مقایسه ماندلی و دولینگو؛ کدام اپلیکیشن یادگیری زبان بهتر است؟

اگر قصد دارید از طریق خرید اشتراک آموزشی به یادگیری زبان مورد علاقه خود بپردازید و زمانی برای شرکت در کلاس‌های حضوری ندارید، ما در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخخصی خرید گیفت کارت مقایسه‌ای از دو پلتفرم آموزشی زبان ماندلی و دولینگو را ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید اشتراک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

زمانی که بحث از یک اپلیکیشن آموزشی زبان سرگرم کننده به همراه بازی می‌شود که علاوه بر برخورداری از درس‌های آموزشی کوتاه، قیمتی مقرون به صرفه داشته باشد، دولینگو در ذهن‌ها نقش می‌بندد. از آن‌جا که ماندلی نیز تمامی این ویژگی‌ها را دارد، اکثریت افراد در انتخاب میان این دو پلتفرم سردرگم می‌مانند.

برای آشنایی با تفاوت‌ها و شباهت‌های ماندلی و دولینگو در ادامه با ما همراه باشید.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

خلاصه‌ای از مقایسه ماندلی و دولینگو
خلاصه‌ای از مقایسه ماندلی و دولینگو

مزایای انتخاب ماندلی

در ابتدا از برتری‌های خرید اکانت ماندلی نسبت به دولینگو صحبت می‌کنیم.

  1. آموزش زبان به همراه سرگرمی

اولین موردی که در استفاده از سرویس آموزشی زبان Mondly به چشم می‌خورد، آموزش دروس به شکل بازی است. پنل تعاملی آن به همراه گرافیک‌های زیبا نیز بر جذابیت این برنامه می‌افزاید. لازم به ذکر است با وجود این که ماندلی از یک رابط کاربری عالی و ساده برخوردار است، اما دولینگو نیز از تمام این ویژگی‌ها تا حدودی بهره مند می‌باشد.

ویژگی مهمی که ماندلی و دولینگو را متمایز می‌کند و ماندلی را نسبت به سایر پلتفرم‌های آموزشی پیشگام نشان می‌دهد، اپلیکیشن یادگیری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) این سرویس است.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

قابلیت واقعیت مجازی در ماندلی
قابلیت واقعیت مجازی در ماندلی

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Mondly VR زبان آموزان را در محیط‌های شبیه‌سازی شده با دنیای واقعی قرار می‌دهد تا بتوانند با مردم محلی و بومی آن زبان صحبت کنند. به طور مثال کاربر را به موقعیتی می‌برد که در رستوران غذا سفارش دهد و یا از فروشگاه خرید کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

یکی از دردسرهای واقعیت مجازی ماندلی این است که زبان‌آموزان باید از هدست Oculus استفاده کنند و این موضوعی است که برای برخی از کاربران ایجاد مشکل می‌کند.

البته ماندلی در مواقع عدم دسترسی به یک هدست Oculus، قابلیت AR را ارائه می‌کند که به طور مثال، از فضای نشیمن منزل شما اسکن می‌کند و سپس با به کارگیری واقعیت افزوده، یک معلم CGI و انیمیشن‌ها را درست در فضای نشیمن و روبروی شما ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که این قابلیت در اشتراک پریمیوم ماندلی به طور رایگان در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

برای نمونه، اگر مبحث آموزشی فعلی در مورد حیوانات است، معلم مربوطه تصاویر متحرکی از قورباغه، زرافه و … را به شما نشان می‌دهد. یعنی در فضای CGI دستورالعمل‌هایی را به شما نمایش می‌دهد و سپس از شما به عنوان یک زبان‌آموز می‌خواهد تا کلمات تدریس شده را در جملات به کار ببرید. نکته جالب این است که می‌توانید در فضای خانه حرکت کنید و در یک نمای ۳۶۰ درجه با انیمیشن‌ها تعامل داشته باشید.

نتیجه: قابلیت‌های VR و AR روند یادگیری درس را تسریع می‌کند و همچنین تلفظ و مکالمات را به خوبی آموزش می‌دهند. این قابلیت‌ها از بارزترین تفاوت‌های میان ماندلی و دولینگو به شمار می‌آیند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت Apple

  1. آموزش واژگان و مکالمات ماندلی

برتری ماندلی نسبت به دولینگو در آموزش واژگان
برتری ماندلی نسبت به دولینگو در آموزش واژگان

در دولینگو، شرایطی برای زبان‌آموز ایجاد می‌شود که از شنیدن و تکرار کلمات در یک فضای خلأ مانند جلوگیری شود، اما ماندلی با شبیه‌سازی فضای واقعی، افراد را در موقعیت‌های واقعی قرار می‌دهد تا بهتر بتوانند شرایط را درک کنند و بدین ترتیب سرعت آموزش بالا می‌رود.

نتیجه: در بخش تمرین مکالمات و یادگیری واژگان جدید دو سرویس ماندلی و دولینگو، پلتفرم آموزشی دولینگو پیروز میدان است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  free fire

  1. دقت ماندلی در آموزش

پلتفرم آموزشی زبان ماندلی، در ارائه جملات و عبارات طبیعی، بهتر عمل می‌کند و این در صورتی است که دولینگو در بسیاری از مواقع عبارات تکراری را به کاربران می‌دهد. گرچه هیچ کدام از اپلیکیشن‌ها از نظر گرامری نادرست عمل نمی‌کنند، اما دولینگو کمی عجیب غریب‌ به نظر می‌رسد. (بسیاری عقیده دارند که دولینگو این کار را به صورت عمدی انجام می‌دهد زیرا کلمات عجیب و غریب سریع‌تر در ذهن افراد ثبت می‌شوند!)

لازم به ذکر است که ماندلی از ویژگی Chatbot برخوردار است که به زبان‌آموز کمک می‌کند تا با ربات هوشمند برنامه به تمرین مکالمه بپردازد.

نتیجه: در ترجمه و بیان عبارات صحیح، اکانت ماندلی از دولینگو بهتر عمل می‌کند.

  1. واژگان کاربردی و مفید

یکی دیگر از برتری‌های ماندلی نسبت به دولینگو این است که ماندلی کلمات و عبارات کاربردی‌تری را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد و این موضوع همیشه در دولینگو صدق نمی‌کند.

تمرینات آموزشی زبان Mondly
تمرینات آموزشی زبان Mondly

مثلاً، ماندلی عباراتی را آموزش می‌دهد که در زمان خرید و یا سوار شدن بر تاکسی باید بدانید. همچنین واژگان و عبارات تخصصی حرفه‌ها را در خود دارد. این مشاغل عبارتند از بازاریابی، خدمات مشتری، امور مالی و مراقبت های بهداشتی. بدیهی است که این یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ماندلی است، زیرا افراد با خرید اشتراک ماندلی خواهند توانست در حرفه و شغل خود پیشرفت کنند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

نتیجه: در ارائه عبارات و واژگان کاربردی در دو پلتفرم ماندلی و دولینگو، قابلیت‌های Mondly بیشتر و برتر است و همچنین سعی بر این دارد تا واژگان و عبارات کاربردی و عملی را در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد.

برتری‌های دولینگو نسبت به ماندلی

در ادامه قصد داریم در مورد مزایا و برتری‌های اشتراک دولینگو نسبت به ماندلی صحبت کنیم.

  1. منابع اضافی برای زبان‌آموزان

اولین نکته جالبی که در مورد دولینگو به چشم می‌خورد این است که خدماتی مازاد بر خدمات آموزشی زبان در اختیار کاربران می‌گذارد. این در حالی است که ماندلی تنها دروس آموزشی و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به کاربران ارائه می‌کند.

محیط کاربری دولینگو
محیط کاربری دولینگو

از خدمات اضافی دولینگو می‌توان به ارائه داستان‌های کوتاه و پادکست برای تقویت شنیداری شما، تشکیل گروه برای ارتباط با سایر زبان‌آموزان و همچنین دیکشنری برای ترجمه اشاره کرد.

در میان تمام این منابع مازاد، صحبت با زبان‌آموزان دیگر به صورت زنده و مستقیم در برنامه Zoom به یادگیری و تمرین بیشتر افراد کمک می‌کند. لازم به ذکر است که تمامی این خدمات پس از خرید اکانت پریمیوم دولینگو در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

  1. تکنولوژی تشخیص گفتار

دولینگو در فناوری تشخیص گفتار بسیار بهتر از ماندلی عمل می‌کند. بدین ترتیب که در ماندلی برای صحبت کردن باید گزینه میکروفون را تا آخرین لحظه صحبت خود نگه داشت، اما در دولینگو این مسأله وجود ندارد و تنها با یک بار کلیک بر روی میکروفون، عمل ضبط وویس انجام می‌شود و پس از اتمام صحبت به طور خودکار قطع می‌شود.

اکانت آموزشی دولینگو پلاس
اکانت آموزشی دولینگو پلاس

پلن‌های ماندلی و دولینگو

هر دو سرویس آموزشی زبان از پلن رایگان برخوردار هستند که همانند اشتراک‌های رایگان پلتفرم‌های دیگر با تبلیغات زیاد و محتوای محدود همراه هستند و در واقع کاربردی نخواهند بود؛ بنابراین طبیعی است که افراد برای استفاده بهتر از این اپلیکیشن‌های آموزشی، به دنبال خرید اکانت ماندلی، اکانت پریمیوم دولینگو و خرید اکانت دولینگو پلاس هستند.

این دو پلتفرم از نظر اشتراک تقریباً مشابه هستند، اما اگر به دنبال یادگیری زبان طولانی مدت هستید پلن سالانه ماندلی کاربردی‌تر از دولینگو می‌باشد.

سطوح آموزشی ماندلی و دولینگو

این دو پلتفرم از نظر سطوح آموزشی زبان یکسان عمل می‌کنند؛ بدین معنی که در ماندلی با جمع‌آوری میزان مشخصی امتیاز به سطح بعدی آموزش هدایت می‌شوید و در دولینگو با پشت سر گذاشتن تمام دروس موجود در سطح فعلی، به آموزش بالاتر خواهید رفت.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

لازم به ذکر است که دولینگو آموزش خود را از سطح ابتدایی شروع می‌کند و طی مراحلی زبان آموز را به سطوح متوسط می‌رساند، اما در ماندلی می‌توان یکی از سطوح مبتدی، متوسط و یا پیشرفته را انتخاب کرد.

در مجموع هر دو پلتفرم آموزش یکسانی دارند و مبانی ابتدایی را به افراد آموزش می‌دهند و افراد برای صحبت در سطوح سخت‌تر مانند جلسات مهم باید از یک پلتفرم دیگر استفاده کنند.

سخن آخر

اگر تنها قصد دارید واژگان را بیاموزید و از میان دو پلتفرم آموزشی زبان ماندلی و دولینگو، یک سطح ابتدایی از آموزش زبان را دریافت کنید، دولینگو بهترین انتخاب است. از طرف دیگر، اگر به دنبال آموزشی جدید و کاربردی هستید بهتر است ماندلی را انتخاب کنید. به هر حال این خود شما هستید که باید اپلیکیشن آموزشی خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید