مقایسه اشتراک کورسرا و اسکیل شیر؛ کدام پلتفرم آموزش آنلاین انتخاب بهتری است؟

اگر به دنبال یک سایت آموزشی آنلاین معتبر هستید قطعا دو اشتراک کورسرا و اسکیل شیر در صدر لیست نتایج شما قرار می‌گیرند. اگر در انتخاب یکی از این دو سایت آموزشی تردید دارید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با مقایسه این دو سایت آموزشی برتر همراه ما باشید تا ببینید کدام پلتفرم آموزشی انتخاب بهتری برای شماست.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

آشنایی کلی با کورسرا Coursera و اسکیل شیر Skill Share

 Coursera یک پلتفرم آموزشی آنلاین با بیش از 50 میلیون دانشجو در سراسر جهان است. از آن‌جایی که این سایت مشارکت زیادی با موسسات آموزشی و دانشگاه‌های معتبر جهان از جمله میشیگان، پنسیلوانیا، پریستون و … دارد، به این معنی است که از طریق آن به یک مدرک با اعتبار جهانی دست می‌یابید.

از طرفی Skillshare نیز یک پلتفرم آموزشی تاثیر گذار و عالی است. دوره‌های آموزشی آن جذاب و کاربر محور هستند، اما ارائه مطالب و دوره‌های آن با کورسرا متفاوت است. برای درک بهتر شما از این تفاوت‌ها، در ادامه به بررسی ویژگی‌های مختلف هر یک می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

 

کاربران اشتراک کورسرا و اسکیل شیر

حال باید ببینیم که هر کدام از دو اشتراک کورسرا و اسکیل شیر مناسب چه افرادی هستند؟

Coursera

اکانت کورسرا مناسب چه کسانی است؟
اکانت کورسرا مناسب چه کسانی است؟

همان‌طور که گفتیم، به دلیل این که کورسرا با دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و سازمان‌های معتبر جهانی کار می‌کند، یک انتخاب مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال مدرک معتبر هستند. علاوه بر این، برای افراد حرفه‌ای که قصد ارتقاء شغلی دارند، مناسب است.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

همچنین کارفرمایانی که می‌خواهند بر روی آموزش کارمندان خود سرمایه‌گذاری کنند تا در صنایع رو به توسعه، دانش به‌روزی داشته باشند یک انتخاب برتر است.

Skillshare

اسکیل شیر مناسب چه کسانی است؟
اسکیل شیر مناسب چه کسانی است؟

اسکیل شیر مخصوص افراد خلاقی است که قصد یادگیری حرفه جدیدی را دارند یا می‌خواهند دانش کنونی خود را افزایش دهند. در اسکیل شیر دوره‌های متنوعی برای علاقه‌مندان به کسب و کارهای جدید و کارآفرینی وجود دارد.

از اسکیل شیر می‌توانید برای کشف استعداد و حرفه مورد علاقه خود استفاده کنید، اما به طور کلی در میان افرادی که در حال حاضر مشغول به کار در حرفه‌ای خاص هستند، محبوبیت دارد. حتی اگر به دنبال یک سرگرمی خلاقانه هستید این یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود.

اگر علاقه‌مند به دوره‌هایی با تمرینات تعاملی و پروژه‌های عملی هستید که مهارت و تجربیات شما را به کار بگیرد، Skillshare مناسب شماست.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

 

انواع دوره‌های ارائه شده

در این قسمت نگاهی دقیق‌تر به دوره‌های ارائه شده اشتراک کورسرا و اسکیل شیر می‌اندازیم:

Coursera

دوره های ارائه شده در کورسرا
دوره های ارائه شده در کورسرا

دسته‌بندی دروس ارائه شده در کورسرا به صورت زیر است:

علم اطلاعات، سلامتی، کسب و کار، توسعه شخصی، فناوری اطلاعات، ریاضی و منطق، علوم کامپیوتر، آموزش زبان.

در هر دسته نیز دوره‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، در نتیجه در کورسرا برای انتخاب رشته گزینه‌های زیادی دارید.

علاوه بر این دوره‌ها و مدارک تحصیلی مختلفی را نیز ارائه می‌کند:

  • دوره‌های انفرادی رایگان

این دوره ها شامل گروه‌های گفتگو، مطالب خواندنی بررسی شده و سخنرانی‌های ویدئویی است. اکثر دوره‌های انفرادی به صورت رایگان در دسترس هستند و تنها لازم است در Coursera یک حساب کاربری بسازید و در آن دوره ثبت نام کنید. در صورت پرداخت هزینه برای دوره مواردی مانند تکالیف درجه‌بندی شده، فایل‌های ویدئویی و مدرک پایان دوره نیز دریافت خواهید کرد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

  • تخصص‌ها

برای دسترسی به اطلاعات عمیق‌تر به دنبال یک تخصص باشید. در کورسرا دانشجویان می‌توانند با انتخاب چندین دوره مرتبط با رشته مورد علاقه خود، تخصص لازم را کسب کنند.

در حال حاضر کورسرا بیش از 430 دوره تخصصی را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها برای دانشجویانی که می‌خواهند مهارت شغلی خود را در یک حرفه خاص ارتقاء دهند مناسب است.

انواع دوره های تخصصی در کورسرا
انواع دوره های تخصصی در کورسرا
  • گواهی‌های حرفه‌ای

کورسرا گواهینامه‌های حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که شبیه دوره‌ها و تخصص‌های فردی آن‌هاست. هر دوره شامل پروژه‌های عملی است که به شما کمک می‌کند یک نمونه کار فوق‌العاده بسازید. در پایان نیز یک گواهینامه معتبر صنعتی دریافت می‌کنید.

  • گواهینامه‌های MasterTrack

گواهینامه‌های MasterTrack کورسرا یک درجه بالاتر از گواهینامه‌های حرفه‌ای آن است. این دوره‌ها شامل کار با ماژول‌های آنلاین است و شما را به سمت دریافت مدرک کارشناسی ارشد پیش می‌برد. هر برنامه MasterTrack شامل کلاس‌های لایو با اساتید حرفه‌ای و همچنین پروژه‌های تعاملی در دنیای واقعی است. اگر می‌پرسید که آیا کورسرا معتبر است یا خیر؛ پاسخ مثبت است. کارفرمایان در سراسر جهان گواهینامه‌های معتبر آن را می‌شناسند و پذیرش می‌کنند.

  • درجه و مدرک

در آخر این‌ که، فراگیران می‌توانند در کورسرا از میان سطح های مختلف یکی را برای ادامه انتخاب کنند. مدارک تحصیلی در کورسرا با مشارکت مؤسسات معتبر از جمله دانشگاه آرویزونا، دانشگاه مک کواری و دانشگاه کولودارو بوردر ارائه می‌شوند.

در کورسرا می‌توانید مدارک مختلف لیسانس و فوق لیسانس را در هنرهای کاربردی و علوم، تجارت، علوم اطلاعات، علوم کامپیوتر و بهداشت دریافت کنید.

Skillshare

دوره های ارائه شده در اسکیل شیر
دوره های ارائه شده در اسکیل شیر

دوره‌های آموزشی Skillshare به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • Build: این دوره شامل تجزیه و تحلیل کسب وکارها، مشاغل آزاد و کارآفرینی، رهبری و مدیریت و بازاریابی است.
  • Create: این دوره‌ها شامل موضوعاتی مانند انیمیشن، نویسندگی، فیلم‌سازی، هنرهای زیبا، طراحی گرافیک، موسیقی و طراحی UI/UX می‌باشند.
  • Thrive: این دوره‌ها شامل سبک زندگی و بهره‌وری است.

شاید این دسته‌بندی‌ها در ابتدا محدود به نظر برسند، اما با جستجو در هر دسته به دوره‌های زیادی در هر زمینه برای انتخاب دست می‌یابید.

به این نکته توجه داشته باشید که اسکیل شیر در پایان دوره‌ها مدارک معتبری ارائه نمی‌کند، در عوض دوره‌های آن بر آموزش مهارت‌‌های جدید و کمک به شما در کسب دانش عملی متمرکز است.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

 

خرید اشتراک کورسرا و اسکیل شیر

Coursera

شما می‌توانید به صورت رایگان در برخی از دوره‌های کورسرا شرکت کنید، اما با خرید اشتراک کورسرا از انارگیفت به امکاناتی از جمله مدارک تحصیلی، دوره‌های انفرادی، گواهینامه‌های مستر‌ ترک و گواهینامه‌های تخصصی دسترسی خواهید داشت.

با خرید اشتراک Coursera Plus نیز می‌توانید به بیش از 3000 دوره آموزشی دسترسی داشته باشید. اشتراک کورسرا پلاس شامل دوره‌های فردی و گواهینامه‌های تخصصی می‌باشد، با این‌حال نمی‌توانید به گواهینامه‌های مستر ترک دست پیدا کنید.

Skillshare

اسکیل شیر دوره‌های رایگان ندارد و باید از همان ابتدا برای استفاده از این پلتفرم آموزشی اشتراک تهیه کنید. با خرید اکانت اسکیل شیر از انارگیفت می‌توانید در دوره‌های عملی و پروژه‌های تعاملی اسکیل شیر شرکت کرده و تخصص لازم در هر زمینه را کسب کنید. همچنین امکان دانلود دروس و استفاده آفلاین از آن‌‌ها نیز وجود دارد و امکان دسترسی نامحدود به ویدئوهای آموزشی با کیفیت خواهید داشت.

برای خرید اشتراک کورسرا و اسکیل شیر کافیست که به فروشگاه مجازی انارگیفت سری بزنید. در قسمت مربوط به آموزش، انواع مختلف اکانت‌های آموزشی را بررسی و اشتراک مورد نظر را خریداری کنید. همکاران ما در بخش پشتیبانی پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

 

ساختار دوره‌ها

Coursera

ساختار دوره های کورسرا
ساختار دوره های کورسرا

هر دوره کورسرا بین 4 تا 12 هفته طول می‌کشد. هر درس شامل سخنرانی‌های ویدئویی است که یک یا دو ساعت در هفته زمان می‌برند. با این حال اگر مدرک تحصیلی خود را ادامه دهید تا 2 سال طول می‌کشد. کلاس‌های کورسرا همگی شامل موارد متفاوتی هستند، اما بیشتر آن‌ها شامل آزمون‌ها، تکالیف درجه‌بندی شده، تمرینات هفتگی و امتحانات نهایی هستند. برخی نیز پروژه‌های نهایی و تکالیف افتخاری دارند.

مزیت کورسرا این است که به یک رونوشت از متن هر ویدئو دسترسی دارید. حتی می‌توانید آن را به زبان‌های مختلف دریافت کنید. همچنین انعطاف‌پذیری باورنکردنی دارد. به این معنی که می‌توانید با سرعت خود مطالعه کنید و دوره‌ها را در برنامه روزانه خود ادغام کنید. البته این ویژگی در مورد مدارک بالا صدق نمی‌کند.

Skillshare

ساختار دوره ها در اسکیل شیر
ساختار دوره ها در اسکیل شیر

اکثر دوره‌های اسکیل شیر بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشند. هر دوره نیز به فصل‌های متفاوتی با ویدئوهای 2 تا 10 دقیقه‌ای تقسیم می‌شوند. این بدین معناست که دوره‌های اسکیل شیر زمان زیادی از شما نمی‌گیرند. شما می‌توانید درس‌ها و ویدئوهای کوچک آن را در زمان‌های استراحت و در وقت آزاد خود تماشا کنید.

پس از انتخاب دوره ‌آموزشی مورد نظر خود، دوبار بر روی صفحه کلیک کنید تا به طرح کلی و معرفی آن دست پیدا کنید. همچنین تب‌های مختلف شامل Projects and Resources، Reviews و Discussions نیز برای بررسی وجود دارند.

همچنین می‌توانید در ورکشاپ‌های اسکیل شیر شرکت کنید، به گروه‌های مختلف بپیوندید و یا Skillshare Live را بررسی کنید که شامل وبینارهای یک ساعته است و در آن امکان پرسش و پاسخ از اساتید خود را دارید.

بررسی اشتراک کورسرا و اسکیل شیر از نظر ساختار دوره‌ها تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهد داشت؛ زیرا در نهایت این شما هستید که باید دوره آموزشی متناسب با زمان و موقعیت خود را انتخاب کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

رأی نهایی؛ کورسرا بهتر است یا اسکیل شیر؟

مقایسه اشتراک کورسرا و اسکیل شیر
مقایسه اشتراک کورسرا و اسکیل شیر

پس از مقایسه اشتراک کورسرا و اسکیل شیر پاسخ به این سوال که کدام سایت آموزشی بهتر است کار دشواری به نظر می‌رسد؛ زیرا هر کدام برای افراد خاصی مناسب هستند. اگر به دنبال یک دوره رسمی با مدرک معتبر هستید Coursera بهترین انتخاب برای شماست. اگر حرفه‌ای هستید و به دنبال افزایش خلاقیت و مهارت در رشته خود هستید و ترجیح می‌دهید روی پروژه‌های عملی کار کنید، پیشنهاد ما به شما خرید اشتراک Skillshare است.

 خواسته‌ها و اهداف خود را بررسی کنید و از میان این دو پلتفرم آموزشی موردی را که پاسخگوی نیازهای شماست انتخاب کنید. اگر هیچ کدام از این دو پلتفرم مورد نظر شما نبود مطلب معرفی بهترین سایت‌های آموزش آنلاین و خرید اکانت آموزشی را مطالعه کنید؛ شاید منبع آموزشی مورد نظر خود را پیدا کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید