اشتراک هداسپیس چیست و چگونه کار می‌کند؟

تمرین تکنیک‌های مدیتیشن و مراقبه که از حدود 1500 سال قبل از میلاد وجود داشت، در دنیای امروزی به‌عنوان یک سنت شرقی و معنوی ارزشمند شناخته می‌شود. به لطف عصر دیجیتال و فناوری ارتباطات، تمرین‌های مراقبه و ذهن آگاهی را می‌توانید به صورت غیرحضوری و آنلاین آموزش دیده و انجام دهید. استفاده از یک برنامه مدیتیشن می‌تواند تاثیر مثبتی بر زندگی فردی و اجتماعی شما بگذارد. با اشتراک هداسپیس می‌توانید به این اهداف دست پیدا ‌کنید.

Headspace یک برنامه مدیتیشن برای اندروید و iOS است که برای شروع کار مبتدیان بسیار عالی عمل می‌کند. از مدیتیشن‌های هدایت شده تا تکنیک‌های خواب، در این برنامه حتما آن‌چیزی را که نیاز دارید پیدا خواهید کرد. تحقیقات انجام شده معتبری در سال 2018 نشان می‌دهد که برنامه‌های آموزش مدیتیشن و تمرکز، مزایای بسیاری از جمله بهبود روابط عاطفی و خلق و خو دارد. علاوه بر این باعث کاهش استرس‌های مرتبط با آسیب‌‌های شخصی و فشارهای خارجی می‌شود.

اگر به دنبال دست‌یابی به آرامش و رهایی از استرس و افکار بیهوده هستید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد اشتراک هداسپیس و روش کار آن می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

هداسپیس چیست؟

هداسپیس چیست؟
هداسپیس چیست؟

Headspace یک برنامه تمرکز حواس با رابط کاربری آسان است که جدیت و خشکی را از مراقبه حذف کرده است. بر اساس گزارشی از TechCrunch، هداسپیس یکی از پردانلودترین اپلیکیشن‌های تمرکز حواس و مراقبه در جهان است که بعد از Calm رتبه دوم بهترین اپلیکیشن مدیتیشن را از آن خود کرده است.

هداسپیس توسط Andy Puddicombe که در گذشته یک راهب بودایی بوده بنیانگذاری شده است. گرچه مدیتیشن به خودی خود ریشه در سنت‌های بودایی شرقی دارد، اما به هیچ هویت مذهبی منحصر بفردی وابسته نیست.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

اشتراک هداسپیس چیست؟

اشتراک هداسپیس چیست؟
اشتراک هداسپیس چیست؟

می‌توانید Headspace را به‌صورت رایگان دانلود کرده و از ویژگی‌های آن از جمله چند مراقبه و مدیتیشن استفاده کنید. اما برای دنبال کردن ادامه تمرینات و کورس‌ها نیاز به خرید اکانت هداسپیس دارید. با خرید اشتراک هداسپیس از انارگیفت می‌توانید به تمامی ویژگی‌های آن دسترسی نامحدود داشته باشید. در ادامه به بررسی مزایا و ویژگی‌ها و معرفی بخش‌های مختلف این برنامه می‌پردازیم.

مزایای اشتراک Headspace

  • اشتراک سالانه و طرح‌های خانوادگی مقرون بصرفه‌ای دارد
  • بر روی همه دیوایس‌های اندروید و آی او اس کار می‌کند
  • نوتیفیکیشن‌هایی برای یادآوری تمرین به شما می‌دهد
  • می‌توانید روند پیشرفت خود را از طریق آمار بررسی کنید
  • می‌توانید دوستان خود را در روند تمرین‌ها وارد کنید
  • کلاس‌های تمرین توسط Olympiansها تدریس می‌شود

معایب Headspace

  • قیمت اشتراک ماهانه از سایر برنامه‌های مراقبه بالاتر است
  • برخی از کاربران از تکراری بودن تعدادی از تمرین‌ها شکایت داشته‌اند
  • تمرکز اصلی هداسپیس بر دوره‌های مقدماتی است و این مساله برای مراقبه گران حرفه‌ای مشکل ساز است

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

هداسپیس چگونه کار می‌کند؟

هداسپیس چگونه کار می‌کند؟
هداسپیس چگونه کار می‌کند؟

پس از ساخت یک حساب کاربری به صفحه اصلی هدایت می‌شوید که در آن با Wake Up رو به رو می‌شوید که مجموعه‌‌ای از ویدئوهای کوتاه با مفاهیمی مانند رها کردن و یا دور شدن از عوامل استرس‌زای روانی را توضیح می‌دهد. (گاهی یک سلبریتی و شخصیت مطرح این ویدئو را اجرا می‌کند)

نوار منو در پایین صفحه شامل چهار دسته می‌شود که می‌توانید میان آن‌ها جا به جا شوید: Meditate، Sleep، Move، Focus.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین ویژگی‌های این قسمت‌ها را برایتان آورده‌ایم:

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

مدیشین-Meditate

در این قسمت هم کورس‌های مدیتیشن وجود دارد و هم برنامه‌های تکی. کورس‌ها مجموعه‌ای از مراقبه‌های هدایت شده هستند که حول موضوعات مختلفی مانند پرداختن به ناراحتی، تقویت خلاقیت، پیدا کردن تمرکز و افزایش اعتماد به نفس جریان دارند.

برنامه‌های مجزا نیز مدیتیشن‌هایی برای لحظات استرس‌زا هستند، مانند آماده شدن برای یک سخنرانی یا غلبه بر اضطراب قبل پرواز.

برخی از مراقبه‌ها قابل تنظیم هستند. می‌توانید راوی مراقبه را انتخاب کرده و یا زمان مراقبه را بین 3 تا 10 دقیقه تنظیم کنید. این برنامه مدت زمان مراقبه شما را ردیابی کرده و در پایان آن را آپدیت می‌کند.

خواب- Sleep

مشکل خواب یکی از دلایل رایج افراد برای روی آوردن به مدیتیشن است. بر اساس یک تحقیق در سال 2015 تقریبا 50 درصد از افراد بالای 55 سال مشکل خواب دارند.

محتوای بخش خواب هداسپیس شامل جلسات راهنما و Sleepcastهای آرامش بخش است که 45 تا 55 دقیقه طول می‌کشند و شامل گشت و گذارهای صوتی در قلمروهای خیالی هستند.

علاوه بر این، مدیتیشن‌های هدایت شده شبانه همراه با تمرین‌های تنفس کوتاه و تجسم‌های آرامش‌بخش وجود دارد که به شما در رها کردن نگرانی‌های خود کمک می‌کند. در نهایت نیز یک رادیو خواب با بیش از 8 ساعت صدای باران، اقیانوس یا موسیقی‌های آرامبخش وجود دارد که به شما در خوابیدن کمک می‌کند.

حرکت- Move

حرکت یکی از جدیدترین پیشنهادات این برنامه است. تمرینات کوتاه تا متوسطی داشته که ده تا 30 دقیقه طول می‌کشد و بر ارتباط ذهن و بدن تمرکز دارد. Kim Glass و Leon Taylor قهرمان‌های المپیک، شما را در طول جلسات راهنمایی کرده و تشویق می‌کنند تا بر تنفس خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در کلاس‌ها هیچ درجه سختی وجود ندارد. در عوض بر روی ماژول‌هایی مانند بازنگری اضطراب از طریق یوگا و تمرکز حواس هنگام انجام تمرینات قلبی تمرکز دارند.

تمرکز- Focus

بخش Focus، پلی لیست‌های موسیقی و مراقبه‌ای را ارائه می‌دهد تا شما را در تمرکز بر روی کارتان کمک کند.

برخی از پلی لیست‌ها نیز با موسیقی محیطی و ضربات lo-fi همراه هستند، در حالی‌که پلی لیست‌های دیگر شامل صداهایی از سراسر جهان هستی مانند آواز پرندگان، صدای جنگل و باد می‌باشند.

در پلی لیست دیگر آهنگ‌هایی از برندگان جایزه گرمی مانند جان لجند وجود دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

ارتباط اجتماعی -Social connection

این بخش به شما امکان می‌دهد تا دوستان و خانواده خود را از لیست مخاطبین به برنامه اضافه کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از مدت زمان مدیتیشن آن‌ها مطلع شده و پیام‌های انگیزشی مانند keep it up و thinking of you برای آن‌ها ارسال کنید. با این ویژگی می‌توانید در ادامه راه مشوق و همراه یکدیگر باشید.

هداسپیس برای کودکان

هداسپیس کورس‌هایی نیز برای کودکان دارد تا آن‌ها را در ابتدای زندگی با مراقبه آشنا کند. تمرینات تنفسی ساده، فعالیت‌های ذهنی آرام‌بخش و درس‌هایی برای اهمیت مهربانی و سخاوت را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

به تازگی نیز با Sesame Street مشارکت داشته تا کودکان را به استفاده از این برنامه تشویق کند.

محتوای کودکان هداسپیس به ویدئوهای کوتاه و قابل درک برای کودکان تقسیم می‌شود تا به آن‌ها نحوه مدیریت بهتر اتفاقات روزمره را آموزش دهد.

 

آیا اشتراک هداسپیس برای شما مناسب است؟

آیا اشتراک هداسپیس برای شما مناسب است؟
آیا اشتراک هداسپیس برای شما مناسب است؟

اشتراک هداسپیس یک انتخاب مناسب برای کسانی است که قصد دارند برای اولین بار به مراقبه و مدیتیشن بپردازند. راهی آسان، مقرون بصرفه و ساده برای استفاده‌ی مبتدیان.

از طرفی دیگر کاربران هنگام مراقبه می‌توانند از طریق Sleepcast تمرین خود را به سطح بالاتری ببرند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

این برنامه هشت تکنیک مفید زیر را که برگرفته از سنت‌های بودایی برمه و تبتی است، آموزش می‌دهد:

  • توجه: برچسب زدن به تجربیات برای تفکر و یا احساس بیشتر
  • تجسم: تصویرسازی کسی یا چیزی در ذهن
  • هوشیاری در حین استراحت: در طول مدیتیشن به ذهن خود اجازه دهید تا به جای تمرکز بر تنفس و تجسم، آزادانه پرسه بزند
  • توجه متمرکز: تمرکز توجه خود بر روی یک شی یا هدف
  • مهربانی: از نظر ذهنی حسن نیت، مهربانی و گرمی را برای دیگران ارسال کنید
  • تفکر و انعکاس: از خود سوال بپرسید
  • اسکن بدن: انجام یک اسکن ذهنی از سر تا انتهای انگشتان پا برای همگام‌سازی ذهن و بدن
  • شفقت ماهرانه: تمرکز بر شخصی که دوستش دارید و توجه به احساساتی که از قلب شما نشات می‌گیرد

همه این تکنیک‌ها در طول مدیتیشن برنامه‌ریزی شده و با انیمیشن‌های مفید برای وضوح بیشتر همراه هستند.

اگر علائم زیر را در خود احساس می‌‌کنید قطعا اشتراک هداسپیس برای شما مفید خواهد بود:

  • افسردگی
  • درد
  • اضطراب
  • عدم تمرکز
  • مشکلات خواب

سخن پایانی

اشتراک هداسپیس
اشتراک هداسپیس

استفاده از هداسپیس برای تمرین مدیتیشن و تمرکز حواس به بهبود حال روحی شما، ترویج تفکر مثبت و کاهش واکنش عاطفی کمک می‌کند.

در تحقیقی که در سال 2019 بر روی اثرات تمرینات مدیتیشن هداسپیس به مدت 8 هفته انجام شد، نشان می‌داد که جلسات اثرات مثبتی بر کیفیت زندگی، روابط عاطفی و فشارهای حاصل از کار داشته است. همچنین باعث کاهش افسردگی و اضطراب و پریشانی می‌شوند.

تمرینات ذهن آگاهی نیز باعث بهبود تمرکز ذهنی شما خواهد شد. به صورتی که یک جلسه مراقبه ذهن آگاهی 15 دقیقه‌ای می‌تواند تا 22 درصد سرگردانی ذهنی شما را کاهش دهد. همچنین شرکت‌کنندگان در این تحقیق پس از استفاده از هداسپیس به مدت 4 هفته افزایش قابل توجهی در تمرکز شناختی و کاهش سرگردانی ذهنی احساس می‌کردند.

خرید اشتراک هداسپیس از انارگیفت شما را در یادگیری تکنیک‌های ساده برای آرام کردن بدن و ذهن یاری خواهد کرد. با این اپلیکیشن تمرین‌های مراقبه را ساده‌تر و آسان‌تر انجام خواهید داد. همچنین در هر جایی می‌توانید به مراقبه و انجام تمرینات ذهن آگاهی بپردازید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید