نحوه دانلود برنامه های ایرانی آیفون و رفع محدودیت های iOS

همانطور که می‌دانید از چندین سال پیش، به دنبال تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه ایران، شرکت اپل نیز ایران را در اپ استور تحریم کرده و شاهد حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور اپل بودیم. از آن پس توسعه‌دهندگان ایرانی برای انتشار و توسعه برنامه‌های خود با محدودیت مواجه شدند. همچنین کاربران ایرانی نمی‌توانستند اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را مستقیما از اپ استور دانلود و یا بروزرسانی کنند. از همان سال‌ها تا به امروز راهکارهای زیادی برای رفع محدودیت‌های iOS و دانلود برنامه های ایرانی آیفون به وجود آمده است که در ادامه این مطلب از انارگیفت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گرچه پس از تحریم ایران توسط اپل، کاربران ایرانی برای بروزرسانی و دانلود برنامه‌های ایرانی آیفون و دانلود همراه بانک های آیفون با مشکل مواجه شدند، اما از طرفی این اتفاق باعث شد تا برخی از شرکت‌های داخلی به فکر ساخت اپ استور داخلی برای سیستم عامل iOS بیفتند. هر کدام از این اپ استورهای داخلی بعلاوه توسط توسعه‌دهندگان و کاربران ایرانی، راهکارهای مختلفی را برای دور زدن این تحریم‌ها استفاده کردند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

راهکار دانلود برنامه های ایرانی آیفون و رفع محدودیت‌های iOS

بهترین راهکار برنامه های ایرانی آیفون چیست؟
بهترین راهکار برنامه های ایرانی آیفون چیست؟

راهکار قدیمی که ریسک بسیار بالایی نیز داشت، استفاده از پروفایل‌های اینترپرایز بود. اینترپرایز علاوه بر اینکه ریسک بالایی داشت، تنها برای مدت کوتاهی پاسخگوی نیازهای کاربران بود. روش جایگزین و بهتری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از اکانت‌های ادهاک است که هزینه‌ای بالاتر از روش اینترپرایز برای استورها دارد و همچنین کاربر باید هزینه ثبت هر دستگاه را به‌طور مجزا پرداخت کند. برای آشنایی بیشتر، در ادامه به معرفی این دو روش به‌صورت مجزا می‌پردازیم..

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

اکانت اینترپرایز چیست؟

اکانت اینترپرایز نوعی متفاوت از اکانت دولوپر است که به جای اشخاص در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانند برای اهداف تجاری خود از آن استفاده کنند. اکانت دولوپر اینترپرایز به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های ساخته شده را برای استفاده در اختیار کارمندان خود قرار دهند.

علاوه بر این، شرکت‌های توسعه دهنده می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در انتشار، لینک دانلود اپلیکیشن خود را توسعه داده و بدون نیاز به تاییدیه اپل، مستقیما در وبسایت خود قرا دهند. به این صورت کاربران می‌توانند با مراجعه به وبسایت آن شرکت، اقدام به دانلود برنامه های ایرانی آیفون آن کمپانی بر روی دستگاه خود نمایند، اما این روش راهکار پایداری نبود و کاربران را با مشکل و سردرگمی رو به رو کرد. تا اینکه روش AD-HOC جایگزین امنی برای روش اینترپرایز شد.

اکانت ادهاک چیست؟

اکانت ادهاک چیست؟
اکانت ادهاک چیست؟

فناوری AD-HOC یک روش امن و پایدار برای دانلود برنامه های ایرانی آیفون است که به محدودیت‌های موجود در ایران پایان داده است. با این روش کاربران iOS مجبور نیستند هر روز اپلیکیشن‌ها را نصب و بعد از غیرفعال شدن ناگهانی به مشکل بربخورند. در روش ادهاک یک اکانت دولوپری برای هر کاربر ساخته می‌شود و UDID دیوایس کاربر به‌عنوان دیوایس یک توسعه دهنده ثبت می‌شود و با استفاده از مجوزی که از طرف اپل صادر شده، سیستم به‌طور خودکار اپلیکیشن را ساین می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از آنجایی که برای هر کاربر نیز یک اکانت مجزا ساخته می‌شود، پس می‌توان ادهاک را یکی از امن‌ترین سیستم‌ها در ریوک (باطل) نشدن برنامه‌ها دانست. البته این روش نیز پایداری صد در صد ندارد و ممکن است اپل با یک اشتباه کوچک متوجه استفاده یک کاربر ایرانی از اکانت دولوپری شود و آن را به سرعت ببندد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

تفاوت سیستم ادهاک و اینترپرایز چیست؟

تفاوت اکانت توسعه دهنده ادهاک و اینترپرایز چیست؟
تفاوت اکانت توسعه دهنده ادهاک و اینترپرایز چیست؟

در حال حاضر بیشتر استورها از روش ادهاک استفاده می‌کنند. حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا؟

در سیستم اینترپرایز در صورتی که یک پروفایل توسط اپل شناسایی و باطل شود، تمام اکانت‌هایی که از طریق آن اپلیکیشن نصب کرده بودند دچار مشکل شده و اپلیکشن آن‌ها از کار می‌افتد و این مشکل بسیار زیان آور خواهد بود.

اما در سیستم ادهاک، اگر یک اپل آیدی توسط اپل شناسایی شود، آن را به حالت تعلیق در می‌آورد و تنها 100 نفری که UDID اکانت آن‌ها در اپل آیدی ثبت شده بود به مشکل بر می‌خورند و در نتیجه روشی امن‌تر و پایدارتر نسبت به اینترپرایز به حساب می‌آید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

اناردونی مرجع دانلود برنامه های ایرانی آیفون

معرفی اپ استور اناردونی
معرفی اپ استور اناردونی

اناردونی به‌عنوان بهترین اپ استور ایرانی از روش ادهاک برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید از طریق اپ استور اناردونی به بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب ایرانی، شبکه‌های اجتماعی، ابزارها، بازی‌های ایرانی و خارجی، اپلیکیشن‌های بانکی و حتی اپلیکیشن‌های هکی متنوع دسترسی داشته باشید.

اناردونی یک اپ استور ایرانی برای جامعه اپلی ایران است که در سال 1395 با هدف ارتقا سطح کیفیت بازار iOS ایران راه‌اندازی شد. اناردونی همواره در تلاش است تا با ارائه خدماتی در سطح کیفیت جهانی رضایت کاربران عزیز ایرانی را جلب کرده و تاثیرات منفی تحریم‌ها علیه ایران را به حداقل برساند. در اناردونی دانلود برنامه های ایرانی آیفون بدون نیاز به اپل آیدی و جیلبریک و بدون محدودیت انجام می‌شود.

مزایای اپ استور اناردونی

بهترین اپ استور برای دانلود برنامه های ایرانی آیفون
بهترین اپ استور برای دانلود برنامه های ایرانی آیفون

در زیر برخی از مزایای استفاده از اپ استور اناردونی نسبت به سایر رقبا را برای شما آورده‌ایم:

  • خدمات اناردونی مبتنی بر بستر ادهاک است که در بالا به مزایای آن اشاره کردیم.
  • تنوع بسیار بالای اپلیکیشن‌ها: بیش از 5000 اپلیکیشن و بازی ایرانی و خارجی برای دانلود موجود است.
  • امکان استفاده در خارج از کشور: کاربران از خارج و داخل کشور می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.
  • محیط کاربری چندزبانه: رابط کاربری اناردونی در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارائه می‌شود.
  • بررسی اپلیکیشن‌های درخواستی کاربران: پس از بررسی درخواست یک اپلیکیشن جدید توسط کاربران به آن رسیدگی شده و در صورت امکان آن را منتشر می‌کنند.
  • قابلیت ساین برنامه دلخواه شما: نصب اپلیکیشن‌های دلخواه شما توسط لینک فایل ipa.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

پنل توسعه دهندگان اناردونی

علاوه بر مزایای بالا اناردونی یک پنل مخصوص توسعه‌دهندگان دارد که از طریق آن می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را مدیریت کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق این پنل میزان دانلود تجمیعی به تفکیک ورژن، شمار دانلودهای یکتا، مشاهده کاربران جدید در هفته یا ماه و سال گذشته را به‌صورت نمودار اپلیکیشن مشاهده کنند.

در کنار ابزارهای پیشرفته آنالیز اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق AIP امکاناتی نظیر سیستم ورژن کنترل و زیر ساخت درون IP را در اپلیکیشن‌های خود پیاده سازی کنند.

مجله خبری انارمگ

مجله خبری انارمگ
مجله خبری انارمگ

سرویس مجله خبری انارمگ به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های اناردونی از سال 1398 شروع به فعالیت کرد. انارمگ آخرین اخبار مربوط به فعالیت‌های رویدادهای اپل، آموزش‌ها و ترفندهای مربوط به آیفون، آیپد و سایر دیوایس‌های اپل را به‌صورت روزانه ارائه می‌دهد. محتوای انارمگ از منابع موثق و معتبر تهیه شده و توسط یک تیم تحریریه نوشته می‌شود. انارمگ به‌طور روزانه به ارائه محتوا برای کاربران می‌پردازد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

فروشگاه انارگیفت

یکی دیگر از زیر‌مجموعه‌های اناردونی، انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت است. انارگیفت به فروش و پخش انواع گیفت کارت و اپل آیدی، کارت‌های اعتباری بین‌المللی، اشتراک و اکانت سرویس‌هایی که در ایران عرضه نمی‌شوند مانند اپل موزیک، اسپاتیفای، نتفلیکس، انواع اکانت‌های آموزشی و … می‌پردازد.

اناردونی انتخاب بهترین‌ها

اناردونی بهترین راه برای دانلود برنامه های ایرانی
اناردونی بهترین راه برای دانلود برنامه های ایرانی

امکانات و خدمات کاربر پسند و با کیفیت اناردونی باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای انتشار اپلیکیشن‌های خود از آن استفاده کنند. این امر نشان می‌دهد که اناردونی مورد اعتماد شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ بوده و توانسته پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های آن‌ها در زمینه دانلود برنامه های ایرانی آیفون باشد.

برای مثال اناردونی مفتخر به میزبانی از شرکت‌های بزرگی نظیر ایرانسل، دیجی‌کالا، اسنپ، تپ سی، آپ، روبیکا، علی بابا و همچنین سازمان‌هایی چون پرسپولیس، تراکتور، بانک‌های سراسری کشور و بسیاری از مجموعه‌های بزرگ دیگر است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

اناردونی

اناردونی اعتقاد دارد که استفاده همه‌ کاربران ایرانی از خدمات اپل، حق مسلم آن‌هاست و هیچ محدودیتی نباید مانع از دسترسی کاربران ایرانی به خدمات آی او اس شود. کاربران بعد از مشترک شدن در اناردونی به انبوهی از برنامه‌های ایرانی و خارجی دسترسی دارند و می‌توانند به دانلود برنامه های ایرانی آیفون بپردازند بدون اینکه مدام نگران غیرفعال شدن برنامه‌ها باشند. علاوه بر این مدام بر ثبات دسترسی کاربران به برنامه‌های ارائه شده نظارت داشته و بروزرسانی برنامه‌ها را به اطلاع کاربران می‌رساند.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید