اشتراک اسکریبد چیست؟ بررسی جامع‌ترین کتابخانه‌ الکترونیکی آنلاین

اگر اهل کتاب هستید و به دلیل مشغله، زمان کافی برای مطالعه ندارید، می‌توانید از کتاب‌های صوتی و دیجیتالی استفاده کنید. سرویس‌های ارائه‌دهنده کتاب‌ صوتی بسیاری وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها اشتراک اسکریبد است. Scribd یک پلتفرم ارائه‌دهنده کتاب‌های صوتی و الکرونیکی است که با هزینه‌ای مقرون ‌به‌صرفه مجموعه بزرگی از هر آن‌چه را بخواهید در قالب یک کتابخانه دیجیتال در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید تا شما را با جامع‌ترین کتابخانه الکترونیکی آنلاین به نام Scribd آشنا کنیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

اسکریبد چیست؟

اسکریبد چیست؟
اسکریبد چیست؟

Scribd یک پلتفرم کتابخانه دیجیتال است که در قالب نرم‌افزار موبایل، کتابخانه بزرگی شامل کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، مقالات، مجلات و حتی موسیقی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، امکان دانلود محتوا و استفاده به‌صورت آفلاین برای کاربران فراهم است. برخی اسکریبد را کتابخانه سیار و برخی آن را نتفلیکس کتاب‌خوانی معرفی می‌کنند.

با خرید اشتراک اسکریبد از انارگیفت می‌توانید به تمامی محتوای موجود در این پلتفرم دسترسی کامل داشته باشید. با خرید اکانت Scribd با قیمتی پایین‌تر از آن‌چه برای خرید کتاب‌های چاپی می‌پردازید به بهترین کتاب‌ها، مقالات، کتاب‌های صوتی و … دسترسی خواهید داشت. در ادامه به بررسی جامع، مزایا و معایب این پلتفرم می‌پردازیم تا شما ببینید آیا خرید اشتراک آن ارزش پرداخت هزینه را دارد یا خیر.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

مزایای اشتراک اسکریبد

  • یکی از بهترین مزایای اسکریبد این است که می‌توانید به‌طور همزمان چند کتاب را انتخاب و همزمان آن‌ها را امتحان کنید. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که اسکریبد را از Audible متمایز می‌کند. در اسکریبد اگر کتابی را برای مطالعه یا گوش دادن انتخاب کنید و از آن لذت نبردید، می‌توانید مورد دیگری را پیدا کنید. صدها بار می‌توانید این‌کار را انجام دهید که یکی از مزایای خوب این برنامه است.
  • در اشتراک اسکریبد می‌توانید انواع محتوا را در مورد یک عنوان در یک جا پید اکنید. مثلا اگر عنوانی را به‌صورت صوتی پیدا نکردید، قالب دیجیتال آن‌را بخوانید. همچنین می‌توانید زمانی که امکان خواندن یک محتوای دیجیتال را ندارید، ادامه آن را به‌صورت صوتی گوش دهید و بالعکس. علاوه بر این، محتوای بیشتر و متنوع‌تری نیز برای انتخاب وجود دارد.
  • بدون شک اسکریبد بهترین پیشنهادات را با توجه به سلیقه و آن‌چه بیشتر می‌خوانید و جستجو می‌کنید به شما می‌دهد. برخلاف Audible و Kindle که برای امتحان هر کتابی که پیشنهاد می‌کند باید پول خرج کنید، در Scribd صدها توصیه واقعا خاص دریافت می‌کنید که مشابه با سلیقه شماست. هر بخش مختلف معمولا ده‌ها توصیه دارد و بهترین ویژگی این است که می‌توانید روی کتاب کلیک کرده و فورا آن‌را مطالعه کرده و یا گوش دهید.
  • علاوه بر کتاب‌های صوتی و الکترونیکی موارد گوناگونی برای انتخاب وجود دارد. کتابخانه Scribd شامل مجموعه بزرگی از کتاب‌ها، کتاب‌های صوتی، اسناد، مجلات، پادکست‌ها، نوت‌های موسیقی و عکس‌های فوری (خلاصه‌ها) می‌باشد. به این صورت علاوه بر خواندن و گوش دادن به کتاب، می‌توانید پادکست مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا خلاصه‌ها را در آن بخوانید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

  • در اسکریبد تمام ویژگی‌های لازم برای یک تجربه شنیداری با کیفیت وجود دارد. می‌توانید کتاب‌ها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. بوکمارک‌ها را اضافه کنید و تقریبا هر کاری که در سایر برنامه‌های شنیداری قابل انجام است را اجرا نمایید. هنوز ویژگی در Audible نبوده که اسکریبد آن‌را نداشته باشد.
  • آخرین مورد این‌که قیمت آن خیلی مقرون به‌صرفه است و پس از امتحان آن قطعا می‌فهمید که چرا به آن نتفلیکس کتاب‌ها می‌گویند. جالب است بدانید که Audible و سایر سرویس‌های مشابه اخیرا سعی دارند تا با افزودن گزینه‌های اشتراک بیشتر از نوع استریم، با اسکریبد همگام شوند. اما اسکریبد همیشه در این رقابت برنده بوده و بهترین است.

معایب اشتراک اسکریبد

معایب اشتراک اسکریبد
معایب اشتراک اسکریبد

منصفانه است همان‌طور که از مزایای سرویس اشتراک اسکریبد گفتیم به معایب آن نیز بپردازیم:

  • شما نمی‌توانید کتابی را در سیستم یا موبایل خود ذخیره کنید و این یکی از معایب اشتراک اسکریبد نسبت به Audible است. البته در واقع این مورد مشکلی بوجود نمی‌آورد، زیرا تا زمانی‌که اشتراک اسکریبد را دارید می‌توانید به موارد دلخواه هر چند بار که بخواهید گوش دهید. شما می‌توانید محتوای مورد نظرتان را در کتابخانه اسکریبد دانلود کرده و ده‌ها بار به آن گوش دهید.
  • گاهی اوقات افزودن هایلایت در کتاب‌های دیجیتال کار دشواری است. البته این مشکل در اندروید وجود ندارد و تنها کاربران آیفون هنگام افزودن هایلایت‌ها با مشکل مواجه هستند. البته با کمی تلاش رفع می‌شود و بخش پشتیبانی نیز هر زمان که بخواهید، به یاری شما می‌آید.
  • یک مورد دیگر این که کتاب‌های زیادی برای خواندن وجود دارد و این یک مشکل خوب به نظر می‌رسد. اغلب توصیه‌های مفیدی ارائه می‌شود و احساس می‌کنید که کتاب‌های خوب زیادی را که زمانی برای خواندن یا گوش دادن به آن‌ها ندارید، از دست می‌دهید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

نحوه استفاده از اشتراک اسکریبد

حال که با پلتفرم اسکریبد و مزایا و معایب آن آشنا شدید، بهتر است که به یادگیری نحوه کار با آن بپردازیم. در ادامه با تمرکز بر کاربردهای اصلی Scribd که گوش دادن به کتاب‌های صوتی و خواندن کتاب‌های دیجیتال است شروع می‌کنیم سپس به ویژگی‌ها و مواردی غیر از کتاب می‌پردازیم:

کتاب‌های صوتی

در این قسمت می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوش دهید. در این قسمت عنوان و نام نویسنده کتاب، تصویری از جلد، مدت زمان باقیمانده را مشاهده کرده و امکان عقب و جلو بردن سریع، پرش به جلو، افزودن بوکمارک و موارد دیگر برای شما فراهم است. این یک پخش‌کننده صوتی مشابه با سایر پلیرهاست.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

پخش کننده صوتی
پخش کننده صوتی

در بالا سمت راست منویی وجود دارد که قابلیت‌‌‌های زیر را در اختیار شما می‌گذارد:

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

  • از Remove the book from Saved برای حذف موردی از کتاب‌های ذخیره شده در کتابخانه خود استفاده کنید.
  • Download برای گوش دادن آفلاین.
  • Table of contents برای مشاهده فهرست محتوا.
  • Bookmarks برای نشانک‌هایی که به کتاب اضافه کرده‌اید.
  • Share موارد را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • با Audio Jump Length طول پرش صوتی را تغییر دهید. به این صورت به جای 30 ثانیه، مقدار مورد نظرتان می‌توانید پرش کنید.
  • با About the Book جزئیات بیشتری در مورد کتاب را مشاهده کنید.
منوی سه نقطه در پخش کننده صوتی
منوی سه نقطه در پخش کننده صوتی

ویژگی اصلی دیگر، فلش کوچک موجود در سمت چپ وسط صفحه است. با فشردن آن به نقطه‌ای که آخرین‌بار به آن گوش می‌دادید باز می‌گردید. کمی پایین‌تر آیکن ماه را می‌بینید که تایمری برای تنظیم زمان خواب است. با این گزینه زمانی را مشخص می‌کنید تا اگر به خواب رفتید کتاب به‌طور خودکار متوقف شود. شما گزینه‌‌های زیر را برای تایمر خواب دریافت می‌کنید.

تنظیم تایمر
تنظیم تایمر

در وسط صفحه و زیر تصویر کتاب گزینه Bookmark وجود دارد که این گزینه برای دستیابی به قسمت‌های مورد علاقه کتاب مفید است. مخصوصا در کتاب‌های غیر‌داستانی و آموزشی که بعد از پایان بتوانید به نکات مهم آن دسترسی داشته باشید بسیار مفید است.

در سمت راست می‌توانید سرعت پخش را تغییر دهید که گزینه‌های معمولی تا 2 برابر سریع‌تر خواهند شد.

در پایین این قسمت، کنترل‌کننده‌های پخش اصلی را می‌بیند که به شما نشان می‌دهد در چه فصلی هستید و جزئیات آن را نمایش می‌دهد.

با فشار دادن و حرکت نقطه آبی، در فصل به عقب و جلو بروید یا با استفاده از دکمه‌های دو طرف Pause/Play به یک فصل عقب یا جلو بروید. فلش‌های هر طرف نیز شما را به ابتدای فصل و یا ابتدای فصل بعدی می‌برند.

تغییر فصل در پلیر
تغییر فصل در پلیر

کتاب الکترونیکی

سه نقطه در گوشه بالا سمت راست گزینه‌ی مشابهی با پخش‌کننده کتاب صوتی دارد. با استفاده از گزینه Aa فونت، تراز، فاصله خطوط، جهت اسکرول، اندازه فونت، تم و روشنایی را تنظیم کنید.

در زیر این بخش، متن اصلی برای خواندن وجود دارد. توجه داشته باشید که این گزینه‌ها همیشه وجود ندارند و تنها آن‌ها را معرفی کردیم تا بدانید چگونه تغییرات ایجاد کنید.

تنظیمات کتاب الکترونیکی
تنظیمات کتاب الکترونیکی

هر قسمت از متن را فشار دهید و نگه دارید تا هایلایت شود و یادداشتی به آن اضافه کنید. همچنین می‌بینید که در کدام صفحه و کجای صفحه هستید و پیشرفت‌ مطالعه کتاب را مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید به هر قسمتی از آن پیمایش کنید.

 در پایین سمت راست قسمت سرچ را می‌بینید که در آن می‌توانید جمله یا کلمه مورد نظر را جستجو کنید.

با یک بار ضربه بر روی هر نقطه از صفحه، وارد حالت تمام صفحه می‌شوید که تمام کنترل‌ها و حتی نوار بالای گوشی شما را پنهان می‌کند. این حالت خوبی برای جلوگیری از هر گونه حواس‌پرتی هنگام مطالعه است. از طریق خط مورب گوشه بالا سمت راست صفحه می‌توانید یک بوکمارک اضافه کنید.

حالت مطالعه تمام صفحه
حالت مطالعه تمام صفحه

خواندن کتاب در Scribd بسیار ساده است و هیچ مورد گیج‌کننده‌ای ندارد.

ویژگی اصلی دیگر این قسمت مشاهده کتاب‌ها و محتوای ذخیره شده در کتابخانه است. شکل کتابخانه به این صورت است که در بالا سمت چپ بخش Titles وجود دارد که شامل محتوای کتابخانه‌ی شماست:

  • Search Your Titles: از این قسمت می‌توانید به جستجوی عنوان مورد نظر در میان موارد ذخیره شده بپردازید.
  • Filter Your Titles: می‌توانید محتوای خود را بر اساس کتاب، کتاب صوتی، مجلات، اسناد یا پادکست فیلتر کنید. همچنین می‌توانید عناوینی را که به پایان رسانده‌اید، پنهان کنید.
  • Downloaded: در این قسمت اگر به اینترنت متصل نیستید تنها محتوایی را که قبلا دانلود کرده‌اید برای خواندن آفلاین مشاهده می‌کنید.
  • View: عناوین موجود در کتابخانه خود را مشاهده کرده و به گوش دادن و یا خواندن آن‌ها بپردازید.
  • Lists: در این قسمت می‌توانید محتوای خود را دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید فهرستی از کتاب‌های داستانی، غیرداستانی و تجاری یا کتاب‌هایی برای رشد فردی درست کنید.
  • Notebook: در این قسمت می‌توانید تمامی بوکمارک‌ها و هایلایت و یادداشت‌هایی که به آن‌ها اضافه کرده‌اید، ببینید و با دیگران به اشتراک بگذارید.
مشاهده محتوای کتابخانه
مشاهده محتوای کتابخانه
  • History: این قسمت هر آن‌چه را خوانده‌اید یا گوش داده‌اید نشان می‌دهد. این گزینه، برای زمانی که عنوان کتاب خوانده شده‌ای را به یاد نمی‌آورید مفید است.
تاریخچه مطالعه در کتابخانه
تاریخچه مطالعه در کتابخانه

در پایین این صفحات آیتم‌های منوی اصلی وجود دارند:

  • Home: در این‌جا می‌توانید محتوای جدید شامل کتاب‌های صوتی، دیجیتالی و موارد دیگر را مشاهده کنید.
صفحه اصلی اسکریبد
صفحه اصلی اسکریبد
  • Top Charts: یک راه عالی برای یافتن محتوای جدید و افزودن به کتابخانه است.
بهترین عناوین در اسکریبد
بهترین عناوین در اسکریبد
  • Search: در این قسمت می‌توانید محتوای جدید را به‌صورت توضیحی پیدا کنید.
جستجوی محتوا
جستجوی محتوا
  • Account: در این قسمت می‌توانید به پشتیبانی، مدیریت دانلودها و تنظیمات دسترسی داشته باشید.
اکانت اسکریبد
اکانت اسکریبد

ویژگی‌های اضافی اشتراک اسکریبد

در این قسمت به معرفی ویژگی‌های متمرکز بر تجربه خواندن، شنیدن و پیدا کردن کتاب‌های جدید می‌پردازیم:

همه‌ی این‌ها را می‌توان در صفحه Home با فشردن آیکن خانه پیدا کرد. پس از ورود به صفحه اصلی گزینه‌های زیر را برای مشاهده انواع محتوا می‌بینید:

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

ویژگی های اضافی اسکریبد
ویژگی های اضافی اسکریبد

در قسمت All و Books پیشنهاداتی را در هر دسته مشاهده می‌کنید که هر کدام با کتابی که ذخیره کرده‌اید آغاز می‌شود. سپس فهرستی در دسته‌های زیر می‌بیند:

  • کتاب‌هایی شبیه آن‌چه خوانده‌اید یا گوش داده‌اید
  • توصیه‌هایی بر اساس ژانر
  • پرفروش‌ترین مطالب
  • مشاهده کلی بر اساس آن‌چه قبلا به آن گوش داده و یا خوانده‌اید
مشاهده کلی محتوا
مشاهده کلی محتوا

عنوان دلخواه خود را می‌توانید تنها با یک کلیک باز کرده و مشاهده کنید و یا گوش دهید. در Scribd شما با محتوای نامحدودی مواجه هستید که می‌توانید هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید. با کلیک روی هر عنوان، جزئیاتی مانند رتبه‌بندی، طول و نوع محتوا (کتاب صوتی، الکترونیکی و یا عکس)، توصیه‌های بیشتر و مواردی از این قبیل را مشاهده کنید.

محتوای غیر کتاب

اشتراک اسکریبد علاوه بر کتاب‌هایی برای خواندن و گوش دادن، محتوای دیگری نیز دارد. در زیر به معرفی پنج مورد محتوای غیرکتاب در Scribd می‌پردازیم.

  • پادکست‌ها: که شامل توصیه‌ها، بهترین‌ها و برنده جوایز اسکار و موارد دیگر است.
پادکست ها در اسکریبد
پادکست ها در اسکریبد
  • Snapshots: خلاصه‌ی کوتاهی از کتاب‌ها است که حدود 7 تا 10 دقیقه زمان برای خواندن و 15 دقیقه برای گوش دادن زمان می‌برند.
اسنپ شات در اشتراک اسکریبد
اسنپ شات در اشتراک اسکریبد
  • Sheet Music: اگر نوازنده یک ساز موسیقی مانند پیانو، گیتار و یا … هستید، اسکریبد نوت‌های موسیقی خوبی را ارائه می‌دهد.
موزیک در اسکریبد
موزیک در اسکریبد
  • Documents: این بخش کمی متفاوت و اما مفید است که شامل اسناد، PDF، انواع کتاب و رسانه‌ها است و محتوای مجلات، کتاب‌های کاری، جزوات امتحانی آزمون‌ها و … را ارائه می‌دهد.
اسناد در برنامه اسکریبد
اسناد در برنامه اسکریبد
  • Magazines: که شامل طیف گسترده‌ای از مجلات دیجیتالی در زمینه‌های مختلف سرگرمی، ورزشی، سیاسی، هنری و … را در بر می‌گیرد.
مجلات در اشتراک اسکریبد
مجلات در اشتراک اسکریبد

جمع‌بندی

با تفاسیر بالا، قطعا خرید اشتراک اسکریبد از انارگیفت ارزش پرداخت هزینه را دارد. این یک انتخاب مناسب برای گوش دادن به محتوایی نامحدود و خواندن بهترین کتاب‌ها است. همچنین با ارائه بهترین توصیه‌ها دیگر نیاز به جستجو برای انتخاب کتاب نخواهید داشت.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید