راه‌ های کسب درآمد دلاری در ایران

اگر با کاهش ارزش پول کشور و افزایش تحریم‌ها، به دنبال کسب درآمد دلاری در ایران و آشنایی با روش‌های مختلف آن و در نتیجه بهبود زندگی خود هستید، در این مطلب از انارگیفت با ما همراه باشید.

چندین روش برای کسب درآمد ارزی در ایران وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به ۱۳ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران

تبدیل دلار به تومان در ایران بسیار لذت بخش است و به همین دلیل مشاغل متفاوتی نیز برای کسب درآمد دلاری وجود دارند که افراد زیادی از آن‌ها بی‌خبر هستند. با مراجعه به یک صرافی ایرانی معتبر می‌توان واحد پول خود را به پول رایج تبدیل کرد.

تولید محتوا در یوتیوب

تولید محتوا در یوتیوب و کسب درآمد دلاری
تولید محتوا در یوتیوب و کسب درآمد دلاری

تولید محتوا به چند فرمت امکان‌پذیر است:

  • محتوای متنی
  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدئویی

اولین و مشهورترین روش برای کسب درآمد دلاری در ایران، تولید محتوای ویدئویی و آپلود آن در یوتیوب است که به شما کمک می‌کند با داشتن ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم در یک سال، به اولین درآمد خود در یوتیوب برسید. در واقع، یوتیوب با انتشار تبلیغات در حین پخش محتوای شما، درآمد کسب می‌کند و سپس بخشی از آن را به عنوان پاداش به شما خواهد داد. بدیهی است که هر چه بازدیدهای محتوای شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز عایدتان می‌شود.

لازم به ذکر است که در پلتفرم‌های دیگری مانند آپارات نیز می‌توانید تولید محتوا کنید، اما به درآمد ریالی دست می‌یابید که مربوط به موضوع ما نیست.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی از مواردی که امروزه خیلی به آن پرداخته می‌شود و مورد علاقه سرمایه گذاران ایرانی است، مبادلات ارزهای دیجیتال است. مهم‌ترین نکته در این زمینه، برخورداری از دانش کافی و کامل است. به طوری که با نداشتن اطلاعات کافی، حتماً شکست خواهید خورد. همچنین هر روزه باید علم و مهارت خود را ارتقاء ببخشید و برای واریز و یا برداشت وجه خود، به هیچ وجه به صرافی‌های ناشناس و غیر معتبر اعتماد نکنید.

صرافی Binance با داشتن بالاترین حجم تراکنش‌ها به یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل شده است. برای خرید اکانت بایننس احراز شده و آماده کلیک کنید.

کسب درآمد دلاری در ایران از طریق فریلنسری

کسب درآمد دلاری با فریلنسری
کسب درآمد دلاری با فریلنسری

سایت فریلنسری به سایتی گفته می‌شود که کارفرما را به کارجوی دورکار متصل می‌کند. بدین معنی که اگر شما مهارتی دارید و آماده انجام پروژه‌ای هستید، در سایت مذکور ثبت نام کرده و کارهایی مرتبط با مهارت خود را انتخاب می‌کنید و از راه دور آن‌ها را انجام داده و در نهایت مزد خود را به صورت دلار دریافت کرده و به ریال تبدیل خواهید کرد.

بزرگ‌ترین مسأله در این روش، تحریم‌های موجود بر علیه ایران است که دسترسی به پی پال‌(کارت اعتباری) را دشوار ساخته است. همچنین تأیید هویت، آدرس و شماره کاربران ایرانی با چالش‌هایی همراه است.

برای دسترسی به خدمات پی پال در انارگیفت، کلیک کنید.

یکی از راه‌های کسب حقوق دلاری در ایران از طریق فریلنسری، کمک گرفتن از سایت‌هایی واسطه است که علاوه بر شماره مجازی و VPS، اکانت وریفای شده سایت‌های فریلنسر را در دسترس قرار می‌دهند.

راه دوم، استفاده از آدرس و اکانت وریفای شده اقوام و آشنایان ساکن در خارج از کشور و مجاز است. در این مورد، اگر آی پی سکونت شما شناسایی شود برای همیشه اکانت خود را از دست می‌دهید و قادر به نقد کردن درآمد دلاری خود به ریال نخواهید بود.

نمونه ایرانی این روش، ثبت نام در سایت‌هایی مانند پونیشا و کارلنسر است که درآمد خود را به ریال دریافت خواهید کرد.

ترید و فارکس

تریدینگ و کسب درآمد
تریدینگ و کسب درآمد

اگر در زمینه تریدینگ آموزش دیده‌اید و مطمئن هستید که با شکست روبرو نمی‌شوید، این روش یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد دلاری در ایران به شمار می‌رود. کلیت امر بدین شکل است که شما پس از یادگیری اصول ترید و بورس فارکس، سهام شرکت‌های بزرگ جهانی و یا حتی یک فرد را خریداری می‌کنید. خرید و فروش سهام، ارز دیجیتال، کالا و موارد مشابه در تریدینگ، شما را به درآمد دلاری می‌رساند. شما با تسلط بر اصول این حرفه، سرمایه‌های کلان به دست خواهید آورد و تحریم‌ها بر روند کار شما هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

مبادله NFT

ساخت NFT و کسب درآمد دلاری در ایران
ساخت NFT و کسب درآمد دلاری در ایران

با یادگیری اصول اولیه ساخت تصاویر و کاراکترها در قالب NFT، به راحتی می‌توانید آن‌ها را در سایت‌های خرید و فروش مرتبط آپلود کرده و به درآمد دلاری برسید.

این روش نیاز به یادگیری دارد و تنها در صورتی شما را به هدف می‌رساند که بر جزئیات آن تسلط داشته باشید. لازم به ذکر است که درآمد حاصله در این کار به صورت ارز دیجیتال است و شما می‌توانید آن را به واحد پول مورد نیاز خود تبدیل کنید.

گیمینگ و کسب درآمد دلاری

برای کسب درآمد از طریق بازی کردن، به دو روش می‌توانید اقدام کنید:

  • شرکت در مسابقات گیمینگ

برای کسب پیروزی در مسابقات و تورنومنت‌های برگزار شده جهانی باید بر بازی مذکور مسلط باشید و در نهایت جوایز خود را به دلار دریافت کنید.

  • تولید محتوای ویدئویی از نحوه اجرای بازی خود

اگر در یک بازی حرفه‌ای هستید و قصد دارید ترفندهای ریز اجرای آن را به گیمرهای دیگر آموزش دهید، با تولید محتوای ویدئویی و بارگذاری آن در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، به درآمد دلاری خواهید رسید.

افیلیت مارکتینگ

این روش به نوعی کسب درآمد دلاری از طریق بازاریابی است. بدین ترتیب که شما باید محصولی در آمازون و‌… را از طریق لینکی که سایت مبدأ در اختیار شما می‌گذارد، در سایت خود تبلیغ کنید. با تبلیغ شما، مشتریان سایت شما نیز به خرید آن محصول روی می‌آورند و به سایت مبدأ مراجعه می‌کنند. در نهایت سایت مذکور، مبلغی را به عنوان کارمزد به شما خواهد داد.

به روش فوق، افیلیت مارکتینگ می‌گویند. زمانی که سایت خود شما نیز مشهور باشد، دیگر نیازی به فعالیت مداوم در این زمینه نیست و حتی در خواب هم به درآمد دلاری خواهید رسید!

الزامات کسب درآمد دلاری در ایران از طریق افیلیت مارکتینگ، تسلط بر سئوی سایت و تولید محتوای ویدئویی و متنی کاربردی در سایت خود است. بدین معنی که با ارتقای سایت و قرار گرفتن در لیست اول گوگل، مشتریان بیشتری پیدا می‌کنید و به همین ترتیب، افراد بیشتری نیز به سایت مبدأ مانند آمازون لینک داده می‌شوند.

گوگل ادسنس

تبلیغات و کسب در آمد
تبلیغات و کسب در آمد

مطمئناً با سایت‌هایی روبرو شده‌اید که پر از تبلیغات هستند. این سایت‌ها تلاش دارند تا از طریق گوگل ادسنس به کسب درآمد دلاری برسند. گوگل ادسنس به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک مالک سایت، بر روی لینک‌ها و تصاویر تبلیغاتی کلیک کرده و آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید تا گوگل پورسانتی را به شما اختصاص دهد.

این روش تا حد زیادی به افیلیت مارکتینگ شبیه است و سئوی سایت شما بر میزان درآمد دلاری شما تأثیر مستقیم دارد. در ابتدا، باید صبوری کنید تا سایت شما شناخته شود و سپس بدون نیاز به تلاش زیاد، به درآمد مورد نظر می‌رسید.

فروش تم، پلاگین و موارد مشابه

به عنوان یک طراح سایت و یا برنامه‌نویس می‌توانید تم‌ها، قالب‌ها و پلاگین‌های منحصر به‌فرد و خلاقانه‌ای بسازید و آن‌ها را در سایت‌های فروشگاهی خارجی آپلود کرده و پس از فروش آن‌ها، به درآمد دلاری برسید. در این روش برای تبدیل درآمد خود به ریال باید از آشنایان ساکن خارج از کشور و یا سایت‌های مرتبط کمک بگیرید.

تسک و کپچا

برای رسیدن به درآمد دلاری از این طریق، باید زمان زیادی صرف کنید. بدین شکل که با مراجعه به سایت‌هایی مشخص مانند Survey Junkie و شرکت در نظرسنجی‌ها، پر کردن فرم‌های موجود و یا تماشای ویدئوهای بارگذاری شده و موارد مشابه، به درآمد می‌رسید.

گرچه این روش، شما را به درآمد زیادی نمی‌رساند، اما برای بسیاری از افراد مناسب است.

عکاسی

عکاسی و کسب درآمد دلاری در ایران
عکاسی و کسب درآمد دلاری در ایران

سایت‌هایی مانند Shutterstock به شما اجازه می‌دهند تا تصاویری را که به صورت خلاقانه ثبت کرده‌اید، با قیمتی مشخص در سایت آپلود کنید. زمانی که فردی عکس شما را از سایت هدف خریداری می‌کند، شما به درآمد دلاری می‌رسید. بنابراین، سعی کنید به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شده و تصاویری خلاقانه و ناب تهیه کنید.

لازم به ذکر است که خریداران می‌توانند عکس مذکور را به عنوان پوستر، بخشی از طراحی خود و یا هر هدف دیگری به کار برند.

گردشگری

ایران به دلیل برخورداری از طبیعت ۴ فصل و شهرهای بومی و بکر خود، در لیست بهترین کشورهای توریستی قرار دارد و اگر شما بتوانید یک اقامتگاه بومگردی ایجاد کنید و پذیرای مسافران خارجی باشید، به درآمد دلاری مطلوبی می‌رسید.

گرچه در این روش باید هزینه اولیه زیادی صرف کنید، اما نتیجه کار نیز بسیار بهتر از روش‌های دیگر است.

موسیقی

ساخت موسیقی و فروش آن در SoundCloud
ساخت موسیقی و فروش آن در SoundCloud

اگر به عنوان یک خواننده و یا نوازنده مشغول به کار هستید، به راحتی با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای و یا اشتراک پریمیوم ساندکلاد می‌توانید، هنر خود را آپلود کرده و در دسترس کاربران علاقمند به موزیک قرار دهید و در ازای آن به درآمد برسید. علاوه بر اسپاتیفای و ساندکلاد، سایت‌هایی برای فروش موسیقی نیز وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به Bandcamp و Audiojungle اشاره کرد.

با ساخت کارهای قوی‌تر، مشتریان بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کلام آخر؛ ضرورت کسب درآمد دلاری در ایران

با توجه به وضعیت اقتصادی، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب درآمد دلاری در ایران، روش‌های بالا را امتحان کنید. خوشحال می‌شویم در صورتی که هر یک از این مسیرها را طی کرده‌اید، تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید