اکانت تیدال های فای پلاس چیست و چه تفاوتی با نسخه رایگان آن دارد؟

اگر از علاقمندان به موسیقی و دانلود بیشتر از یک آلبوم FLAC در ماه هستید، Tidal HiFi یک سرویس کاربردی برای شما است. ما در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی گیفت کارت به بررسی تیدال های فای پلاس و قابلیت‌های آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نکته: FLAC فایل فشرده موسیقی در کیفیت بالا است. به عبارتی دیگر، در کیفیت FLAC هیچ افت کیفیتی در فایل اتفاق نمی‌افتد و موسیقی با بالاترین کیفیت ضبط شده و ارائه شده کانورت و تبدیل خواهد شد، اما در MP3 بدین شکل نیست.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

 

تیدال های فای

در معرفی تیدال های فای باید اظهار داشت که این سرویس استریم موسیقی با برخورداری از قابلیت‌های اجتماعی عالی، یکی از رقیبان سرسخت Spotify است و با ارائه فایل‌های صوتی و FLAC های با کیفیت، طرفداران زیادی جذب کرده است.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

مزایای تیدال های فای

  • رابط کاربری ساده و عالی
  • بهره‌مندی از اشتراک دوره‌ای
  • استریم بدون افت کیفیت FLAC
  • پیدا کردن راحت هنرمند مورد نظر

معایب تیدال های فای

  • فاقد پخش موسیقی محلی
  • گران قیمت
  • محدودیت در قابلیت‌های اجتماعی

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

تیدال های فای پلاس

خرید اشتراک تیدال های فای پلاس
خرید اشتراک تیدال های فای پلاس

Tidal یک سرویس استریمنیگ موسیقی است که سعی در برقراری ارتباط عالی هنرمندان و طرفداران دارد. با خرید اکانت تیدال های فای پلاس و رفتن به بخش All-In می‌توانید استریم موسیقی بدون افت کیفیت را در اختیار داشته باشید.

در تیدال هایفای پلاس، تمرکز اصلی بر روی محتوای موسیقی ارائه شده است، اما کاربران به مجموعه ویدئوهای اصلی، پادکست‌ها و همچنین ژورنالیست‌های موسیقی دسترسی دارند.

نکته: تعداد پادکست‌های موجود در تیدال بسیار محدود هستند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

تیدال هایفای پلاس، هنرمندان عرصه موسیقی را در اولویت قرار می‌دهد و افراد مشهوری مانند جی زی و بیانسه از سهامداران این سرویس هستند. هنرمندان با استفاده از اپلیکیشن TIDAL X، تجربیات انحصاری خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که تیدال از سال 2019 از قابلیت اجتماعی پشتیبانی می‌کند که کاربران آی او اس و اندروید، به واسطه آن می‌توانند موسیقی و ویدئوی محبوب خود را در استوری اینستاگرام و فیسبوک با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی قبلاً در اسپاتیفای دیده شده است و اکنون تیدال هایفای با پشتیبانی از این ویژگی اجتماعی، امکان به اشتراک گذاری آهنگ‌های فردی و یا پلی لیست‌های کامل را به صورت تصویری، برای مشترکین فراهم می‌کند.

 

نحوه استفاده از تیدال هایفای

اپلیکیشن تیدال در دو نسخه موبایل و دسک تاپ وجود دارد. هوم اسکرین این اپ، محتوای ویژه را در کنار آخرین رسانه پخش شده و همچنین آهنگ‌ها و آلبوم‌های جدید و پیشنهادی به کاربران ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که در بخش محتوای ویژه، بسیاری از آن‌ها انحصاری تیدال هستند.

بعد از هوم اسکرین، به بخش اکسپلور (جستجو) دسترسی دارید. در این قسمت اسامی و آثار بسیاری از هنرمندان مشهور، سبک‌های متنوع و پیشنهادات مناسب خود را در اختیار خواهید داشت. علاوه بر این، در صورتی که مهمانی دارید و یا به ورزش می‌روید، در پلی لیست Moods and Activities به مجموعه‌ای از محتوای مناسب دست خواهید یافت.

یکی از بهترین قابلیت‌های تیدال هایفای، بخش TIDAL Rising است که در زیر تب اکسپلور قرار گرفته است و کمتر افرادی با آن آشنایی دارند. در این بخش می‌توان هنرمندان جدید و ناشناس را پیدا کرد و آن‌ها را فالو کرد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

نسخه تیدال v3.19.1 منتشر شده در 19 دسامبر 2019، تمامی اطلاعات مربوط به آلبوم‌ها مانند تاریخ انتشار و اطلاعات ویدئو را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، تصاویر را در مقیاسی درست به کاربران ارائه می‌کند. در این ورژن آپدیت شده، نتایج مرتبط با جستجو به کاربران نشان داده می‌شود و خطای نتیجه سرچ در نسخه‌های قبلی رفع شده است.

آپدیت تیدال در تاریخ 25 مارچ 2020 که با عنوان v3.22.0 شناخته می‌شود، در پلی لیست‌های شخصی، یک ستون اضافه به نام Date Added دارد. همچنین اشکال‌های جزئی قبل رفع شده و نوتیفیکیشن‌های آپدیتی کمتری دارد.

پخش موسیقی، ایجاد پلی لیست و غیره

نحوه ساخت پلی لیست در تیدال و عملکرد آن
نحوه ساخت پلی لیست در تیدال و عملکرد آن

بعد از انتخاب یک آهنگ برای پخش، صفحه نمایش پلی‌بک برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش، کنترل‌ها و گزینه‌های ابتدایی Shuffle و Loop را دریافت می‌کنید. همچنین امکان اتصال به دستگاه‌هایی مانند بلندگوی Sonos وجود دارد.

در صورتی که بر روی آیکن سه نقطه واقع در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید، منویی نمایش داده می‌شود که به وسیله آن می‌توانید آهنگی را به پلی لیست خود اضافه کنید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا پخش یک Track Radio را شروع کنید و همچنین اعتبار باقی مانده خود را مشاهده کنید.

ویژگی Credits (اعتبار) از کاربردی‌ترین ویژگی‌های تیدال هایفای است که از طریق آیکن “i” سریعاً در دسترس قرار می‌گیرد، این در حالی است که در اسپاتیفای به راحتی در دسترس قرار ندارد. TIDAL App نیز تمامی این ویژگی‌ها را به کاربران ارائه می‌کند.

علاوه بر این، با کلیک کردن بر روی نام یک هنرمند شرکت کننده، به پروژه‌های دیگر آن آرتیست دست خواهید یافت و بدین روش می‌توانید صداهای مشابه و نزدیک به هم را شناسایی کنید. معمولاً کاربران، هنرمند مورد علاقه خود را در گوگل سرچ می‌کنند و به دنبال پروژه‌های آن‌ها می‌گردند. تیدال این کار را ساده کرده و در خود برنامه به این پروژه‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

طراحی اپلیکیشن فوق‌العاده تیدال

رابط کاربری اپلیکیشن تیدال با استفاده از رنگ سیاه و خاکستری تیره و در مقابل آبی متضاد، طراحی زیبا و دلنشینی دارد. انیمیشن‌هایی بسیار ساده و روان به کاربران ارائه می‌کند و در نهایت تأخیری در پخش آهنگ‌ها ندارد.

تنها مشکل رابط کاربری تیدال، عدم پشتیبانی از سرچ صوتی است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس کاربران قرار گیرد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

کیفیت‌های متنوع پخش در تیدال های فای پلاس

کیفیت پخش در تیدال های فای پلاس
کیفیت پخش در تیدال های فای پلاس

با خرید اشتراک تیدال می‌توان به ۴ کیفیت پخش موسیقی دسترسی داشت. این ۴ مورد عبارتند از:

نرمال، بالا، های فای و مستر.

کیفیت نرمال برای کاربرانی مناسب است که اینترنت کندی دارند و می‌خواهند در مصرف داده خود صرفه جویی کنند.

کیفیت بالا با ارائه موسیقی با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه از طریق AAC، رضایت مشترکین علاقمند به موسیقی را جلب می‌کند.

بهترین و ایده‌آل‌ترین کیفیت‌های پخش در های فای پلاس، کیفیت HiFi و Master هستند.

کیفیت های فای همان فایل‌های FLAC بدون افت کیفیت در همان سطح CD هستند. بدین معنی که فایل‌های صوتی با کیفیت 44.1 کیلوهرتز/16 بیت به گوش مخاطبان می‌رسد. تنها نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به جای استفاده از هدفون‌های بی کیفیت، به هدفون‌های عالی نیاز دارید.

از طرف دیگر MQA یا همان کیفیت مستر، صدایی با وضوح 96 کیلوهرتز/24 بیت را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که در ابتدا، این کیفیت در نسخه دسک تاپ وجود داشت، اما اکنون در موبایل نیز در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد.

قابلیت دانلود موزیک توسط تیدال

با خرید اشتراک تیدال های فای پلاس می‌توان تمامی آن‌چه را که در پلی لیست خود در اختیار دارید دانلود کنید و در مواقع آفلاین بودن آن‌ها را پخش کنید. لازم به ذکر است که هر چیزی به غیر از فایل صوتی، از جمله فایل ویدئویی موجود در آن پلی لیست نیز به طور خودکار دانلود خواهد شد.

می‌توان از طریق بخش تنظیمات TIDAL، نحوه دانلود محتوا را انتخاب کرد، به طور مثال تنها از طریق وای فای دانلود انجام گیرد.

قبل از دانلود محتوای صوتی و ویدئویی مورد نظر باید از فضای ذخیره سازی کافی در موبایل خود مطمئن شوید. گاهی می‌توانید از یک کارت microSD برای افزایش حافظه گوشی خود استفاده کنید.

پشتیبانی تیدال از فایل‌های صوتی محلی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، امکان پخش فایل‌های صوتی محلی در تیدال وجود ندارد. بسیاری از کاربران علاقمند به فایل‌های صوتی محلی به سراغ اسپاتیفای، دیزر و آمازون موزیک HD می‌روند.

نکته: شرایط انتقال پلی لیست از سرویس‌های استریمینگ موسیقی دیگر به تیدال فراهم است. شما نیز به همین روش می‌توانید از فایل‌های صوتی موجود در کتابخانه پلتفرم‌های دیگر، در تیدال استفاده کنید.

عملکرد اشتراک تیدال

اشتراک تیدال در ۳ پلن مختلف ارائه می‌شود:

  1. تیدال رایگان
  2. تیدال های فای
  3. تیدال های فای پلاس

همچنین طرح‌های فمیلی، دانشجویی و نظامی و غیره در این سرویس وجود دارند که تمامی آن‌ها محدود به مناطق خاصی هستند و در همه نقاط جهان در دسترس نیستند.

تفاوت‌های تیدال، تیدال های فای و تیدال های فای پلاس

تفاوت‌های سه پلن تیدال
تفاوت‌های سه پلن تیدال

تیدال رایگان در بسیاری از خدمات محدود است؛ از جمله خدمات این پلن می‌توان به تعداد پرش‌های انتخابی کاربر، کیفیت پخش صدای 160 کیلوبیت بر ثانیه و غیره اشاره کرد.

در تیدال های فای، دسترسی به کاتالوگ کامل پخش، قابلیت دانلود برای حالت آفلاین، Tidal Connect و امکان پخش صوت تا کیفیت 1411 کیلوبیت در ثانیه فراهم است.

در تیدال های فای پلاس، علاوه بر خدمات تیدال های فای می‌توان به فایل‌های MQA و همچنین فرمت‌های Dolby Music و Sony 360 Reality Audio دسترسی داشت.

نحوه پرداخت به هنرمندان در تیدال

مبلغی که تیدال به هنرمندان پرداخت می‌کند حدود دو برابر مبلغ پرداختی در یوتیوب موزیک و اپل موزیک به هنرمندان است. لازم به ذکر است که بهترین روش برای حمایت از هنرمندان، حضور در نمایشگاه‌های آن‌ها و خرید محصولات آن‌ها است.

از سال ۲۰۲۲، نحوه پرداخت تیدال به هنرمندان کمی تفاوت کرد. بدین شکل که مشترکین، در میزان مبلغ پرداختی به هنرمند محبوب خود تأثیر دارند. مشترکین با دسترسی به یک جریان پرداخت جداگانه، به هنرمندان تیدال کمک می‌کنند. ماهانه ۱۰ درصد از هزینه اشتراک تیدال های فای پلاس به محبوب‌ترین هنرمند هر مشترک پرداخت می‌شود.

جی زی در تیدال
جی زی در تیدال

معایب تیدال های فای

مهم‌ترین نقطه ضعف تیدال، عدم برخورداری از ویژگی‌های اجتماعی قوی همچون اسپاتیفای است. گرچه بعدها استوری اینستاگرام و فیسبوک را ادغام کرد، اما هنوز نمی‌تواند گزینه‌هایی مانند Friend Activity موجود در اسپاتیفای را به مشترکین خود ارائه کند. بدین ترتیب کسانی که علاقمند به مشاهده پلی لیست دوستان خود هستند از تیدال خارج شده و به پلتفرم‌هایی مانند اسپاتیفای رفته‌اند. ویژگی‌های اجتماعی تنها بر روابط فردی مشترکین تأثیر گذار نیست بلکه بر رابطه میان شنونده و هنرمند تأثیر بسزایی دارد.

همچنین اگر به پادکست و یا فایل‌های صوتی محلی علاقمند هستید، تیدال برای شما مناسب نخواهد بود.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

آیا تیدال ارزش پرداخت هزینه را دارد؟

ارزش پرداخت هزینه برای تیدال
ارزش پرداخت هزینه برای تیدال

تیدال در زمینه پخش موسیقی بدون افت کیفیت صدا، در حال رقابت با آمازون موزیک و اپل موزیک است. برای بسیاری از کاربران، خرید اشتراک تیدال های فای پلاس ارزشمند است. شما نیز باید به نیازهای خود توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر از دسترسی به محتوای انحصاری و ویژه لذت می‌برید تیدال مناسب شما است. علاوه بر این، TIDAL Rising و اعتبارات تیدال بسیار کاربردی هستند و در شناخت هنرمندان تازه کار کمک مهمی به شمار می‌روند. در نهایت باید گفت که رابط کاربری عالی تیدال نیز از گزینه‌های جذاب برای کاربران است.

می‌توانید برای آشنایی با بهترین سرویس‌های استریمینگ موسیقی و یا برای مقایسه تیدال و اسپاتیفای به مطالب لینک شده مراجعه کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید