ترفندهای کاربردی لینکدین که شاید نمی‌دانستید!

ممکن است سال‌ها کاربر پلتفرم LinkedIn باشید و ترفندهای کاربردی لینکدین را ندانید، زیرا این پلتفرم بر خلاف اینستاگرام همیشه خیلی بی‌سر و صدا ابزارها و ویژگی‌های جدید را اضافه می‌کند. شاید لینکدین همانند اینستاگرام یا تیک تاک پرحاشیه و مرکز توجهات نباشد، اما پلتفرمی قدرتمند برای ایجاد سرنخ، شکل‌دهی روابط و ایجاد شغل است.

چگونه در لینکدین بهتر ظاهر شویم؟

در پشت رابط کاربری که به ندرت آپدیت می‌شود، در لینکدین مجموعه‌ای از اطلاعات و فرصت‌ها پنهان شده و بیشتر کاربران نیز از آن اطلاعی ندارند. پس اگر می‌خواهید با ترفندهای کاربردی لینکدین آشنا شوید ما را تا پایان این مطلب از انارگیفت همراهی کنید.

در این مطلب، نکات و ترفندهای مخفی و عمیق‌تری را که قبلا چیزی در مورد آن نشنیده‌اید، ارائه کرده‌ایم. پیش از شروع بهتر است به صورت مختصر به بررسی مزایای لینکدین بپردازیم.

اهمیت و مزایای لینکدین در سال 2024

اهمیت و مزایا لینکدین در سال 2024
اهمیت و مزایا لینکدین در سال 2024

شاید لینکدین به ندرت تیتر خبرهای بازاریابی دیجیتال باشد، با این‌حال اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان باشد. برای این که بهتر این مورد را درک کنید در زیر مزایای استفاده از لینکدین را برایتان آورده‌ایم:

رشد برند شخصی شما

لینکدین جایی است که می‌توانید برند شخصی خود را رشد دهید، اما نه هر نوع برندی. اگر می‌خواهید در عکاسی معروف شوید به اینستاگرام بروید. اگر می‌خواهید تمام دنیا، مهارت رقص شما را ببیند، به تیک تاک بروید و اگر می‌خواهید به عنوان صاحب کسب و کار خود یا کارآفرین شناخته شوید، به لینکدین بروید.

یافتن سرنخ‌ها و ایده‎‌های جدید

52 درصد از خریداران ادعا می‌کنند که لینکدین تاثیرگذارترین کانال در طی مراحل تحقیق آن‌ها بوده است. تقریبا 90 درصد از بازاریابان B2B از LinkedIn برای ایجاد سرنخ استفاده می‌کنند.

شبکه سازی با افراد مناسب

تقریبا 25 درصد از کاربران لینکدین، اینفلوئنسرهای حرفه‌ای هستند که شامل ایده‌پردازان، صاحبان کسب و کار و مدیران سطح C می‌باشند. این‌ها افرادی هستند که هنگام ایجاد یک کسب و کار در شبکه خود به آن‌ها نیاز دارید.

پروفایل خود را بسازید، محتوای منحصر به‌فرد و با ارزش پست کنید و با سایر حرفه‌ای‌ها شبکه بسازید.

استخدام یک تیم خوب

LinkedIn جایی است که برای یافتن کار باید به آن سر بزنید و همچنین برای استخدام نیروی جدید به شما کمک می‌کند. فرصت‌های شغلی را پست کنید، به دنبال معرفی‌ها باشید و تیم رویایی خود را استخدام کنید.

معرفی ترفندهای کاربردی لینکدین

اولین نکته در لینکدین برخورداری از یک تصویر پروفایل با وضوح بالا است. همچنین، یک خلاصه قانع‌کننده از خود بنویسید و تمامی تجربیات شغلی مرتبط با خود را نیز فهرست کنید.

پس بیایید تا عمیق‌تر موارد مخفی و جزئیات کلیدی را بررسی کنیم. چه از لینکدین برای ساخت برند شخصی و یا یک ابزار تبلیغاتی برای استارت آپ خود استفاده کنید یا نه، بکارگیری این نکات می‌تواند رشد تجاری شما، افزایش فروش، گسترش ارتباطات و افزایش سرعت رشد حرفه‌ شما را به ارمغان می‌آورد.

افزایش شاخص فروش اجتماعی لینکدین خود

آیا تاکنون در مورد Social Selling Index (SSI) لینکدین چیزی شنیده‌اید؟ اگر پاسخ شما خیر است نگران نباشید. بسیاری از افراد از وجود این ابزار اطلاعی ندارند.

شاخص فروش اجتماعی لینکدین خود را افزایش دهید
شاخص فروش اجتماعی لینکدین خود را افزایش دهید

می‌توانید SSI را در LinkedIn Sales Navigator خود پیدا کنید. این گزینه مهارت‌های فروش اجتماعی و اجرای شما را با بررسی 4 مولفه اصلی اندازه‌گیری می‌کند:

  1. ایجاد نام تجاری حرفه‌ای: پروفایل خود را تکمیل کرده و تمامی موارد موجود در صفحه را پر کنید. خلاصه، تجربه، آموزش، گروه‌ها، توصیه‌ها، مهارت‌ها و …. در مرحله بعد به‌طور منظم پست‌های جذاب و انتشار مقالات در لینکدین را شروع کنید.
  2. یافتن افراد مناسب: لینکدین شما را با استفاده از Lead Builder زیر نظر دارد تا در یافتن افراد کمک کند. همچنین ذخیره سرنخ‌های شما را بررسی می‌کند.(ذخیره leadها به لینکدین کمک می‌کند تا اطلاعات آماری را برای شما ارسال کند تا بتوانید اقدام کنید)
  3. درگیر شدن با پلتفرم: لینکدین می‌خواهد تعامل شما را در پلتفرم و پیروی از توصیه‌های آن ببیند. گاهی پلتفرم از شما می‌خواهد تا پروفایل خود را بروز کنید یا یک پست منتشر کنید. دنبال کردن این پیشنهادات، لینکدین را خوشحال خواهد کرد. همچنین به تمامی پیام‌های خود پاسخ دهید. حتی در شغلی که برای شما اهمیتی ندارد، حداقل کادر Not interested را علامت بزنید تا به لینکدین نشان دهید که فعال هستید و در جامعه آن نقشی دارید.
  4. ایجاد روابط: یک راه درست و یک راه اشتباه برای ایجاد ارتباطات در لینکدین وجود دارد. راه اشتباه این است که به یک‌باره برای همه و هر کسی درخواست ارسال کنید. از طرف دیگر راه درست این است که در ارسال پیام‌های شخصی برای درخواست اتصال، سنجیده عمل کنید. لینکدین می‌خواهد آمار پذیرش بالایی در مقابل درخواست‌های اتصال شما ببیند. به این معنی که اکثر افراد به جای رد کردن، به آن متصل شوند.

هر یک از این مولفه‌ها 25 امتیاز دارند، بنابراین SSI شما می‌تواند به 100 برسد. حال چرا این امتیاز به ظاهر دلخواه مهم است؟ زیرا بخواهید یا نخواهید لینکدین به آن اهمیت می‌دهد و در میزان عملکرد الگوریتم، آن را به نفع شما لحاظ می‌کند.

به طور خلاصه اگر آن‌چه LinkedIn می‌گوید انجام داده و امتیاز SSI خود را افزایش دهید، در این پلتفرم عملکرد بهتری خواهید داشت و به کارفرمایان و افراد بزرگ بیشتری معرفی می‌شوید.

پیدا کردن شغل با Career Explorer

پیدا کردن شغل با Career Explorer
پیدا کردن شغل با Career Explorer

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی لینکدین که اکثر افراد از آن بی‌خبر هستند، Career Explorer است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا مسیرهای شغلی بالقوه و عناوین شغلی واقعی را بر اساس مهارت‌های خود کشف کنید. در زیر نحوه استفاده از آن را آورده‌ایم:

  • Select Your City: محل زندگی یا کار خود را انتخاب کنید.
  • Enter a Job: شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • Analyze Skills and Skills Overlap: بررسی کنید که چه مهارت‌هایی برای کار ضروری هستند. سپس یه مهارت‌های هم پوشانی بین مشاغل انتخابی خود نگاه کرده تا ببینید چه مهارتی را برای انتقال نیاز دارید.
  • Find Jobs and Connections on LinkedIn: برای یافتن فرصت‌های شغلی فعلی یا یافتن ارتباط بالقوه با آن عناوین شغلی در لینکدین کلیک کنید.

درگیر شدن در لینکدین با پیام‌ها

لینکدین می‌خواهد که شما را در حال تعامل با این پلتفرم ببیند. اگر یک فروشنده یا استخدام کننده از اعتبار InMail برای ارسال پیام به شما استفاده کند، لینکدین می‌خواهد که پاسخ شما را ببیند، حتی اگر پاسخ نه باشد.

هر زمان که یک درخواست کاری یا دعوت‌نامه دریافت کردید، به آن پاسخ دهید. در غیر این صورت، مودبانه درخواست را رد کنید. اگر کسی برای شما درخواست اتصال ارسال کرد، نگذارید تا در صفحه My Network شما بی‌پاسخ بماند. Ignore یا Accept را انتخاب کنید.

وقتی در لینکدین با جامعه درگیر هستید، لینکدین پروفایل شما را تقویت می‌کند. در مقابل دسترسی بیشتر، قرار گرفتن در معرض اتصال بیشتر و بازدیدهای بیشتر از پروفایل را دریافت خواهید کرد.

امتحان آن ضرری ندارد. به مدت یک ماه هر روز در لینکدین پست بگذارید. اینباکس خود را بدون پاسخ نگذارید و در نهایت عملکرد لینکدین خود را از بالا و سمت راست مشاهده کنید.

استفاده از کاور تصویر خود

اکثر کاربران لینکدین اهمیت تصویر پروفایل را درک می‌کنند، زیرا این اولین (و اغلب تنها) چیزی است که مردم در پلتفرم می‌بینند. هر زمان که پستی را منتشر می‌کنید، لایک می‎‌کنید یا کامنت می‌گذارید، سایر کاربران هدشات شما را می‌بینند.

با این‌حال بعد از تصویر پروفایل، مهم‌ترین قسمت کاور تصویر پروفایل یا real estate شماست. این اولین چیزی است که کاربران هنگام بازدید از صفحه پروفایل شما(حتی قبل از تصویر پروفایل شما) می‌بینند. کاور تصویر قسمت باور نکردنی از بالای صفحه شما را اشغال می‌کند، اما متاسفانه بسیاری از افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

حداقل آن را به چیزی تغییر دهید که معرف شما باشد. هر چیزی بهتر از تصویر پیش‌فرض که فریاد می‌زند: برای من مهم نیست!

اگر واقعا می‌خواهید سطح کار خود را ارتقاء دهید، کمی طراحی و یک call to action (CTA) به تصویر خود اضافه کنید. در این‌جا چند نمونه واقعی آورده شده تا الهام‌بخش شما باشد:

 از کاور تصویر خود استفاده کنید
از کاور تصویر خود استفاده کنید

تصویر روی کاور آستین، حتی قبل این‌که در صفحه او پایین بروید، یک ثبات قدرتمند اجتماعی برای او ایجاد می‌کند.

مثال استفاده از کاور پروفایل
مثال استفاده از کاور پروفایل

ارون شخصیت خود را معرفی می‌کند، کدنویسی خود را نشان می‌دهد و این‌که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند.

سرچ مانند یک حرفه‌ای

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی لینکدین، استفاده درست از توانایی جستجوی قوی آن است. شما می‌توانید از تعداد زیادی فیلتر برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید تا دقیقا آن‌چه را نیاز دارید، پیدا کنید. در زیر چند نمونه را برایتان آورده‌ایم:

  • علامت نقل قول: با گذاشتن علامت نقل قول در اطراف کلمات خود، یک عبارت دقیق پیدا کنید. به‌عنوان مثال ”Founder“.
  • AND: برای جستجوی پروفایل‌هایی که دارای چندین عبارت هستند AND را با حروف بزرگ بین دو یا چند عبارت تایپ کنید. به‌عنوان مثال Founder” AND “Tech.
  • OR: می‌توانید OR را با حروف بزرگ بین دو یا چند عبارت تایپ کنید تا به پروفایل‌هایی که هر کدام از آن‌ها را دارند برسید. به‌عنوان مثال Founder” OR “Entrepreneur” OR “Co-Founder.
  • پرانتز: یک ترفند جذاب این است که می‌توانید اصلاح‌کننده‌ها را با هم ترکیب کنید تا جستجوی خود را محدودتر کنید. به‌عنوان مثال Founder AND (“Tech OR SaaS”).
  • NOT: قبل از عباراتی که می‌خواهید حذف شوند NOT را با حروف بزرگ تایپ کنید. به‌عنوان مثال Founder” NOT CEO “.

کلیک بر روی Employee Advocacy

ترفندهای کاربردی لینکدین که شاید نمی‌دانستید!
ترفندهای کاربردی لینکدین که شاید نمی‌دانستید!

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی لینکدین که معتقدیم بیشترین پتانسیل را در صورت استفاده در این پلتفرم دارد، استفاده از Employee Advocacy است. یک برنامه حمایت از کارمندان، به کارمندان شما کمک می‌کند تا در بازاریابی کسب و کار شما مشارکت داشته باشند.

پلتفرم‌های حمایت از کارمندان مانند Dynamic Signal، GaggleAMP و Sprinklr به کارمندان این امکان را می‌دهد تا پست‌های تجاری را در حساب‌های شخصی خود به اشتراک بگذارند. آن‌ها می‌توانند پست‌های خود را اتوماتیک کرده و یا به صورت دستی محتوا را برنامه‌ریزی کنند.

این برنامه‌ها به کارمندان شما کمک می‌کنند تا رهبر یک طرز فکر شوند(با ارسال مداوم محتوای صنعت مرتبط) و در عین حال کسب و کار شما را در مقابل چشم‌های بیشتری قرار دهند. برخی از شرکت‌ها حتی از تابلوهای امتیاز و جوایز برای تشویق اعضای تیم برای به اشتراک‌گذاری بیشتر استفاده می‌کنند.

لینکدین کسب و کار شما ممکن است تعداد محدودی فالور داشته باشد، در عین حال ممکن است فالورهای کارمندان شما بیشتر باشد. به علاوه، مردم به دوستان و ارتباطات خود بیشتر از برندها اعتماد دارند.

ارائه تمامی تخصص‌های خود

یکی از ترفندهای کاربردی لینکدین ایجاد نفوذ و الهام در لینکدین است. آن‌چه را که تنها شما مهارت آن را دارید ارائه دهید و خودتان باشید. این می‌تواند استعداد یا مهارت یا دانشی باشد که تنها خودتان توان ارائه آن را دارید.

کارآفرینان زیادی در لینکدین وجود دارند، اما چند نفر می‌توانند ادعا کنند که فارغ التحصیل نسل اول دانشگاه خود هستند؟ یا این‌که بنیانگذار یک استارت آپ فناوری نوظهور هستند؟ یا مادری با سه فرزند که در حال ایجاد یک تجارت الکترونیک است؟ عنوان کنید که با چه چالش‌هایی رو به‌رو بوده‌اید و چه راه‌حل‌های منحصر به‌فردی برای غلبه بر موانع ارائه کرده‌اید؟

تنها یکی از شما وجود دارد و تنها یکی از شما در لینکدین است. این مانند یک برگ برنده برای شما عمل می‌کند.

به‌کارگیری کلمات کلیدی مناسب

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

الگوریتم لینکدین از کلمات کلیدی در خلاصه‌ها، تجربه، مهارت‌ها و پست‌های شما استفاده می‌کند تا درباره شما بیشتر بداند. سپس از این کلمات کلیدی برای نشان دادن افراد مناسب برای استخدام، ارتقای ارتباطات مناسب برای کاربران و نمایش پست‌های خاص بر اساس علایق کاربران استفاده می‌کند.

ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید. اگر یک نویسنده آزاد هستید از عباراتی مانند نویسنده، نویسنده محتوا ، کپی نویسی و نویسندگی وب استفاده کنید. به این صورت، پروفایل خود را بهینه کرده و افرادی که در لینکدین آن کلمات را جستجو می‌کنند، پروفایل شما را پیدا خواهند کرد. در زیر چند جایی در پروفایل که کلمات کلیدی را می‌توانید در آن بگنجانید آورده‌ایم:

  • Headline (مهمترین)
  • About
  • Experience
  • Skills
  • Recommendations
  • Interests

تعیین مهارت‌های برتر

یکی از ترفندهای کاربردی لینکدین این است که مشخص کنید کدام مهارت‌های شما ابتدا در پروفایل نشان داده شود. به بخش Skills and Endorsements در پروفایل خود بروید و روی دکمه Edit کلیک کنید.

مهارت‌هایی را که می‌خواهید برجسته کنید، پین کنید. همچنین می‌توانید باقی مهارت‌ها را دوباره مرتب و اولویت‌بندی کنید.

همچنین می‌توانید مهارت‌های شامل کلمات کلیدی را پین کنید. این‌کار یک سیگنال اضافه به الگوریتم‌های LinkedIn ارسال می‌کند.

مطالعه توصیه‌ها

گاهی ممکن است شخصی که عاشق لینکدین است و یا دوست دارد با شما کار کند، به طور تصادفی برای شما توصیه‌ای بنویسد. این مورد زیاد اتفاق نمی‌افتد در عوض می‌توانید یک توصیه درخواست کنید.

به بخش Recommendations در پروفایل خود بروید و روی Ask for a recommendation کلیک کنید. از این‌جا می‌توانید یک کانکشن و رابطه کاری خود با آن شخص را انتخاب کنید.

آن فرد یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند که از او درخواست نوشتن یک توصیه را دارد. همچنین می‌توانید یک یادداشت کوچک برای درخواست آن اضافه کنید یا بپرسید که می‌توانید از آن توصیه در مکان‌های دیگر (مثلا به عنوان یک گواهی در وب سایت یا یک ارجاع برای مشتریان جدید) استفاده کنید یا نه.

فعالسازی Open to Work

Open to Work را روشن کنید
Open to Work را روشن کنید

روشن کردن Open to Work یکی از ترفندهای کاربردی لینکدین است و یک ویژگی قدرتمند برای فریلنسرها یا مشاوران به حساب می‌آید که از آن برای ساختن مشتریان جدید استفاده کنند. به پروفایل خود رفته و قسمت Open to work را در زیر عنوان و اطلاعات تماس پیدا کنید.

در این‌جا مواردی است که باید تکمیل کنید:

  • Job titles: عنوان شغلی که می‌خواهید داشته باشید و ممکن است افراد برای استخدام سرچ کنند.
  • Workplaces: اگر دورکاری می‌کنید در کجا هستید.
  • Start date: آیا آماده شروع کار هستید یا تنها در حال مرور هستید؟
  • Job types: آیا کار تمام وقت، نیمه وقت، موقت، قراردادی یا کارآموزی می‌خواهید؟

در نهایت می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی درخواست شغلی شما را ببینند؟ همه افراد لینکدین که به معنای همکاران شغل فعلی شما نیز هست. گزینه دیگر Recruiters only است. این گزینه وضعیت شما را تنها به استخدام کنندگان مشاغل دیگر نشان می‌دهد.

استفاده از قدرت گروه‌های لینکدین

یکی از ترفندهای کاربردی لینکدین، استفاده از گروه‌های لینکدین برای شبکه سازی است، آن هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای!

لینکدین به شما امکان می‌دهد تا برای اعضای آن گروه‌ها پیام‌های رایگان بگذارید. به صفحه اصلی گروه مورد نظر بروید. در قسمت members روی See all کلیک کنید. از این‌جا می‌توانید به افرادی که عضو گروه هستند به صورت رایگان پیام دهید.

دریافت یک URL سفارشی لینکدین

با ایجاد یک URL سفارشی برای پروفایل لینکدین خود، برند خود را بیشتر تقویت می‌کنید. وجود نام شما در URL به سرنخ‌ها، استخدام‌کنندگان و ارتباطات کمک می‌کند تا نام شما را تشخیص داده و اشتراک‌گذاری آسان بدون ارقام و اعداد تصادفی را فراهم می‌کند.

برای دریافت یک URL سفارشی رایگان برای پروفایل لینکدین خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی آیکن me در پروفایل لینکدین خود کلیک کنید.
  2. روی view profile کلیک کنید.
  3. در بالا و سمت راست، روی Edit public profile and URL ضربه بزنید.
  4. از بالا سمت راست، URL خود را با ضربه روی آیکن مداد ویرایش کنید و در پایان روی Save کلیک کنید.
یک URL سفارشی لینکدین دریافت کنید
یک URL سفارشی لینکدین دریافت کنید

استفاده از بخش ویژگی‌ها به‌عنوان نمونه کار

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی لینکدین استفاده از بخش Features برای نشان دادن بهترین نمونه کار است. در این بخش می‌توانید مواردی مانند پست، خبرنامه، مقاله، لینک به مقالات و صفحات وب و آپلود عکس یا ویدئو استفاده کنید.

به‌کارگیری صفحه خدمات برای دریافت مشتری

اگر یک فریلنسر، پیمانکار یا صاحت آژانس هستید، می‌توانید از صفحه Services لینکدین خود به‌عنوان یک سکوی فرود کوچک استفاده کنید. در این قسمت می‌توانید مکان، خدمات و همچنین در دسترس بودن خود را سفارشی کنید. این به افرادی که در لینکدین به دنبال خدمات هستند کمک می‌کند تا شما و تخصص شما را پیدا کنند. این مورد در پروفایل عمومی شما در کادر خاکستری زیر providing services ظاهر می‌شود.

شرکت در دوره‌های آموزشی LinkedIn Learning

همان‌طور که گفتیم هرچه بیشتر در یک پلتفرم فعالیت کنید، پاداش بیشتری می‌گیرید. لینکدین در طی سه سال گذشته در دوره‌های آموزشی خود با مسیرهایی برای مشاغل مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. مزیت LinkedIn Learning این است که پس از تکمیل یک دوره، به طور خودکار به پروفایل شما اضافه می‌شود و اعتباری در لینکدین کسب می‌کنید و مهم‌تر این که واقعا چیزی یاد می‌گیرید.

برای خرید اشتراک پریمیوم لینکدین و شرکت در دوره‌های آموزشی لینکدین لرنینگ کلیک کنید.

افزودن تخصص خود به مقالات مشترک

یکی دیگر از ترفندهای کاربردی لینکدین این است که اگر محتوا و ارتباطات شما موثر باشد، این پلتفرم از شما دعوت می‌کند تا تخصص خود را در یک مقاله مشترک به اشتراک بگذارید.

مقالات مشارکتی لینکدین یک ابزار یادگیری تجربی است که در آن هوش مصنوعی مقاله‌ای را تولید می‌کند و سپس توصیه‌ها و نگرش‌های افراد واقعی به‌عنوان مشارکت به آن اضافه می‌شود.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن مطلب فوق و یادگیری ترفندهای کاربردی لینکدین با نحوه فعالیت در لینکدین آشنا شده و در این پلتفرم با قدرت ظاهر شوید، در نتیجه به فعالیت و رشد کسب و کار خود بپردازید. اگر ترفند دیگری می‌دانید آن را با ما در کامنت‌ها در میان بگذارید. برای آشنایی بیشتر با اشتراک لینکدین لرنینگ بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید