بهترین سرویس‌های بازی ابری در سال 2024

با استفاده از سرویس بازی ابری می‌توانید بازی محبوب خود را در هر نمایشگری اجرا کنید و دیگر به یک سیستم وابسته نیستید. برای شناخت بهترین سرویس بازی ابری در سال ۲۰۲۴، در این مطلب از انارگیفت ما را همراهی کنید.

با توسعه بازی‌های ابری، مفهوم بازی‌های قدیمی و خرید یک بازی مشخص برای اجرا در یک سیستم معین تغییر یافته و آینده گیمینگ به طور کلی متحول شده است.

با استفاده از سرویس ابری می‌توان یک بازی را بر روی کامپیوتر شروع کرد و در ساعتی دیگر از روز، بر روی لپ تاپ و یا تلفن همراه ادامه داد. قابلیت اجرا و ادامه بازی در هر کجا و هر ساعت از شبانه روز، گیمرها را به سمت بازی‌های ابری سوق داده است.

سرویس بازی ابری زیادی در حال حاضر در دسترس نیستند. تنها موردی که پیشرفت قابل توجهی داشته است، Xbox Game Pass نام دارد. قبل از آن نیز Google Stadia وجود داشت که از بین رفت. بدین ترتیب، بسیاری از سرویس‌های ابری موجود یا در حالت بتا هستند و یا با اخطارهایی همراه هستند.

بهترین سرویس بازی ابری ۲۰۲۴

بهترین سرویس های بازی ابری کدام است؟
بهترین سرویس های بازی ابری کدام است؟

بهترین سرویس‌های بازی ویدیویی با مزایایی همراه هستند که هر کدام از آن‌ها بسته به نوع خدمات خود، برای گیمرها با سلیقه‌های متفاوت کاربرد دارند.

در ادامه با برخی از سرویس‌ها و بهترین خدمات بازی ابری سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شوید.

Xbox Gamepass Ultimate

این سرویس تاکنون به عنوان بهترین سرویس بازی ابری شناخته شده است. برای خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت از انارگیفت کلیک کنید.

مشخصات

پشتیبانی از: کامپیوتر شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، موبایل، مرورگر، اسمارت تی وی

کیفیت پخش: حداکثر 1080P

شبکه مورد نیاز: پیشنهادی ۲۰ مگابایت بر ثانیه و به طور معمول، حداقل ۱۰ مگابایت بر ثانیه

کتابخانه بازی: بیشتر از ۴۵۰ عنوان

مزایا

  • عملکردی پایدار و قدرتمند
  • قابل اجرا بر روی انواع پلتفرم‌ها
  • آرشیوی گسترده

معایب

  • هزینه نسبتا زیاد
  • ناتوانی در پخش تمامی بازی‌های دانلود شده

به طور کلی ایکس باکس گیم پس با داشتن کتابخانه‌ای بزرگ از عناوین بازی (برای ایکس باکس، کامپیوتر شخصی و ویندوز) و کیفیت پخش فوق العاده، در حال حاضر به عنوان بهترین سرویس بازی ابری ۲۰۲۴ شناخته می‌شود.

به کمک قابلیت استریم، می‌توان بازی‌ها را از Cloud به همه دستگاه‌ها (Xbox One، تلفن Android، تبلت‌ها، iPads، لپ‌تاپ‌ها، MacBook و موارد مشابه) انتقال داد.

گرچه عناوین زیادی از بازی‌ها از کنترل لمسی پشتیبانی می‌کنند، اما برای استفاده از Xbox Game Pass تنها باید به یک کنترلر Xbox دسترسی داشت.

ایکس باکس گیم پس یکی از بهترین سرویس‌های استریم بازی ویدئویی ۲۰۲۴
ایکس باکس گیم پس یکی از بهترین سرویس‌های استریم بازی ویدئویی ۲۰۲۴

Nvidia GeForce Now

این مورد به عنوان مقرون به صرفه ترین سرویس بازی ابری ۲۰۲۴ شناخته شده است.

مشخصات

پشتیبانی از: مک، کامپیوتر شخصی، کروم، مرورگر وب، اسمارت تی وی و تلفن همراه

کیفیت: حداکثر 4K

شبکه مورد نیاز: بهترین حالت ۴۵ مگابایت بر ثانیه و حداقل ۱۵ مگابایت بر ثانیه

آرشیو بازی: بیشتر از ۱۵۰۰ عنوان

مزایا

  • هماهنگی با بازی‌های موجود
  • بر اساس بازی‌هایی از پلتفرم کامپیوتر شخصی

معایب

  • ضرورت دسترسی به اکانت‌ها و بازی‌های موجود برای بهره‌مندی از خدمات

نحوه استفاده از Nvidia GeForce Now مشخص می‌کند که آیا به عنوان گران‌ترین سرویس بازی شناخته شود و یا ارزان‌ترین آن‌ها! این موضوع به عناوین اجرا شده و این که کدام یک از آن‌ها را باید از طریق سرویس ابری بازی کنید، بستگی دارد.

این سرویس بازی ابری به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی‌های موجود خود را بر روی پلتفرم‌های Steam و Gog، Ubisoft Connect، Epic Games Store اجرا کنند.

گرچه نمی‌توان همه بازی‌ها را اجرا کرد، اما به آرشیوی شامل بیشتر از ۱۵۰۰ عنوان بازی دسترسی خواهید داشت که در مقابل سرویس‌های ابری دیگر بسیار قدرتمند است.

در صورت استفاده از پلن رایگان Nvidia GeForce Now، مدت زمان زیادی را باید در صف منتظر بمانید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید اشتراک آن، از بازی‌های محبوب جهانی با کیفیت پخش فوق‌العاده بهره مند شوید.

سرویس ابری Nvidia GeForce Now
سرویس ابری Nvidia GeForce Now

PlayStation Plus Premium

سرویس بازی ابری محبوب برای علاقمندان به پلی استیشن است. شما نیز برای خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌توانید کلیک کنید.

مشخصات

پشتیبانی از: کامپیوتر شخصی، پی اس فور و پی اس فایو

کیفیت: حداکثر 1080P

شبکه مورد نیاز: بهترین حالت 15 مگابایت بر ثانیه و حداقل 5 مگابایت بر ثانیه

آرشیو بازی: بیشتر از 300 عنوان

مزایا

  • بهره‌مندی از کاتالوگ قوی سونی
  • نیاز به پهنای باند کم
  • اجرای عالی بر روی PS4 و PS5

معایب

  • سرعت پایین ذخیره کردن فرآیند انتقال
  • عملکردی آشفته در کامپیوتر شخصی

گرچه سرویس بازی ابری PlayStation Plus Premium نمی‌تواند ایکس باکس گیم پس را شکست دهد، اما به عنوان بهترین سرویس بازی ابری در کنسول‌های پلی استیشن شناخته شده است. لازم به ذکر است که پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ به سه سرویس مجزا تقسیم شده است و PS Plus Premium گران‌ترین مورد آن‌ها بوده است.

این سرویس ابری بیشتر از ۳۰۰ عنوان استریم از کنسول‌های PSP، PS1، PS2، PS3و PS4 را در دسترس شما قرار می‌دهد و شرایط استفاده از آن‌ها را بر روی کامپیوتر شخصی و کنسول PS4 و PS5 خواهید داشت. گرچه استفاده از این سرویس در PC بسیار خسته کننده است، اما تنها راه دسترسی و اجرای بازی‌های کلاسیک پلی استیشن در کامپیوتر به شمار می‌آید.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های این سرویس ابری، انحصاری بودن عناوین موجود در آرشیو آن است. بدین معنی که بازی‌های مشهوری مانند God of War، Infamous، Ratchet & Clank: A Crack in Time و غیره را تنها می‌توان در پلی استیشن بازی کرد و در دستگاه‌ها و کنسول‌های دیگر اجرا نمی‌شوند. با وجود این، نبود برخی از عناوین پرطرفدار در کتابخانه PlayStation Plus Premium و همچنین ناتوانی در دانلود بازی‌های کلاسیک به صورت آفلاین در پی اس فایو، از نقص‌های این سرویس بازی ابری شناخته شده است.

پلی استیشن پلاس به عنوان بهترین سرویس بازی ابری
پلی استیشن پلاس به عنوان بهترین سرویس بازی ابری

Amazon Luna

بهترین سرویس بازی ابری در دستگاه‌های آمازون

مشخصات

پشتیبانی از: کامپیوتر شخصی، دستگاه های آمازون فایر، اسمارت تی وی، تلفن همراه و مک

کیفیت پخش: حداکثر 1080P

شبکه مورد نیاز: ۱۰ مگابایت بر ثانیه

آرشیو بازی: بیش از ۱۰۰ بازی

مزایا

  • ارزان قیمت
  • سازگار با دستگاه های آمازون فایر
  • عملکردی مناسب

معایب

  • دسترسی به عناوین بازی محدود
  • ناتوانی دانلود بازی

گرچه آمازون لونا یکی از ناشناخته‌ترین سرویس‌های بازی به شمار می‌رود، اما با جذابیت‌های مخصوص به خود، برای افرادی که در حال سرمایه‌گذاری در اکوسیستم آمازون هستند، کاربرد زیادی دارد.

اگر به دنبال یک سرویس ارزان قیمت برای اجرای بازی‌های محبوب خود در تبلت آمازون فایر و یا دستگاه‌های استریم فایر تی وی هستید، آمازون لونا بهترین گزینه به شمار می‌رود.

همان طور که بالاتر به آن اشاره شد، هیچ راهی برای دانلود بازی‌های موجود در آرشیو آمازون لونا وجود ندارد. تنها می‌توان تعداد کمی از آن‌ها را از طریق Ubisoft Connect دانلود کرد که برای این کار باید ۱۵ تا ۱۸ دلار در ماه اضافه پرداخت کنید.

سرویس بازی ابری Amazon Luna
سرویس بازی ابری Amazon Luna

نحوه انتخاب بهترین سرویس بازی ابری

انتخاب سرویس بازی مناسب شما به دسترسی دائمی به عناوین بازی مربوطه بستگی دارد. بدین معنی که اگر بخواهید به بازی‌های محبوب خود برای همیشه دسترسی داشته باشید بهتر است سرویس Nvidia GeForce Now را انتخاب کنید. با خرید اشتراک این سرویس، حتی در صورتی که برخی از بازی‌ها از آرشیو آن حذف شود، شما باز هم به آن‌ها در سیستم خود دسترسی خواهید داشت.

از طرف دیگر، سرویس آمازون لونا تنها تا زمانی برای گیمرها مفید است که به دستگاه‌های انحصاری آمازون دسترسی داشته باشند.

دو سرویس ابری ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس پریمیوم در حد وسط هستند و برخی از بازی‌های آن‌ها انحصاری بوده و برخی دیگر برای همیشه در دسترس خواهند بود.

کدام سرویس بازی ابری بهتر است؟
کدام سرویس بازی ابری بهتر است؟

یکی دیگر از مواردی که در میان بهترین سرویس‌های استریم بازی مورد توجه قرار می‌گیرد، امکان دانلود عناوین دلخواه است. به جز آمازون لونا، در سه سرویس دیگر قادر به دانلود و ذخیره بازی‌های محبوب خود هستید. بدین معنی که در سرویس‌های پلی استیشن و ایکس باکس و جی فورس می‌توانید بازی‌ها را دانلود کنید، اما در آمازون لونا مستقیماً به پخش آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

امیدواریم با مطالعه مطلب بالا بتوانید بهترین سرویس بازی ابری را انتخاب کنید و از اجرای بازی‌های محبوب خود در آن لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن، بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید