آموزش استفاده از اشتراک ایکس باکس گیم پس بر روی کامپیوتر

اگر تصمیم دارید از اشتراک ایکس باکس گیم پس بر روی کامپیوتر استفاده کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اشتراک ایکس باکس گیم پس چیست؟

اشتراک ایکس باکس گیم پس چیست؟
اشتراک ایکس باکس گیم پس چیست؟

اشتراک Xbox Game Pass یک سرویس ارزشمند از طرف شرکت مایکروسافت برای طرفداران بازی‌‌های رایانه‌ای است. با خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس از انارگیفت می‌توانید به مجموعه‌ بیش از 100 بازی ارزشمند بر روی کنسول‌های Xbox One ،Series X ،Series S به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، به مزایایی مانند پیشنهادات و تخفیف‌های جذاب مایکروسافت، قابلیت اشتراک بین چند اکانت مختلف روی یک کنسول و امکان بازی آفلاین روی PC دسترسی داشته باشید.

 همچنین علاوه بر کنسول ایکس باکس می‌توانید از اشتراک گیم پس برای رایانه با ویندوز 10 به بالا نیز استفاده کنید. قابلیت استفاده از اشتراک هم در کنسول و هم رایانه شخصی، یک قابلیت ارزشمند برای این سرویس به حساب می‌آید. البته این دسترسی با محدودیت‌هایی نیز مواجه است و پیدا کردن بازی‌ها در رایانه شخصی داستان کاملا متفاوتی دارد. دو راه برای یافتن بازی‌های Game Pass در رایانه شخصی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌هاخواهیم پرداخت.

استفاده از اشتراک ایکس باکس گیم پس برای کامپیوتر

قبل از هر چیز PC Game Pass را دریافت کنید. اگر از قبل اشتراک گیم پس آلتیمیت را دارید به PC Game Pass دسترسی دارید، در غیر این صورت باید آن را با پرداخت مبلغی دریافت کنید. با خرید ایکس باکس گیم پس آلتیمیت همه چیز را در یک بسته مایکروسافت بدست می‌آورید که شامل اشتراک Xbox Live Gold برای انجام بازی‌های چند نفره آنلاین در کنسول‌ها و گیم پس برای کنسول‌های ایکس باکس وان و PC Game Pass می‌باشد.

دسترسی به بازی‌های اشتراک ایکس باکس گیم پس روی pc از طریق برنامه Xbox

این روش ساده‌ترین و کاربرپسندترین روش برای دسترسی به بازی‌های اشتراک گیم پس بر روی رایانه شخصی است.

  1. ابتدا برنامه جدید Xbox را از طریق Microsoft Store بر روی رایانه شخصی با ویندوز 10 یا 11 دانلود کنید.
برنامه ایکس باکس را از مایکروسافت استور دانلود کنید
برنامه ایکس باکس را از مایکروسافت استور دانلود کنید
  1. با اکانت مایکروسافت خود وارد برنامه شوید. می‌بیند که با رابط کاربری شیک‌تری نسبت به مایکروسافت استور مواجه هستید. بهترین مورد این است که بازی‌های گیم پس را در صفحه اول مشاهده می‌کنید و برخلاف نمای پیش فرض فروشگاه، هر چیزی که برنامه Xbox نمایش می‌دهد را می‌توانید در رایانه شخصی بازی کنید.
نمای صفحه اول برنامه ایکس باکس
نمای صفحه اول برنامه ایکس باکس
  1. پس از نصب بازی‌های مورد نظر، می‌توانید آن‌ها را از طریق برنامه Xbox یا میانبر ایجاد شده در حین نصب بازی کنید.

دسترسی به بازی‌های گیم پس روی PC از طریق فروشگاه مایکروسافت

شما می‌توانید همه بازی‌های موجود در اشتراک گیم پس را در فروشگاه مایکروسافت (که به طور پیش‌فرض بر روی هر رایانه شخصی وجود دارد) پیدا کنید، بدون این‌که به هیچ نصب اضافه‌ای نیاز داشته باشید.

قابل ذکر است که این روش کمی گیج کننده بوده و توصیه می‌کنیم که برنامه Xbox را دانلود کنید، اما اگر عجله داشته و زمان برای دانلود ندارید مراحل زیر را برای این کار دنبال کنید.

  1. در رایانه شخصی Microsoft Store را باز کنید.
به Library رفته تا همه برنامه‌ها را ببینید
به Library رفته تا همه برنامه‌ها را ببینید
  1. در صفحه اصلی فروشگاه روی دکمه منو در قسمت پایین سمت چپ پنجره کلیک کنید. سپس به Library رفته تا همه برنامه‌ها را ببینید.
  2. حال از طریق فیلتر بالا برای نمایش فقط بازی‌‌ها استفاده کنید. البته این نکته را بگوییم که بازی‌های خریداری شده و عناوینی که از طریق گیم پس دانلود کرده‌اید، یک جا ظاهر می‌شوند و هیچ فرقی بین آن‌ها وجود ندارد.
  3. همچنین این نما شامل همه بازی‌های انحصاری روی ایکس باکس می‌باشد و راهی برای فلیتر کردن نما و ناپدید شدن بازی‌های ایکس باکس وان ندارد.

به همین دلیل است که در بالا گفتیم دانلود برنامه Xbox در استفاده از گیم پس برای رایانه، روش بهتری است. امیدواریم این راهنما شما را در اجرای بازی‌های رایگان اشتراک ایکس باکس گیم پس بر روی رایانه شخصی یاری کند. در ادامه برای آشنایی با نحوه ردیم گیفت کارت ایکس باکس گیم پس و خرید آن بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید