آموزش جامع ساخت اکانت استیم با 2 روش

اگر از علاقه‌مندان به انجام بازی در رایانه شخصی هستید در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی گیفت کارت با آموزش ساخت اکانت استیم همراه ما باشید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

استیم چیست؟

استیم چیست؟
استیم چیست؟

استیم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های ارائه‌دهنده بازی‌های کامپیوتری شناخته می‌شود. شما می‌توانید در استیم هر نوع بازی رایانه شخصی، از بازی‌های دو بعدی ساده تا بازی‌های آنلاین چند نفره را با بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها پیدا کنید. مانند هر پلتفرم دیگر باید ابتدا در استیم برای خود یک اکانت بسازید. حال شاید این سوال پیش بیاید که چگونه اکانت استیم بسازیم؟ در ادامه این مطلب به آموزش این‌کار خواهیم پرداخت.

پس از ایجاد یک حساب کاربری در استیم، با خرید گیفت کارت استیم از انارگیفت، حساب کاربری خود را شارژ کنید. حال می‌توانید به میزان مبلغ شارژ به خرید بازی‌های رایانه‌ای PC بپردازید. همه بازی‌های خریداری شده شما در کتابخانه استیم ذخیره می‌شود و هر زمان بخواهید به اجرای آن‌ها می‌پردازید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

از مزایای خرید استیم والت می‌توان به قابلیت دسترسی و خرید از مجموعه هزاران بازی، نداشتن تاریخ انقضا، دریافت آپدیت‌ها و پیشرفت‌ بازی‌ها، استفاده از پیشنهادات و تخفیف‌های فوق العاده و … اشاره کرد.

نحوه ساخت اکانت استیم

برای ثبت‌نام در سرویس استیم یا باید از طریق نرم‌افزار گیرنده استیم در رایانه شخصی عمل کنید و یا از طریق وب سایت Steam اقدام به ثبت نام و ساخت اکانت استیم نمایید.

ساخت اکانت استیم از طریق وبسایت

برای ساخت اکانت استیم با گوشی و یا از طریق رایانه می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

ساخت اکانت استیم از طریق وبسایت
ساخت اکانت استیم از طریق وبسایت
  1. ابتدا در مرورگر خود به صفحه ثبت نام Steam Sign up بروید.
  2. در نوار سمت راست، روی دکمه Join Steam کلیک کنید.
  3. اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

مراحل ثبت نام استیم از طریق برنامه

اگر قبلاً سرویس گیرنده Steam را روی رایانه خود نصب کرده‌اید، می‌توانید مستقیماً از طریق این برنامه ثبت نام کنید؛ برای این‌کار مراحل زیر را دنبال کنید…

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

مراحل ثبت نام استیم از طریق برنامه
مراحل ثبت نام استیم از طریق برنامه
  1. برنامه Steam را از روی رایانه شخصی خود باز کنید.
  2. در اینجا از شما می‌خواهد که به حساب استیم خود وارد شوید. از آن‌جایی که حساب کاربری ندارید روی دکمه Create a New Account… در پایین کلیک کنید.
  3. حال اطلاعات مورد نظر را وارد کنید.
  4. پس ازتکمیل فرایند ثبت‌نام، ایمیلی مبنی بر تأیید ایجاد اکانت دریافت خواهید کرد. حتماً رمز عبور خود را در جایی امن یادداشت کنید تا در صورت فراموشی، نیازی به بازیابی رمز عبور نداشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

نحوه تأیید اکانت استیم و افزودن دوستان

نحوه تایید اکانت استیم و افزودن دوستان
نحوه تایید اکانت استیم و افزودن دوستان

حال که برای خود یک اکانت استیم ایجاد کردید، نوبت آن رسیده تا آدرس ایمیل را تایید کرده و دوستان خود را به حساب اضافه کنید. این‌ها موارد مهمی در استفاده از سرویس استیم هستند که به امنیت حساب شما کمک کرده و تجربه بازی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

تأیید ایمیل برای حساب استیم

تایید ایمیل برای ایمن کردن حساب استیم شما ضروری است. این‌کار یک لایه محافظتی بیشتر برای حساب شما ایجاد کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم دسترسی به اکانت خود بتوانید آن‌را بازیابی کنید. برای این‌کار به روش زیر عمل کنید:

  1. وارد اکانت استیم خود شوید.
  2. در گوشه بالا سمت راست بر روی نام کاربری خود کلیک تا به پروفایل خود وارد شوید.
  3. بر روی دکمه Verify Email Address کلیک کنید. استیم یک لینک تایید را به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد کرد.
  4. ایمیل مورد نظر را باز کرده و روی لینک تایید کلیک کنید.

پس از تایید ایمیل، می‌توانید جزئیات حساب خود را تغییر داده، خرید کرده و بروزرسانی‌های جدید را دریافت کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

افزودن دوستان در استیم

امکان تعامل و ارتباط با دوستان یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز استیم است. از این طریق می‌توانید در بازی‌های چند نفره با دوستان خود متحد شوید، دستاوردهای به دست آمده در بازی را با هم به اشتراک گذاشته و حتی به هم هدیه بدهید. برای این‌کار:

  1. برنامه استیم را باز کرده و به حساب کاربری خود بروید.
  2. از منوی بالا روی Friends و سپس Add a Friend کلیک کنید.
  3. نام کاربری استیم دوستان خود را وارد کرده و یا Friend Code منحصر به‌فرد او را در کادر جستجو وارد و روی دکمه Send invite کلیک کنید.

توجه: برای حساب‌های بدون خرید بازی، محدودیت‌های خاصی برای افزودن دوستان به حساب کاربری وجود دارد تا از این طریق از جامعه کاربران در برابر هرزنامه یا هکرها محافظت شود. پس از خرید حداقل 5 دلار از فروشگاه استیم، این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

سخن پایانی

ساخت اکانت استیم اولین قدم شما در سفر هیجان انگیر به دنیای استیم است. تایید ایمیل و افزودن دوستان تجربه بهتری به شما هدیه می‌دهند و به شما امکان می‌دهد تا از مزایای کامل عضویت در Steam community لذت ببرید. حال که با نحوه ساخت اکانت استیم آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالب مرتبط با نحوه افزودن بازی به استیم و آموزش خرید و ردیم کد گیفت کارت استیم را نیز مطالعه کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید