مقایسه اپلیکیشن کالم و اکانت هد اسپیس

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تنها با استفاده از تلفن همراه خود می‌توان به انجام تمرینات مدیتیشن و مراقبت‌های روان پرداخت. در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت به مقایسه کالم و هد اسپیس دو مورد از برترین اپلیکیشن‌های مدیتیشن می‌پردازیم.

اگر قصد خرید اشتراک مدیتیشن را دارید و در انتخاب میان کالم و هد اسپیس سردرگم مانده‌اید، در ادامه با مزایا و معایب و همچنین جزئیات هر یک آشنا خواهید شد. پس از مطالعه این مطلب قادر به انتخاب بهترین برنامه مدیتیشن و مراقبه برای خود هستید.

بسیاری از افراد برای برخورداری از خواب راحت به دنبال برنامه‌های مدیتیشن و مراقبه هستند. این برنامه‌ها پس از پاک کردن ذهن آن‌ها، با تمرینات ذهن‌آگاهی از بازگشت افکار منفی جلوگیری می‌کنند و از این طریق به خواب راحت افراد کمک می‌کنند.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

مقایسه کالم و هد اسپیس
مقایسه کالم و هد اسپیس

معرفی کالم و هد اسپیس

کالم یک برنامه عالی برای انجام تمرینات ذهن‌آگاهی است که با استفاده از محتوای صوتی و تصویری به کاهش استرس عاطفی و ذهنی و در نتیجه ایجاد خوابی راحت کمک می‌کند.

از طرف دیگر، هد اسپیس یک برنامه آرامش بخش بر پایه تمرینات مدیتیشن است. کاربران با استفاده از قابلیت Buddies قادر به ارتباط مؤثر با دوستان و انجام تمرینات بدنی خواهند بود که در نهایت به روابط عاطفی آن‌ها در طول زمان کمک می‌کند.

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر یک پرداخته‌ایم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

اپلیکیشن کالم

برای خرید اکانت کالم، می‌توانید به فروشگاه انارگیفت مراجعه کنید.

مزایا و معایب Calm

بر اساس مطالعات انجام شده، موسیقی در آرام کردن ذهن افراد نقش کلیدی دارد و ذهن آرام نیز به داشتن خوابی راحت می‌انجامد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های کالم برخورداری از مدیتشین مناسب کودکان است که به والدین کمک شایانی می‌کند.

Calm از قابلیت‌های دیگری مانند پکیج‌های مدیتیشن، تمرینات تنفسی، تمرین‌های روزانه مراقبه و داستان‌هایی که توسط سلبریتی‌های Al-List روایت می‌شوند، برخوردار است. اگر شما قصد دارید به تجربه حس آرامش ناخودآگاه و خودمختار که به اختصار ASMR نامیده می‌شود دست یابید، خرید اکانت کالم مناسب شما خواهد بود.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

اپلیکیشن کالم چیست؟
اپلیکیشن کالم چیست؟

مزایا

  • آپدیت‌های منظم
  • نوتیفیکیشن برای یادآوری تمرینات روزانه
  • محیط کاربری ساده
  • قابلیت شناسایی خلق و خو
  • ضبط صداهای آرامش بخش برای خواب آرام

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

معایب

  • نبود شرایط برقراری ارتباط اجتماعی
  • داستان‌های طولانی برای خواب
  • صداهای طبیعت که باعث انحراف ذهن کاربران می‌شود.

اپلیکیشن هد اسپیس

در مطلبی دیگر به معرفی جامع اشتراک هداسپیس پرداخته‌ایم. برای مطالعه بیشتر بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، هد اسپیس بر انجام تمرینات مدیتیشن تمرکز دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

مزایا و معایب Headspace

هد اسپیس یک اپلیکیشن هوشمند مبتنی بر ذهن‌آگاهی است. بر اساس مطالعات انجام شده، ذهن‌آگاهی در کاهش افکار پارانوئید بسیار مؤثر است. با خرید اکانت Headspace به ذهنی آرام خواهید رسید و از نقاط ضعفی مانند انگیزه ضعیف، ناراحتی، تمرکز و عزت نفس پایین رها خواهید شد.

برای استفاده از هر یک از قابلیت‌های Headspace مانند مدیتیشن روزانه، موسیقی آرامش‌بخش و غیره باید یک حساب کاربری داشت. پس از خرید اکانت هد اسپیس می‌توان به مقالات آموزشی و دیگر خدمات این سرویس دسترسی داشت که در مدت ۱۰ روز به شما کمک می‌کند تا ۱۴ درصد کاهش استرس را تجربه کنید.

شرکت در جلسات مراقبه زنده هد اسپیس
شرکت در جلسات مراقبه زنده هد اسپیس

مزایا

  • ردیابی پیشرفت کاربران
  • یادآور برای انجام تمرینات ذهن‌آگاهی روزانه
  • قابل استفاده در اندروید و آی او اس
  • قابلیت Buddies که به ارتباط با دوستان کمک می‌کند.
  • دسترسی راحت به محتوای موجود

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

معایب

  • تکرار برخی از تمرینات و قابلیت‌ها
  • هزینه زیاد در تمدید خودکار دوره اشتراک

 

جزئیات کالم و هد اسپیس

برای مقایسه کالم و هد اسپیس باید به بررسی یک به یک ویژگی‌های اصلی هر کدام بپردازیم تا در انتخاب اپلیکیشن مورد نیاز خود درست عمل کنیم.

طول جلسات غیر قابل تنظیم کالم در مقابل جلسات قابل تنظیم هد اسپیس
طول جلسات غیر قابل تنظیم کالم در مقابل جلسات قابل تنظیم هد اسپیس

کالم

از اصلی‌ترین ویژگی‌های Calm، دریافت مراقبه‌های ۱۰ دقیقه‌ای روزانه و جدید است. این مراقبه‌های کوتاه بر افزایش تمرکز، کاهش اضطراب و افسردگی تأثیر بسیاری دارند.

برای مشترکینی که به دنبال خوابی آرام هستند نیز صدای طبیعت مانند بارش باران و یا پرندگان پخش می‌شود. همچنین داستان‌هایی روایت می‌شود که به خواب سریع کمک می‌کنند. اینکه به کدام پخش‌ اصوات گوش دهید به روحیه و نیاز شما بستگی دارد.

حرکات کششی برای صبح و عصر در نظر گرفته شده است که در کنار کلاس‌های آموزشی، به آرام کردن افراد در موقعیت‌های استرس‌زا کمک می‌کند.

هد اسپیس

جلسات مراقبه که به صورت اختصاصی در هد اسپیس برگزار می‌شوند حول موضوعات مختلفی مانند افسردگی، اضطراب و اعتماد بنفس پایین طراحی شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های هد اسپیس، وجود برنامه‌های تکی است که قبل از شروع کارهای بزرگ مانند سمینارها و مصاحبه‌های شغلی باعث آرامش کاربران می‌شود و به نوعی آن‌ها را آماده می‌کند.

رادیو خواب‌هایی که به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه در این برنامه ارائه می‌شوند برای آرام کردن ذهن افراد در نظر گرفته شده‌اند و در نتیجه باعث خواب راحت شبانه آن‌ها خواهند شد.

علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند تمرینات تنفسی، تمرینات مدیتیشن سبک، امکان پخش موسیقی دلخواه به همراه مراقبه، مدیتیشن کودکان و غیره در هد اسپیس ارائه می‌شوند.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

نکات کاربردی اشتراک Calm و Headspace

گرچه هر دو سرویس کالم و هد اسپیس از ویژگی‌های مثبت زیادی برخوردار هستند، اما کاربران مختلف در استفاده از هر یک، تجاربی متفاوت کسب می‌کنند. ما در ادامه به ویژگی‌های کلی آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

کتابخانه کالم در مقابل هد اسپیس
کتابخانه کالم در مقابل هد اسپیس

کالم

بالاتر به صورت تیتروار به مزایا و نکات مثبت کالم اشاره کردیم، اما اکنون نکات کاربردی آن را شرح می‌دهیم تا راحت‌تر بتوانید آن را با هد اسپیس مقایسه و یکی را انتخاب کنید.

  1. بخش داستان‌های Sleep

با گوش دادن به صدای افراد مشهور Al-List که داستان‌های خواب زیادی را در کالم روایت می‌کنند، به آرامش قبل از خواب می‌رسید. این داستان‌ها آثار تمرکز ضعیف و خستگی مزمن که باعث بی‌خوابی شده‌اند را خنثی می‌کنند.

  1. متناسب با سلیقه کاربران

محیط کاربری کالم به نحوی طراحی شده است که برای تمامی افراد علاقمند به مراقبه، از مبتدی تا پیشرفته مناسب است. این موضوع باعث جلب رضایت تمامی کاربران Calm شده است.

  1. یادآوری مراقبه

برای دریافت تمرینات مدیتیشن به صورت روزانه، کالم پاسخگوی کاربران است. تمرینات مذکور به صورت روزانه و ۲۴ ساعت یک بار آپدیت می‌شوند. در ضمن افرادی که شاغل هستند نیز امکان استفاده از تمرینات این سرویس را به شکل دلخواه خواهند داشت.

هد اسپیس

برای شناخت بهتر هد اسپیس نیاز است تا نکات کاربردی این سرویس را به صورت کامل در زیر مطالعه نمایید.

  1. مدیتیشن به همراه معلم

در مدیتیشن‌های مذکور، شخصی دیگر مراحل انجام مراقبه را روایت می‌کند و کاربر با گوش دادن به صدای استاد مراقبه، بسیار سریع و راحت به هدف خود که کاهش اضطراب و استرس است، می‌رسد.

  1. رابط کاربری عالی برای تمامی مشترکین

مدیتیشن‌های زیادی برای بهبود انگیزه، اعتماد بنفس و تمرکز افراد در هد اسپیس وجود دارد. مشترکین به راحتی می‌توانند مراقبه مورد نظر خود را انتخاب و پخش کنند. ضمناً باید به این نکته توجه کنند که بسیاری از مدیتیشن‌های موجود نیز مخصوص افراد بسیار با تجربه طراحی شده که قاعدتاً برای آن‌ها مناسب و کاربردی نخواهد بود.

  1. قابلیت Buddies

با استفاده از قابلیت Buddies می‌توان لینکی را برای دوستان و آشنایان خود ارسال و آن‌ها را به مراقبه دعوت کرد. علاوه بر این، می‌توانید دستاوردهای خود را در این برنامه با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

نکات منفی کالم و هد اسپیس

برای تشخیص بهترین برنامه مراقبه و مدیتیشن و انتخاب یکی از دو برنامه کالم و هد اسپیس، بهتر است از کمبودهای هر یک نیز مطلع باشید. در ادامه به نواقص هر سرویس به طور جداگانه اشاره کرده‌ایم که به شما در شناخت بهتر هر سرویس کمک می‌کند.

ویژگی خواب هد اسپیس در مقابل کالم
ویژگی خواب هد اسپیس در مقابل کالم

کالم

برای رسیدن به ذهنی آرام، همیشه مدیتیشن پاسخگو نیست و گاهی انجام چند تمرین ذهن‌آگاهی به تنهایی به این موضوع کمک می‌کند.

  1. محدودیت در نسخه رایگان

در صورت استفاده از نسخه رایگان کالم نمی‌توان به آرامش مورد نظر رسید و با محدودیت‌هایی روبرو خواهید شد. بدین معنی که تنها با خرید اشتراک کالم به هدف خود می‌رسید.

  1. لزوم تداوم در انجام تمرینات

همه کاربران تجربه استفاده از برنامه‌های مدیتیشن را ندارند و بسیاری از آن‌ها مبتدی هستند، اما در کالم بسیاری از تمرینات به صورت روزانه هستند و تداوم را می‌طلبند. گاهی اوقات این محیط کاربری مبتنی بر تداوم انجام تمرینات، برای مبتدیان خوشایند نیست و آن‌ها را از خرید این اشتراک منصرف می‌کند.

هد اسپیس

در زیر برخی از ویژگی‌های منفی هد اسپیس را مشاهده می‌کنید.

  1. قیمت بالا

برای دریافت یک برنامه با قیمتی مناسب، باید به سراغ اپلیکیشن دیگری بروید، زیرا هد اسپیس در ازای قیمت بالا، برای بسیاری افراد ناامید کننده است.

  1. تمرینات تکراری

در هد اسپیس بسیار پیش می‌آید که تمرین‌های مدیتیشن و پخش‌های صوتی تکرار شوند و این موضوع برای افرادی که به دنبال محتوایی جدید هستند ناراحت کننده است. به همین دلیل پس از مدتی برخی از کاربران اشتراک خود را لغو می‌کنند و یا دیگر از برنامه استفاده نخواهند کرد.

 

نتیجه گیری

کدام یک از دو سرویس کالم و هد اسپیس بهتر است؟
کدام یک از دو سرویس کالم و هد اسپیس بهتر است؟

با توجه به موارد بیان شده، کاملاً مشخص است که کالم برای مبتدیان بهتر از هد اسپیس عمل می‌کند. از طرفی هد اسپیس با داشتن قابلیت Buddies در ایجاد روابط اجتماعی در مراقبه به کاربران کمک بیشتری می‌کند.

در نهایت این خود شما هستید که بنا بر نیاز و شرایط خود یکی از دو سرویس کالم و هد اسپیس را انتخاب خواهید کرد. امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر شما را راهنمایی کرده باشیم و بتوانید بهترین اکانت مدیتیشن را تهیه کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید