اپل آرکید چیست و نحوه خرید و استفاده از اشتراک اپل آرکید

اپل یکی از شرکت‌هایی است که با وجود موفقیت در تمامی عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، در صنعت بازی از رقیبان خود جا مانده است. این کمپانی به جز در بخش ارائه اشتراک اپل آرکید، هیچوقت نتوانست در بخش سخت‌افزاری بازی‌ها همانند نینتندو، مایکروسافت و سونی توجه گیمرها را به خود جلب کند. برای آشنایی بیشتر با این سرویس گیمینگ و خرید اشتراک اپل آرکید در ادامه این مطلب از انارگیفت با ما همراه باشید.

معرفی Apple Arcade

معرفی سرویس و اشتراک اپل آرکید
معرفی سرویس و اشتراک اپل آرکید

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، اپل در ساخت کنسول‌های بازی نتوانسته قدمی بردارد، اما سرویسی را معرفی کرد که قابلیت اجرا بر روی تمامی دستگاه‌های iOS وmacOS را دارد؛ بدین معنی که تمامی بازی‌های اپل آرکید را می‌توان در همه سیستم عامل‌های اپل مانند مک او اس، آیپد او اس،‌ تی وی او اس و آی او اس اجرا کرد.

کاربران با خرید اشتراک اپل آرکید می‌توانند به آرشیو بزرگی از عناوین این سرویس دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که هر یک یا دو هفته یک‌ بار عنوانی جدید به لیست بازی‌های موجود افزوده می‌شود. اپل در ابتدا بر روی محتوای انحصاری تمرکز داشت، اما اخیراً در کنار این عناوین انحصاری، از بازی‌هایی نیز برخوردار است که با پرداخت هزینه در اپ استور و یا Google’s Play Pass موجود می‌باشند.

بدیهی است، یکی از دلایلی که نمی‌توان از اپل آرکید چشم پوشی کرد، دسترسی به عناوین انحصاری و غیر انحصاری در ازای پرداخت مبلغی منصفانه است.

یکی از مزیت‌های اپل آرکید نسبت به پلی استیشن و ایکس باکس، ارائه بازی‌های موبایلی با کیفیت و کوتاه مدت است که نیاز به کنسول خاصی ندارد و هر گیمر در زمان کوتاه مدت می‌تواند از اجرای آن بر روی تلفن همراه لذت ببرد. علاوه بر این، کاربران از تبلیغات آزار دهنده و یا خریدهای درون برنامه‌ای در امان می‌مانند.

پس از خرید اشتراک فمیلی اپل آرکید، بازی‌های موجود را در دسته بندی‌های متفاوتی مانند Timeless Classics و App Store Greats مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به دلخواه هر یک را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از اشتراک اپل آرکید

لازم به ذکر است که پس از خرید اکانت اپل آرکید، برای استفاده از این سرویس باید همانند فعالسازی گیفت کارت اپل آیتونز و یا اپل موزیک عمل کرد.

  • در دستگاه خود App Store را باز کنید.
  • بر روی Arcade کلیک کنید.
  • و در ادامه با رجوع به پروفایل خود و انجام دستورالعمل‌های موجود، اشتراک مورد نظر را فعال کنید.
شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید