مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت؛ دو غول بازی‌های بتل رویال

در سال‌های اخیر مبارزات بتل رویال وارد عرصه جدیدی از رقابت شده‌اند. به طوری که پابجی موبایل و فورتنایت به‌عنوان دو مورد از بزرگ‌ترین بازی‌های این سبک به رقابت تنگاتنگی با هم می‌پردازند. هر دو بازی در سبک بتل رویال بسیار موفق ظاهر شده‌اند. با وجود شباهت‌های آشکار این‌دو بازی، تفاوت‌های اساسی نیز بین آن‌ها وجود دارد. در ادامه این مطلب از انارگیفت به مقایسه و بررسی تفاوت پابجی و فورتنایت می‌پردازیم.

مقایسه PUBG و Fortnite به وضوح مشخص نمی‌کند که کدام بازی برتر است، زیرا بسیاری از تمایزات آن‌ها بر اساس سبک شکل می‌گیرد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت

مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت
مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت

گیم پلی

در ابتدا همه فکر می‌کردند که فورتنایت یک کپی از پابجی است. به نظر می‌رسید که اپیک گیمز، گیم‌پلی و زمینه کلی بازی را کپی کرده بود. با این حال یکی از چیزهایی که پابجی موبایل و فورتنایت را از هم متمایز می‌کند ساخت و ساز در فورتنایت است. در فورتنایت بازیکنان می‌توانند برای غلبه بر دشمن با سنگ و چوب و تجهیزاتی که به دست می‌آورند به ساخت دیوارها، تله‌ها و رمپ‌ها بپردازند.

این قابلیت برای زمانی که نقشه بازی کوچک‌تر بوده و تعداد بازیکنان کمتر است کارایی بیشتری دارد. این قابلیت، گیم‌پلی فورتنایت را متفاوت کرده است. چیزی که در پابجی وجود ندارد و بازیکن برای مخفی شدن باید به پوشش‌هایی که در نقشه وجود دارد بسنده کند.

در واقع بازیکنان در پابجی فرصت زیادی برای فکر کردن ندارند، اما در فورتنایت می‌توانند در مورد همه موقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

بازی پابجی فضای واقعی‌تری دارد و شما امکان انجام کارهای خارق‌العاده را ندارید. در پابجی تمامی تجهیزات و اسلحه‌های شما واقعی و دور از تخیل هستند، اما در فورتنایت بازیکنان می‌توانند کارهای عجیب و خارق‌العاده بکنند و از هیجان بیشتری لذت ببرند. به عنوان مثال می‌توانید بر روی موشک‌های در حال شلیک سوار شوید.

دوره‌های بازی فورتنایت کوتاه‌تر و نبردهای آن دیوانه‌وارتر و مسابقه بین تیم‌های 50 تا 20 نفره است که سبک بتل رویال را متحول کرده است. گیم‌پلی پابجی تجربه عمیق‌تری دارد و در صورت زنده ماندن زمان بیشتری برای بازی دارید.

در مقابل، فورتنایت سریع‌تر و در دسترس‌تر است و با دوری کردن از محل‌های شلوغ شما را در ماندن در جایگاه 30 نفر برتر یاری می‌کند. با این‌حال ساخت و ساز در فورتنایت حیاتی است.

در کل، گیم پلی فورتنایت برای کسانی که به فضای استراتژی و فانتزی علاقه دارند مناسب است و در مقابل گیم پلی پابجی برای کسانی‌که به فضایی واقع گرایانه علاقه‌مند هستند بهتر است.

نقشه‌ها و مودهای بازی

نقشه‌ها و مودهای بازی
نقشه‌ها و مودهای بازی

تفاوت‌های زیادی در تعداد نقشه‌ها و مودهای مختلف دو بازی پابجی موبایل و فورتنایت وجود دارد. Fortnite از همان نقشه نسخه PC استفاده می‌کند. با این حال نقشه با پیشرفت بازی کمی تغییر می‌کند. در هر فصل جدید نیز نقشه آن تغییر کرده و مناطقی به آن اضافه شده یا از آن حذف می‌شود. این مورد باعث جذابیت بازی می‌شود. هر چند به‌غیر از مودهای Creative و Save the World هرگز منطقه دیگری برای کاوش بازیکنان وجود ندارد.

با این حال فورتنایت بi صورت دوره‌ای مودهای بازی با زمان‌‌های محدود مانند 50 در مقابل 50 یا تک تیر انداز را ارائه می‌کند و باعث تنوع در بازی می‌شود.

در مقابل پابجی نقشه‌های مختلفی از جمله Erangel ،Miramar ،Vikendi و Sanhok را ارائه می‌دهد. علاوه بر این& یک حالت آرکید تنها برای موبایل دارد که در مدت زمان کمتری و با بازیکنان کمتر انجام می‌شود.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

گرافیک

مقایسه گرافیک فورتنایت و پابجی
مقایسه گرافیک فورتنایت و پابجی

به‌طور کلی Fortnite از نظر بصری جذاب‌تر از همتای بتل رویال خود است. از نظر عملکرد نیز بهتر است و پابجی عملکرد دشوارتری دارد. دلیل این است که PUBG Corp یک تیم بسیار کوچک‌تر از Epic Games بوده و توان مالی کمتری نیز دارد.

مشخص است که گرافیک PUBG تیره‌ و تار و نظامی است، اما Fortnite سبکی کارتونی بسیار سبک‌تر و شبیه Pixar دارد که همیشه با Team Fortress 2 یا Overwatch مقایسه می‌شود. البته این مورد ممکن است اثر منفی بر گیم‌پلی بازی بگذارد.

متمایز بودن پابجی باعث برتری آن در میان سایر بازی‌ها می‌شود. علاوه بر این، مخفی شدن در میان رنگ‌های خاکستری، قهوه‌ای و سبز تیره Erangel کار آسان‌تری است.

درست است که فورتنایت ظاهر جذاب‌تری دارد، اما این‌که کدامیک در نبرد زیبایی شناسی برتری دارند یک موضوع شخصی است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

کنترل‌ها

کنترل‌ها موردی است که مشخص می‌کند کدام استودیو تخصص بیشتری در زمینه بازی‌های موبایلی دارد. Tencent سرآمد بدون رقیب بازی‌های موبایلی است و PUBG Mobile نیز نمونه فوق‌العاده‌ای برای اثبات این موضوع است.

وقی نوبت به کنترل‌های تیراندازی موبایل می‌رسد سیستمی بهتر از سیستم به کار رفته در PUBG Mobile پیدا نخواهید کرد. علاوه بر این، بسیاری از طرح‌های کنترلی با امکان پیکربندی کامل آن‌ها به دلخواه بازیکنان، از قبل نصب شده‌اند.

Fortnite در نهایت امکان سفارشی‌سازی کنترل‌ها را ارائه می‌دهد، اما کنترل‌های پیش فرض زیاد رضایت بخش نیستند و بخشی از آن به دلیل ساختار پیچیده‌تر بازی، ساخت‌وساز و تله‌ها و موارد دیگر است و بخشی نیز به دلیل تصمیمات طراحی خاص آن. به عنوان مثال برای شروع ساخت‌وساز که مشخصه اصلی بازی فورتنایت است، ابتدا با زدن یک دکمه وارد حالت ساخت‌و‌ساز می‌شوید. این مود شما را از مود نبرد خارج می‌کند در حالی‌که هنوز می‌توانید تیر‌اندازی کنید، نمی‌توانید سلاح‌ها را تغییر دهید، بارگیری مجدد کرده و یا از محدوده خود استفاده کنید.

خوشبختانه هر دو بازی در حال حاضر از کنترلر پشتیبانی می‌کنند. بنابراین از طریق بلوتوث می‌توانید با هر کنترلی بازی کنید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

سلاح و موجودی

مقایسه سلاح ها و موجودی فورتنایت و پابجی
مقایسه سلاح ها و موجودی فورتنایت و پابجی

سلاح‌ها یک جنبه اصلی در مقایسه پابجی موبایل و فورتنایت به حساب می‌آیند، زیرا دو بازی از این جهت بسیار متفاوت هستند. در اصل هنگام مقایسه این جنبه از هر دو بازی، باید بین دسترسی و پیچیدگی یکی را انتخاب کنید.

در بازی پابجی طیف گسترده‌ای از اقلام و سلاح‌ها در PlayerUnknown’s Battlegrounds وجود دارد و لوازم آرایشی نیز در جعبه پابجی موجود است. پابجی یک بازی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به مبارزات نظامی و تیراندازی است.

اگر به دنبال یک بازی بتل رویال با سیستم اسلحه غنی و پیچیده هستید که سرعت گلوله و حالت‌های شلیک و DPSها را تنظیم کنید، پابجی بازی مناسب شما خواهد بود. با این‌حال ممکن است همه چیز برای کسانی که قبل از این، بازی‌های نظامی نکرده‌اند متفاوت و ناخوشایند باشد.

در مقابل تسلیحات فورتنایت کاملا متفاوت و قابل دسترس‌تر از پابجی است. ابتدا با توجه با سیستم کد رنگی می‌توانید تشخیص دهید که سلاحی که لوت کرده‌اید خوب است یا بد؛ به طوری که: رنگ‌های خاکستری، سبز، آبی، بنفش و نارنجی به ترتیب نشان‌دهنده سلاح‌های رایج، غیرمعمول، کمیاب، حماسی و افسانه‌ای است.

در فورتنایت سلاح‌ها و اقلام کمتری نسبت به پابجی وجود دارد. به طوری که اپیک گیمز مرتبا برای تازه نگه داشتن بازی، انواع مختلف اقلام را می‌فروشد. علاوه بر این، لازم نیست نگران باشید که کدام مودها را تجهیز کنید یا کدام مهمات بهتر است؛ زیرا هر کلاس سلاح و مهمات خاص خود را دارد. بنابراین فورتنایت بسیار قابل دسترس‌تر از پابجی است و اگر در تیراندازی تازه‌کار هستید فورتنایت مناسب شماست. این به معنی آسان بودن آن نیست و بلکه به این معنی است که در ابتدا زمان کمتری برای عادت کردن به آن نیاز دارید.

تعداد بازیکنان

تعداد بازیکنان در پابجی و فورتنایت
تعداد بازیکنان در پابجی و فورتنایت

در بازی‌های PC باید از شلوغی دوری کرد و در مقابل در بازی‌‌های مولتی‌پلیر مانند پابجی موبایل و فورتنایت شلوغی به بازی کمک می‌کند. مدتی است که تعداد بازیکنان در فورتنایت بیشتر از پابجی است. فورتنایت در آخرین آمار خود تعداد 250 میلیون گیمر را اعلام کرد. با این‌حال نباید اجازه دهید که تعداد بازیکنان در انتخاب بهترین بازی بتل رویال تاثیر بگذارد. شما لحظات فوق‌العاده‌ای در هر دو بازی دارید و نگران پیدا کردن حریف در بازی نخواهید بود.

اندازه نقشه

تنوع در نقشه‌های این دو بازی، یکی از مهمترین دلایل تفاوت در گیم پلی دو بتل رویال پابجی موبایل و فورتنایت است. در پابجی به یکی از این مکان‌ها برای نبرد می‌روید. بزرگ‌ترین نقشه‌ها Miramar و Erangel هستند. Miramar در سیزن 5 فیس لیفت دریافت می‌کند و Vikendi پوشیده از برف است. کوچک‌ترین نقشه نیز Sanhok است. در مقابل در فورتنایت تنها یک نقشه برای بازی وجود دارد. البته نقشه فورتنایت با تغییر فصل و یا در زمان‌های مختلف ممکن است تغییر کند.

نقشه‌های بزرگ کمک می‌کنند تا بازیکنان هنگام فرود با فاصله از هم قرار بگیرند و به جستجوی سلاح و پنهان شدن بپردازند. برخلاف پابجی، کوچک بودن نقشه در فورتنایت باعث می‌شود تا بازیکنان در منطقه و فاصله کمتری از هم قرار بگیرند و قبل از پیدا کردن تجهیزات با هم روبه‌رو شوند.

همچنین در فورتنایت کوچک ‌بودن نقشه باعث می‌شود که بازیکنان زمان و قدرت کمتری داشته و فضای کمتری نیز برای پنهان شدن داشته باشند. در نتیجه نقشه‌های پابجی به دلیل وسعت بهتر هستند زیرا بازیکنان فرصت و فضای بیشتری برای بازی دارند.

برای آشنایی با بهترین لوکیشن‌های پریدن در پابجی موبایل به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

تراکنش‌های کوچک

تفاوت ها و شباهت های پابجی و فورتنایت
تفاوت ها و شباهت های پابجی و فورتنایت

تفاوت دیگر پابجی موبایل و فورتنایت در نحوه کسب درآمد آن‌ها از بازی است. هر دو بازی در ابتدا رایگان هستند. تنها مورد پولی پابجی و فورتنایت اقلام آرایشی است که مزیتی نسبت به هم ندارند. البته در این زمینه فورتنایت موارد بیشتری برای ارائه دارد. با هزاران اسکین، رقص، ایموت و حتی اسپری برای باز کردن قفل. برخی از این‌ها را می‌توان از طریق گیم پلی به دست آورد. در حالی‌که برخی دیگر را باید خریداری کرد. برای دسترسی به این اقلام می‌توانید به خرید ویباکس فورتنایت از انارگیفت بپردازید.

در ابتدا پابجی موبایل برای وسایل آرایشی مانند چتر نجات و ژاکت و لباس‌های اساسی از سیستم باکس سنتی استفاده می‌کرد، اما از آپدیت 0.6.0 به بعد، همان سیستم گیم پس را دارد که اپیک گیمز برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کند. برای خرید یوسی پابجی از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت بر روی لینک کلیک کنید.

 

پابجی موبایل بهتر است با فورتنایت؟

وقتی که صحبت از پابجی موبایل و فورتنایت به میان می‌آید شباهت‌های قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد. با این‌حال تفاوت‌هایی نیز دارند. پابجی سخت، پیچیده، پراسترس و دارای چندین نقشه است؛ در مقابل، فورتنایت رنگارنگ و جذاب و همچنین در دسترس بوده و نقشه متراکم‌تری دارد.

اگر یک بازیکن معمولی هستید فورتنایت را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر یک کهنه سرباز باتجربه در تیراندازی هستید و به دنبال تجربه عمیق‌تری در بازی می‌گردید باید پابجی را انتخاب کنید.

 هر دو بازی طرفداران و بازیکنان قابل توجهی دارند و این نشان می‌دهد که هر دو بازی‌های فوق‌العاده و محبوبی هستند. امیدواریم در هر کدام از این بازی‌ها به پیروزی برسید و لحظات خوشی را داشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید