نحوه پیدا کردن و تغییر ریجن اکانت گوگل پلی

در این مطلب از انارگیفت می‌خواهیم شما را با نحوه پیدا کردن و تغییر ریجن اکانت گوگل پلی آشنا کنیم. Google Play که در آغاز کار خود با نام Android Market بر سر زبان‌ها بود، در سال 2008 راه‌اندازی شد و در ابتدا کار خود را بعنوان یک پلتفرم برای ارائه اپلیکیشن‌ها شروع کرد، اما بعد از مدتی موسیقی، فیلم، کتاب و برنامه‌های تلویزیونی را نیز تحت پوشش خود قرار داد. در حال حاضر گوگل پلی با بیش از 2.7 میلیون برنامه از اپ استور پیشی گرفته است و بنا بر گزارشات، 70 درصد از دانلودهای جهان را به خود اختصاص داده است.

مهم‌ترین سوالی که می‌تواند در استفاده از گوگل پلی مطرح شود این است که آیا افراد در همه‌ی نقاط جهان امکان دسترسی به برنامه‌های موجود در آن را دارند؟ ممکن است این مساله را ندانید که هر کشور و منطقه‌ای، Play Store مخصوص به خود را دارد. به عبارت دیگر برنامه‌هایی که در گوگل پلی شما نمایش داده می‌شوند، با توجه به محل زندگی شما متفاوت خواهند بود. بعنوان مثال برخی از اپلیکیشن‌های استریم مانند Hulu، فقط در Google Play ایالات متحده قابل دسترسی هستند. بنابراین اگر قصد دانلود برنامه‌ای را دارید که در استور برنامه‌های شما نیست، به یک ابزار تغییر IP نیاز دارید.

نحوه پیدا کردن و تغییر ریجن اکانت گوگل پلی
نحوه پیدا کردن و تغییر ریجن اکانت گوگل پلی

چرا محتوا و برنامه‌های Google Play در هر منطقه متفاوت است؟

همانطور که در بالا گفتیم، هر کشور و منطقه فروشگاه گوگل پلی و محتوای متفاوتی دارد. این مورد تا حدودی مربوط به حق انتشار و مجوزهای برنامه‌ها برای هر منطقه می‌باشد. برای مثال از آن‌جایی که Hulu در خارج از ایالات متحده مسدود است، نمی‌توانید از ایران آن را دانلود کنید و یک پیغام خطای موقعیت مکانی دریافت خواهید کرد، اما اگر می‌خواهید محدودیت‌های جغرافیایی را دور بزنید باید منطقه گوگل پلی خود را تغییر دهید و تنها راه برای انجام این کار استفاده از قند شکن است.

نحوه تغییر ریجن اکانت گوگل پلی

گوگل پلی به شما این امکان را می‌دهد تا ریجن اکانت خود را تغییر دهید. تنها نکته این است که باید در کشور مورد نظر خود باشید! برای تغییر ریجن اکانت گوگل پلی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه را باز کنید.
  2. روی سه نقطه واقع در سمت چپ نوار جستجو ضربه بزنید.
  3. روی Account کلیک کرده و Country and profiles را انتخاب کنید.
  4. کشوری که در آن هستید را جستجو و انتخاب کنید. (گزینه‌ای برای جستجوی کشور وجود دارد)
  5. در مرحله بعد باید یک روش را برای پرداخت انتخاب کنید. (کارت‌های اعتباری یا پی پال)
  6. حال یک اخطار ظاهر می‌شود که در ادامه باید بر روی Continue ضربه بزنید.

قطعا برای دانلود یک برنامه که در منطقه شما نیست، نمی‌توانید به آن کشور سفر کنید. علاوه بر این، Google Play تنها یک بار در سال امکان تغییر لوکیشن را به شما می‌دهد.

به کمک یک قند شکن از همه این مشکلات راحت می‌شوید و می‌توانید در هر زمان و مکانی که بخواهید ریجن گوگل پلی خود را تغییر دهید. همچنین با توجه به تفاوت قیمت‌ها در کشورهای مختلف مبلغی پول نیز پس انداز می‌کنید…

جهت خرید انواع کارت‌‌‌های پرداخت بین‌المللی بر روی لینک مذکور کلیک کنید.

VPN چیست؟

برای درک بهتر از نحوه تغییر کشور یا ریجن اکانت گوگل، باید نحوه عملکرد ابزارهای تغییر IP را بدانید. VPNها بهترین راه برای جعل موقعیت مکانی هستند. VPN به شما این امکان را می‌دهد تا به سرورهای کشورهای دیگر متصل شوید، سرورهایی که در ده‌ها کشور جهان پخش شده‌اند. سپس اتصال اینترنت شما از طریق یک مسیر امن و رمزگذاری شده هدایت می‌شود.

علاوه بر این، قندشکن ها آدرس IP شما را مخفی کرده و با آدرس دیگری جایگزین می‌کنند. به این صورت آدرس IP جدید شما نشان می‌دهد که در منطقه سرور انتخاب شده هستید. به عبارتی اگر به سروری در ایالات متحده متصل شوید، یک آدرس IP امریکایی دریافت خواهید کرد. در نتیجه مکان کشور شما به ایالات متحده تغییر می‌کند و به اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی آمریکا مانند Hulu یا YouTube TV دسترسی پیدا می‌کنید.

چگونه ریجن اکانت گوگل پلی خود را با VPN تغییردهیم؟

روش اول

به خاطر داشته باشید که راه‌های مختلفی برای تغییر ریجن اکانت گوگل پلی وجود دارد. اولین روش مانند مراحل کار در پلی استور است، با این تفاوت که ابتدا باید به یک قند شکن متصل شوید.

نکته: با این روش، تنها یک‌ بار در سال می‌توانید ریجن خود را تغییر دهید!

  1. به یک سرویس VPN متصل شوید.
  2. حال Google Play را باز کنید.
  3. روی Menu در سمت چپ نوار جستجو ضربه بزنید.
روش اول تغییر ریجن گوگل پلی
روش اول تغییر ریجن گوگل پلی

 

  1. حال روی Account کلیک کنید.
اولین روش در تغییر ریجن اکانت Gppgle Play
اولین روش در تغییر ریجن اکانت Gppgle Play

 

  1. به Countries and profiles بروید.
تغییر کشور اکانت گوگل پلی
تغییر کشور اکانت گوگل پلی
  1. حال مکان خود را به کشور مورد نظر تغییر دهید.

اگر به لوکیشن دیگری تغییر کرده‌اید، گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید که با آن می‌توانید به آدرس جدید خود سوئیچ شوید.

تغییر کشور گوگل پلی
تغییر کشور گوگل پلی
  1. در مرحله بعد باید روش پرداخت را انتخاب کنید.
  2. پس از تکمیل، بر روی Continue کلیک کنید.

روش دوم

اگر نمی‌خواهید به یک سوئیچ در سال محدود شوید، روش دوم را دنبال کنید که شامل حذف اکانت گوگل، اتصال به VPN و ورود مجدد به سیستم است. این مراحل به این دلیل است که گوگل اطلاعات مربوط به لوکیشن را ذخیره می‌کند.

  1. در دستگاه اندرویدی خود به تنظیمات بروید.
روش های تغییر ریجن اکانت گوگل پلی
روش های تغییر ریجن اکانت گوگل پلی
  1. روی Accounts و سپس Google ضربه بزنید.
دومین روش در تغییر اکانت Google Play
دومین روش در تغییر اکانت Google Play
  1. حال روی نوار کشویی در بالا سمت چپ کلیک کرده و روی Remove account ضربه بزنید.
تغییر اکانت گوگل پلی
تغییر اکانت گوگل پلی

 

  1. دستگاه شما اخطار می‌دهد که این اقدام باعث حذف پیام‌ها، مخاطبین یا سایر داده‌های شما می‌شود. در صورت تمایل، یکبار دیگر remove account را تایید کنید. حال رمز عبور خود را وارد کنید تا عملیات انجام شود.
  2. در مرحله بعد، VPN خود را باز کرده و به کشور دلخواه متصل شوید.
  3. پس از برقراری ارتباط، به Google Play بروید و وارد اکانت خود شوید.
آموزش نحوه تغییر ریجن گوگل پلی
آموزش نحوه تغییر ریجن گوگل پلی
  1. دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و روی Next بزنید تا به مرحله پرداخت برسید. می‌توانید روش مورد نظر را انتخاب کنید و یا با کلیک روی No thanks و سپس Continue از آن صرف نظر کنید.

و تمام! شما اکنون در حال استفاده از اکانت گوگل پلی دیگری هستید…

با مشاهده تغییر ارز اپلیکیشن‌ها، متوجه می‌شوید که کشور Play Store خود را با موفقیت تغییر داده‌اید.

روش سوم

سومین و آخرین روش آسان‌تر از همه آن‌هاست، اما مشکل این است که همیشه درست کار نمی‌کند. در ادامه مراحل کار را آورده‌ایم:

  1. VPN خود را باز کرده و به سرور مورد نظر متصل شوید.
  2. سپس به Settings و بعد به Applications یا Apps بروید.
  3. روی Application Manager یا Default Applications کلیک کنید و به پایین اسکرول کنید تا به Google Play برسید.
  4. حال روی Force Stop ضربه بزنید. سپس Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید.
  5. به Google Play Store بروید.
  6. توجه کنید که ارز تغییر یافته باید با کشور سرور شما مطابقت داشته باشد.

از میان روش‌‌های بالا، موردی را که مناسب دستگاه شماست انتخاب کنید. توصیه‌ ما به شما روش دوم است، زیرا عملکرد بهتری داشته و امکان تعویض نامحدود سرور کشورها را فراهم می‌کند.

کلام آخر

تغییر ریجن اکانت گوگل پلی مزایای زیادی برای شما دارد که شامل دسترسی به برنامه‌های محدود به مناطق دیگر و قیمت‌های مناسب‌تر است. یکی دیگر از کاربردهای تغییر ریجن گوگل پلی در خرید گیفت کارت گوگل پلی است؛ شما برای خرید این محصول باید حتما گیفت کارت Google Play را متناسب با کشور اکانت گوگل خود انتخاب کنید و اگر کشور گیفت کارت با ریجن اکانت شما متفاوت باشد، باید کشور اکانت خود را تغییر دهید.

متاسفانه Google Play در سال تنها یک‌بار امکان تغییر ریجن را به شما می‌دهد و برای تکمیل مراحل باید حتما در کشور مورد نظر خود باشید. خوشبختانه با استفاده از VPN می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید. این ابزار در تغییر ریجن اکانت گوگل پلی خود کمک کرده و همچنین این امکان را فراهم می‌کند که به Play Store هر منطقه‌ای در جهان دسترسی داشته باشید. حال به راحتی مراحلی که در این مقاله گفتیم را دنبال و برنامه مورد نظر خود را دانلود کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید