بهترین فیلم و سریال های شبیه اسکویید گیم Squid Game

مطمئناً اهالی فیلم و سریال، با فیلم اسکویید گیم آشنا هستند. این فیلم تولید کره جنوبی است و در مدت کوتاهی توانست در بسیاری از سرویس‌ها به رتبه اول دست یابد. اگر قصد تماشای فیلم‌هایی در همین سبک را دارید و نمی‌دانید پس از خرید اشتراک سایت‌های فیلم و سریال به تماشای کدام عناوین بنشینید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا با موارد مشابه آشنا شوید.

داستان اسکویید گیم یک بازی هیجان انگیز را نمایش می‌دهد که بازیکنان باید در آن پیروز شوند و به یک جایزه بسیار بزرگ دست یابند، اما اگر در بازی شکست بخورند به طرز وحشیانه‌ای کشته می‌شوند.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

عناوین شبیه فیلم اسکویید گیم

اگر به بازی سبک مرگ علاقه دارید، تماشای عناوین زیر به شما پیشنهاد می‌شود…

Intacto (2001)

فیلم Intacto شبیه به Squid Game
فیلم Intacto شبیه به Squid Game

فیلم سالم و دست نخورده (Intacto) که تولید کشور اسپانیا است، داستان رقابت‌های خطرناک قماربازانی را نشان می‌دهد که بر اساس یک واقعیت اتفاق می‌افتد. در این فیلم، یک صاحب کازینو، زیردستان خود را می‌فرستد تا به طور مخفیانه شانس را از افراد خوش شانس بدزدند و برای او بیاورند. شانس همانند کالایی است که می‌توان با لمس افراد از آن‌ها سرقت کرد.

این بازی شانس را به تصویر می‌کشد و بازی‌های رقابتی و شانسی را نمایش می‌دهد که هم خطرناک هستند و هم هیجان انگیز!

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

Alice in Borderland (2020)

فیلم آلیس در سرزمین مرزی
فیلم آلیس در سرزمین مرزی

فیلم آلیس در سرزمین مرزی در نتفلیکس پخش می‌شود و با توجه به قدیمی‌تر بودن آن نسبت به اسکویید گیم، می‌توان متوجه شد که نتفلیکس مدت‌هاست بر روی این مضامین هیجان‌انگیز و عناوین شبیه فیلم اسکویید گیم تمرکز دارد. این فیلم که یک مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی تولید کشور ژاپن است در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است.

داستان این فیلم تعدادی از شخصیت‌ها را نشان می‌دهد که در منطقه‌ای متروکه از توکیو ساکن هستند و برای زنده ماندن باید سعی کنند در بازی پیروز شوند و ویزای خود را تمدید کنند. اگر در رقابت شکست بخورند ویزای آن‌ها تمام می‌شود و می‌میرند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

The Game (1997)

فیلم The Game
فیلم The Game

در فیلم The Game، نیکلاس ون اورتون به عنوان یک بانکدار موفق زندگی ایده آلی دارد. این موضوع تا زمانی صحت دارد که برادر او به شهر می‌آید و یک کوپن عجیب و غریب را به عنوان هدیه تولد به او می‌دهد. نیکلاس با استفاده از این کوپن به یک بازی مرموز هدایت می‌شود که توسط یک شرکت به نام CRS برگزار می‌شود. پس از مدتی نیکلاس متوجه می‌شود که شرکت مذکور در حال انجام یک بازی خطرناک با او است؛ در همین حال او بر سر این که آیا این موضوع یک واقعیت است و یا یک بازی، دچار تردید می‌شود.

این فیلم گرچه از نظر مالی موفقیت زیادی نداشت، اما طرفداران و منتقدان زیادی دارد و حتی بعد از ۲۵ سال، هنوز بسیار هیجان انگیز است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت Apple

Darwin’s Game (2020)

شباهت انیمیشن بازی داروین به فیلم اسکویید گیم
شباهت انیمیشن بازی داروین به فیلم اسکویید گیم

انیمیشن‌های زیادی به سبک فیلم اسکویید گیم وجود دارد که ما در این مطلب تنها به دو مورد اشاره می‌کنیم. اگر به دنبال تماشای انیمیشن‌های بیشتری در این سبک هستید به راحتی می‌توانید تعداد زیادی پیدا کنید.

یکی از این انیمیشن‌ها، Darwin’s Game است که در آن، یک دانش‌آموز دبیرستانی شروع به اجرای یک بازی موبایلی می‌کند و در حین بازی متوجه می‌شود که بازی خطرناکی می‌باشد و بسیار مرگبار است؛ به همین دلیل سعی می‌کند تا مدیر بازی را پیدا کند و او را از بین ببرد.

13 Tzameti (2005)

فیلم 13 Tzameti
فیلم 13 Tzameti

داستان این فیلم، زندگی یک مهاجر فقیر اهل گرجستان به نام سباستین را نشان می‌دهد که در فرانسه کار می‌کند تا خرج خانواده خود را بپردازد. زمانی که فرد صاحبکار او می‌میرد، او تصمیم می‌گیرد جانشین او شود. از آن به بعد متوجه می‌شود که درگیر یک بازی زیرزمینی Russian roulette شده است که مرحله به مرحله خطرناک‌تر می‌شود. اگر در رقابت پیروز شود به یک جایزه بسیار گران‌بهای نقدی دست پیدا می‌کند و به همین دلیل به بازی ادامه می‌دهد.

کارگردان مشهور Géla Babluani در سال ۲۰۱۰ این فیلم را به صورت یک فیلم انگلیسی آمریکایی بازسازی کرد، اما این فیلم نتوانست جنبه‌های مرموز و هیجان انگیز فیلم اصلی را ارائه کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  free fire

Battle Royale (2000)

بتل رویال شبیه اسکویید گیم
بتل رویال شبیه اسکویید گیم

بتل رویال یکی از فیلم‌های بسیار هیجان انگیز و رعب آور ساخته شده بر اساس مانگای موفق ژاپنی است. بیشتر از ده سال پیش گفته شده بود که قرار است یک نسخه هالیوودی از این فیلم ساخته شود که هنوز اتفاق نیفتاده است.

این فیلم گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را نشان می‌دهد که به جزیره‌ای دورافتاده منتقل می‌شوند. آن‌ها باید در این جزیره باید برای زنده ماندن تلاش کنند. این فرآیند به شکلی است که نوجوانان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد و آن‌ها باید با یکدیگر بجنگند تا به سمت بزهکاری نروند. این دانش‌آموزان تنها سه روز فرصت دارند تا در رقابت پیروز شوند و در نهایت یکی از آن‌ها زنده می‌ماند.

3% (2016-2020)

فیلم 3% در نتفلیکس
فیلم 3% در نتفلیکس

فیلم 3% یک بازی تلاش برای بقا را نشان می‌دهد و در لیست عناوین Netflix قرار دارد. این بازی فقر و ناامیدی را به چالش می‌کشد و اولین سریال پرتغالی زبان اورجینال در نتفلیکس بود.

در این بازی، افراد جوان ۲۰ ساله تنها یک بار در سال فرصت دارند تا به «Offshore» برسند و به دور از فقر و گرسنگی و در امنیت و آرامش زندگی کنند و زندگی خود را بهبود ببخشند. در میان این جوانان،‌ تنها 3 درصد پیروز می‌شوند و بسیاری از آن‌ها می‌میرند. مهم‌ترین دشواری این مسیر، پیچ و خم‌های سیاسی است که در بازی دیده می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

شباهت بسیار نزدیک As the Gods Will (2014) به اسکویید گیم

فیلم هر طور خدایان بخواهند
فیلم هر طور خدایان بخواهند

فیلم As the Gods Will تا جایی به فیلم اسکویید گیم شبیه است که به سازنده Squid Game تهمت زده شده است که سرقت ادبی انجام داده است و فیلم خود را از As the Gods Will کپی کرده است. لازم به ذکر است که سازنده اسکویید گیم با رد کردن این تهمت، ادعا کرد که فیلمنامه اسکویید را چندین سال قبل از فیلم مذکور نوشته است.

دانش‌آموزان ژاپنی، با شرکت در این بازی در میان مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند. آن‌ها برای درک معنای خدا و زندگی، در بازی به رقابت می‌پردازند و در صورت شکست می‌میرند.

The Running Man (1987)

فیلم مرد دونده
فیلم مرد دونده

فیلم مرد دونده یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۸۰ است. در این فیلم، جنایتکاران برای زنده ماندن و در قالب نقش «دونده» تلاش می‌کنند تا از دست فردی مزدور به نام «استالکر» فرار کنند. اگر این دوندگان پیروز شوند، برای همیشه عفو می‌شوند و زنده می‌مانند.

خلبان یک هلیکوپتر که بر طبق دستورات دولت عمل نمی‌کند و دست به کشتار مردم نمی‌زند، به طور ناگهانی در بازی پرتاب می‌شود و حالا او باید از دست جنایتکاران فرار کند تا بتواند زنده بماند.

Death Parade (2015)

انیمیشن فستیوال مرگ
انیمیشن فستیوال مرگ

انیمیشن Death Parade که یکی از عناوین شبیه به فیلم اسکویید گیم است در نقطه‌ای بنیادی با این فیلم تفاوت دارد. بر خلاف Squid Game که تمامی بازیکنان سعی دارند زنده بمانند،‌ فیلم فستیوال مرگ با بازی مرده‌ها شروع می‌شود.

بازیکنان در جهان پس از مرگ با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند می‌توانند تناسخ پیدا کنند و به دنیا بازگردند و یا به خلأ تبدیل خواهند شد.

Escape Room (2019)

فیلم اتاق فرار
فیلم اتاق فرار

فیلم اتاق فرار علاوه بر این که به عنوان یکی از وحشتناک‌ترین فیلم‌ها شناخته می‌شود، در سبک مرگ توانسته است امتیاز PG-13 را کسب کند. این مجموعه برای جوانان علاقه‌مند به سبک‌های هیجانی و وحشت جذاب است و آن‌ها را راضی نگه می‌دارد.

داستان فیلم بدین شکل است که ۶ شخص، جعبه‌های مرموزی را از طریق ایمیل دریافت می‌کنند. در این جعبه‌ها، پازل وجود دارد که افراد با حل آن‌ها به اتاق‌ فرار هدایت می‌شوند. اگر بتوانند در اتاق فرار پیروز شوند، به ۱۰۰۰۰ دلار دست می‌یابند.

این بازیکنان همانند بازیکنان فیلم اسکویید گیم، نمی‌دانند که با شکست در بازی می‌میرند و از این نظر به Squid Game بسیار شبیه است.

نکته: امتیاز PG-13 بدین معنی است که والدین باید فیلم را برای کودکان کمتر از ۱۳ سال مورد بررسی قرار دهند و در صورت تأیید، برای آن‌ها پخش کنند.

Cube (1997)

فیلم مکعب
فیلم مکعب

فیلم مکعب که تولید سال ۱۹۹۷ کشور کانادا است یکی از زیباترین عناوین شبیه به اسکویید گیم است.

داستان فیلم بدین شکل است که گروهی از غریبه‌ها در اتاق مکعبی از خواب بیدار می‌شوند. گرچه آن‌ها می‌توانند به مکعب‌های مرموز مجاور بروند، اما در تله‌های موجود در آن‌ها گیر می‌افتند. تمامی این افراد سعی دارند از مکعب‌های موجود و فضای ترسناک آن فرار کنند و دلیل گرفتاری خود را در این مکعب‌ها پیدا کنند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید