قوانین سخت گیرانه هتل‌ها که فکرش را هم نمی‌کردید وجود داشته باشد!

اگر قصد دارید پس از خرید گیفت کارت هتلز از انارگیفت، اقدام به رزرو هتل خارجی نمایید، باید از قوانین هتل ها اطلاع داشته باشید تا در زمان اقامت با مشکلی مواجه نشوید. بدیهی است که تمامی هتل‌ها از قوانینی عمومی و کلی برخوردارند که باید رعایت شوند. به طور مثال، باید از ایجاد سر و صدا بپرهیزیم و از برگزاری جشن و مهمانی دوری کنیم. در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت قصد داریم به ۱۰ مورد از قوانینی که در هتل‌ها باید رعایت شوند و شاید کمی عجیب به نظر برسند، اشاره کنیم…

قوانین هتل ها در سراسر جهان

لازم به ذکر است که قوانین حاکم بر تمامی هتل‌ها یکسان نیست؛ به طوری که بعضی از هتل‌ها ممکن است مواردی را مهم بدانند که تعدادی دیگر به راحتی از آن چشم‌پوشی می‌کنند. بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که برخی از این قوانین در هتل‌های ایران حائز اهمیت نبوده و رعایت نمی‌شوند! 😀

علاوه بر این، برخی از قوانین هتل ها تنها برای مهمانان و برخی دیگر برای کارکنان هتل ایجاد شده‌اند و در نهایت بسیاری از آن قوانین و ضوابط، از الزاماتی هستند که هر دو گروه باید رعایت کنند.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

1. عدم وجود خالکوبی و پیرسینگ برای کارکنان هتل

این یک قانون سختگیرانه در تمامی هتل‌ها نیست، بلکه برخی از هتل‌ها که از کارکنان زیادی برخوردار هستند به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند. بدین معنی که افراد باید تتو و یا پیرسینگ بدن خود را با لباس آستین بلند و یا آرایش بپوشانند. همچنین آن‌ها تنها مجاز به استفاده از یک پیرسینگ بر روی گوش خود هستند و اجازه استفاده از آن را در صورت خود ندارند.

افرادی که در بدن خود از تتو و خالکوبی و پیرسینگ زیادی برخوردار هستند، در یافتن شغل مرتبط با هتل با مشکل روبرو می‌شوند.

منع خالکوبی و پیرسینگ در کارکنان هتل
منع خالکوبی و پیرسینگ در کارکنان هتل

2. ممنوعیت سیگار کشیدن در تختخواب

بسیاری از هتل‌ها در دنیا، اتاق‌های مخصوص افراد سیگاری و غیر سیگاری را از هم جدا می‌کنند. امروزه برخی از هتل‌ها افراد را وادار می‌کنند تا برای سیگار کشیدن به فضای خارج از هتل بروند و برخی نیز محدودیت‌های دیگری را برای این افراد وضع کرده‌اند.

یکی از محدودیت‌ها این است که به افراد اجازه سیگار کشیدن در رختخواب را نمی‌دهند؛ بنابراین ممنوعیت سیگار کشیدن در تخت‌خواب به عنوان یک موضوع و قانون کلی در میان قوانین هتل ها به شمار می‌رود.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

دلیل این امر نیز واضح است، جلوگیری از آتش سوزی!

منع سیگار کشیدن در رختخواب هتل
منع سیگار کشیدن در رختخواب هتل

3. منع قماربازی در میان قوانین هتل ها

این قانون در تمامی هتل‌ها یکسان نیست، اما به طور کلی مسافران قمارباز و یا مشوق این کار، هنگام اقامت در هتل‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

لازم به ذکر است که تمامی هتل‌ها از فضاهایی برای انجام بازی‌های دوستانه و یا ضیافت خانوادگی برخوردار هستند، اما این فضاها و اتاق‌ها از قوانینی برخوردار هستند که یکی از آن‌ها ممنوعیت قمار می‌باشد. البته گاهی مجوزها و مدارکی از مهمانان تحویل گرفته می‌شود تا قمار آن‌ها بر اموال عمومی و مهمانان دیگر تأثیرات مخرب نداشته باشد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

منع قمار در میان قوانین هتل ها
منع قمار در میان قوانین هتل ها

4. ممنوعیت در انجام امور حرفه‌ای و مشاغل

این یک قانون کلی در قوانین هتل ها است. قانون مذکور، انجام هرگونه فعالیت در رابطه با کسب و کار مهمان را ممنوع کرده است. از پخش بروشور و کارت ویزیت گرفته تا ارائه خدمات در هتل! بدیهی است عدم پیروی از این قانون باعث اخراج شما از اتاق و هتل می‌شود.

در این شرایط، بهترین روش برای توزیع بروشور و یا کارت ویزیت در هتل، کسب اجازه از مدیریت هتل است. گاهی مدیریت هتل نیز با تبلیغات حرفه‌ای شما موافق است و این یک موقعیت خوب برای شما خواهد بود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

ممنوعیت در انجام امور حرفه‌ای و مشاغل
ممنوعیت در انجام امور حرفه‌ای و مشاغل

5. عدم برگزاری جلسات

اگر قصد دارید در محل استراحت و اتاق خود، اقدام به برگزاری جلسات کاری نمایید، مطمئناً از هتل اخراج خواهید شد. لازم به ذکر است که در تمامی هتل‌ها، فضایی برای برگزاری کنفرانس در نظر گرفته شده است که مهمانان در صورت لزوم باید آن‌جا را اجاره کنند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

شما نیز برای برگزاری سمینارهای کاری باید از اتاق‌های مذکور استفاده کنید.

فضایی برای برگزاری کنفرانس در هتل ها
فضایی برای برگزاری کنفرانس در هتل ها

6. محدودیت در تعداد مهمانان

زمانی که اتاقی در یک هتل رزرو می‌کنید باید حداقل تعداد نفرات ساکن در اتاق را ثبت کنید. در صورتی که قرار باشد دوستان خود را در مراحل بعد به اتاق دعوت کنید و آن‌ها بخواهند در اتاق شما بمانند، بر خلاف قوانین هتل عمل نموده‌اید و باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه بپردازید. این قانون با هدف حفظ امنیت شخص ساکن در اتاق ایجاد شده است.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

تعداد مشخص مهمانان مقیم در هتل
تعداد مشخص مهمانان مقیم در هتل

7. شرایط سنی در هتل ها

این قانون در هتل‌های مختلف به روش‌های متنوع اجرا می‌گردد. معمولاً بر اساس قوانین هتل ها، تنها افراد بزرگسال اجازه دارند اتاق دلخواه خود را رزرو کنند. بدین معنی که افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند اتاق رزرو کنند و گاهی در برخی از هتل‌ها، برای افراد زیر ۲۰ سال، هزینه اضافی دریافت می‌شود.

این بدین معنی نیست که افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند در هتل اقامت کنند، بلکه آنها نیز به شرط این که یک شخص بزرگسال، اتاق را برای آن‌ها رزرو کرده باشد، قادر به اقامت در هتل هستند.

اقامت افراد زیر ۱۸ سال در هتل ها
اقامت افراد زیر ۱۸ سال در هتل ها

8. امتناع از سرویس دهی

تمامی کارکنان هتل این حق را دارند تا در صورت تمایل، از سرویس دهی به مهمانان انصراف دهند. بدین معنی که کارکنان هتل از خدمه گرفته تا فرد تحویل دهنده صبحانه و نوشیدنی، می‌توانند در صورتی که در ارائه خدمات به یک مهمان (به طور مثال مست) احساس ناراحتی کنند، خدمات دهی به آن شخص را متوقف کنند. اگر مهمان خاطی به خاطر این موضوع با کارکنان هتل وارد نزاع و درگیری شود، کارکنان می‌توانند به راحتی او را از هتل بیرون کنند و رزرو او را کنسل نمایند.

امتناع کارکنان هتل از خدمات دادان به مهمانان
امتناع کارکنان هتل از خدمات دادان به مهمانان

9. بررسی‌های اعلام حریق

این قانون در میان قوانین هتل های تمام دنیا وجود دارد و گرچه یک قانون سختگیرانه است، اما تمامی مسافران و مهمانان و کارکنان باید آن را رعایت کنند. قانون مذکور بدین شکل است که گاهی در طی روز برای تست سیستم اعلام حریق و امنیت هتل، چندین بار آژیر مربوطه به صدا در می‌آید. از آن‌جایی که همیشه هتل‌ها فعال هستند، مسافران نیز باید در هر بار شنیده شدن صدای آژیر، از هتل خارج شوند. معمولاً مسافران به این موضوع اعتنایی نمی‌کنند و این مسأله دردسرساز خواهد شد.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

چک کردن تجهیزات مربوط به اعلام حریق
چک کردن تجهیزات مربوط به اعلام حریق

10. ارتقاء رایگان هتل ها

در بسیاری از هتل‌ها، زمانی برای ارتقاء رایگان هتل در نظر گرفته می‌شود. بدین معنی که کارکنان بخش پذیرش هتل بر اساس محدوده زمانی و مکانی مشخص شده برای اتاق مهمانان، خدماتی انجام می‌دهند که باعث ارتقا هتل می‌شود. در این مواقع، فرد مقیم در اتاق باید با کارکنان هتل همکاری کند و از این اقدام آن‌ها حمایت کند. لازم به ذکر است که بیشتر این اقدامات در زمانی که مسافران کمتری در هتل اقامت دارند انجام می‌گیرد.

حال که با قوانین هتل ها در دنیا آشنا شدید، بدون نگرانی اتاق خود را در هر نقطه از دنیا و با استفاده از گیفت کارت و سایت Hotels.com رزرو نمایید و از مدت زمان اقامت خود لذت ببرید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید