مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس

اکانت Memrise و دولینگو پلاس هر دو از بهترین ابزارهای یادگیری مجازی زبان به حساب می‌آیند. هر دو دارای یک اپلیکیشن مخصوص موبایل و دسکتاپ می‌باشند که روند یادگیری را در هر مکان و زمانی که بخواهید، برای شما فراهم می‌کنند. هر دو برنامه عملکرد مفید و خوبی دارند، اما هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند و روش‌های مختلفی نیز در آموزش دارند. در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت به مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس می‌پردازیم تا شما را در انتخاب ابزار یادگیری زبان مورد نظرتان یاری کنیم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس Duolingo

مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس
مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس

زبان‌های موجود

اکانت Memrise و دولینگو پلاس از نظر زبان‌های موجود متفاوت هستند. زبان‌های موجود در دولینگو بر اساس زبان یادگیری‌ انتخابی فرق می‌کند. به عنوان مثال انگلیسی زبان‌ها به 38 زبان برای یادگیری دسترسی دارند که بیشترین تعداد زبان موجود است. اگر فرانسوی زبان هستید تنها شش زبان برای یادگیری در اختیار دارید.

انگلیسی زبان‌ها امکان یادگیری محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان‌‌ها مانند اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، کره‌ای، ایتالیایی، هندی، چینی، روسی، عربی و غیره را دارند. علاوه بر این‌ها Duolingo آموزش زبان‌های تخیلی خاص‌تری مانند کلینگون و High Valyrian را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

در مقابل در Memrise شما تنها به 23 زبان واقعی برای یادگیری دسترسی دارید. برخی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری در ممرایز اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای، روسی و ژاپنی هستند. اگر زبان یادگیری‌ شما فرانسوی باشد نیز اکثر این زبان‌ها را می‌توانید برای آموزش انتخاب کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

ساختار یادگیری و ارائه دروس

ساختار یادگیری و ارائه دروس ممرایز
ساختار یادگیری و ارائه دروس ممرایز

در این قسمت به بررسی اکانت Memrise و دولینگو پلاس از نظر ساختار و نحوه ارائه دروس می‌پردازیم.

Memrise از روش فلش کارتی برای یادگیری کلمات و عبارات استفاده می‌کند. در آغاز یک دوره، مجموعه‌ای از کلمات جدید به شما ارائه می‌شود و با پیشرفت در دروس با عبارات پیشرفته‌تری رو به رو خواهید شد. می‌توانید کلماتی را که از قبل می‌شناسید مشخص کنید یا روی دکمه Teach me this ضربه بزنید.

اکثر کلمات در ممرایز، با ویدئویی از تلفظ آن کلمه به زبان مادری همراه است که شما را در یادگیری تلفظ درست کلمه یاری می‌کند. همچنین یک تصویر و یا ویدئو نیز وجود دارد که ترجمه تحت‌الفظی و ترجمه آزاد کلمه را توضیح می‌دهد.

پس از یادگیری چند کلمه و عبارت در بخش Learn، برای افزایش دانش خود می‌توانید بخش‌های Review ،Immerse و Communicate را نیز بررسی کنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

در بخش Review می‌توانید آن‌چه را تا آن زمان آموختید به صورت کوتاه و سریع مرور و تست کنید. سپس می‌توانید کلماتی را که مشکل دارید مجددا مرور کنید.

بخش Immerse مهارت‌های شنیداری شما را آزمایش می‌کند که با ویژگی Learn with Locals به شما نشان می‌دهد افراد با زبان محلی چگونه در موقعیت‌های خاص از کلمات و عبارات استفاده می‌کنند.

در نهایت در بخش Communicate بر روی مهارت تلفظ شما کار می‌شود. برنامه دولینگو رویکرد آموزشی ساده‌تری دارد. به جای آموزش کلمات و عبارات به صورت جداگانه، دولینگو یک دوره کامل را با واژگان جدید و گرامر ترکیب می‌کند. در آغاز یادگیری یک زبان می‌توانید مرور کلی بر دوره داشته باشید. البته درس‌ها تا زمانی که ماژول‌های قبلی را کامل نکنید، قفل می‌مانند.

ساختار یادگیری و ارائه دروس دولینگو
ساختار یادگیری و ارائه دروس دولینگو

هر دوره زبان در Duolingo دارای تعداد واحد مشخصی است. در صورت آمادگی قبلی می‌توانید امتحان آن را در ابتدای دوره سپری کنید. در غیر این صورت آموزش را از واحد 1 رو به پایین شروع می‌کنید. در پایان هر واحد نیز یک امتحان Checkpoint وجود دارد که برای ورود به واحد بعدی باید آن را پشت سر بگذارید.

اکثر ماژول‌های یک واحد، دارای پنج سطح برای تسلط کامل شما هستند و هر سطح نیز 4 تا 6 درس دارد. به عبارتی قبل از حرکت به جلو چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. این تکرارها بسیار مفید بوده و شما می‌توانید کلمات و جملات را گوش داده و تکرار کنید تا زمانی که همه را به درستی یاد گرفته و تلفظ کنید.

به طور معمول دروس در ابتدای هر ماژول بسیار ساده هستند. در سطح اول احتمالا تعداد زیادی کلمات فردی را خواهید دید که باید از طریق تکرار و تطبیق تمرین کنید. سپس با پیشرفت در ماژول با جملات کامل و تست مهارت‌های گرامری مواجه می‌شوید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

هر ماژول دارای یک بخش Tips (نکات) است که در آن یک درس کوتاه از دولینگو را می‌خوانید. همه مواردی‌ که در ماژول یاد گرفتید را آن‌جا مرور می‌کنید و تفاوت میان زبان مادری و زبانی که یاد می‌گیرید را متوجه می‌شوید.

دولینگو شما را با Gamification ترغیب به یادگیری می‌کند. گیمیفیکیشن عناصر یادگیری را در قالب سرگرمی و بازی به شما ارائه می‌دهد. در این‌جا چند عنصر گیمیفیکیشن در دولینگو را معرفی می‌کنیم:

Daily Streak-خط حرکت روزانه: شما باید حداقل یک درس در روز را انجام دهید تا خط حرکت و سرعت خود را در دولینگو حفظ کنید. می‌توانید Streak Freeze را از فروشندگان درون برنامه یا با الماسی که از تکمیل دروس به دست می‌آورید، خریداری کنید.

Achievements-دستاوردها: این بازی دارای دستاوردها و چالش‌های سرگرم‌کننده‌ای است که شما را به یادگیری تشویق می‌کند. مانند حفظ یک Streak به مدت 365 روز، یادگیری 2000 کلمه در یک دوره جدید، تکمیل 100 درس بدون اشتباه و موارد دیگر.

Experience-تجربه: با تکمیل هر درس یک Experience به دست می‌آورید. چالش‌های Experience به صورت ماهانه وجود دارند و حتی می‌توانید پیشرفت دوستان خود را بررسی کنید.

Leagues-لیگ: هر هفته همراه بازیکنان دیگر وارد لیگ می‌شوید. اگر بتوانید تجربه قرار گرفتن در میان 10 نفر برتر (از میان 30 نفر) را به دست بیاورید به لیگ بعدی صعود خواهید کرد. اگر جز 5 نفر آخر باشید به لیگ قبلی باز می‌گردید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

طراحی برنامه

طراحی برنامه
طراحی برنامه

اگر به ظاهر و طراحی یک برنامه اهمیت می‌دهید، قطعا از ممرایز لذت می‌برید. ممرایز ظاهری ساده و روان دارد و از نظر بصری دلپذیر و جذاب است. کلیپ‌های ویدئویی کوتاه آن با حضور مردم محلی نیز بسیار جذاب است.

Duolingo شاید جذابیت بصری کمتری داشته باشد، اما نسبت به سایر پلتفرم‌های زبان طراحی نمادینی دارد. برنامه دولینگو نیز ظاهری واضح و روان دارد و با وجود انیمیشن‌ها و طراحی رنگارنگ، آن‌قدر مینیمال است تا بتوانید روی آنچه مهم است تمرکز کنید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

انجمن‌ و گروه‌های آنلاین

انجمن ها و گروه های آنلاین
انجمن ها و گروه های آنلاین

در مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس در زمینه انجمن‌های آنلاین و گروه‌های کاربران باید بگوییم که ممرایز عملکرد بهتری داشته است. دولینگو در گذشته انجمن‌هایی برای داده‌های زبانی و موارد مفید داشت، اما از 22 مارس 2022 در حال ناپدید شدن هستند.

با این حال برخی از ویژگی‌های مجموعه‌سازی در دولینگو باقی مانده است. مانند افزودن دوستان و رقابت با سایر زبان‌آموزان در لیگ‌های هفتگی. این ویژگی‌ها قطعا حس رفاقت را میان کاربران دولینگو تقویت می‌کند، اما نبود انجمن‌هایی برای رفع سوالات و مشکلات کمی ناامید کننده است. برای مشورت می‌توانید از انجمن‌های غیررسمی مانند R/Duolingo کمک بگیرید که البته توسط دولینگو نظارت نمی‌شوند.

از سوی دیگر ممرایز یک انجمن کاربران گسترده دارد که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد. در این انجمن 4 دسته اصلی وجود دارد:

  1. Welcome to the Forum
  2. Official Memrise Courses
  3. Memrise Bug Control
  4. Community-Created Courses

در هر یک از این دسته‌ها نیز زیرمجموعه‌هایی برای بررسی وجود دارند که شامل نظرات و سوالات کاربران می‌باشند.

پلن‌های اشتراک

مقایسه پلن های اشتراک دولینگو و ممرایز
مقایسه پلن های اشتراک دولینگو و ممرایز

با خرید اشتراک پریمیوم دولینگو پلاس از انارگیفت امکاناتی را دریافت خواهید کرد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به حذف تبلیغات، تکمیل همه دروس بدون هیچ محدودیتی و شرکت در هر تعداد آزمون پیشرفته اشاره کرد.

پس از مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس از نظر اشتراک و پلن‌ها باید بگوییم که خرید اکانت ممرایز یا نسخه Pro ممرایز از انارگیفت مقرون به صرفه‌تر از دولینگو پلاس است و به شما امکان دسترسی به تمامی دوره‌های زبان، بیش از 30000 کلیپ به زبان مادری و امکان دانلود هر دوره برای استفاده آفلاین را می‌دهد.

 

مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس؛ کدامیک بهتر است؟

ممرایز بهتر است یا دولینگو
ممرایز بهتر است یا دولینگو

صادقانه بگوییم، اگر از هر کدام از این برنامه‌ها به طور مداوم و روزانه استفاده کنید نتیجه مورد نظر را به دست می‌آورید. Memrise به گسترس دایره لغات شما کمک می‌کند. در حالی‌ که Duolingo پایه‌های گرامر و ساختار جملات در یک زبان جدید را در شما تقویت می‌کند.

اگر می‌خواهید تنها از یک برنامه استفاده کنید، Duolingo را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا دید کلی‌تری نسبت به یک زبان به شما می‌دهد و به تقویت اصول اولیه هر زبان کمک می‌کند، اما اگر می‌خواهید یادگیری خود را در حین پیشرفت در دوره‌های دولینگو تقویت کنید، اکانت ممرایز به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری پیدا کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

در نهایت و پس از مقایسه اکانت Memrise و دولینگو پلاس، به این نکته توجه داشته باشید که برنامه‌ها و دوره‌های آنلاین منبع خوبی برای یادگیری زبان هستند، اما انجام کارها و وظایف اضافی به عهده خود شما است. شما باید به طور منظم تمرینات را انجام داده و با افراد بومی مکالمه کنید (در صورت امکان) و با تماشای فیلم و خواندن کتاب در زبان مورد نظر غرق شوید.

به عبارتی برنامه‌های آموزش زبان مانند دولینگو و ممرایز، شما را در فرایند یادگیری راهنمایی می‌کنند و ابزارهای مفیدی را نیز در این راه در اختیار شما می‌گذارند، اما انتظار نداشته باشید که بدون تمرین و تلاش به سطوح پیشرفته‌ای از تسلط بر زبان مورد نظر برسید. در نهایت همه چیز به پشتکار و تلاش خود شما بستگی دارد.

اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با ویژگی‌های اشتراک و برنامه آموزش زبان دولینگو هستید بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید. در مطلبی دیگر نیز به مقایسه دو برنامه آموزش زبان دولینگو و ماندلی پرداخته‌ایم.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید