معرفی و رفع خطاهای گیفت کارت اپل در هنگام ردیم

در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت می‌خواهیم به معرفی و رفع خطاهای گیفت کارت اپل در هنگام ردیم بپردازیم تا در هنگام مواجهه با این خطاها دلیل آن را بدانید و در صدد رفع آن اقدام نمایید. علاوه بر این، بهتر است که پیش از ردیم کد Apple gift card این موارد را مرور کنید و از آن مطلع باشید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

گیفت کارت اپل چیست؟

گیفت کارت اپل چیست؟
گیفت کارت اپل چیست؟

همان‌طور که می‌دانید کاربران دیوایس‌های اپل برای تهیه برنامه‌، نرم‌افزار، موسیقی، بازی و خدمات شرکت اپل مانند فضای ذخیره‌سازی iCloud باید به فروشگاه اقلام دیجیتالی iTunes و App Store مراجعه کنند. با خرید گیفت کارت اپل از انارگیفت می‌توانید به میزان موجودی گیفت کارت از این فروشگاه‌ها، برای هر کدام از دیوایس‌های آیفون، آیپد، مک و غیره محصولات دیجیتالی خریداری کنید.

گزینه‌های بی‌پایانی برای خرید وجود دارد و تا زمانی که موجودی گیفت کارت تمام نشود، می‌توانید از آن استفاده کنید. کافی‌ است تا پس از خرید گیفت کارت اپل، کد مخصوص آن را بازخرید یا به اصطلاح ردیم کنید. با این‌حال ممکن است هنگام ردیم کد گیفت کارت اپل با خطاهایی مواجه شوید، اما نگران نباشید زیرا در ادامه به معرفی و رفع مشکلات ردیم گیفت کارت آیتونز و اپل در حین ردیم می‌پردازیم.

معرفی و رفع خطاهای گیفت کارت اپل در هنگام ردیم

معرفی و رفع خطاهای گیفت کارت اپل در هنگام ردیم
معرفی و رفع خطاهای گیفت کارت اپل در هنگام ردیم

در ادامه رایج‌ترین خطاهایی که ممکن است در هنگام ردیم کد گیفت کارت با آن مواجه شوید را برایتان آورده‌ایم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

Invalid Code

خطای نامعتبر بودن کد گیفت کارت
خطای نامعتبر بودن کد گیفت کارت

اگر هنگام ردیم کد گیفت کارت با خطای Invalid Code مواجه شدید باید به پشتیبانی Invalid Code بروید. همچنین موارد زیر را بررسی کنید:

  1. بررسی کنید که آیا کد را درست تایپ کرده‌اید یا نه. مطمئن شوید که کد 16 رقمی با X شروع شود.
  2. ممکن است مشکلی در سرور وجود داشته باشد. کافی‌ است تا از سیستم خارج شده و مجدداً اقدام به ورود کنید.
  3. اگر بعد از رفع خطای تایپی و ریست سیستم، مجدد با این ارور مواجه شدید با پشتیبانی اپل تماس گرفته و یا از مرکزی که گیفت کارت را از آن تهیه نموده‌اید، کمک بخواهید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

Gift Card Has Not Been Activated

خطای غیرفعال بودن کد گیفت کارت
خطای غیرفعال بودن کد گیفت کارت

این ارور نشان می‌دهد که گیفت کارت به درستی فعال نشده است. برای رفع این خطا، به پشتیبانی مشتریان آیتونز مراجعه کنید و یا از فروشگاهی که گیفت کارت را خریداری کرده‌اید کمک بخواهید تا آن‌را به درستی فعال کنند.

Code is Unreadable

این خطا بیشتر برای گیفت کارت‌های فیزیکی پیش می‌آید. به این صورت که ممکن است کارت خود را بیش از اندازه خراش دهید و به آن آسیب برسد و ارقام کد به درستی خوانده نشود. در این مورد مدارک معتبر پرداخت را به پشتیبانی اپل ارائه داده تا کد صحیح را در اختیار شما بگذارند.

همچنین در هنگام وارد کردن کد گیفت کارت‌های دیجیتال دقت کنید که حروف و ارقام را درست وارد کنید. به‌عنوان مثال S را با 5 یا I را با 1 اشتباه نگیرید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

Code Must Be Redeemed in a Different Country or Region

خطای عدم مطابقت کشور گیفت کارت و کشور اکانت
خطای عدم مطابقت کشور گیفت کارت و کشور اکانت

این خطا اعلام می‌کند که کد باید در کشور یا منطقه گیفت کارت ردیم شود. زمانی با این ارور مواجه می‌شوید که بخواهید گیفت کارت اپل خود را در مکانی متفاوت از محل خرید آن ردیم کنید. به‌عنوان مثال، اگر گیفت کارت کشور انگلستان را خریداری کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربری شما برای کشور دیگری است، با این خطا مواجه می‌شوید. برای رفع خطای ردیم گیفت کارت اپل آیتونز باید کشور اکانت را تغییر دهید.

برای بررسی و تغییر کشور اکانت خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپل آیدی خود به Settings بروید و روی نام کاربری خود کلیک کنید.
  2. Media & Purchases را انتخاب کنید و روی View Account ضربه بزنید.
  3. Country/Region را انتخاب کرده و روی Change Country or Region کلیک کنید.
  4. کشور یا منطقه جدید مورد نظر را انتخاب کرده و روی Agree کلیک کنید.

همچنین با استفاده از نرم‌افزار تغییر IP و تغییر کشور این خطا را می‌توان دور زد.

Gift Card Already Redeemed

اگر با این ارور مواجه شدید به این معنی است که شاید کد گیفت کارت خود را قبلاً ردیم کرده‌اید. برای رفع این خطا از سیستم خارج شده و مجدداً وارد شوید تا موجودی حساب‌ شما بازخوانی شود. اگر رفع نشد با خدمات مشتریان مرکزی که گیفت کارت را از آن تهیه نموده‌اید تماس بگیرید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

عیب یابی و راه‌حل‌ها

عیب یابی و راه‌حل‌ها برای جلوگیری از ارور کد گیفت کارت هنگام ردیم
عیب یابی و راه‌حل‌ها برای جلوگیری از ارور کد گیفت کارت هنگام ردیم

یکی از راه‌های رفع خطاهای گیفت کارت اپل جلوگیری از مواجهه با این خطاهاست. بهتر است پیش از هر چیز، دستورالعمل‌های زیر را گام به گام اجرا کنید:

  • بررسی موجودی گیفت کارت

قبل از این‌که اقدام به ردیم کد گیفت کارت کنید، بهتر است که موجودی آن‌را بررسی کنید. به این صورت با توجه به باقی‌مانده حساب اقدام به خرید می‌کنید.

  • تایید کد وارد شده

پس از تایپ کد، تایید کنید که کد را صحیح وارد کرده‌اید. اگر مطمئن هستید و همچنان با خطا روبه‌رو شدید، با پشتیبانی Code Redemption تماس بگیرید.

  • استفاده از Apple ID صحیح برای ردیم

اولین موردی که باید تایید کنید، این است که از Apple ID صحیح برای ردیم استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که احراز هویت دو مرحله‌ای را برای Apple ID خود فعال کنید. به این صورت مطمئن خواهید شد که شما تنها کسی هستید که به حساب خود دسترسی دارید.

  • تماس با پشتیبانی اپل

صرف نظر از پیغام خطایی که دریافت می‌کنید، آخرین راه‌حل برای شما تماس یا ارتباط با پشتیبانی اپل است. در صورتی که بتوانید مشکل خود را به درستی مطرح کنید، به آن رسیدگی خواهد شد.

نکات اضافی برای ردیم موفق کد گیفت کارت

نکات اضافی برای ردیم موفق کد گیفت کارت
نکات اضافی برای ردیم موفق کد گیفت کارت

رعایت موارد زیر از مواجهه با خطاهایی که در بالا گفتیم، در هنگام ردیم کد گیفت کارت جلوگیری خواهد کرد:

بروزرسانی دیوایس‌ها و نرم‌افزارهای اپل

برای بهبود به‌روزرسانی‌ها و موارد امنیتی، ضروری است که دیوایس‌ها و نرم‌افزارهای شما به روز باشند. این کار شما را از مواجهه با خطاهای غیرمنتظره نجات می‌دهد و یکی از راه‌حل‌های رفع خطاهای گیفت کارت اپل به حساب می‌آید.

 راه‌حل‌های پاک کردن کش و کوکی‌ها

پر بودن حافظه پنهان کش باعث درست کار نکردن برنامه‌ها می‌شود. پس حتما حافظه کش و کوکی‌ها را پاک کنید تا مرورگر و تلفن همراه به درستی کار کند. این مورد یکی از راه‌های رفع خطاهای گیفت کارت اپل است.

روش‌های جایگزین را انتخاب کنید

برای بررسی نوع گیفت کارت خود آن را در فروشگاه دیگری ردیم کنید. مثلا iTunes و App Store را انتخاب کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از بروز خطاهای ردیم کد گیفت کارت

برای جلوگیری از بروز این خطاهای احتمالی بهتر است که هنگام خرید کارت هدیه اپل موارد زیر را رعایت کنید:

از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

یکی از راه‌های جلوگیری از بروز خطاها هنگام ردیم، این است که گیفت کارت را از مراکز و پلتفرم‌های معتبر خریداری کنید. در موارد زیادی افراد پول خود را با خرید گیفت کارت‌های جعلی از کلاهبرداران آنلاین از دست می‌دهند.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

جزئیات گیفت کارت خود را محرمانه نگه دارید

پس از خرید کارت هدیه اپل دیجیتالی مشخصات آن را در جای ایمن نگه‌ دارید و آن‌را با افراد غریبه به اشتراک نگذارید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با راه‌حل‌های رفع خطاهای گیفت کارت اپل آشنا کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید رایج‌ترین ارورها عبارتند از گیفت کارت نامعتبر، گیفت کارت غیرفعال، کد اشتباه وارد شده و کد گیفت کارتی که قبلا ردیم شده است. پس مطمئن شوید که تمامی راه‌حل‌های این مقاله را بررسی کرده‌اید. آیا تاکنون با خطای دیگری در هنگام ردیم کد گیفت کارت اپل مواجه شده‌اید؟ برای رفع آن از چه راه‌کاری استفاده کردید؟ خوشحال می‌شویم که تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید