تفاوت ویندوز اورجینال و کرک؛ چرا باید ویندوز اورجینال بخریم؟

از آن‌جایی که تمام اطلاعات و اسناد ما در کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره شده‌ است، خیلی مهم است که حتما از ویندوز اورجینال استفاده کنیم. درست است که نصب نسخه‌های کرک ارزان و عموما رایگان است، اما باید بدانید که استفاده از لایسنس اورجینال ویندوز علاوه بر حفظ امنیت اطلاعات شما مزایای بسیاری به همراه دارد. برای دانستن اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع معتبر و تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت ویندوز اورجینال و کرک شده بپردازیم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

لایسنس ویندوز اورجینال چیست؟

پیش از هر چیز، بهتر است بدانیم که لایسنس ویندوز چیست؟ به عبارتی لایسنس یک مجوز قانونی برای استفاده از یک محصول دیجیتال است. لایسنس کدی است که پس از خرید در اختیار کاربر گذاشته می‌شود و هنگام نصب و فعال‌سازی روی سیستم، آن را استفاده کرده و به این صورت نسخه قانونی آن سیستم عامل را دریافت می‌کنید. با فعال‌سازی لایسنس Windows اورجینال، به تمامی ویژگی‌های نسخه اورجینال دسترسی خواهید داشت.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

 

تفاوت ویندوز اورجینال و کرک چیست؟

تفاوت ویندوز اورجینال و کرک چیست؟
تفاوت ویندوز اورجینال و کرک چیست؟

در اصل ویندوز اورجینال تفاوت زیادی با نسخه کرک شده ندارد. می‌توان گفت که نسخه ویندوز اورجینال توسط متخصصین نرم‌افزاری دست‌کاری شده و به اصطلاح کرک می‌شود. در این کار، آن قسمتی از نرم‌افزار که مسئول چک کردن کد لایسنس قانونی است غیرفعال شده و ویندوز متوجه استفاده شما از نسخه کرک نخواهد شد.

در نهایت نیز هر دو نسخه عملکرد یکسانی دارند و اکثر افراد به دلیل رایگان بودن از نسخه کرک استفاده می‌کنند، اما در ادامه به شما خواهیم گفت که خرید لایسنس ویندوز اورجینال از انارگیفت چه مزایایی دارد که در نسخه کرک به آن دسترسی نخواهید داشت.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

 

ضرورت خرید نسخه ویندوز اورجینال

استفاده از نسخه اورجینال و قانونی ویندوز علاوه بر سرعت و عملکرد بهتر، مزایای زیر را به همراه دارد:

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

رعایت حق کپی رایت

ویندوز نیز همانند سایر نرم‌افزارها تابع قانون کپی رایت در اکثر کشورها می‌باشد. طبق قانون کپی رایت، جز شرکت سازنده آن نرم‌افزار هیچ کس حق کپی‌برداری از نرم‌افزار را ندارد، اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، این قانون در ایران جدی گرفته نمی‌شود و با توجه به خارجی بودن ویندوز حساسیتی نیز روی آن نیست و نسخه‌های کرک شده به راحتی در بازار استفاده می‌شود.

اما از نظر وجدانی استفاده از نسخه اورجینال احترام به حق و حقوق ناشر و توسعه‌دهنده آن محصول می‌باشد.

دریافت جدیدترین آپدیت‌های ویندوز در کوتاه‌هترین زمان ممکن

با دریافت جدیدترین آپدیت‌ ویندوز، قابلیت‌‌های جدیدی را دریافت خواهید کرد. علاوه بر آن مشکلات قبلی و باگ‌های امنیتی نیز رفع خواهند شد. به این صورت سیستم شما در مقابل هک و بدافزارها مقاوم خواهد شد. در نتیجه قطعا عملکرد ویندوز بهبود یافته و مشکلات آن کم می‌شود. البته با نسخه کرک هم می‌توانید آپدیت‌ها را دریافت کنید، اما در صورتی که مایکروسافت تقلبی بودن آن را تشخیص دهد آن را غیرفعال خواهد کرد.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

بهره‌مندی از پشتیبانی مایکروسافت

استفاده از نسخه ویندوز اورجینال به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام مواجهه با مشکل از پشتیبانی مایکروسافت درخواست کمک نمایید، زیرا هر شرکت سازنده برای کاربران نسخه‌‌های اورجینال خدمات پشتیبانی ارائه می‌کند. با این‌که به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از پشتیبانی برای کاربران ایرانی وجود ندارد، اما در صورتی که زبان انگلیسی شما قوی باشد، می‌توانید با بخش پشتیبانی مکاتبه کرده و مشکل‌ پیش آمده را رفع نمایید.

حفظ امنیت

مهم‌ترین دلیل خرید ویندوز اورجینال بحث حفظ امنیت می‌باشد. از آن‌جایی که دیوار دفاعی در نسخه‌های کرک دست‌کاری شده است، نباید توقع حفظ امنیت داده‌های خود را بر روی سیستم داشته باشید، زیرا راه برای هر گونه ویروس و هک باز شده است. در چنین بستر ناامنی حتی استفاده از بهترین آنتی ویروس‌ها نیز بی‌فایده است.

پایداری و سرعت ویندوز

اگر حتی یک‌بار از نسخه ویندوز اورجینال استفاده کرده باشید تفاوت سرعت و پایداری عملکرد آن را خواهید دید. اگر برای کار خود نیاز دارید که همیشه سیستم شما روشن باشد، با نسخه اورجینال هرگز با مشکلاتی مانند پر شدن رم و سی پی یو و نیاز به راه‌اندازی دوباره رو به رو نخواهید شد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

هماهنگی ویندوز با دستگاه‌های جانبی

اگر به طور مداوم از رایانه خود استفاده می‌کنید قطعا برای شما مهم و ضروری است که سایر دستگاه‌های دیجیتال خود مانند موبایل، تلویزیون و … را با آن هماهنگ نگه دارید. خرید نسخه ویندوز اورجینال امکان هماهنگی رایانه یا لپ تاپ شما را با سایر دستگاه‌های جانبی فراهم می‌کند.

تجربه داشتن یک محصول اورجینال

کمتر کسی است که از استفاده یک محصول اورجینال و بدون دست‌کاری حس خوش‌آیندی نداشته باشد. مخصوصا ما ایرانی‌ها که همیشه برای بدست آوردن محصولات دیجیتال با مشکل مواجه هستیم و باید دست به دامن نسخه‌های کرک شده و نا امن باشیم.

 

جمع بندی تفاوت ویندوز اورجینال و کرک

امیدواریم که بعد از مطالعه تفاوت ویندوز اورجینال و کرک، در خرید نسخه رایگان و کرک شده تجدید نظر کنید. در پایان پیشنهاد ما به شما این است که اگر از رایانه خود به طور مداوم و برای کارهای حساس و مهم استفاده می‌کنید و همچنین زیاد به اینترنت متصل هستید، حتما نسخه ویندوز اورجینال را خریداری کنید. در غیر این صورت اگر یک کاربر عادی هستید از همان نسخه کرک شده و رایگان استفاده کنید. در مطلبی دیگر به معرفی لایسنس اورجینال نرم‌افزارهایی که در انارگیفت موجود است پرداخته‌ایم. برای مطالعه و آشنایی با آن‌ها روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید