بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس که امتیاز IMDB بالایی گرفتند

تاریخ سینمای ایران همواره بسیار غنی بوده و بسیاری از فیلم‌های ایرانی تاثیرات عمیقی بر سینماگران مطرح جهان گذاشته است. همه ساله در جشنواره‌های بین‌المللی شاهد درخشیدن فیلم‌های ایرانی و کسب جوایز توسط بازیگران آن‌ها بوده‌ایم. اگر اشتراک نتفلیکس را دارید حتما در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل 10 تا از بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس بپردازیم. اکثر این فیلم‌ها در داخل ایران شناخته شده و خاطره‌انگیز هستند و در جشنواره‌های بین‌المللی نیز جوایزی را از آن خود کرده‌اند.

آنچه باعث توجه سینماگران جهان به این فیلم‌ها شده، پرداختن به زندگی اقلیت‌های قومی و بومی ایران در این فیلم‌ها است. مشخصه مشترک این فیلم‌ها شناساندن شخصیت‌های الهام بخش فیلم در شرایط و امکانات بسیار ساده و واقعی زندگی‌ آن‌ها است که تاثیر بسیاری بر بیننده می‌گذارند.

پس از خرید اکانت نتفلیکس از انارگیفت، می‌توانید اشتراک خود را شارژ کرده و به تماشای فیلم‌های زیر در سرویس Netflix بپردازید.

معرفی بهترین فیلم های ایرانی نتفلیکس

آدم برفی – Snowman (1995)

امتیاز IMDB: 6.9

فیلم آدم برفی
فیلم آدم برفی

این فیلم به‌عنوان یکی از جنجال برانگیزترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های ایرانی زمان خود شناخته می‌شود. اکبر عبدی در نقش عباس و در پی مشکلات زندگی، قصد مهاجرت از ایران را دارد. او می‌خواهد که از طریق ترکیه به آمریکا مهاجرت کند، اما متاسفانه سفارت آمریکا با پذیرش او مخالفت می‌کند. در نهایت تصمیم می‌گیرد تا در نقش یک زن ظاهر شده و بعد از ازدواج با یک مرد آمریکایی به ایالات متحده آمریکا سفر کند. در این میان عاشق زنی شده و در سر دوراهی رفتن یا ماندن قرار می‌گیرد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

آدم برفی با نقش آفرینی متفاوت اکبر عبدی در دو نقش و کارگردانی داوود میرباقری، یک درام عاشقانه با زیرمایه طنز را به بیننده نشان می‌دهد که در آن زمان اتفاق جدیدی در سینمای ایران به شمار می‌رفت و کمتر کسی جرات انجامش را داشت.

سنتوری – Santouri (2007)

امتیاز IMDB: 7.5

فیلم سنتوری
فیلم سنتوری

علی با نقش آفرینی بهرام رادان، در مقابل مخالفت‌های خانواده‌اش می‌ایستد و نواختن سنتور را به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهد تا جایی که از یک موسیقی‌دان معمولی به یک شخصیت مشهور در نواختن سنتور تبدیل می‌شود. در همان زمان عاشق هانیه شده و با او ازدواج می‌کند؛ متاسفانه در دام اعتیاد دچار شده و بعد از آن رو به نزول می‌رود.

مهرجویی با ترسیم اعتیاد و از هم پاشیدن زندگی علی، بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همسرش او را ترک می‌کند و از یک زندگی مرفه به یک ولگرد بی‌خانمان تبدیل می‌شود. در نهایت خانواده‌اش او را پیدا کرده و به یک مرکز توانبخشی می‌برند. این فیلم توانست اثرات مصرف مواد مخدر را به‌عنوان یک آسیب اجتماعی به خوبی ترسیم کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

در میان فیلم های ایرانی نتفلیکس، سنتوری یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌ها بود که با بازی گلشیفته فراهانی در نقش هانیه، اکران شد.

زمانی برای مستی اسب‌ها – A Time For Drunken Horses (2000)

امتیاز IMDB:7.7

زمانی برای مستی اسب ها
زمانی برای مستی اسب ها

ایوب همراه دو خواهر و برادر بیمارش در یکی از روستاهای مرزی عراق و در میان قاچاقچیان زندگی می‌کنند. به علت سرمای هوا و بیکاری و برای تامین درمان برادرش وارد کار قاچاق می‌شود.

این فیلم روایتی از تلاش برای بقا در سخت‌ترین شرایط ممکن را ترسیم می‌کند. یکی از غم‌انگیرترین و بهترین فیلم‌ های ایرانی نتفلیکس است. بهمن قبادی به‌عنوان کارگردان فیلم به‌صورت مستقیم اظهار نظری در مورد سیاست نمی‌کند، اما با ترسیم شرایط سخت زندگی کودکان و قاچاقچیان در مناطق مرزی، به گونه‌ای اعتراض خود را به نابرابری حقوق انسان‌ها بیان می‌کند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

باران – Baran (2001)

امتیاز IMDB:7.8

فیلم باران
فیلم باران

در یک ساختمان در حال ساخت عده‌ای کارگر روستایی و افغانی مشغول به کار هستند. لطیف کارگر روستایی 17 ساله که مسئول خدمات و تغذیه کارگران نیز هست، تنبل و از زیر کار دررو است، اما همه چیز با ملاقات او با رحمت پسر همکار افغانی‌اش تغییر می‌کند. او در ابتدا نسبت به رحمت کینه و حسادت دارد تا اینکه به راز هویت او که یک دختر است پی می‌برد.

پس از مصدومیت پدر رحمت، او ناگزیر است تا در ظاهر یک پسر به جای پدرش کار کند. مجید مجیدی کارگردان فیلم، در عین ترسیم شرایط سخت زندگی آن زمان مردم ایران، یک روایت عاشقانه زیبا را نیز خلق می‌کند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

گاو – The Cow (1969)

امتیاز IMDB:8

فیلم گاو
فیلم گاو

گاو درامی با طعنه‌های اجتماعی و اثر به یاد ماندنی داریوش مهرجویی، یکی از تاثیر گذارترین فیلم های ایرانی نتفلیکس است که در دوران خودش الهام‌بخش موج جدیدی در سینمای ایران بود. این فیلم حول محور زندگی شخصی به نام حسن می‌چرخد. روستایی زاده‌ای که از دار دنیا یک گاو دارد؛ وقتی گاو او به طور ناگهانی می‌میرد، نمی‌تواند با مرگ او کنار بیاید و کارش به جنون می‌کشد تا جایی که خود را گاو تصور می‌کند و می‌گوید “من گاو مش حسن هستم.”

این فیلم که در سال 1371 بر روی پرده رفت و در جشنواره ونیز جوایزی بدست آورد، شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران را پس از دوران جنگ به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که یک انسان چگونه از سر ناامیدی و ناباوری دچار بحران روانی می‌شود تا جایی که خود را یک حیوان تصور می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

باشو غریبه کوچک – Bashu, The Little Stranger (1988)

امتیاز IMDB: 8.1

باشو غریبه ای کوچک
باشو غریبه ای کوچک

داستان این فیلم که در دوران پس از جنگ ایران و عراق اتفاق می‌ا‌فتد سفر پسر بچه‌ای به‌ نام باشو را به تصویر می‌کشد که از روستای خود فرار کرده و سعی دارد تا از حوادث مختلف جان سالم به در ببرد. این فیلم که اتفاقات تلخ زندگی کودکان جنگ‌زده را نشان می‌دهد به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌ های ایرانی نتفلیکس به مسائلی مانند نژادپرستی و تفاوت‌های قومی و فرهنگی می‌پردازد.

یکی از نقاط قوت این فیلم شخصیت‌پردازی‌ها و جلوه‌های محیطی چشم‌نواز است که داستان را به طرز زیبایی پیش می‌برد.

لاکپشت‌ها پرواز می‌کنند – Turtles Can Fly (2004)

امتیاز IMDB: 8.1

لاکپشت ها پرواز می کنند
لاکپشت ها پرواز می کنند

این فیلم درباره زندگی پسر بچه‌ای 13 ساله در روستایی در نزدیکی مرز ترکیه است. سوران سر دسته گروهی از بچه‌های روستا است. او تعمیرکار آنتن است تا اینکه آگرین همراه برادرش وارد روستا می‌شوند. این فیلم نیز به شرایط زندگی کودکان جنگ‌زده می‌پردازد و توسط بهمن قبادی ساخته شده است. بازیگران فیلم هیچ کدام ایرانی نیستند، اما فیلم‌برداری‌ها اکثر در ایران صورت گرفته و عوامل پشت صحنه نیز کاملا ایرانی هستند. این اثر یک فیلم احساسی در میان فیلم های ایرانی نتفلیکس است که اثرات منفی جنگ بر روی کودکان را نشان می‌دهد.

جدایی نادر از سیمین A Separation (2011)

امتیاز IMDB: 8.3

جدایی نادر از سیمین
جدایی نادر از سیمین

این فیلم داستان زندگی یک زوج جوان و در آستانه طلاق است. با خروج سیمین از خانه، نادر ناچار است تا زنی باردار را برای مراقبت از پدرش که آلزایمز دارد، به خانه بیاورد. در ادامه اتفاقی رقم می‌خورد که زندگی دو خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد.

جدایی نادر از سیمین به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی، اولین فیلمی بود که از ایران توانست برنده جایزه اسکار شود و بهترین شکل روابط اجتماعی در ایران را ترسیم کند. این فیلم یکی از شناخته شده‌ترین فیلم های ایرانی نتفلیکس است و توانست 25 جایزه را از آن خود کند.

بازی دیدنی پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی و ساره بیات جذابیت فیلم را دو چندان کرده است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

بچه‌‌های بهشت Children Of Heaven (1997)

امتیاز IMDB: 8.3

بچه های بهشت
بچه های بهشت

این فیلم داستان پسرکی به نام علی است که لنگ کفش‌ خواهرش را گم می‌کند و از آنجایی که خواهرش کفش دیگری ندارد و پدرش هم توانایی خرید کفش نو را ندارد، تصمیم می‌گیرند که کفش‌ها را هر روز صبح یکی از آن دو بپوشد و بعد به دیگری برساند.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین ساخته‌های مجید مجیدی، که به داستان دل‌انگیزی از روابط خواهر و برادری می‌پردازد. یکی از دلنشین‌ترین فیلم های ایرانی نتفلیکس که مورد تحسین منتقدان زیادی در جهان قرار گرفته است. این فیلم توانست در سال 1998 در 5 بخش نامزد جایزه اسکار شود.

بی کس – Bekas (2012)

امتیاز IMDB: 8.5

فیلم بی کس
فیلم بی کس

داستان فیلم درباره دو برادر بی‌خانمان به نام‌های زانا و دانا است که در سختی زندگی می‌کنند. در ابتدای فیلم آن‌ها از طریق سوراخی در دیوار سینما نگاهی اجمالی به فیلم سوپرمن می‌اندازند و بعد از آن تصمیم می‌گیرند که به آمریکا رفته و با سوپرمن زندگی کنند.

این فیلم به رویاپردازی زیبای دو کودک که در کشوری جنگ‌زده زندگی می‌کنند، می‌پردازد. آن‌ها عاشق سوپرمن می‌شوند و رویابافی زیبایی از زندگی با او در سر دارند. این فیلم محصول مشترک کشورهای عراق، فنلاند و سوئد است، اما صحبت‌های دو کودک به زبان کردی، حال و هوای ایرانی به فیلم می‌دهد و آن را در میان فیلم های ایرانی نتفلیکس جای می‌دهد.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید