چه را که Premium support می‌نامند دریافت خواهید کرد. بدین معنا که هرگاه با مشکلی مواجه شدید، تیم پشتیبانی کانوا شما را در اولویت قرار می‌دهند. در واقع تیم پشتیبانی کانوا به مشکلات اکانت پرو ظرف 24 ساعت پاسخ می‌دهند. در صورتی که کاربران نسخه رایگان ممکن است تا یک هفته در انتظار تماس پشتیبانی منتظر بمانند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

خرید اکانت پریمیوم کانوا

بعد از مطالعه مقایسه نسخه رایگان و پرو کانوا، قطعاً ترغیب به خرید اشتراک Canva شده‌اید. پس از خرید اکانت پریمیوم کانوا از انارگیفت می‌توانید به تمامی ابزارها و قابلیت‌هایی که در بالا ذکر کردیم، دسترسی داشته باشید و به صورت حرفه‌ای‌تر به کار طراحی و تولید محتوا بپردازید. علاوه بر آن می‌توانید از این حساب با 5 نفر دیگر به طور همزمان استفاده کنید.

اگر همچنان به عنوان یک کاربر رایگان باقی بمانید نیز می‌توانید طرح‌های باورنکردنی ایجاد کنید. تنها تفاوت این است که گزینه‌های محدودی برای طراحی خواهید داشت. در مطلبی دیگر نیز به معرفی سایت‌های طراحی و خرید اشتراک آن‌ها پرداخته‌ایم. برای مطالعه روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید