اشتراک اپل فیتنس پلاس چیست و بررسی جامع آن

اگر به انجام تمرینات ورزشی علاقه دارید، اما شرایط رفتن به کلاس‌های حضوری برای شما فراهم نیست، خرید اشتراک اپل فیتنس پلاس این نیاز شما را رفع می‌کند. در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت به بررسی این اشتراک و قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

 

معرفی اپل فیتنس پلاس

اپل فیتنس پلاس یک سرویس تناسب اندام با پشتیبانی از اپل واچ است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. سرویس Apple Fitness Plus تمریناتی مانند HIIT، دوچرخه‌سواری، یوگا، پیلاتس و تردمیل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس، تمرینات مذکور را به صورت جداگانه با موسیقی، مدت زمان و مربی خاص خود ارائه می‌کند که از قبل ضبط شده‌اند و کاربران در هر کجا و هر زمان امکان استفاده از آن را دارند.

در زمان انجام تمرینات ورزشی، قابلیت Heart Rate Data در اپل واچ، با اندازه‌گیری ضربان قلب و نمایش نتیجه، شما را به تلاش بیشتر تشویق می‌کند. برای بهره‌برداری بیشتر از سرویس اپل فیتنس پلاس در آیفون باید با اپل واچ در ارتباط بود.

ابزارهایی مانند Time to Walk و Time to Run مانند یک پادکست عمل می‌کنند و در زمان پیاده‌روی و یا دویدن، شما را در یک فضای مجازی همراهی می‌کنند. برای استفاده از این ابزارها باید قبل از خروج از منزل آن‌ها را در اپل واچ بارگذاری کرد تا بدون نیاز به آیفون در دسترس باشند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

تمرینات ورزشی در اپل فیتنس پلاس
تمرینات ورزشی در اپل فیتنس پلاس

تمرینات اپل فیتنس پلاس

اپل فیتنس پلاس در ابتدا برای مربیان ورزشی حرفه‌ای طراحی شد که بتوانند تمرینات ورزشی را در منزل رهبری کنند. این سرویس شباهت زیادی به Peloton داشت. اکنون با گذشت زمان، از قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر مانند دویدن در فضای باز، پیاده‌روی، جلسات مدیتیشن و موارد مشابه پشتیبانی می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

در کنار تمرینات ورزشی در رشته‌های قدرتی، یوگا، قایقرانی در فضای داخلی، رقص و موارد مشابه، اپل در سال ۲۰۲۱ تمرینات پیلاتس را به همراه مدیتیشن به مجموعه خود اضافه کرد. هر کدام از جلسات ورزشی از ۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و به صورت هفتگی جلساتی جدید به آن افزوده می‌شود.

تمرینات ورزشی مورد نظر بر روی آیفون، آیپد و اپل تی وی در دسترس هستند و ضربان قلب شما در اپل واچ نمایش داده می‌شود. اگر مربی بر افزایش ضربان قلب شما تأکید کند، باید شدت ورزش‌های خود را افزایش دهید. اپل فیتنس پلاس ادغامی از جلسات تمرینی از پیش ضبط شده به همراه آماری از تلاش‌های شما در لحظه انجام تمرینات مذکور است.

پلتفرم‌های قابل استفاده برای سرویس اپل فیتنس پلاس
پلتفرم‌های قابل استفاده برای سرویس اپل فیتنس پلاس

علاوه بر ضربان قلب و شدت انجام تمرینات ورزشی، ‌مربیان می‌توانند move rings شما را در طول روز و در طی یک دوره مشخص بررسی کنند و بر همین اساس به شما تمرینات جدید بدهند.

در حین تمرین با یک تصویر گرافیکی به نام Burn Bar روبرو می‌شوید که نشان ‌می‌دهد در آن تمرین مخصوص، چه‌ مقدار از یک کاربر معمولی جلوتر هستید و یا به عبارتی تا چه میزان پیشرفت داشته‌اید. این مقایسه در میان تمام کاربران با قد و وزن یکسان صورت می‌گیرد تا تأثیر عوامل ژنتیکی بر تلاش‌های کاربران نادیده گرفته شود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت اپل فیتنس پلاس، ‌دعوت به ایجاد تعادل در تمرینات ورزشی کاربران است. بدین معنی که اگر یک شخص تمرینات HIIT و یا دویدن را بسیار بیشتر از دیگر تمرینات انجام داده باشد،‌ اکنون او را به سمت انجام تمریناتی مانند ژیمناستیک و یا قدرتی تشویق می‌کند.

در کنار تمام تمریناتی که به شما در رسیدن به بدنی سالم‌تر کمک می‌کند، اپل فیتنس پلاس از هیچ برنامه تناسب اندام اختصاصی برای رسیدن شما به اندامی دلخواه پشتیبانی نمی‌کند و این شخص شما هستید که تمرینات دلخواه را انتخاب خواهید کرد.

اگر پس از خرید اشتراک Apple Fitness plus برای نخستین بار می‌خواهید از این اپلیکیشن استفاده کنید، بهتر است با شرکت در بخش Absolute Beginner به مرور زمان با محیط کلاس‌های آن آشنا شوید. در ضمن اپل فیتنس پلاس تغییراتی را برای افراد مسن و باردار در برنامه‌های خود اعمال می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

Time to Walk

در سال ۲۰۲۱ ابزار Time to Walk معرفی شد. این قسمت از Fitness Plus کاربران را به پیاده‌روی در فضای باز تشویق می‌کند. تنها مشترکین فیتنس پلاس می‌توانند از این تجربه صوتی بهره‌مند شوند. با شرکت در این بخش به همراه بازیگران، موسیقی‌دانان و ورزشکاران مشهور دنیا پیاده‌روی خواهید کرد.

هر کدام از چهره‌های مشهور جهانی در بخشی از Time to Walk با صدای خود شما را همراهی و بخشی از داستان زندگی خود را برای شما بازگو می‌کنند. همچنین سه آهنگ را انتخاب می‌کنند که تا آخر پیاده‌روی برای شما پخش خواهد شد. در صورت برخورداری از اشتراک آیتونز، می‌توان پلی لیست مذکور را به گوشی خود اضافه کرد.

هر قسمت از Time to Walk به مدت ۲۵ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد که به مرور زمان به مدت آن اضافه می‌شود. اپل فیتنس پلاس برای افراد ویلچرنشین گزینه Time to Push را در نظر گرفته که همان نقش Time to Walk را برای توان‌یابان بازی می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

پیاده روی در میان تمرینات ورزشی Apple Fitness Plus
پیاده روی در میان تمرینات ورزشی Apple Fitness Plus

Time to Run

این ابزار نیز همانند Time To Walk عمل می‌کند با این تفاوت که به جای پخش صدای هنرمندان و افراد مشهور، صدای مربی برای کاربران پلی می‌شود که کاربران را در گذشتن از یک مسیر درون شهری همراهی می‌کند و بدین ترتیب به آن‌ها انگیزه می‌دهد.

گرچه مسیری که کاربر می‌پیماید با مسیر مربی متفاوت است،‌ اما مربی از طریق اپلیکیشن فیتنس پلاس و بر روی اپل واچ، تصاویری از نقاط دیدنی موجود در مسیر را به او نمایش می‌دهد و او را همراهی می‌کند.

علاوه بر موارد فوق، برخی اوقات از طرف مربی نکاتی برای انجام تمرینات خود در مکان‌های خاص دریافت می‌کنید؛ مثلاً یکی از اولین جلسات دویدن که به رهبری Cory Wharton-Malcolm ارائه می‌شود به همراه مجموعه‌ای از نکات با نام اختصاری LONDONER برای کاربران ارائه می‌شود.

علاوه بر این، همانند Time To Walk پلی لیستی زیبا مربوط به شهر محل دویدن مربی برای کاربر پخش می‌شود که امکان دانلود و ذخیره آن در دستگاه تلفن همراه وجود دارد. به عبارتی Time To Run کاربر را به یک تور مجازی در شهر دیگر می‌برد که موسیقی و نکات ورزشی مرتبط با آن شهر را در اختیار او قرار می‌دهد.

تمرینات دویدن به همراه Fitness Plus
تمرینات دویدن به همراه Fitness Plus

مربیان Fitness Plus

مربیان حاضر در اپل فیتنس پلاس، از مشهورترین و حرفه‌ای‌ترین‌های رشته‌های مختلف ورزشی هستند؛ به طور مثال شخصی که موج‌سواری و جیو جیتسو را قبل از یافتن یوگا شروع کرد در این سرویس به عنوان مربی، کاربران را همراهی می‌کند.

در زمان استفاده از سرویس فیتنس پلاس، مجموعه‌ای از مربیان رشته‌های مختلف ورزشی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند که کاربر با انتخاب رشته مورد علاقه خود و دنبال کردن تمرینات مربوطه، کار با این سرویس را شروع خواهد کرد.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

مربیان تمرینات ورزشی در سرویس فیتنس پلاس
مربیان تمرینات ورزشی در سرویس فیتنس پلاس

مشخصات اپل فیتنس پلاس

داشتن اشتراک اپل فیتنس پلاس و اپل واچ برای دسترسی به خدمات این سرویس الزامی است. همچنین برای استفاده از این سرویس به اپل واچ ۳ و مدل‌های جدیدتر نیاز است و برای پخش تمرینات حتماً باید آیفون، آیپد و یا اپل تی وی در اختیار داشت.

نکته: اگر اپل واچ مناسب دارید باید از آپدیت آن به آخرین نسخه watchOS مطمئن شوید.

یکی از ویژگی‌های کاربردی و جالب اپل فیتنس پلاس، سازگاری آن با GymKit است. با برخورداری از این قابلیت، به طور مثال می‌توان دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل را به اپل واچ متصل کرد و سرعت دویدن شما در روی تردمیل بر روی ساعت نمایش داده می‌شود.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید