نحوه پایین آوردن پینگ بازی پابجی موبایل؛ بهترین راهکارها برای کاهش پینگ پابجی

یکی از رو مخ ترین اتفاق‌هایی که یک گیمر با آن مواجه می‌شود، پینگ بالا در بازی است. تصور کنید که در بازی PUBG به سمت حریف تیراندازی می‌کنید؛ با این‌کار سیگنالی را به سرورهای بازی ارسال می‌کنید. سرور بازی بعد از دریافت اطلاعات شلیک، باید یک تاییدیه به شما ارسال کند که نشان می‌دهد آیا واقعا شلیک شده است یا خیر. در این حالت است که Ping خودش را نشان می‌دهد.

به عبارت دقیق‌تر عبارت پینگ Ping یا (Packet Internet Groper) مدت زمانی است که اطلاعات بین شما و سرور رد و بدل می‌شود. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، واکنش شما سریع‌تر می‌شود و بازی را بدون لگ تجربه خواهید کرد. اگر می‌خواهید دلایل بالا رفتن پینگ و نحوه کاهش پینگ پابجی را بدانید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

دلایل بالا بودن پینگ پابجی موبایل

دلایل بالا بودن پینگ پابجی موبایل در ایران
دلایل بالا بودن پینگ پابجی موبایل در ایران

در کل هنگام بازی با دو نوع تاخیر یا پینگ مواجه می‌شوید. یکی، تاخیر FPS که ناشی از مشکل یا محدودیت سخت‌افزاری است. در این حالت آن‌چه اتفاق می‌افتد به این صورت است که نرخ فریم یا همان نرخ تازه سازی گوشی شما آنقدر پایین است که به نظر می‌رسد بازی کند شده و غیرقابل اجرا است.

نوع دیگر، تاخیر شبکه نامیده می‌شود و معمولا به دلیل مشکل اتصال اینترنت یا سرورهای بازی شما به وجود می‌آید. در هر دو حالت، بازی قادر به حفظ فریم مورد نیاز نخواهد بود و در نتیجه اقدامات شما در بازی با تاخیر صورت می‌گیرد. بالا بودن هر دو نوع پینگ باعث سخت‌تر شدن روند بازی می‌شود، زیرا اقدامات مهم بازی تنها در چند ثانیه صورت گرفته و مبارزات خیلی سریع انجام می‌شوند.

چگونه افزایش پینگ را تشخیص دهیم؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه بفهمیم علت تاخیر و داشتن لگ در بازی افزایش Ping است یا خیر؟ پاسخ خیلی ساده است. تنها باید مطابق عملکرد زیر پیش بروید:

  • ابتدا PUBG Mobile را باز کنید.
  • نماد شبکه یا WiFi را در قسمت بالا و سمت راست صفحه پیدا کنید.

اگر این نماد به رنگ سبز باشد، یعنی پینگ کم است، اگر به رنگ زرد یا نارنجی یا قرمز باشد باید انتظار پینگ بالا به همراه تاخیر در بازی را داشته باشید و به دنبال راهکاری برای کاهش پینگ پابجی باشید.

در این میان لازم به ذکر است که با خرید یوسی پابجی می‌توانید به رویال پس و انواع اسکین‌ها و اسلحه‌ها دسترسی داشته باشید.

در ابتدا برای جلوگیری و کاهش پینگ بازی پابجی موبایل باید مطمئن شوید که تلفن همراه یا دستگاه شما حداقل سیستم عامل، رم و پردازنده مورد نیاز برای بازی را دارد. در زیر مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی آمده است:

  • سیستم عامل: اندروید 5.1 و یا بالاتر – آی او اس 9.0 یا بالاتر
  • رم: حداقل 2GB
  • فضای ذخیره سازی : 2GB

البته داشتن این مشخصات تضمینی برای اجرای بازی در بالاترین تنظیمات نیست. اگر در بازی با مشکلات عملکردی مواجه شدید، سعی کنید تنظیمات گرافیکی را پایین بیاورید؛ شاید مشکل برطرف شود. هر چه مدل دستگاه شما جدیدتر و پردازنده آن سریع‌تر باشد، هنگام بازی عملکرد بهتری دارد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

چرا مشکل پینگ پابجی در ایران زیاد است؟

رفع مشکل بالا بودن پینگ در بازی پابجی
رفع مشکل بالا بودن پینگ در بازی پابجی

بازی‌های بزرگ و معروف در جهان، برای ارائه خدمات بهتر به کاربران، سرورهایی را در کشورهای پر کاربر قرار می‌دهند، اما بازی‌هایی مانند پابجی، به دلیل تحریم‌های علیه ایران سروری را در این کشور ایجاد نکرده‌اند و کاربران ایرانی اکثرا به سرورهای اروپایی متصل می‌شوند.

وصل شدن یک کاربر ساکن در اروپا به سرور بازی سریع‌تر از اتصال یک کاربر ایرانی است. به همین دلیل کاربران ایرانی همواره با مشکل پینگ مواجه بوده و سعی در کاهش آن دارند. حال برای کاهش Ping پابجی موبایل چه کارهایی باید انجام دهیم؟ انجام کارهای زیر، می‌تواند پینگ بازی را حتی تا 100 پایین بیاورد.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

معرفی بهترین راهکارها برای کاهش پینگ پابجی

  1. اولین مورد این است که آیا موبایل شما امکان اجرای بازی پابجی را دارد یا نه؟ برای این‌کار کافیست حداقل مشخصات لازم برای بازی را بررسی کنید. حتما جزئیات ذکر شده در بالا را بررسی کنید تا ببینید آیا گوشی شما توانایی اجرای بازی را دارد یا خیر.
  2. بررسی مشکلات موجود در سرور: در مرحله بعد باید بررسی کنید که آیا در سرور مشکلی وجود دارد یا نه. گاهی اوقات مشکلاتی نظیر قطع، نگهداری و تعمیرات در سرور پیش می‌آید که باعث بالا رفتن پینگ می‌شوند.
  3. اتصال اینترنت و سرعت آن را بررسی کنید: اگر اینترنت شما دچار مشکل اتصال متناوب است با پینگ بالایی مواجه خواهید شد. برای انجام این بازی نیاز به اینترنت با سرعت خیلی بالا ندارید، اما نباید سرعت دانلود و آپلود کمتر از 3 مگابایت بر ثانیه باشد؛ سرعتی کمتر از این مقدار باعث قطع بازی و بالا رفتن پینگ آن می‌شود. علاوه بر این باید اتصال اینترنت پایداری داشته باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید بازی را به‌صورت معمول انجام دهید. این مشکل بیشتر در استفاده از داده‌های تلفن همراه وجود دارد تا اینترنت Wi-Fi.
  4. دستگاه خود را ری‌استارت کنید: در اکثر مواقع روشن و خاموش کردن دستگاه به رفع موقت مشکلات کمک می‌کند.
  5. ویژگی‌های بهینه‌سازی و صرفه جویی در مصرف باتری را غیر‌فعال کنید: برخی از ویژگی‌های بهینه‌سازی در موبایل باعث کند شدن عملکرد CPU می‌شوند. اگر دستگاه شما چنین قابلیتی دارد، ببینید که با غیرفعال کردن آن مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

  1. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه را کاهش دهید: همه دستگاه‌ها امکان تغییر رزولوشن صفحه نمایش را ندارند. ابتدا بررسی کنید که این قابلیت در دستگاه شما وجود دارد یا خیر. سپس ببینید که استفاده از رزولوشن پایین‌تر به بهبود پینگ کمک می‌کند یا خیر.
  2. به جای داده تلفن همراه از اینترنت وای فای و مودم استفاده کنید: اگر امکان دسترسی به اینترنت وای فای را دارید، ببینید که اتصال به آن باعث بهبود وضعیت می‌شود یا خیر.
  3. فاصله سیستم تا مودم را کاهش دهید: وجود هر گونه مانع مانند دیوار، پله، اتاق یا اشیا، سیگنال‌های ارسال شده توسط مودم را تضعیف می‌کنند. پس بهتر است فاصله خود را تا مودم در هنگام بازی به حداقل برسانید.
  4. برنامه‌ها یا وبسایت‌های باز را هنگام بازی ببندید: در هنگام بازی، باز بودن هر گونه نرم‌افزار و وبسایت که با اینترنت سروکار دارد باعث پینگ بالا می‌شود، زیرا این برنامه‌ها نیز از اینترنت استفاده می‌کنند و سرعت اینترنت را به حداقل می‌رسانند.
  5. سرویس اینترنت را تغییر دهید: گاهی ممکن است سرویس اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید از پینگ بالایی برخوردار باشد. با ارائه دهنده سرویس اینترنت تماس گرفته و از او سرویسی با پینگ پایین برای انجام بازی بخواهید.
  6. تعداد دستگاه‌های متصل به مودم را کاهش دهید: اتصال دستگا‌ه‌های دیگر به مودم باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود.
  7. استفاده از نرم افزار تغییر IP پرسرعت: برای اجرای بازی پابجی به نرم‌افزارهای تغییر IP نیاز دارید که سرعت بالایی داشته باشند.
  8. برنامه را حذف و دوباره نصب کنید: اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالا به رفع پینگ کمک نکرد، بازی را حذف و مجددا نصب کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

چه پینگی برای پابجی موبایل مناسب است؟

شاید از خودتان بپرسید که کاهش پینگ پابجی موبایل را تا چه اندازه باید انجام دهید. قطعا هر چقد اقدامات شما پینگ بازی را کاهش دهد لذت بیشتری از انجام آن می‌برید و همچنین به رقیب قدرتمندی برای سایر بازیکنان تبدیل می‌شوید. زیرا که با کاهش پینگ بازی پابجی، بازی برای شما چند صدم ثانیه سریع‌تر انجام می‌شود و همین ثانیه‌ها باعث پیروزی شما خواهد شد.

به‌صورت معمول می‌توان گفت که پینگ پایین‌تر از 200 برای بازی مناسب است. با پینگ بالای 200 به معنای واقعی کلمه نمی‌توان بازی کرد، اما پینگ 200 قابل قبول است. با انجام راهکارهای بالا که برای کاهش پینگ پابجی موبایل گفتیم، می‌توانید پینگ بازی را تا 100 یا 150 کاهش دهید. این رقم برای بازیکنان ایرانی بسیار عالی است! اگر به تازگی گیفت کارت پابجی موبایل خریده‌اید، مطلب مربوط به روش استفاده از گیفت کارت پابجی موبایل را مطالعه کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید