تفاوت های 3 پلن پلی استیشن پلاس در چیست و کدام را باید بخریم؟

اگر از علاقمندان به دنیای بازی و گیمینگ هستید مطمئناً به خرید کنسول پلی استیشن شرکت سونی و یا اشتراک‌ پلی استیشن پلاس فکر کرده‌اید. اگر در حال حاضر این کنسول بازی بی‌نظیر را در اختیار دارید برای خرید یکی از سه پلن پلی استیشن پلاس و شناخت کامل آن‌ها، در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید.

انارگیفت برای سهولت و استفاده مقرون بصرفه مشترکین از خدمات کنسول پلی استیشن، گیفت کارت پلی استیشن پلاس آمریکا را به آن‌ها ارائه می‌کند. جهت خرید این گیفت کارت، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

معرفی ۳ پلن پلی استیشن پلاس

پلن‌های PS Plus Essentials، PS Plus Extra و PS Plus Premium سه اشتراک پلی استیشن پلاس هستند که از آرشیوهای متفاوت و خدمات متنوعی بهره‌مند هستند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک می‌پردازیم.

PS Plus Essentials: شامل PS Plus
PS Plus Extra: شامل PS Plus و ۴۰۰ مورد از بازی‌های PS4 / PS5 games
PS Plus Premium: شامل PS Plus و ۴۰۰ مورد از بازی‌های PS4 / PS5 games و دانلودها و استریم‌های PS1، PS2، PSP

همان‌طور که از مشخصات سطح های کاربری پلی استیشن پلاس می‌توان متوجه شد، گیمرهایی که به اجرای بازی‌های کلاسیک علاقمند هستند بهتر است از پلن PS Plus Premium استفاده کنند و در غیر این صورت پلن PS Plus Extra بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل تفاوت قیمتی زیاد میان Essentials و Extra، در صورتی که قصد دارید به 400 عنوان بازی در PS4 و PS5 دسترسی داشته باشید به سمت خرید پلن Extra بروید وگرنه انتخابی مقرون بصرفه نخواهید داشت.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن

دلایل خرید پلی استیشن پلاس

در این بخش به دلایل خرید هر پلن اشاره کرده‌ایم.

دلایل انتخاب PS Plus Essentials

  • اگر از تنظیمات کنونی کنسول خود رضایت دارید.
  • عناوین بزرگ PS4 و PS5 را در گذشته تجربه کرده‌اید و نیازی به آن ندارید.
  • علاقه‌ای به اجرای بازی‌های گذشته پلی استیشن ندارید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

دلایل انتخاب PS Plus Extra

  • در این پلن به خدمات بیشتری نسبت به پلن Essentials دسترسی دارید.
  • اگر به عناوین کنسول پلی استیشن 5 علاقه دارید.
  • شرایط دسترسی به یک یا دو بازی از مجموعه تمام بازی‌ها در سال فراهم است.

دلایل انتخاب PS Plus Premium

  • به اجرای بازی در مجموعه یکپارچه سیستم عامل سونی دسترسی دارید. پلی استیشن پلاس پریمیوم با پشتیبانی ابری از بازی‌های کنسول پلی استیشن بر روی کامپیوترهای شخصی، این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کند.
  • امکان اجرای چند دقیقه‌ای بازی‌های جدید قبل از خرید آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

همان‌طور که از مقایسه بالا متوجه شدید، افرادی که اقدام به خرید اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم کنند به تمامی خدمات دو پلن دیگر یعنی PS Plus Extra و PS Plus Essentials دسترسی دارند.

 

مقایسه PS Plus با Game Pass

سونی با ارائه پلن PS Plus، پلی استیشن را به عرصه مبارزه با ایکس باکس وارد کرده است. به عبارت ساده‌تر طرح اشتراکی PS Plus در پلی استیشن با پلن Game Pass ایکس باکس رقابت تنگاتنگی دارد. هر دوی این اشتراک‌ها به مشترکین خود تخفیف‌های مناسبی ارائه می‌دهند و همچنین یکی از ضروریات اجرای بازی‌های آنلاین هستند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

پلن گیم پس ایکس باکس از ۳۰۰ بازی و پلی استیشن پلاس سونی نیز با قیمتی مشابه از ۴۰۰ عنوان بازی محبوب دنیا پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات مهم این است که گیم پس آلتیمیت ایکس باکس، عناوین محبوب Xbox 360 را در خود دارد و این در حالی است که در PS Plus برای دریافت همان عناوین باید مبلغی بسیار بالاتر پرداخت کرد.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

رقابت تنگاتنگ سونی و مایکروسافت در PS Plus و Xbox Game Pass
رقابت تنگاتنگ سونی و مایکروسافت در PS Plus و Xbox Game Pass

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس سونی در این است که ایکس باکس از همان روز اول فهرست بازی‌های انحصاری موجود را به کاربران ارائه می‌کند، اما سونی تا به این لحظه چنین کاری انجام نداده است و این به چالشی برای تصمیم‌گیری کاربران تبدیل شده است.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

اکنون که با تفاوت‌ ۳ پلن اشتراکی پلی استیشن پلاس آشنا شدید، برای آشنایی با نحوه تنظیم و تغییر DNS در پلی استیشن به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید