بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی و ربات‌هایی مانند چت جی پی تی جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان‌ها پیدا کرده‌اند. در زمان ظهور این ربات چت هوشمند، افراد زیادی از شدت هیجان و یا از روی کنجکاوی به آن روی آوردند. با گذشت زمان، چت جی پی تی به یک ابزار کاربردی و مهم در مشاغل تبدیل شد، اما باز هم افرادی هستند که به جای چت جی پی تی 4 از موارد دیگر مانند بارد استفاده می‌کنند. در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت قصد داریم بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند را معرفی کنیم.

معرفی چت جی پی تی 4

هوش مصنوعی چت جی پی 4 ساخت شرکت OpenAI
هوش مصنوعی چت جی پی 4 ساخت شرکت OpenAI

ChatGPT، یک ربات هوشمند است که بر اساس داده‌ها و آموزش‌هایی که دریافت کرده، عمل می‌کند و از زمان ایجاد تا به امروز، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. بدیهی است که در روزهای اول با باگ‌ها و مشکلات زیادی همراه بوده و به مرور ارتقاء یافته و به آخرین نسخه خود یعنی چت جی پی تی 4 رسیده است. بهترین ویژگی چت جی پی تی، پشتیبانی از زبان فارسی است.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

در زمان معرفی این هوش مصنوعی یعنی در اواخر سال 2022، نسخه چت جی پی تی 3.5 در دسترس افراد بود. شرکت OpenAI تلاش کرد تا با ایجاد پارامترهای بیشتر در این ابزار، یادگیری آن را افزایش داده و در نتیجه پاسخگویی به سؤالات کاربران را بهبود بخشد.

تاریخچه ChatGPT

نسخه‌های 1 و 2 و 3 چت جی پی تی به ترتیب در سال‌های 2018، 2019 و 2020 ایجاد شدند که هر کدام مشکلاتی داشتند. در سال 2022، نسخه ChatGPT 3.5 معرفی شد و در دسترس تمامی افراد قرار گرفت. گرچه این مدل زبانی چت جی پی تی بسیار هوشمندانه عمل می‌کرد،‌ اما نسخه چهارم آن به صورت کامل‌تر، در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و توانایی پردازش تصاویر و کلمات تا 64.000 کاراکتر را دارد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

از جمله پیشرفت‌هایی که در چت جی پی تی 4 نسبت به نسخه 3.5، شاهد آن هستیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش پارامترها تا 100 تریلیون، افزایش حافظه کوتاه مدت آن، توانایی پاسخگویی به ۲۵ زبان غیر از انگلیسی، دریافت و پردازش تصاویر و متن به صورت همزمان و درک درست موضوع، دادن پاسخ‌هایی دقیق‌تر به کاربر و در نهایت برخورداری از پلاگین‌هایی که به عنوان رابط کاربری چت جی پی تی 4 عمل کرده و کاربرد آن را برای کاربران ساده‌تر و هدفمندتر ساخته است.

نکته: مهم‌ترین تفاوت چت جی پی تی 4 با 3.5 در این است که برای استفاده از نسخه جدید، به خرید اشتراک ChatGPT نیاز است. شما نیز می‌توانید برای خرید این اشتراک بر روی لینک کلیک کنید.

برای آشنایی با تفاوت‌های اکانت ChatGPT و ChatGPT Plus به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

چت جی پی تی یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و نسخه 4 آن از خطاهای بسیار کمتر و قابلیت‌های بالاتری برخوردار است. در زیر برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از چت جی پی تی را آورده‌ایم:

  • آپدیت اطلاعات تا آخر ماه آوریل 2023
  • دسترسی چت جی پی تی 4 به بینگ مایکروسافت و توانایی سرچ در میان اطلاعات اینترنت
  • دریافت عکس و پی دی اف در ChatGPT
  • نمایش پلاگین‌های مخصوص OpenAI و DallE3 در رابط کاربری اکانت
  • قابلیت تبدیل متن به تصویر
  • فراهم بودن شرایط ساخت چت بات اختصاصی کاربران
  • شناسایی عملیات هکرها و جلوگیری از سوء استفاده بدافزارها

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

کمپانی‌های مایکروسافت و گوگل و بسیاری شرکت‌های دیگر در تلاش هستند تا با تولید ربات‌های هوشمند خود، از چت جی پی تی پیشی بگیرند، اما شرکت اوپن ای آی، هر روز ویژگی‌های جدیدتری به جی پی تی اضافه می‌کند، به طوری که تا به این لحظه، رتبه اول ابزارهای هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است.

در میان تمامی ابزارهای هوش مصنوعی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، گوگل توانسته است ابزار بارد را برای رفع مشکلات کاربران فارسی زبان و مهم‌تر از آن، در رقابت با چت جی پی تی 4 ارائه کند.

در ادامه با مشخصات گوگل بارد بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی بارد

هوش مصنوعی گوگل بارد با پشتیبانی از زبان فارسی
هوش مصنوعی گوگل بارد با پشتیبانی از زبان فارسی

اگرچه شرکت گوگل ابزارهای هوش مصنوعی زیادی تولید کرده است، اما گوگل بارد با پشتیبانی از ۴۰ زبان زنده دنیا که فارسی نیز در میان آن‌ها وجود دارد، به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت شناخته شده است. معمولاً برنامه نویسان و افراد فعال در زمینه کد نویسی از بارد استفاده می‌کنند، اما این ابزار کاربردهای بسیار بیشتری دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

قابلیت‌های بارد

از اولین کاربردهای هوش مصنوعی، پاسخگویی به سؤالات کاربران است که بارد نیز از این مسأله به خوبی پشتیبانی می‌کند.

  • درک موضوعات مختلف
  • دریافت تصاویر
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • کاربرد در نویسندگی و تولید محتوا

نکته: افراد زیر 18 سال که تحت نظارت والدین خود و Family Link هستند، قادر به استفاده از ابزار هوش مصنوعی بارد نیستند.

برای دریافت پاسخ‌های متناسب با درخواست خود، باید سؤالات را به صورت دقیق و واضح از بارد بپرسیم. همچنین برای دسترسی به مکالمات فارسی با گوگل بارد، باید از طریق تنظیمات جیمیل خود، زبان فارسی را انتخاب کنیم.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

مقایسه چت جی پی تی و بارد

چت جی پی تی 4 و بارد
چت جی پی تی 4 و بارد

شباهت اساسی بارد و چت جی پی تی، پشتیبانی از زبان فارسی است، اما تفاوت‌ها و شباهت‌های دیگری دارند که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

  • یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های هوش مصنوعی بارد و چت جی پی تی در این است که برای استفاده از ChatGPT به یک اکانت نیاز است، اما می‌توان از همان اکانت گوگل و یا جیمیل خود برای ورود به بارد استفاده کرد.
  • برای استفاده از هر دو ابزار باید از نرم‌افزار تغییر آی پی استفاده کرد.
  • برای استفاده از ربات چت جی پی تی باید به chat.openai.com/chat و برای بهره‌مندی از ابزار بارد، به bard.google.com وارد شد.
  • سرعت پاسخگویی بارد در قیاس با چت جی پی تی 3.5 بسیار بهتر است و همین موضوع باعث شده کاربران زیادی از این ابزار هوش مصنوعی برای رسیدن به سؤالات خود استفاده کنند. دلیل این موضوع، استفاده از مدل LaMDA در بارد است.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ابزار هوش مصنوعی، این است که از بارد می‌توان به عنوان یک دستیار صوتی نیز استفاده کرد و برخی از کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام داد.

امیدواریم که با مطالعه مطلب فوق بتوانید ابزار هوش مصنوعی مناسب خود را انتخاب کنید. امروزه چت جی پی تی 4 و بارد به عنوان بهترین ربات‌های هوشمند در دسترس افراد قرار دارند. برای آشنایی با نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران، بر روی لینک مذکور کلیک کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)