آموزش نقد کردن درآمد دلاری و ارزی

اگر کسب و کاری در ارتباط با خارج از کشور دارید، حتما این سؤال برای شما پیش آمده که چگونه درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کنیم؟ به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های علیه ایران، سال‌هاست که ایرانیان برای انتقال و یا دریافت پول از خارج از کشور با چالش مواجه بوده و امکان استفاده از حساب‌ها و کارت‌های اعتباری بین‌المللی را ندارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با روش‌های امن و سریع نقد کردن درآمد دلاری و ارزی در ایران آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب از انارگیفت همراه ما باشید.

نحوه کسب درآمد ارزی

کسب درآمد دلاری در ایران
کسب درآمد دلاری در ایران

به دلیل بالا بودن ارزش دلار در دنیا، کسب درآمد دلاری در ایران یکی از جذاب‌ترین و بهترین روش‌ها برای داشتن درآمد بیشتر و زندگی بهتر است. در مطلب روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران به این موارد پرداخته‌ایم. به‌عنوان مثال، افرادی زیادی از طریق تولید محتوا در یوتیوب، ترجمه، کارهای فریلنسری، برنامه‌‎نویسی و مواردی از این قبیل درآمد دلاری دارند. این افراد به دلیل تحریم‌های اقتصادی، قوانین بانکی و محدودیت‌های مالی و مقررات دولتی انتقال پول، در نقد کردن درآمد دلاری و ارزی خود با مشکل مواجه هستند.

روش‌های نقد کردن درآمد دلاری و ارزی در ایران

امروزه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به صورت امن و سریع درآمد دلاری حاصل از فعالیت‌های خود مخصوصا یوتیوب را از خارج کشور دریافت کنید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

صرافی‌های ایرانی

اولین و امن‌ترین روش برای نقد کردن درآمد دلاری و ارزی، صرافی‌های داخل ایران است. این صرافی‌ها واسطه میان شما و واریزکننده پول هستند و با کارمزد مشخصی مبلغ را به ریال به حساب شما واریز می‌کنند. صرافی‌ها هیچ محدودیتی در میزان مبلغ و نوع ارز ندارند. مهمترین نکته این است که پیش از انتخاب، تحقیق کرده و یک صرافی معتبر و شناخته شده را انتخاب کنید تا از هر جهت خیال شما راحت باشد.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال
صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌های تبدیل درآمد دلاری به ریال، از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای این‌کار کافی‌ست تا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ثبت‌نام کرده و از کارفرمای خود بخواهید تا درآمد شما را به صورت ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا تتر یا‌… پرداخت کند. سپس آن‌را به کیف پول ارز دیجیتال خود منتقل کنید. در مرحله بعد درخواست فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای صرافی ارسال کرده و پس از فروش، مبلغ را به حساب بانکی خود منتقل کنید.

از این روش برای انتقال پول به شخصی در خارج از کشور نیز می‌توانید استفاده کنید. به این صورت که ارز دیجیتال مورد نظر را به ریال خریده و آن را به کیف پول فرد مورد نظر انتقال دهید.

در انتخاب صرافی ارز دیجیتال به اعتبار و خدمات صرافی، سرعت انتقال ارز و کارمزد آن توجه داشته باشید. از مزایای نقد کردن درآمد دلاری و ارزی توسط صرافی‌ ارز دیجیتال می‌توان به سهولت استفاده، عدم نیاز به همکاری کارفرما در نقد کردن درآمد و پایین بودن کارمزد اشاره کرد.

برای خرید اکانت وریفای شده بایننس بر روی لینک کلیک کنید.

پرفکت مانی

پرفکت مانی
پرفکت مانی

یکی دیگر راه‌های انتقال پول به خارج از کشور و نقد کردن درآمد دلاری و ارزی پرفکت مانی است. Perfect Money یک سیستم پرداخت آنلاین است که در سال 2007 راه‌اندازی شده و در حال حاضر نیز یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در جهان به حساب می‌آِید.

برای استفاده از این روش، ابتدا باید در یک صرافی پرفکت مانی ثبت نام کرده و از کارفرمای خود بخواهید تا درآمد دلاری شما را به حساب شما در صرافی واریز کند. حال با میزان دلار خود پرفکت مانی خریداری کنید. سپس آن‌را به ریال تبدیل کنید و به حساب خود در ایران منتقل نمایید.

پیش از استفاده از این روش، مواردی مانند اعتبار و کارمزد صرافی را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که پرفکت مانی توسط برخی از کشورها تحریم است، بنابراین قبل از استفاده از پرفکت مانی ریسک تحریم‌ها را در نظر داشته باشید.

حساب پی پال

حساب پی پال
حساب پی پال

سیستم مالی paypal یکی دیگر از روش‌های سریع و امن برای نقد کردن درآمد دلاری و ارزی و یا واریز پول به حساب‌های خارجی است. پی پال یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی در جهان است. با داشتن یک حساب پی پال، علاوه بر دریافت پول از خارج از کشور می‌توانید از آن برای خرید از سایت‌های خارجی استفاده کنید.

از جمله مزایا و خدمات استفاده از حساب پی پال می‌توان به خرید اینترنتی از سایت‌های خارجی، انتقال وجه بین‌المللی، دریافت درآمد دلاری و ارزی کارهای فریلنسری، رزو هتل و پروازهای خارجی و … اشاره کرد.

برای استفاده از این مزایا تنها کافی‌ست تا با وارد کردن ایمیل و مشخصات خود در سایت paypal یک حساب برای خود باز کنید. البته امکان شارژ حساب پی پال از طریق حساب‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست، اما با استفاده از خدمات شارژ پی پال انارگیفت می‌توانید به راحتی به حساب خود پول منتقل کرده و آن‌را شارژ کنید.

همچنین اگر به خریدهای اینترنتی از سایت‌های خارجی علاقه دارید برای خرید گیفت کارت آمازون و خرید گیفت کارت eBay نیز می‌توانید از طریق فروشگاه اقلام دیجیتال انارگیفت اقدام نمایید.

وب مانی

وب مانی
وب مانی

یکی دیگر از روش‌های نقد کردن درآمد دلاری و ارزی در ایران استفاده از سیستم WebMomey است. سرویس پرداخت جهانی وب مانی اصالتا روسی است و از این جهت افراد ساکن در ایران به راحتی و بدون مشکل و تحریم می‌توانند برای پرداخت‌ و انتقال‌های ارزی و یا دریافت درآمد ارزی از خارج کشور از آن استفاده کنند.

برای این‌کار تنها کافیست تا در وب مانی اکانت بسازید. قبل از ثبت‌نام توجه داشته باشید که نرم‌افزار تغییر IP خود را خاموش کنید. پس از احراز هویت می‌توانید بدون هیچ محدودیت از طریق کیف پول وب مانی خود پول دریافت و پرداخت کنید.

سیستم‌های مالی

علاوه بر روش‌هایی که در بالا برای نقد کردن درآمد دلاری و ارزی نام بردیم، می‌توانید از سیستم‌های مالی پایونیر، اسکریل و پایر هم استفاده کنید.

امن‌ترین روش برای نقد کردن درآمد دلاری و ارزی

حال شاید با این سوال مواجه شوید که بهترین و امن‌ترین روش از نظر امنیت و کارمزد کدام است؟ انتخاب روش به اولویت‌ها و نیازهای شما بستگی دارد، اما استفاده از خدمات صرافی‌های ایرانی از جهاتی نسبت به سایر روش‌ها اولویت دارد. از جمله مزایای نقد درآمد دلاری توسط صرافی‌های داخلی می‌توان به دریافت نرخ تبدیل مطابق با نرخ بازار، انتقال آسان و سریع، پرداخت حداقل هزینه و کارمزد مناسب و امنیت مالی اشاده کرد.

کسب درآمد دلاری و نقد آن در ایران

اگر یک یوتیوبر، گیمر، برنامه نویس و … هستید و درآمد دلاری دارید، از طریق یکی از روش‌های نقد کردن درآمد دلاری و ارزی بالا، می‌توانید دستمزد دلاری خود را در ایران دریافت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. آیا تا کنون از یکی از روش‌های بالا استفاده کرده‌اید؟ از نظر شما کدامیک امنیت و سهولت بیشتری دارد؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید