اکانت کالم چیست و برای چه افرادی مناسب است؟ نقد و بررسی بهترین برنامه مدیتیشن

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن ذهنی آرام و خوابی درست، اپلیکیشن کالم و خرید اشتراک کالم است. برای آشنایی با این اپ، ما را در انارگیفت، فروشگاه معتبر و تخصصی خرید گیفت کارت دنبال کنید.

این اپ هم برای افراد مبتدی و هم پزشکانی که در این زمینه بر روی بیماران خود کار می‌کنند مفید واقع می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه، مدت زمان متنوع دوره‌های مدیتیشن آن است که حتی برای افرادی با مشغله زمانی زیاد، پاسخگو می‌باشد.

اگر برخی از مواقع احساس اضطراب و ناامیدی وجودتان را در بر می‌گیرد و به دنبال راهی برای رهایی و یا مدیریت این احساسات منفی هستید، خرید اشتراک کالم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بسته به این که شما به چه میزان از اضطراب رنج می‌برید، این برنامه با ارائه مدیتیشن‌های مختلف به سلامت روان شما کمک می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

معرفی Calm

پلتفرم Calm یک اپلیکیشن برای داشتن ذهنی آرام است که قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و دسکتاپ می‌باشد. کالم در ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است و بیرش از ۷۰۰ هزار بار در میان منتقدین به ۵ ستاره کامل دست یافته است.

اپلیکیشن کالم از تمرینات مختلف مدیتیشن، تنفسی و داستان‌هایی آرام که توسط سلبریتی‌هایی مانند Matthew McConaughey و LeBron James بیان می‌شوند، برخوردار است.

کالم مخاطبان زیادی دارد و علاوه بر رابط کاربری بسیار ساده آن، به صورت دوره‌ای محتوای جدیدی را ارائه می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

مزایا و معایب

مزایا

  • رابط کاربری ساده
  • قصه‌های زمان خواب با روایت سلبریتی‌ها
  • آپدیت مداوم
  • دسترسی به آمار استفاده از تمرینات مانند مدت زمان مراقبه و غیره
  • دریافت نوتیفیکشن‌های یادآوری برای انجام مراقبه
  • شناسایی و ردیابی تغییرات خلق و خوی افراد
  • مناسب برای کودکان
  • برگزاری مسترکلاس‌های تخصصی در زمینه سلامتی
  • بهره بردن از تصاویر و اصوات آرام بخش طبیعت

معایب

  • ناتوانی در افزودن دوستان به برنامه
  • مزاحمت صدای طبیعت برای برخی کاربران
  • طولانی بودن مدت زمان قصه شبانه برای بعضی از کاربران
  • پیشنهادات محدود Calm Body

تجربه کاربران در استفاده از کالم

کاربران اپلیکیشن کالم
کاربران اپلیکیشن کالم

ویرایشگر Healthline پس از استفاده از کالم، اعلام کرد که این اپلیکیشن ابزاری بسیار مفید برای کاهش اضطراب و استرس است.

او اظهار کرد که پس از این که سال‌های زیادی را با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کرده است، بنا به توصیه تراپیست خود به سمت ذهن آگاهی روی آورده است. در ابتدا از نسخه رایگان کالم استفاده کرده و پس از خرید اشتراک کالم به مزایای بی‌شمار این اپلیکیشن پی برده است و از استرس و اضطراب او کاسته شده است.

تیم پزشکی Healthline کالم را تأیید کرده‌اند، زیرا با استانداردهای تجاری آن‌ها تطابق دارد. نظرات کاربران دال بر این است که مراقبه‌های هدایت شده و داستان‌های خواب در کالم بسیار تأثیرگذار هستند و به عبارتی، از مهم‌ترین قسمت‌های این اپلیکیشن به شمار می‌روند.

بسیاری از کاربران از بخش کودکان کالم رضایت داشته‌اند و به همراه فرزندان خود از مراقبه‌ها و مدیتیشن‌های آن لذت برده‌اند.

برخی دیگر از پخش صوتی به همراه تصاویر زیبا بک‌گراند لذت می‌برند و از این طریق بر انجام کار خود تمرکز دارند، این در حالی است که کاربران کمی نیز معتقد هستند که این اصوات در پس زمینه موجب حواس پرتی آن‌ها می‌شود.

علاوه بر این، گزارش شده است که پخش صدای طبیعت در بک‌گراند، بر رفتار حیوانات خانگی کاربران نیز تأثیر مثبتی دارد و آن‌ها را آرام می‌کند.

تأثیر کالم بر حیوانات خانگی
تأثیر کالم بر حیوانات خانگی

کاربرد اشتراک کالم

داستان‌های خواب در این اپلیکیشن به افرادی که از خواب کم و نامناسب رنج می‌برند کمک می‌کند. در واقع ۹۷ درصد از کاربران کالم پی برده‌اند که داستان‌های خواب بر روی آرامش کودکان و بهبود الگوهای خواب آن‌ها تأثیرگذار بوده است.

افراد مبتدی با خرید اشتراک کالم به دستورالعمل‌های تمرکز حواس و همچنین نحوه شروع تمرین‌های Calm دست می‌یابند.

این اپ در نوع خود بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به همین جهت افراد زیادی به خرید اکانت آن جذب شده‌اند.

پلن‌های کالم

کالم در طرح‌های متنوعی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به طور مثال طرح رایگان که خدمات زیادی به افراد ارائه نمی‌کند. طرح پریمیوم که بهترین پلن اشتراکی این پلتفرم مراقبه است. طرح‌های مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی و فمیلی که بسته به منطقه محل سکونت کاربران، خدمات گوناگونی دارند.

پیشنهاد ما به کاربران ایرانی خرید اشتراک پریمیوم کالم از سایت‌های معتبری مانند انارگیفت است.

عملکرد کالم

در شروع اجرای برنامه، از شما درخواست می‌شود تا چند نفس عمیق بکشید. بعد از آن یک منو از شما می‌پرسد که با چه هدفی و چگونه به سمت خرید اشتراک کالم روی آورده‌اید تا با دانستن هدف شما، برنامه مدیتیشن منحصر به‌فردی به شما ارائه کند.

در واقع این سؤالات عبارتند از:

  • آیا بیشتر به دنبال افزایش شادی هستید و یا کاهش استرس؟
  • به دنبال بهبود کیفیت خواب خود هستید و یا کاهش اضطراب؟

و بسیاری دیگر از سؤالات کاربردی که تعیین کننده مسیر مدیتیشن شما هستند.

مدیتیشن

مدیتیشن‌های روزانه در کالم
مدیتیشن‌های روزانه در کالم

بخش Meditations در کالم از مراقبه‌های هدایت شده و غیره در دسته‌های متنوعی مانند استرس، تمرکز، اضطراب و ارتباطات تشکیل شده‌اند. هر مجموعه به طور اختصاصی، از آهنگ‌های آرام بخشی بهره‌مند است. به طور مثال، در گروه اضطراب می‌توان جلساتی مانند Panic SOS، Calming Flight Anxiety و Letting Go into Sleep را پیدا کرد.

مبتدیان در مرحله اول به قسمت 7 روز آرامش هدایت می‌شوند و در مرحله بعدی به بخش ۲۱ روز آرامش می‌روند.

مهم‌ترین ویژگی کالم این است که بر موضوعات مذهبی استوار نیست و تنها بر کاهش استرس کاربران از طریق ذهن آگاهی (MBSR) تمرکز دارد.

نکته: جلسات مدیتیشن از ۳ تا ۳۰ دقیقه متغیر است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

تکنیک‌های MBSR:

  • body scans یا اسکن بدن
  • walking meditations یا مدیتیشن‌های پیاده روی
  • shifting from focus to awareness یا تغییر از تمرکز به آگاهی
  • breathing exercises یا تمرینات تنفسی

آرامش روزانه

این بخش از کالم به صورت روزانه و هر روز در شروع صبح آپدیت می‌شود و اغلب از تمرینات ۱۰ دقیقه‌ای متمرکز بر سلامتی کاربران تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که کاربران تنها با خرید اشتراک کالم قادر به دسترسی به این بخش از اپلیکیشن هستند.

گرچه روزانه این مراقبه‌ها با بروزرسانی همراه هستند و تازه می‌شوند، اما مشترکین کالم می‌توانند با مراجعه به قسمت History در پروفایل خود، به مدیتیشن‌های روزهای گذشته نیز گوش دهند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

تمرینات تنفسی

در کالم می‌توان به ۶ تمرین تنفسی صوتی دست یافت:

  • Relax
  • Balance
  • Restore
  • Focus
  • Energize
  • Unwind

بخش تمرینات تنفسی قابلیت شخصی سازی حجم و سرعت تنفس را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌توان طول مدت تمرینات را از ۱ تا ۶۰ دقیقه تنظیم کرد.

داستان‌های خواب

خرید اشتراک کالم با هدف بهبود کیفیت خواب
خرید اشتراک کالم با هدف بهبود کیفیت خواب

معمولاً داستان‌های قبل از خواب به همراه نوشیدنی گرم، انسان را به خوابی عمیق فرو می‌برد، اما امروزه با حجم زیاد کار روزانه، افراد از آرامش قبل از خواب بی‌بهره هستند. کالم این مشکل را با ارائه داستان‌های قبل از خواب (افسانه‌ای و غیر واقعی) رفع کرده است.

مهم‌ترین ویژگی بخش مذکور در کالم این است که افرادی مشهور مانند هری استایلز، اسکاتی پیپن و کلی رولند و غیره روایت داستان‌ها را بر عهده دارند. همچنین جلسات کوتاهی برای چرت زدن در این برنامه وجود دارند که شرایط چرت بین روزی را برای افراد فراهم می‌کنند.

موسیقی

این بخش از کالم دربردارنده صدها موسیقی پس زمینه است که برای انجام امور روزانه، پیاده روی و یا حتی خوابیدن به کاربران کمک می‌کند. در این قسمت می‌توان به ۶ دسته بندی مختلف (تمرکز) focus، (لالایی) lullabies، (استراحت) relax، (خواب) sleep، (مناظر صوتی) soundscapes و (ملودی‌های نچرال) nature melodies دست یافت.

در زمان اسکرول کردن یک برنامه و یا شروع یک جلسه، موسیقی پس زمینه پخش می‌شود. کاربران می‌توانند موسیقی دلخواه خود را از میان گزینه‌های متنوعی مانند صدای باران روی پنجره، آتش کمپ و غیره انتخاب کنند. علاوه بر این، ولوم صدا به راحتی قابل تنظیم است.

مسترکلاس کالم

مسترکلاس کالم شامل دوره‌های کوتاهی است که توسط متخصصینی مانند Shawn Achor، Elizabeth Gilbert و Ryan Holiday برگزار می‌شوند.

موضوعاتی که در این کلاس‌ها آموزش داده می‌شوند، در زمینه ترک عادت‌های بد، پذیرش، شادی و فرزندپروری درست هستند.

لازم به ذکر است که تنها با خرید اشتراک کالم می‌توان به تمامی دوره‌های مسترکلاس دسترسی داشت.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

Calm در بخش آموزش، از رقیبان خود در زمینه ذهن آگاهی پیشی می‌گیرد.

بخش کودکان کالم

خرید اشتراک کالم برای کودکان
خرید اشتراک کالم برای کودکان

با خرید اشتراک کالم و در بخش Calm Kids، کودکان در هر گروه سنی می‌توانند به مدیتیشن، داستان خواب و غیره دسترسی پیدا کنند.

کالم برای کودکان ۳ ساله نیز تمریناتی دارد. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان‌دهنده تأثیر ذهن آگاهی بر کاهش استرس و اثرات منفی آن در کودکان بود. همچنین اثرات مرتبط با تروما را در بسیاری از کودکان کاهش داد.

بسیاری از والدین برای آرامش کودکان خود در طول زمان حضور در مدرسه، در مسیر رسیدن به مدرسه از پخش کالم برای آن‌ها استفاده می‌کنند.

جسم آرام

یک سری تحقیقات در سال ۲۰۱۸ انجام شد و روابط بین ذهن و بدن آرام را بررسی کرد. نتیجه مطالعات این بود که بدن آرام بر داشتن ذهن آرام تأثیر مستقیم و صددرصدی دارد.

هشت جلسه مربوط به Calm Body در کالم وجود دارد که هر جلسه عبارت است از یک تمرین 10 دقیقه‌ای که با ذهن‌آگاهی انجام می‌شود:

  • Morning Wake Up
  • Afternoon Reset
  • Mindful Warm Up
  • Mindful Cool Down
  • Evening Wind Down
  • Morning Stretch
  • Evening Stretch
  • Back Care

راوی مراقبه‌های کالم

افراد مشهور زیادی در کالم حضور دارند و داستان‌های مدیتیشن آن را روایت می‌کنند. بسیاری از آن‌ها، همان‌طور که گفتیم مربیان ذهن آگاهی و سلامت روان، مانند تامارا لویت (رئیس بخش ذهن آگاهی) و جی شتی (مجری پادکست و نویسنده محبوب نیویورک تایمز) هستند.

تنها افرادی که اشتراک پریمیوم کالم را خریداری کرده باشند می‌توانند به این خدمات سرویس Calm دسترسی داشته باشند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

ضرورت خرید اشتراک Calm

به طور کلی، کالم برای افرادی که به دنبال کسب آگاهی و دانش برای مقابله با استرس و اضطراب روزانه هستند، بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.

در صورتی که پس از خرید اشتراک کالم، به صورت روزانه و مداوم از آن استفاده کنید، به مرور زمان متوجه تغییرات اساسی در ذهن و روان خود خواهید شد و به آرامش درونی می‌رسید.

تازه واردان با استفاده از دوره‌هایی مانند How to Meditate، به مرور به این برنامه و آموزش‌های آن عادت کنند. کارشناسان حوزه مدیتیشن و مراقبه با مراجعه به بخش Less Guidance، از این برنامه نهایت لذت را خواهند برد.

نحوه استفاده از کالم

اکانت پریمیوم کالم
اکانت پریمیوم کالم

پس از خرید اشتراک کالم از انارگیفت، به روش زیر می‌توانید از مزایای کالم استفاده کنید:

  • اپلیکیشن Calm را دانلود کنید.
  • هدف خود در استفاده از کالم را انتخاب کنید.
  • با استفاده از ایمیل، اکانت فیسبوک، گوگل و غیره، اکانتی برای خود بسازید.
  • تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها را انجام دهید.

در ادامه به مراحل دیگر کالم هدایت می‌شوید که مطابق با دستورالعمل‌ها و نیازهای خود پیش بروید.

نکته: کالم برای افرادی که دوره‌های افسردگی را تجربه می‌کنند مناسب نیست، اما می‌توان از آن به عنوان یک روش کمکی در درمان آن‌ها استفاده کرد.

در صورتی که برای خرید اشتراک بهترین برنامه مدیتیشن، بین کالم و رقیب آن یعنی هد اسپیس مردد هستید، برای مقایسه اشتراک کالم و هد اسپیس بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید