گام به گام با فورتنایت؛ آموزش بازی Fortnite برای مبتدیان

عناوین مطلب در یک نگاه بستن لیست

اگر می‌خواهید بازی فورتنایت را شروع کنید و نمی‌دانید با رعایت چه نکاتی به پیروزی می‌رسید، در این مطلب از انارگیفت با ما همراه باشید تا آموزش بازی Fortnite را به طور کامل دریافت کنید.

فورتنایت چیست؟

Fortnite یک بازی به سبک بتل رویال است که پس از ورود به جزیره باید با دشمنان خود بجنگید و به عنوان تنها بازمانده از جنگ پیروز میدان شوید. لازم به ذکر است که با جمع‌آوری ویباکس‌(ارز درون بازی)، می‌توانید آیتم‌های مورد نیاز برای پیروزی را خریداری کنید. یکی از راه‌های بسیار ساده برای شارژ V-Bucks، استفاده از گیفت کارت فورتنایت است.

در بدو ورود به محیط بازی، احساس ترس بر شما غلبه می‌کند زیرا افراد بسیاری هستند که مدت‌ها در این بازی بوده‌اند و تجربه بسیار بیشتری از شما دارند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم نکاتی کاربردی برای اجرای یک بازی حرفه‌ای را جمع‌آوری کنیم. بدین ترتیب، با رعایت نکاتی که در این مطلب ارائه شده است بر دشمنان خود پیروز خواهید شد، حتی اگر یک تازه کار باشید!

آموزش بازی Fortnite برای مبتدیان

در این مطلب سعی شده است تا تمامی نکات ریز و درشت بازی فورتنایت در اختیار شما گذاشته شود تا در همان مبارزه اول خود پس از ورود، به پیروزی برسید. گرچه جزیره مدام در حال تغییر و تکامل است، اما اصول بنیادی برای نبرد یکسان است؛ پس با راهنمای بازی فورتنایت در ادامه همراه باشید.

آموزش بازی Fortnite
آموزش بازی Fortnite

ناتوانی در برداشتن اشیای موجود در Spawn Island

زمانی که به جزیره اسپاون وارد می‌شوید، تجهیزات و مهمات زیادی از جمله تفنگ و مصالح ساختمانی را در اطراف مشاهده می‌کنید. گرچه می‌توانید از این آیتم‌ها در همین بخش از بازی استفاده کنید، اما به هیچ وجه قادر به استفاده از آن‌ها در بازی اصلی نیستید. بدین معنی که جزیره اسپاون به عنوان یک مرحله تمرینی کوتاه مدت شناخته می‌شود و نه بازی اصلی.

در صورتی که با استفاده از این تجهیزات به دشمنان حمله کنید، هیچ تأثیری بر آن‌ها نخواهد گذاشت. پس تفنگ‌های موجود هیچ آسیبی به دشمن نمی‌زند.

فرود در آخرین لحظات از بتل باس

در زمانی که شما قادر به پریدن هستید، بتل باس شروع به بوق زدن می‌کند. در همین لحظه افراد زیادی از اتوبوس می‌پرند و وارد جزیره می‌شوند. اگر شما کمی بیشتر منتظر بمانید و در ثانیه‌های بعدی و نزدیک به پایان مسیر اتوبوس بپرید، در لحظات اولیه بازی از دشمنان دور هستید و احتمال اصابت گلوله به صورت و بدن شما کمتر است.

در زمان فرود آمدن، به سمت یک خانه و یا ساختمان هدف بگیرید. با این کار ممکن است بتوانید به تجهیزات موجود در آن محل دست یابید.

پریدن در آخرین لحظات از بتل باس
پریدن در آخرین لحظات از بتل باس

استقرار خودکار پاراگلایدر در محل

پس از پریدن از بتل باس و در نزدیکی زمین، گلایدر شما باز می‌شود و شما باید به فکر محلی برای استقرار آن پس از فرود باشید. بنابراین، در نزدیکی یک ساختمان مکانی را مشخص کنید تا پاراگلایدر به طور خودکار در آن‌جا فرود آید.

نوشیدن معجون سپر کوچک قبل از بزرگ

در اطراف زمین بازی Fortnite با بطری‌های کوچک و بزرگی از معجون روبه‌رو می‌شوید. برخی از آن‌ها ۲۵ و برخی دیگر ۵۰ سپر به شما می‌دهند. در صورتی که با ماشه سمت راست تفنگ به آن‌ها شلیک کنید، قادر به نوشیدن آن‌ها هستید. به این دلیل که اگر بیشتر از ۵۰ سپر داشته باشید، دیگر نمی‌توانید از معجون‌های کوچک‌تر بهره ببرید، بهتر است ابتدا بطری‌های کوچک‌تر را مورد هدف قرار دهید تا بتوانید از تمامی معجون‌ها استفاده کنید. سپس در ادامه مسیر مبارزه خود، از معجون ۵۰ سپری استفاده کنید.

نوشیدن معجون سپر کوچک
نوشیدن معجون سپر کوچک

استفاده از تفنگ‌های Assault و SMG

در اولین مبارزه خود بهتر است از تفنگ‌های تهاجمی و SMG استفاده کنید، زیرا تفنگ‌های تک تیرانداز با برد کمتر از ۷۵ متر بی‌فایده هستند.

از طرفی، در زمان شلیک روبه‌رو و نزدیک، بهتر است از شاتگان خود استفاده کنید، زیرا صدمات آن زیاد است و در زمان کاوش در خانه و یک ساختمان کوچک بسیار مناسب است.

توجه به آیتم‌های کمیاب

اسلحه‌های به رنگ خاکستری رایج‌ترین تفنگ‌های موجود در بازی فورتنایت هستند. رنگ‌های سبز، آبی، بنفش و طلایی نیز به ترتیب قدرتمند و قدرتمندتر می‌شوند. بدین معنی که اسلحه طلایی رنگ فوق‌العاده قوی است. هر چه تفنگ قدرتمندتر باشد در جزیره کمیاب‌تر است، بنابراین، با دیدن هر یک از آن‌ها، سریعاً آن را بردارید.

برای اطلاع از موجودی خود، بر روی D-pad بزنید و بر روی اسلحه‌ها نگه دارید. اگر تفنگی غیر کاربردی و اضافی است می‌توانید آن را برندارید.

جمع‌آوری آیتم‌های کمیاب در آموزش بازی Fortnite
جمع‌آوری آیتم‌های کمیاب در آموزش بازی Fortnite

بازی با هدفون

یکی از مواردی که در آموزش بازی Fortnite به آن توجه شده است، استفاده از هدفون مناسب و قدرتمند است. با داشتن یک هدفون قوی به راحتی می‌توانید صدای پای دشمن و جهت آمدن او را تشخیص دهید و یا این که صدای شلیک را شناسایی کرده و آن را جهت یابی کنید. بنابراین برای آماده شدن و تغییر تفنگ بهترین موقعیت است.

ساخت کاور قبل از بهبودی‌(هیلینگ)

در زمان آسیب دیدن، تنها می‌توانید دوربین را بچرخانید و قادر به انجام هیچ کار دیگری مانند عکاسی و یا حرکت نیستید. پس در این زمان واقعاً آسیب پذیر خواهید بود. برای بهبود و درمان حداقل به 10 ثانیه زمان نیاز دارید. بنابراین، سریع به دور خود دیوار بکشید تا از شما در مقابل شلیک گلوله دشمنان محافظت کند.

لازم به ذکر است که این دیوارها را می‌توان در تپه‌ها و صخره‌ها نیز ایجاد کرد و حتماً نباید به دنبال یک زمین خالی باشید.

ساختن کاور تا بهبودی کامل
ساختن کاور تا بهبودی کامل

آسیب دیدن در سقوط از بالای ۳ طبقه

در این آموزش بازی Fortnite می‌بینید که این جا Borderlands نیست و اگر از ارتفاعی بیشتر از ۳ طبقه سقوط کنید و بپرید به طور قطع آسیب خواهید دید. بنابراین، با ساخت رمپ‌هایی به سمت پایین و استفاده از تپه‌ها، از خود محافظت کنید تا صدمه نبینید.

قرارگیری در ارتفاعی بالاتر از دشمن

اگر زمانی که با یکی از دشمنان رو در رو می‌شوید، در سطحی بالاتر از او قرار داشته باشید، پیروز می‌شوید. بنابراین، با ساختن رمپی به سمت آسمان و یا پریدن‌های مکرر، فرصت شلیک قدرتمندانه به سمت او را پیدا می‌کنید. بهترین ترفند ساختن یک چهاردیواری مربع در اطراف خود و رمپی برای رسیدن به بالای یکی از دیوارها است. با این کار در سطحی بالاتر از رقیب قرار می‌گیرید و بر او سلطه خواهید یافت.

ارتفاعی بالاتر از دشمن در بازی فورتنایت
ارتفاعی بالاتر از دشمن در بازی فورتنایت

به همراه داشتن همیشگی نارنجک، باند و یا معجون سپر

برای از بین بردن کاور دور دشمن نیاز به نارنجک دارید. زمانی که نارنجک را به پایین‌ترین بخش دیوار اطراف آن‌ها می‌زنید، تمامی دیوار فرو می‌ریزد و آن‌ها را در خطر گلوله‌های شما قرار می‌دهد. از طرفی اگر آسیب دیده‌ای و یا در کنجی گیر افتاده‌اید با داشتن معجون سپر و باند پانسمان، بهبود خواهید یافت و پر قدرت به بازی باز خواهید گشت.

عدم نابودی کامل درختان

بریدن درختان و استفاده از چوب آن‌ها برای مصالح ساختمانی در بازی ضروری است، اما اگر در مسیر خود تمامی درختان را قطع کنید، دشمنان راحت‌تر جهت حرکت شما را پیدا می‌کنند و به دنبال شما می‌آیند. پس، بهتر است زمانی که عدد سلامتی درختان به ۵۰ رسید، توقف کنید و دست از قطع کردن بردارید.

نگهداری از درختان در آموزش بازی Fortnite
نگهداری از درختان در آموزش بازی Fortnite

عدم دسترسی به انواع بمب

در بازی‌های قبل به انواع بمب، از جمله دودزا، سایه‌ای و بدبو دسترسی داشتیم، اما به دلیل این که شناخت آن‌ها کمی دشوار بود از فصل سوم فورتنایت حذف شدند و در عوض فقط به نارنجک دسترسی داریم. نارنجک‌های استاندارد در بازی به ما کمک می‌کنند تا در بازی پیروز شویم. هنوز مشخص نیست که آیا بمب‌های گذشته به بازی بر می‌گردند یا خیر!

انتخاب حالت مناسب بازی از لابی

به طور پیش فرض در زمان شروع بازی، در یک تیم تصادفی با اسلات‌های پر شده قرار می‌گیرید. اگر می‌خواهید به صورت انفرادی بازی کنید و یا در تیم دو یا سه نفره قرار گیرید، حالت بازی را در بخش بالای Play، تغییر دهید. همچنین، در این بخش می‌توانید نوع بازی را از میان Zero Build و یا بتل رویال کلاسیک انتخاب کنید.

در انتخاب حالت بازی دقت کنید تا با سرعت بیشتری بتوانید بر دشمنان پیروز شوید.

انتخاب Mode مناسب در ورود به بازی فورتنایت
انتخاب Mode مناسب در ورود به بازی فورتنایت

کاهش صدای پای خود به ازای خم شدن

پنهان شدن به یکی از راه‌های پیروزی در بازی تبدیل شده است. بنابراین، زمانی که خم می‌شوید و حرکت می‌کنید، علاوه بر این که می‌توانید خود را از دید دشمنان پنهان کنید، بهتر صدای اطرافیان را خواهید شنید و راهی برای فرار از دست آن‌ها پیدا خواهید کرد. پس خم شوید تا صدای پای شما نیز کم شود و راهی برای فرار داشته باشید.

خریداری Battle Pass برای دریافت بیشتر جایزه

گرچه در بسیاری از مواقع می‌توان بدون خرج کردن حتی یک سکه به تجهیزات دست یافت، اما در این آموزش بازی Fortnite به شما می‌گوییم که بهترین راه برای دسترسی به اسکین‌ها و تجهیزات، خرید بتل پس است. برای این منظور باید ویباکس زیادی داشته باشید. پس از خرید بتل پس تنها باید در بازی به جلو بروید و وسایل و تجهیزات بیشتری به دست آورید.

برای شارژ ویباکس بهتر است خرید گیفت کارت فورتنایت را در برنامه خود قرار دهید.

خریداری Battle Pass برای دریافت بیشتر جایزه Fortnite
خریداری Battle Pass برای دریافت بیشتر جایزه Fortnite

استفاده از کلنگ برای شکستن هر چیز

اگر در جایی گیر کرده‌اید، بهتر است به کمک کلنگ خود شروع به باز کردن راه کنید. کلنگ شما هر چیزی را می‌شکند و راه را برای شما هموار می‌کند.

نکته: زمانی که دایره قرمز رنگی برای شما نمایش داده می‌شود، بدین معنی است که اطرافیان سر و صدای شما را می‌شنوند. پس آرام بمانید تا دیگران دور شوند و دوباره با استفاده از کلنگ راه خود را پیدا کنید.

امکان تغییر اسکین، استیکر و احساسات در قفسه

در ابتدای بازی، قفسه‌ای از اسکین، تجهیزات، گلایدرها، صفحه بارگیر، اسپری‌ها و موارد مشابه در اختیار شما قرار دارد. قبل از ورود به بازی می‌توانید هر یک را به دلخواه انتخاب کنید. پس در انتخاب موارد ضروری دقت کنید. امکان تغییر هر یک از آن‌ها در ابتدا وجود دارد، اما پس از ورود به بازی این موقعیت را از دست خواهید داد.

تغییر اسکین، استیکر و احساسات در آموزش بازی Fortnite
تغییر اسکین، استیکر و احساسات در آموزش بازی Fortnite

برداشتن متریال در هنگام دویدن

ساختن در بازی فورتنایت یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به پیروزی است. مهم‌ترین متریالی که در ساخت استفاده می‌شود چوب است. پس با برداشتن هرگونه چوبی از قطع درختان، بوته‌ها و یا صندلی و کمدها، به پیروزی نزدیک‌تر خواهید شد.

با جمع‌آوری متریال مورد نیاز خود همزمان با دویدن از مکانی به مکانی دیگر، سرعت خود را در بازی بالا برده و در نتیجه زودتر به پیروزی خواهید رسید.

برداشتن متریال ساخت در هنگام دویدن
برداشتن متریال ساخت در هنگام دویدن

تأمین نیازهای نرم‌افزاری برای شروع بازی

هر سیستم عامل بنابر مشخصات خاصی قادر به پاسخگویی به نیازهای بازی فورتنایت است. بنابراین باید بدانید که در کامپیوتر، مک، تلفن همراه و یا حتی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس به چه مشخصات پایه‌ای نیاز است تا بتوان بازی فورتنایت را به بهترین شکل ممکن و بدون کوچک‌ترین تأخیری اجرا کرد.

برای آشنایی با نحوه کاهش لگ در بازی کلیک کنید.

استفاده از وسایل نقلیه مناسب

با استفاده از ماشین‌ها و وسایل نقلیه دیگری که اپیک گیمز طراحی کرده است، به راحتی و با سرعت بیشتری می‌توانید از یک نقطه به نقطه دیگری بروید.

برخی از این وسایل نقلیه می‌توانند تا ۴ نفر را در خود جای دهند. گرچه این یک گزینه مثبت برای جابجایی تیمی است، اما به دلیل بزرگی، راحت‌تر مورد تیراندازی دشمن قرار می‌گیرد. بنابراین در انتخاب وسیله نقلیه مناسب دقت کنید.

تماشای بازی باقی مانده و کسب تجربه

یکی از بخش‌های آموزش بازی Fortnite کسب تجربه است. بنابراین، پس از این که کشته می‌شوید در بازی باقی بمانید و بازی گیمرهای دیگر را ببینید. با تماشای بازی گیمرهای دیگر، نکات بیشتر را در بازی یاد می‌گیرید که در بازی‌های بعدی به شما کمک خواهد کرد.

کسب تجربه در بازی Fortnite
کسب تجربه در بازی Fortnite

اسیر طوفان نشوید

بسیاری از بازیکنان در فورتنایت بر اثر طوفان و گیر افتادن در گوشه‌ای نا امن می‌میرند. در زمان ورود به بازی باید سعی کنید از منطقه‌ای که طوفانی است دوری کنید زیرا در ان قسمت زودتر توسط دشمنان شناسایی می‌شوید و مورد هدف آن‌ها قرار می‌گیرید.

در فورتنایت اسیر طوفان نشوید
در فورتنایت اسیر طوفان نشوید

پیروزی در بازی فورتنایت

سعی کردیم با آموزش بازی Fortnite، روش‌های پیروزی در این گیم را به شما نشان دهیم. خوشحال می‌شویم در صورتی که از ترفند دیگری در این بازی اطلاع دارید، آن‌را با ما در میان گذارید. همچنین برای مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت، می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید