نحوه اجرای بازی های آمازون پرایم گیمینگ بر روی استیم دک

آیا شما هم نمی‌دانید گه چگونه بازی‌های آمازون پرایم گیمینگ را بر روی استیم اجرا کنید؟ نگران نباشید، این راهنمای ساده در انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت شما را با مراحل انجام این‌کار آشنا می‌کند.

اشتراک آمازون پرایم گیمینگ چیست؟

آمازون پرایم گیمینگ بخشی از خدمات Amazon Prime است که از طریق آن‌ می‌توانید به انجام بازی‌های آنلاین با بهترین کیفیت بپردازید. همچنین با خرید اکانت پرایم گیمینگ از انارگیفت می‌توانید به مجموعه بزرگی از بهترین و پرفروش‌ترین بازی‌های آنلاین به‌صورت رایگان دسترسی داشته و حتی آن‌‌ها را بر روی سیستم خود دانلود کرده و برای هر زمان که بخواهید در اختیار داشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

اشتراک آمازون پرایم گیمینگ چیست؟
اشتراک آمازون پرایم گیمینگ چیست؟

علاوه بر این، می‌توانید این ‌بازی‌ها را در استیم دک نیز اجرا کنید. درست است که مراحل این‌کار کمی سخت است، اما با کمی زحمت در مدت کوتاهی راه اندازی می‌شود.

قبل از شروع کار حتما ProtonDB را بررسی کنید تا ببینید عناوین انتخابی شما روی لینوکس قابل اجرا هستند یا نه. مشکل اصلی در اینجا این است که برنامه آمازون با SteamOS Steam Deck ناسازگار است. تنها راه‌کار، استفاده از ابزار Lutris است که به تازگی نیز یک بروزرسانی جدید از آمازون دریافت کرده است.

با این‌حال نگران نباشید. به احتمال قوی اکثر بازی‌هایی که در طی سال‌ها از طریق Prime Gaming عرضه شده‌، با Proton و Wine کار می‌کنند. Proton و Wine لایه‌های واسطه‌ای هستند که Valve و Linux برای اجرای برنامه‌‌های ویندوز به‌صورت بومی و بدون نیاز به ماشین‌های مجازی ساخته‌اند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

نحوه اجرای بازی‌های آمازون پرایم گیمینگ بر روی استیم دک

  1. ابتدا دکمه Steam را فشار دهید. power را انتخاب کنید و به Desktop mode بروید.
  2. به برنامه Discover بروید، آخرین نسخه Lutris را دانلود کرده و آن را نصب کنید.
  3. در بالا بر روی آیکن سه خط بروید و سپس preferences را انتخاب کنید. از این‌جا می‌توانید Amazon Prime Gaming یا هر فروشگاه دیگری را فعال کرده و یا تغییر دهید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی، گیفت کارت اپل

آمازون پرایم یا هر فروشگاه دیگری را فعال کنید
آمازون پرایم یا هر فروشگاه دیگری را فعال کنید
  1. حال پنجره را ببندید. اکنون باید Amazon Prime Gaming را در زیر لیست منابع مشاهده کنید. بر روی آیکن کوچک آمازون کلیک کنید. از شما می‌خواهد که با استفاده از اطلاعات اکانت آمازون پرایم خود وارد شوید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

اطلاعات اکانت آمازون خود را وارد کنید
اطلاعات اکانت آمازون خود را وارد کنید
  1. پس از چند ثانیه فروشگاه آمازون بارگیری شده و بازی‌های شما را اسکن می‌کند. می‌توانید بازی‌های خود را نصب کرده و از اجرای آن‌ها در استیم لذت ببرید.

نحوه اجرای بازی‌های آمازون پرایم در Steam Deck Gaming Mode

  1. این یک راه حل نسبتاً ساده است. در حالت دسکتاپ استیم را باز کنید و در گوشه پایین صفحه، دکمه + را فشار دهید و یک بازی غیر استیم را اضافه کنید. حال از شما می‌خواهد که به جستجوی فایل exe Amazon و Lutris نصب شده بروید.

نکته: فقط مطمئن شوید که منوی کشویی را از برنامه‌‌های .desktop و All Files تغییر دهید. سپس به جایی بروید که Lutris پیش فرض است و فایل exe را انتخاب کنید.

منوی کشویی را از برنامه‌‌های .desktop و All Files تغییر دهید
منوی کشویی را از برنامه‌‌های .desktop و All Files تغییر دهید
  1. پس از آن Gaming Mode را راه‌اندازی کرده و به کتابخانه بازی‌‌های خود بروید. حال برنامه‌های غیر استیم را مشاهده می‌کنید. قبل از راه‌اندازی، وارد منوی تنظیمات شده و Compatability را انتخاب کنید. از این طریق می‌توانید Proton را برای اجرای بازی روشن کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

Compatability را انتخاب کنید
Compatability را انتخاب کنید

هشدار ذخیره فایل

اگر از قبل یک بازی را ذخیره دارید باید به بازی در Desktop mode ادامه دهید. Proton یا Wine هر فایل ذخیره دیگری را که دارید در نظر نمی‌گیرد، مگر این‌که برای راه‌اندازی برای اولین‌بار به‌صورت دستی آن‌‌ها را کپی کنید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد و بتوانید در کنسول استیم خود از اجرای بازی‌های آمازون پرایم گیمینگ لذت ببرید. در مطلبی دیگر به معرفی جامع اشتراک آمازون پرایم گیمینگ پرداخته‌ایم. برای مطالعه بر روی مطلب کلیک کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید