جستجو و پیدا کردن سرقت ادبی با اشتراک گرامرلی

اگر می‌خواهید پروژه‌ای بی عیب و نقص ارائه کنید که در آن هیچ کپی برداری انجام نشده باشد، در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا در مورد بررسی سرقت ادبی با گرامرلی بیشتر بدانید.

معمولاً در زمان کار بر روی پروژه‌ها، از منابع مختلف تحقیقاتی استفاده و از آن‌ها نوت برداری می‌کنیم. در حالت ایده‌آل باید پس از نوشتن مقاله خود، منابع اصلی را لینک دهیم. این در حالی است که بسیاری اوقات آن منابع را فراموش می‌کنیم و یا این که به طور ناخواسته، جملاتی از آن‌ها را در نوشته خود کپی کرده‌ایم. به این کار سرقت ادبی می‌گویند، خواه عمدی باشد و یا خواه غیر عمدی!

برای رفع این مشکل، می‌توان از اشتراک گرامرلی کمک گرفت.

 

معرفی گرامرلی

این سرویس با برخورداری از بیشتر از ۱۶ میلیارد پایگاه داده و مقالات دانشگاهی، به سادگی و خیلی سریع، تمامی مقالات موجود ثبت شده را بررسی می‌کند و مشکلات مقاله شما، از جمله سرقت ادبی و غلط املایی و موارد مشابه را اعلام می‌کند.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

سرقت ادبی

به طور کلی، به هرگونه استفاده از کار خلاقانه دیگران در پروژه و تعلق آن به خود، سرقت ادبی می‌گویند. این کار خلاقانه از ایده‌ها، کلمات، عبارات تا موارد مشابه را در بر می‌گیرد.

خطای سرقت ادبی در مدل‌های مختلف وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: CTRL-C، خطای 404، کلون، ریمیکس، بازیافت و غیره.

تفاوت سرقت ادبی با نقض حق کپی رایت

گرچه به نظر می‌رسد که این دو مورد در عمل با هم یکی هستند، اما می‌توانیم در حالی که قانون کپی رایت را نقض نکرده‌ایم، سرقت ادبی انجام بدهیم و همچنین برعکس! پس با یکدیگر تفاوت دارند و برای بررسی این موضوع در ادامه آن‌ها را تعریف خواهیم کرد:

نقض حق کپی رایت

حق کپی رایت تنها برای مقالاتی که از این حق برخوردار هستند کاربرد دارد و در صورتی که مقالات دارای حق کپی رایت را در جایی دیگر استفاده کنیم، قانون مذکور را نقض کرده‌ایم. در زیر برخی از این عمل‌ها را که به نقض قانون کپی رایت منجر می‌شود، بیان کرده‌ایم:

  • آثار هنرمند و یا نویسنده را بدون رضایت او نمایش دهیم
  • ایجاد اثری که از کار یک نویسنده دیگر اقتباس شده
  • کار شخص دیگر را بدون رضایت او پخش و یا آن را در کار خود عیناً کپی کنیم

تفاوت اصلی سرقت ادبی و نقض حق کپی رایت در این است که سرقت ادبی کار اشتباهی است که هیچ کس نمی‌تواند از آن شکایت کند، اما با نقض حق کپی رایت، شخص شاکی بر اساس قوانین مندرج در DMCA، بر علیه ما اقدام قانونی خواهد کرد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

نحوه کار با گرامرلی

اگر روش استفاده از این پلتفرم را ندانید، به جای استفاده درست از این اپ، باعث بدتر شدن اوضاع می‌شوید و نکات مثبت مقالات خود را نیز از بین خواهید برد. به همین دلیل در ادامه به چگونگی استفاده از Grammarly Plagiarism Checker می‌پردازیم.

Plagiarism Checker تنها با خرید اشتراک پریمیوم گرامرلی در دسترس است. به عبارتی، گرامرلی رایگان تنها اشکالات مقاله شما را به طور خیلی سریع نمایش می‌دهد تا آن را اصلاح کنید و هیچ روشی برای ادیت آن ارائه نمی‌کند، اما در طرح پریمیوم می‌توان مشکلات را حل کرد.

قابلیت Grammarly Plagiarism Checker
قابلیت Grammarly Plagiarism Checker

بررسی سرقت ادبی با گرامرلی

زمانی که کار بر روی پروژه خود را تمام می‌کنید، باید از Grammarly Editor استفاده کنید. بدین ترتیب برای جستجوی سرقت ادبی در اکانت گرامرلی با کلیک بر روی دکمه plagiarism کار شروع می‌شود. در ابتدا تمامی مقالات موجود در پایگاه داده خصوصی بررسی می‌شوند و اگر جمله‌ای از آن مقاله‌ها کپی برداری شده باشد، با پرچم گذاری آن جمله در متن شما، اطلاع رسانی می‌شود. سپس در کنار این پرچم گذاری، لینک مقاله اصلی را نیز به شما ارائه می‌کند و بدین ترتیب شما می‌توانید به آن مقاله منبع بروید و جملات مقاله خود را تصحیح کنید. در نهایت یک امتیاز کلی اصالت برای پروژه خود دریافت خواهید کرد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

نکته: با دریافت امتیاز اصالت از گرامرلی، نوشته شما نیز در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد.

مزایای دریافت امتیاز اصالت

گرامرلی علاوه بر این که به شما کمک می‌کند تا از سرقت ادبی در کار خود پیشگیری کنید، باعث می‌شود تا جملات تکراری و بیش از حد کسالت‌آور را در مقاله خود پیدا کنید و آن‌ها را به شکلی نو و جذاب بنویسید. بدین ترتیب مقاله‌ای اصیل تحویل دهید.

لازم به ذکر است که اشتراک گرامرلی نه تنها برای دانشجویان و دانش‌آموزان، بلکه برای هر شخصی که در حوزه نویسندگی فعالیت دارد، ‌کاربردی و مفید است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

شروع فرآیند یافتن سرقت ادبی

به کمک دو روش زیر می‌توانید سرقت ادبی را در مقاله خود پیدا کرده و آن را اصلاح کنید:

  • از طریق رابط مرورگر
  • Grammarly for MS office

در قدم اول برای بررسی سرقت ادبی با گرامرلی، باید اشتراک گرامرلی پریمیوم را از سایت‌های معتبری همچون انارگیفت خریداری کنید و سپس به ادامه مراحل بروید.

استفاده از رابط مرورگر برای بررسی سرقت ادبی با گرامرلی

  1. در شروع به اکانت گرامرلی خود وارد شوید.
  2. مقاله خود را وارد کنید.

اگر قصد دارید مقاله خود را آپلود کنید به روش زیر انجام دهید:

  • بر روی Upload کلیک کنید.
  • مقاله مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر از طریق کپی کردن مقاله پیش می‌روید:

  • بر روی New ضربه بزنید.
  • اکنون محتوا را در صفحه گرامرلی کپی کنید.
وارد کردن مقاله در گرامرلی
وارد کردن مقاله در گرامرلی
  1. حالا گرامرلی شروع به بررسی مقاله آپلود شده می‌کند و آن را از نظر ساختار جملات، تکراری بودن کلمات،‌ غلط املایی و نگارشی، سرقت ادبی و موارد مشابه چک می‌کند.
  2. در نهایت گزارشی کامل از اشتباهات را ارائه می‌کند و امتیاز کلی برای محتوای شما صادر می‌کند.
  3. زمانی که فقط در متن خود، به دنبال بررسی سرقت ادبی با گرامرلی هستید، باید بر روی Plagiarism واقع در گوشه پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید. با این کار تمامی قسمت‌های سرقت شده هایلایت می‌شوند که برای بررسی جزئیات بیشتر، مانند معرفی منبع اصلی آن عبارت، باید بر روی متون هایلایت شده ضربه زد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

گزارشات گرامرلی از سرقت ادبی در متن
گزارشات گرامرلی از سرقت ادبی در متن
  1. اکنون برای حل مشکلات مربوط به سرقت ادبی،‌ باید عبارات هایلایت شده را جایگزین کنید یعنی با به کارگیری عبارات مترادف و یا تعویض کامل جمله، آن سرقت ادبی را از بین ببرید. این کار را تا جایی ادامه دهید که گرامرلی هیچ سرقت ادبی را شناسایی نکند.
  • یک ویژگی کاربردی در گرامرلی این است که امکان اکسپورت کردن گزارش ایرادات در فرمت PDF وجود دارد و این مورد برای کارهای تیمی بسیار مفید است.

یافتن سرقت ادبی از طریق Grammarly for MS office

در این روش نباید مقاله را آپلود و یا کپی/پیست کرد، بلکه تنها باید افزونه Grammarly را برای MS Word نصب کنید.

  1. در قدم اول به Grammarly for Microsoft Office بروید و Grammarly Installer را دانلود کنید.
بررسی سرقت ادبی با گرامرلی از طریق Grammarly for MS office
بررسی سرقت ادبی با گرامرلی از طریق Grammarly for MS office
  1. پس از این که Installer را اجرا کردید، دستورالعمل‌های مربوط به نصب آن را دنبال کنید. در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، دکمه Enable Grammarly در گوشه بالا و سمت راست پنجره MS Word به شما نمایش داده می‌شود.
کلیک بر روی دکمه Enable Grammarly و شروع بررسی سرقت ادبی با گرامرلی
کلیک بر روی دکمه Enable Grammarly و شروع بررسی سرقت ادبی با گرامرلی
  1. در این مرحله از بررسی سرقت ادبی با گرامرلی، مقاله خود را در MS Word باز کنید و بر روی دکمه Enable Grammarly ضربه بزنید تا نوار منوی گرامرلی باز شود. در این بخش، گزینه‌های متعددی مانند املای متنی، دستور زبان، ساختار جمله، سرقت ادبی و … به شما نمایش داده می‌شود.

نکته: اگر تنها می‌خواهید نوشته شما از نظر سرقت ادبی بررسی شود، تیک تمامی گزینه‌ها به جز Plagiarism را بردارید.

  1. اکنون plagiarism checker گرامرلی شروع به بررسی نوشته شما کرده و تمامی سرقت‌های ادبی را هایلایت می‌کند.
شروع به کار plagiarism checker
شروع به کار plagiarism checker
  1. اکنون باید جملات را تغییر دهید تا دیگر اثری از سرقت ادبی در متن شما باقی نماند. مهم‌ترین ویژگی Grammarly Plagiarism Checker این است که همزمان با تغییر جملات و عبارات خود در متن، سرقت ادبی را در جمله جدید بررسی و شما را تا پایان همراهی می‌کند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

 

ضرورت خرید اشتراک گرامرلی

همان‌طور که مشاهده کردید، روند استفاده از گرامرلی برای بررسی سرقت ادبی در متن، بسیار ساده و یکپارچه است.

بهترین ویژگی بررسی سرقت ادبی با گرامرلی، اختصاصی بودن پایگاه داده این سرویس است بدین معنی که تمامی این پایگاه انحصاراً برای گرامرلی طراحی و ایجاد شده است.

با خرید اشتراک پریمیوم گرامرلی، می‌توانید روزانه تا ۵۰.۰۰۰ کلمه یا ۱۰۰ سند و ماهانه تا ۱۵۰.۰۰۰ کلمه یا ۳۰۰ سند را بررسی کنید. همچنین امکان اتصال پنج دستگاه به طور همزمان به یک اکانت وجود دارد.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید