16 ترفند رادیو جوان برای تجربه و استفاده بهتر

اگر از تازه واردان به دنیای Radio Javan هستید و یا این که مدت زیادی است از این سرویس استریمینگ فوق‌العاده موسیقی استفاده می‌کنید، در این مطلب از انارگیفت برخی از مهم‌ترین ترفندهای رادیو جوان را برای شما ارائه می‌کنیم تا لذت دنیای موسیقی را برای شما دوچندان کنیم، پس با ما همراه باشید.

ترفندهای رادیو جوان

نحوه استفاده از رادیو جوان در میان کاربران، متفاوت است، اما ترفندهای زیر برای همه مشترکین این سرویس کاربرد دارد و آن‌ها را به سوی استفاده راحت‌تر هدایت می‌کند.

شما نیز می‌توانید برای آشنایی با اکانت پریمیوم رادیو جوان و نحوه خرید آن، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ساخت پلی لیست رادیو جوان

ساخت پلی لیست در Radio Javan
ساخت پلی لیست در Radio Javan

اولین کاری که در استفاده از رادیو جوان باید انجام دهید، ساخت و مدیریت پلی لیست در این سرویس است. بدین معنی که با دسته‌بندی آهنگ‌های محبوب خود در پلی لیست‌های مهمانی، سفر، ورزش و موارد مشابه، دسترسی خود به مجموعه آهنگ‌های رادیو جوان را ساده‌تر ساخته و لذت بیشتری را تجربه خواهید کرد.

دانلود پلی لیست کامل برای حالت آفلاین

دانلود پلی لیست محبوب برای مواقع آفلاین
دانلود پلی لیست محبوب برای مواقع آفلاین

برای دانلود یک پلی لیست، می‌توانید بر روی گزینه Download کلیک کرده و سپس به راحتی، از آن در مواقع عدم دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

به محض فالو کردن‌(Follow) یک پلی لیست مشخص، نام آن مجموعه در میان لیست پلی لیست‌های شما و در بخش My Music نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب، دسترسی به آن در کم‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

پنهان کردن آهنگی خاص از پلی لیست

پنهان کردن آهنگی مشخص در لیست
پنهان کردن آهنگی مشخص در لیست

در صورتی که به یکی از آهنگ‌های موجود در پلی لیست رادیو جوان علاقه‌ای ندارید و نمی‌خواهید در زمان پخش آن لیست پخش، پلی شود، به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی Hide Song، آن را مخفی کنید تا رادیو جوان همیشه از آن رد شود. این مورد نیز به عنوان یکی از ترفندهای رادیو جوان، کاربرد زیادی در میان مشترکین این سرویس استریم دارد.

شخصی سازی آهنگ در For You

شخصی سازی در For You یکی از ترفندهای رادیو جوان
شخصی سازی در For You یکی از ترفندهای رادیو جوان

رادیو جوان، بر اساس آهنگ‌هایی که قبلاً گوش داده‌اید و یا این که به My Music خود اضافه کرده‌اید، پیشنهاداتی ارائه می‌کند. در هوم اسکرین برنامه و در بخش For You، به این دسته از آهنگ‌های شخصی سازی شده دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، در بخش Favorites Mix، به تمامی آهنگ‌هایی که اخیراً به آن‌ها گوش داده‌اید دسترسی دارید. از طرفی دیگر می‌توانید لیستی از آهنگ‌های هنرمندان محبوب خود را که بیشتر دنبال می‌کنید، مشاهده کنید.

مشاهده ترانه سرایان یک آهنگ

دیدن نام ترانه سرای آهنگ
دیدن نام ترانه سرای آهنگ

با کلیک بر روی گزینه View Info به عنوان یکی از ترفندهای رادیو جوان، به تمامی مشخصات یک آهنگ، از ترانه سرا و نوازنده تا خواننده دسترسی خواهید داشت.

از همان قسمت می‌توانید روی نام هنرمند محبوب خود کلیک کنید تا ترانه‌ها و آثار بیشتری از او برای شما نمایش داده شود. این موضوع در مورد ترانه سرایان نیز صادق است، بدین معنی که با کلیک روی نام ترانه سرا، آثار بیشتری از او در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ترتیب آهنگ‌ها بر اساس هنرمند

طبقه بندی آهنگ‌ها بر اساس نام هنرمند
طبقه بندی آهنگ‌ها بر اساس نام هنرمند

این ویژگی برای ترتیب کردن آهنگ‌های یک هنرمند خاص و یا حتی جدیدترین آهنگ‌های او کاربردی است. در زمان جستجو در میان آهنگ‌های یک هنرمند، با کلیک بر روی آیکن Sort در بالا و سمت راست صفحه، به راحتی می‌توانید آهنگ‌های او را اولویت بندی کنید.

تغییر تنظیمات صدا

شخصی سازی تنظیمات صدا
شخصی سازی تنظیمات صدا

این ویژگی به عنوان یکی از ترفندهای رادیو جوان، به کاربران این سرویس در دستگاه‌های iOS کمک می‌کند تا ولوم صدای تمامی آهنگ‌های پلی شده را به‌طور یکسان پخش کنند. بدین معنی که صدای کم و یا زیاد هر آهنگ، کاربران را اذیت نخواهد کرد. برای این تنظیمات به روش زیر عمل کنید:

پس از رفتن به Settings و Playback، گزینه Auto Normalize Audio را فعال کنید. لازم به ذکر است که میزان بلندی و کیفیت صدا را هم در این بخش می‌توانید تنظیم کنید.

نکته: تنها کاربران اشتراک پریمیوم رادیو جوان، قادر به تنظیم کیفیت صدا بر روی High هستند.

آپلود موزیک در بخش My Files

افزودن آهنگ دلخواه در آرشیو Radio Javan
افزودن آهنگ دلخواه در آرشیو Radio Javan

زمانی که آهنگ محبوب خود را در آرشیو رادیو جوان پیدا نمی‌کنید، می‌توانید به راحتی آن را از کتابخانه موسیقی خود به RJ اضافه کنید. برای آپلود آهنگ دلخواه به روش زیر عمل کنید:

  1. به ترتیب به My Music و سپس My Files بروید.
  2. حالا، فایل صوتی ذخیره شده در برنامه Files در iOS را به آرشیو رادیو جوان اضافه کنید.

نکته: حتی می‌توان فایل صوتی موجود در ایمیل و یا تلگرام را با برنامه RJ به اشتراک گذاشت تا از این طریق ذخیره شود‌.

فالو کردن هنرمند محبوب

دنبال کردن هنرمند مورد علاقه خود
دنبال کردن هنرمند مورد علاقه خود

برای دنبال کردن هنرمند محبوب خود در رادیو جوان، روی گزینه Follow واقع در کنار نام او کلیک کنید.

با انجام این کار می‌توانید در بخش Artist از قسمت My Files، به تمامی هنرمندان محبوب خود دسترسی داشته باشید.

افزودن سریع آهنگ به پلی لیست

افزودن آهنگ به پلی لیست
افزودن آهنگ به پلی لیست

به جای جستجوی آهنگ مورد علاقه خود در هر بار استفاده، بهتر است با کلیک روی گزینه Add More Songs در پلی لیست خود، سریعاً آن‌ها را اضافه کرده و به سرعت کار خود بیفزایید. در این مرحله، می‌توانید تمام Suggested Songs را که قبلا به پلی لیست اضافه کرده‌اید ببینید.

مرتب کردن پلی لیست‌ها

نظم دادن به پلی لیست رادیو جوان
نظم دادن به پلی لیست رادیو جوان

یکی از بهترین ترفندهای رادیو جوان، ترتیب کردن پلی لیست‌ها و فالوینگ لیست‌ها است. برای دسترسی به این ویژگی باید روی آیکن Sort در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

گزینه Recently Played نیز به شما کمک می‌کند تا پلی لیست‌های پر کاربردتر را با سرعت بیشتری پیدا کنید.

افزودن ویجت رادیو جوان به هوم اسکرین

ویجت رادیو جوان در هوم اسکرین آیفون
ویجت رادیو جوان در هوم اسکرین آیفون

با افزودن ویجت رادیو جوان به هوم اسکرین آیفون، خیلی سریع‌تر به آهنگ در حال پخش و حتی موسیقی‌هایی که اخیراً پخش شده، دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، برای تنظیم و سفارشی‌سازی رنگ تم از قرمز تا رنگ تیره‌(Red Theme تا Dark Theme) نیز می‌توانید به Settings مراجعه کنید.

استفاده از Pulse برای شناسایی آهنگ

تشخیص موزیک پخش شده به وسیله قابلیت Pulse
تشخیص موزیک پخش شده به وسیله قابلیت Pulse

برای شناسایی آهنگی که در محیط اطراف شما پخش می‌شود، می‌توانید از قابلیت Pulse در رادیو جوان کمک بگیرید. این ویژگی همانند برنامه Shazam عمل می‌کند. برای دسترسی به Pulse، بر روی آیکن مربوطه در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

نکته: تنها افرادی به این ویژگی دسترسی دارند که اقدام به خرید اشتراک پریمیوم رادیو جوان کرده باشند.

کشیدن انگشت برای حذف آهنگ

نحوه پاک کردن آهنگ از پلی لیست RJ
نحوه پاک کردن آهنگ از پلی لیست RJ

یکی دیگر از ترفندهای رادیو جوان، نحوه حذف یک آهنگ از پلی لیست است. در این بخش، برای حذف یک آهنگ از کتابخانه My Music در رادیو جوان، تنها باید انگشت خود را بر روی آهنگ مورد نظر کشید‌.(درست مانند حذف کردن یک ویدئو و یا پادکست)

با سوئیپ کردن بر روی یک آهنگ، آن موزیک از سه بخش حذف می شود:

  • کتابخانه My Music
  • لیست آهنگ‌های دانلود شده
  • پلی لیست هدف

اشتراک گذاری آهنگ در استوری اینستاگرام

استفاده از آهنگ رادیو جوان در استوری اینستاگرام
استفاده از آهنگ رادیو جوان در استوری اینستاگرام

با انتخاب گزینه Instagram Story می‌توانید هر پادکست، آهنگ و یا پلی لیست و ویدئویی را با فالورهای خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، فالورهای شما از سلیقه شنیداری شما آگاه می‌شوند.

رادیو جوان در ماشین

بهره‌مندی از رادیو جوان در ماشین با استفاده از CarPlay
بهره‌مندی از رادیو جوان در ماشین با استفاده از CarPlay

برای استفاده از برنامه RJ در داشبورد ماشین، باید از یک ماشین سازگار با CarPlay بهره‌مند بود‌.

با استفاده از این ترفند رادیو جوان، می‌توانید تمامی آهنگ‌های اخیر، پادکست‌ها و My Music را از طریق اتصال آیفون خود به ماشین، گوش دهید.

ترفندهای رادیو جوان

سعی کردیم در این مطلب، تمامی نکات کاربردی مورد استفاده در سرویس رادیو جوان را برای شما شرح دهیم. اگر از مشترکین این سرویس استریم موسیقی هستید، خوشحال می‌شویم تجارب خود را در زمینه ترفندهای رادیو جوان با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید برای شناخت بهترین موزیک ویدئوهای 2023 کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید