مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا

مستر کلاس و کورسرا دو مورد از برترین سایت‌های آموزش آنلاین در جهان هستند و هر فردی که به دنبال یافتن سایت معتبر برای آموزش آنلاین باشد، بدون شک از این‌دو بازدید خواهد کرد. اما کدامیک بهتر است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید تا به مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا بپردازیم.

در ابتدا به معرفی مختصری از هر یک از این دو پلتفرم می‌پردازیم تا با پیشینه و مزایای هر یک بیشتر آشنا شوید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

مستر کلاس

معرفی مستر کلاس
معرفی مستر کلاس

Masterclass یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به دانش آموزان امکان می‌دهد تا از طریق رسانه‌های ویدئویی به دروس مختلف دسترسی داشته باشند. به این معنا که مستر کلاس مانند یک سرویس استریم عمل می‌کند، اما به جای فیلم و نمایش‌های ویدئویی می‌توانید ویدئوهای آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله آشپزی، بازیگری، تجارت، نویسندگی، نوازندگی، ورزشی و موارد دیگر را تماشا کنید.

Masterclass در سال 2014 تاسیس شد و در سال 2015 به طور رسمی تنها با سه مربی و سه درس کار آموزش را آغاز کرد.

در حال حاضر مستر کلاس بیش از 150 کلاس آموزشی دارد که توسط مشهورترین مربیان مانند بیل کلینتون، ماریا کری، روپاول، هلن میلر، هانس زیمر، گوردون رمزی ارائه می‌شوند.

با خرید اشتراک مستر کلاس از انارگیفت می‌توانید به تمامی خدمات و قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید. از جمله مزایای اکانت مستر کلاس می‌توان به دسترسی به کلاس‌های جدید ماهانه، امکان انتخاب کلاس در زمان‌های مختلف، دسترسی به تمام ویدئوهای رشته مورد نظر، امکان دانلود دروس و تماشای آفلاین آن‌ها اشاره کرد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

 

کورسرا

معرفی کورسرا
معرفی کورسرا

Coursera نیز یک پلتفرم آموزش آنلاین است که کورس‌های آموزشی منعطف و مرتبط با مشاغل مختلف را برگزار می‌کند. دوره‌های آن همگی معتبر بوده و مدارک بین‌المللی از دانشگاه‌های مطرح جهان را ارائه می‌دهد.

کورسرا اولین بار در سال 2012 توسط دو استاد دانشگاه استنفورد تاسیس شد. زمانی نگذشت که دانشگاه پرینستون، میشیگان و پنسیلوانیا شروع به ارائه دوره‌های آنلاین از طریق کورسرا کردند. در حال حاضر نیز حدود 150 دانشگاه مختلف بیش از 4000 دوره را از طریق کورسرا ارائه می‌دهند. به این معنی که کورسرا پیشینه چشمگیری دارد و به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان دوره‌های آموزشی آنلاین در میان کارمندان و دانشجویان سراسر دنیا شناخته می‌شود.

با خرید اکانت کورسرا از انارگیفت می‌توانید به مدت یک سال و به صورت نامحدود در دوره‌های آموزشی آن شرکت کرده و به مزایایی مانند دسترسی به ویدئوهای آموزشی به صورت استریم و یا آفلاین، پشتیبانی از 100 زبان زنده دنیا، دریافت گواهینامه پایان دوره معتبر و امکان اشتراک‌گذاری و چاپ مدارک دسترسی داشته باشید.

 

مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا

مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا
مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا

حال که در مورد پیشینه و نحوه کار اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا می‌دانید، بهتر است به مقایسه آن‌ها در زمینه‌های مختلف بپردازیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

کیفیت دوره‌ها و اساتید آن‌ها

یکی از موارد کلیدی که هنگام انتخاب و بررسی یک سایت آموزشی باید به آن توجه کنید کیفیت دوره‌های آموزشی و مدرسین آن‌ها است. مهم نیست که یک پلتفرم چند دوره آموزشی ارائه می‌دهد، زیرا اگر هر کدام از دوره‌ها کوتاه بوده و مطالب مفیدی را آموزش ندهند، برای شما بی‌فایده خواهند بود.

بنابراین بررسی کیفیت دوره و مدرس آن بسیار با اهمیت است. حال ببینیم اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا در این زمینه چگونه عمل می‌کنند؟

Masterclass مدرسان حرفه‌ای و معتبری دارد. آن‌ها بهترین اساتید را در ارائه هر درس دارند؛ مانند کارآفرین و تاجر میلیاردر ریچارد برانسون که در مورد این‌که داشتن چه مهارت‌های خاصی به او در ساختن امپراتوری تجاری او کمک کرده سخن می‌گوید و یا این‌که چگونه مارگارت اتوود مشهور در مورد طراحی داستان‌ها توسط نویسندگان بزرگ صحبت می‌کند.

اطلاعاتی که آن‌ها همراه هر درس ارائه می‌دهند قطعا محکم و مفید است، اما در مورد کیفیت دوره‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد. هر درس مستر کلاس شامل یک سخنرانی کوتاه از پیش ضبط شده توسط یکی از بهترین و مطرح‌ترین افراد آن رشته است.

علاوه بر این، در هر دوره یک کتاب به عنوان منبع معرفی می‌شود، اما متاسفانه هیچ پروژه عملی و درخواست بازخورد از مربی وجود ندارد. هیچ تعامل چهره به چهره، پشتیبانی و راهنمایی شخصی نیز وجود ندارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

کیفیت دوره‌ها و اساتید آن‌ها
کیفیت دوره‌ها و اساتید آن‌ها

برخی از افراد با یادگیری به این روش مشکلی ندارند، اما نمی‌توان منکر شد که اگر حمایت بیشتری از دانش آموز صورت گیرد تا آن‌چه را که آموخته به صورت عملی انجام دهد، کیفیت هر دوره چقدر بهتر خواهد شد.

اما Coursera کمی متفاوت‌تر است. مربیان آن از بهترین‌ها هستند. اساتید و متخصصان هر رشته و یا روسای شرکت‌های بزرگ که روش‌ها و نرم‌افزارهایی را که سال‌ها با آن‌ها با موفقیت کار کرده‌اند را آموزش می‌دهند.

دوره‌ها نیز از طریق دانشگاه‌ها و موسسات برتر آموزشی طبق تحقیقات و تجربیات فراوان ارائه می‌شوند. هر دوره و منابع و محتوای آن هم متفاوت است. در حالی‌که یک دوره ممکن است به دانشجویان فرصت کار بر روی یک پروژه فردی را ارائه دهد و به پشتیبانی 24 ساعته از طریق ایمیل نیز دسترسی داشته باشد، دوره دیگر نیز صرفاً از طریق سخنرانی و خواندن آموزش را ارائه می‌دهد.

بنابراین وقتی صحبت از کیفیت کلی مدرسان و دوره‌های آموزشی به میان می‌آید مستر کلاس سازگاری بهتری دارد، اما کورسرا از نظر منابع دوره‌ها و فرصت‌های یادگیری بیشتر و کیفیت متخصصان و اساتید در این قسمت از بخش مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا برتری دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

اعتبارسنجی

اعتبارسنجی
اعتبارسنجی

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا باید به آن توجه داشته باشید اعتبار مدارک هر سایت آموزشی است.

شرکت‌ها و دانشگاه‌ها به آموزش و ارتقاء حرفه‌ای کارمندان خود اهمیت می‌دهند، اما بدون ارائه مدارک معتبر توانایی‌ها و صحت گذراندن یک دوره آنلاین را باور نخواهند کرد.

مستر کلاس هیچ نوع مدرک معتبری را در پایان دوره‌ها ارائه نمی‌دهد. حتی یک مدرک پایان دوره!

با توجه به نحوه کار مستر کلاس (به عنوان یک پلتفرم آموزشی آرام‌تر با ویدئوهای سرگرم‌کننده و مدرسان مشهور) دوره‌های آموزشی آن هیچ مدرکی به دانشجویان برای افزودن به رزومه خود ارائه نمی‌دهد.

دوره‌های مستر کلاس اطلاعات، مهارت‌ها، خلاقیت و سرگرمی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. این دوره‌ها بیشتر برای برانگیختن اشتیاق دانشجویان به رشته‌های خاص طراحی شده نه دریافت مدرک معتبر.

از طرف دیگر کورسرا کاملا متفاوت است. تقریبا تمام دوره‌های آن معتبر و همراه با گوهینامه هستند و توسط کارفرمایان و دانشگاه‌ها تایید می‌شوند و حتی می‌توانید مدارک معتبر کامل مانند لیسانس و فوق لیسانس از آن‌ها کسب کنید.

اگر به مدارک معتبر برای ارتقاء شغل خود نیاز دارید، Coursera انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

سهولت استفاده

مقایسه سهولت استفاده کورسرا و مستر کلاس
مقایسه سهولت استفاده کورسرا و مستر کلاس

بسیاری از افراد به دلیل سهولت استفاده، از آموزش‌های آنلاین استفاده می‌کنند. با این حال همه دوره‌های آنلاین به شما این امکان را نمی‌دهند تا دروس را در زمان دلخواه بگذرانید و این مساله تاثیر زیادی بر انتخاب یک فرد دارد.

مستر کلاس کاملا در یادگیری آنلاین انعطاف‌پذیری دارد. شما می‌توانید هر زمان ثبت‌نام کنید و نیاز به مدرک قبلی ندارید. تنها کافی است که مبلغ را پرداخت کرده و دوره را در هر زمان که بخواهید شروع کنید.

منابع درسی بلافاصله در اختیار شما قرار می‌گیرند و می‌توانید دوره‌ها را با سرعت دلخواه خود تکمیل کنید. علاوه بر این می‌توانید از طریق هر دیوایس هوشمندی به مستر کلاس دسترسی داشته باشید. می‌توانید دروس را با تلویزیون هوشمند، تلفن همراه، تبلت و یا هر وسیله‌ای که صفحه نمایش و اتصال به اینترنت داشته باشد، تماشا کنید.

در مقابل، دوره‌های کورسرا ساختار جدی‌تری دارند. گرچه برخی از آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا با سرعت خود پیش بروند، اما برخی دیگر به یک چهارچوب زمانی مرتبط هستند یا جلسات پرسش و پاسخ هفتگی دارند که زمان دانش آموز را محدود می‌کند.

با این‌حال به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. به طور کلی مستر کلاس از نظر انعطاف‌پذیری بر کورسرا برتری دارد، اما روند ثبت نام در هر دو پلتفرم آسان بوده و پشتیبانی خوبی به کاربران ارائه می‌دهند.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

اشتراک مستر کلاس یا اکانت کورسرا؟ کدام‌یک بهتر است؟

اشتراک مستر کلاس یا اکانت کورسرا؟ کدامیک بهتر است؟
اشتراک مستر کلاس یا اکانت کورسرا؟ کدامیک بهتر است؟

اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا هر دو جز محبوب‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین به حساب می‌آیند و دانش‌آموزان می‌توانند در هر دو مطالب مفیدی را آموزش ببینند، اما هر کدام اهداف و سبک‌های یادگیری متفاوتی دارند.

Masterclass آرام‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است و از قدرت و تجربه یک مدرس برتر برای آوردن کیفیت به دروس خود استفاده می‌کند. مدل مبتنی بر اشتراک آن و اتکاء به رسانه‌های ویدئویی که می‌توان در هر زمان و مکان آن‌ها را تماشا کرد، آن‌را شبیه به یک سرویس استریم برای یادگیری کرده است. هیچ مدرک معتبری ارائه نمی‌دهد، اما برای کسانی که به دنبال سرگرمی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد علاقه و یا حرفه خود هستند، بسیار مناسب است و اطلاعات و توصیه‌های مفیدی را از طریق چهره‌های برجسته در هر زمینه ارائه می‌دهد.

در مقابل، Coursera دوره‌های معتبر و دانشگاهی را ارائه می‌دهد تا به دانشجویان بیاموزد که چگونه در رشته خود حرفه‌ای عمل کنند. اهداف اصلی آن‌ها به سمت اشتغال‌پذیری، کسب مهارت‌‌های خاص و آموزش افراد برای عالی بودن در یک حرفه‌ی خاص است.

بنابراین اگر تنها از روی سرگرمی به دنبال آموزش یک رشته هستید مستر کلاس انتخاب مناسبی است؛ اما اگر می‌خواهید به مهارت‌های شغلی خود بیفزایید و مدارک معتبر برای ارتقاء شغلی کسب کنید، کورسرا انتخاب مناسب شما خواهد بود.

در نهایت این‌که کدام پلتفرم آموزشی مناسب شماست، به نیازها و سبک یادگیری مورد نظر شما بستگی دارد. پس مواردی را که در مقایسه اشتراک مستر کلاس و اکانت کورسرا بیان کردیم، بررسی کنید و در نهایت پلتفرم مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین دیگر و آشنایی با آن‌ها به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید