مقایسه اشتراک اپل موزیک و ساندکلود؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

اگر از علاقمندان به موسیقی و سرویس‌های استریمینگ موسیقی هستید، مطمئناً با اپل موزیک و ساندکلود آشنا هستید. همچنین اگر به دنبال خرید اشتراک هر یک از آن‌ها هستید، بهتر است در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا با تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو سرویس محبوب آشنا شوید.

  • ساند کلود سرویسی برای آپلود و به اشتراک گذاری موزیک‌های ساخته شده کاربران است، اما اپل موزیک با برخورداری از کتابخانه‌ای مملوء از آهنگ‌های دنیا بهترین سرویس برای علاقمندان به شنیدن موسیقی است.
  • با خرید اکانت ساندکلاد می‌توان در مورد آهنگ‌ها نظر داد و یا آن‌ها را به اشتراک گذاشت، اما اپل موزیک پلی لیست‌ها و توصیه‌هایی بر اساس سلیقه کاربران را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

مقایسه اپل موزیک و ساند کلود

مقایسه اپل موزیک و ساندکلود
مقایسه اپل موزیک و ساندکلود

بدیهی است که اپل موزیک شرایط استفاده از Siri را برای کاربران خود فراهم می‌کند، اما از طرف دیگر ساندکلاد به هنرمندان اجازه می‌دهد تا با آپلود موسیقی خود در جهان شناخته شوند. لازم به ذکر است که ساندکلاد مالک هیچ کدام از آثار هنرمندان نخواهد بود.

برای مقایسه جامع اپل موزیک و ساندکلود بهتر است به معرفی ویژگی‌های هر یک به طور جداگانه بپردازیم و سپس به یک نتیجه‌گیری جامع برسیم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

 

ساندکلود

SoundCloud یک شرکت مستقر در آلمان و سرویسی برای پخش آنلاین، آپلود و به اشتراک گذاری موسیقی در وبسایت است.

کاربران با خرید اشتراک ساندکلود امکان آپلود و تبلیغ موزیک خود را تا پایان دوره اشتراک دارند. اپلیکیشن Bandcamp به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقبای ساندکلود شناخته می‌شود که امکان آپلود موسیقی را به کاربران خود می‌دهد، اما شرایط فروش موسیقی در آن مهیا نیست و این گزینه باعث برتری سرویس ساند کلود می‌شود.

نکته: هنرمندان تنها تا ۳ ساعت می‌توانند موسیقی خود را بصورت رایگان در ساندکلاد آپلود کنند و بعد از آن نیاز به خرید اشتراک پریمیوم این سرویس می‌باشد.

کاربران با خرید طرح پریمیوم ساند کلود،‌ به SoundCloud Go Plus و ابزار میکس دی جی دسترسی خواهند داشت.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

یکی دیگر از تفاوت‌های اپل موزیک و ساندکلود این است که سازندگان پادکست می‌توانند پادکست‌های خود را در ساندکلود آپلود کنند؛ البته حجم فایل مذکور نباید از ۴ گیگابایت بیشتر باشد!

تعریف ساندکلود
تعریف ساندکلود

هنرمندان و تولید کنندگان پادکست می‌توانند آثار خود را در فرمت‌های زیر آپلود کنند:

AAC، AIFF، ALAC، AMR، FLAC، MP2، MP3، OGG و WAV

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

اپل موزیک

همان‌طور که مشخص است اپل موزیک یک سرویس وابسته به شرکت اپل است که برای پخش موسیقی و ویدئو به صورت آنلاین طراحی شده است. مشترکین قادر به انتخاب موسیقی درخواستی خود از لیست پیشنهادی اپل موزیک می‌باشند.

مشترکین با خرید اشتراک اپل موزیک به آرشیو عظیم آن با بیش از ۶۰ میلیون آهنگ مختلف دسترسی خواهند داشت، اما نقطه ضعف بزرگ آن در عدم ارائه صدای Hi-Res است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

نوجوانان و دانشجویان می‌توانند برنامه‌هایی متناسب با نیاز خود را در اپل موزیک پیدا کنند. افرادی که به دنبال شنیدن موسیقی بدون تبلیغات آزاردهنده هستند، بهتر است اقدام به خرید اشتراک فمیلی اپل موزیک نمایند.

علاوه بر این، با خرید اشتراک اپل موزیک می‌توان ویدئوهای مورد علاقه خود را بدون تبلیغات تماشا کرد و همچنین به صورت آفلاین به موزیک مورد علاقه خود گوش سپرد.

بیشتر از ۵۰ میلیون پلی لیست در کتابخانه اپل موزیک وجود دارد که در میان آن‌ها موزیک‌هایی با مضمون طنز از هنرمندانی مانند Katt Williams، Amy Schumer، Kevin Hart و موارد مشابه نیز به چشم می‌خورند.

مهم‌ترین ویژگی اپل موزیک پشتیبانی از Lyric ترانه‌هاست. بدین معنی که به همراه پخش آهنگ می‌توان متن موزیک را در اختیار داشت و به همراه آن خواند که این موضوع در یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی به شما می‌کند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

سرویس اپل موزیک و ویژگی‌های آن
سرویس اپل موزیک و ویژگی‌های آن

تفاوت‌های اساسی اپل موزیک و ساندکلود

  • ساند کلود سرویسی کاربردی برای مشترکین حرفه‌ای در صنعت موسیقی است، اما اپل موزیک تنها برای شنیدن موزیک‌های مورد علاقه است و هیچ کمکی در راستای توسعه و ارتقاء هنر افراد ندارد.
  • ساند کلود در رتبه دوم و اپل موزیک در رتبه یازدهم در میان سرویس‌های استریمینگ موسیقی قرار گرفته‌اند.
  • کتابخانه ساندکلود با برخورداری از ۱۵۰ میلیون موزیک، بسیار گسترده‌تر از آرشیو ۶۰ میلیونی اپل موزیک است.
  • با خرید اشتراک ساند کلود به آثار هنرمندان و انتشارات جدید آن‌ها دسترسی خواهید داشت، اما ساندکلود تنها موزیک‌هایی از هنرمندان کاملاً مستقل به شما ارائه می‌کند.
  • اپل موزیک با ارائه محبوب‌ترین موزیک‌های جهان، به عنوان بهترین سرویس استریمینگ موسیقی شناخته می‌شود، اما ساندکلود کمتر شناخته شده است.

در صورتی که در کنار مقایسه اپل موزیک و ساندکلود، علاقمند به مقایسه دو سرویس اسپاتیفای و اپل موزیک هستید به مطلب مذکور مراجعه کنید.

 

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید