همه چیز درباره لایسنس اپل لاجیک پرو

در این مطلب از انارگیفت به معرفی کامل لایسنس اپل لاجیک پرو و قابلیت‌های نسخه جدید آن می‌پردازیم، پس اگر شما نیز به ویرایش موسیقی علاقه‌مند هستید و در این زمینه فعالیت می‌کنید تا پایان این مطلب از انارگیفت همراه ما باشید.

لایسنس Apple Logic Pro چیست؟

اپل لاجیک پرو چیست؟
اپل لاجیک پرو چیست؟

Logic Pro بیشینه‌ای طولانی دارد. قبل از این که شرکت Emagic را خریداری کند، Logic برای اولین‌بار از ترکیب برنامه‌های C-Lab به‌نام Creator و Notator در اواخر دهه 1980 پدیدار شد. در حال حاضر Logic Pro یک نرم افزار ویرایش صدا با قیمتی مقرون به‌صرفه است که برای ضبط چند آهنگ، تدوین صدای فیلم، طراحی صدا و پست استفاده می‌شود.

جدیدترین نسخه از ویرایشگر صوتی اپل لاجیک پرو‌، تغییرات مثبت و کاربردی را برای کاربران به ارمغان آورده است. در آخرین نسخه، شما رابط کاربری ساده‌تر، کاربر پسندتر و با قابلیت تنظیم بیشتری را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر این‌ها، امکان تنظیم حالت روشن و تاریک، تعداد زیادی سفارشی‌سازی برای تنظیم آهنگ‌ها و معرفی استک‌های تو در تو به این معنی است که هنوز هم می‌توانید یک DAW مرتب و تمیز و منحصر به‌فرد داشته باشید.

بهترین قابلیت آن این است که مجبور نیستید همه این ویژگی‌ها را فعال کنید. می‌توانید به راحتی در حالت ساده از آن استفاده کنید و هر زمان که بخواهید ویژگی‌های حالت کامل را فعال نمایید.

بررسی لایسنس اپل لاجیک پرو

از زمانی که اپل در سال 2002 نرم‌افزار تولید صوتی Logic Pro را عرضه کرد، این نرم‌افزار در میان رقبای خود به‌عنوان پرچمدار شناخته می‌شد و به همین دلیل اپل برای اثبات این مساله، آخرین نسخه را با ویژگی‌های جدید بیشتری عرضه کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای اپل لاجیک پرو

  • قابلیت تولید موسیقی‌های بزرگ
  • سازگاری با سایر برنامه‎‌های حرفه‌ای
  • پرداخت هزینه تنها برای یک بار، بدون حق اشتراک و بروزرسانی رایگان
  • دارای دو مود ساده و کامل

معایب اپل لاجیک پرو

  • کار با آن برای افراد تازه وارد سخت است
  • تنها در مک قابل استفاده است

قیمت و برنامه‌ها

پرداخت هزینه برای خرید لایسنس اپل لاجیک پرو قطعا در دراز مدت ارزش دارد، زیرا با این که هزینه اولیه آن زیاد است، اما فقط یک بار بوده و بروزرسانی‌های آینده نیز رایگان است.

برای کار با این نرم‌افزار به مک با Mac 11.9 یا بالاتر از آن نیاز دارید و از هر مدل مک با پردازنده اینتل و تراشه M1 یا M2 پشتیبانی می‌کند. بنابراین، برای شروع کار به بهترین کامپیوتر صوتی یا لپ تاپ رده بالا برای تولید موسیقی نیاز ندارید.

ابزار و ویژگی‌ها

ابزار و ویژگی‌های اپل لاجیک پرو
ابزار و ویژگی‌های اپل لاجیک پرو

با لایسنس لاجیک پرو شما به بهترین ویژگی‌های یک ادیتور صوتی در حالت ساده یا کامل دسترسی دارید. این نرم‌افزار ساخت موسیقی، یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال Digital Audio Workstation (DAW) کاملا حرفه‌ای اپل است. تطبیق پذیری لاجیک پرو باعث شده که در سطح حرفه‌ای از آن استفاده شده و طرفداران زیادی نیز به‌دست بیاورد.

Logic Pro یک برنامه بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است، اما برای ساده کردن و قابل استفاده بودن برای افراد تازه وارد، دکمه‌ای در بالای سمت راست صفحه پیدا خواهید کرد. این دکمه داشبورد شما را در دو حالت Simplified و Full(به همراه ویژگی‌های حرفه‌ای) نشان می‌دهد. این دکمه شما را به قسمت تنظیمات پیشرفته می‌برد، جایی که عملکردهای بسیار دقیقی را پیدا می‌کنید که باعث تفاوت بین دو حالت ساده و کامل می‌شود. بهترین نکته این ویژگی این است که آهنگ‌های ضبط شده در حالت Full Feature ویژگی‌های خود را در هنگام پخش در حالت Simplified حفظ می‌کنند.

در لایسنس لاجیک پرو نزدیک به 2000 کلید قابل تعریف و دستورات MIDI در اختیار دارید و برای کمک به تست و خلاقیت شما یک تاریخچه لغو 200 مرحله‌ای نیز وجود دارد که از جمله می‌توان به لغو ویرایش پلاگین و میکسر اشاره کرد.

برای استفاده از قدرت و انتخاب‌های زیاد، شما باید فضای کافی به آن اختصاص دهید. گرچه نصب اولیه برنامه تنها به 6GB فضا نیاز دارد، اما برای نصب کل کتابخانه صدا به 72GB فضا نیاز دارید.

شما نزدیک به 6000 ساز و افکت همراه با 1200 ساز نمونه‌برداری شده و 1470 لوپ اپل دریافت می‌کنید که شامل نمونه موسیقی‌های قابل پخش داخل Live Loops Grid است که Logic Pro با GarageBand برای iOS به اشتراک می‌گذارد.

اگر می‌خواهید رکوردهای با کیفیت شما در امان باشند، بهتر است تا قبل از بروزرسانی، از آن‌ها بک آپ تهیه کنید. برای این‌کار به پوشه برنامه‌ها رفته و Logic Pro را پیدا کنید. بر روی Control کلیک کرده و compress را انتخاب کنید. یک پوشه جدید ایجاد کرده و نسخه فعلی خود را در آن جا قرار دهید.

لایسنس اپل لاجیک پرو در حال حاضر با ویژگی‌های صدای فضایی، اتصال Ableton Live از طریق Ableton Link، پشتیبانی شناور 32 بیتی، لوپ‌ها و پاکت‌های جدید، ابزار جدید free tempo، stackهای تو در تو و 35 تا stomp boxes از طریق Pedal Board در دسترس کاربران است.

رابط کاربری

رابط کاربری اپل لاجیک پرو
رابط کاربری اپل لاجیک پرو

تا پیش از این، کاربران لاجیک پرو درخواست بهبود رابط کاربری این نرم‌افزار را داشتند. سرانجام در جدیدترین نسخه اپل ترک‌های تو در تو، ویژگی‎‌‌های مدیریت و انعطاف‌پذیری برنامه را باز طراحی کرد و مشکلات آن را برطرف نموده است.

دو نوع stack وجود دارد. Stack پوشه‌ها که عملکردهای سازمانی اساسی را ارائه می‌دهند. آن‌ها به تنهایی می‌توانند سطوح را تغییر دهند، اما قابلیت اندازه‌گیری ندارند. از طرفی جمع‌بندی stackها توانایی تغییر تنظیمات روی آهنگ‌های فردی را حفظ می‌کند، همچنین می‌تواند همه را با هم تغییر دهد. جایی که می‌توانید ویرایش، افکت‌ها و غیره را اضافه کنید و به این صورت در زمان صرفه‌جویی خواهد شد.

در جدیدترین نسخه از لایسنس لاجیک پرو با استفاده از stackهای تو در تو، می‌توانید وظایف ویرایش گروهی را بیشتر تقسیم کنید. کار کردن با آن‌ها نیز آسان است. می‌توانید سر صفحه آهنگ‌ها را به اطراف بکشید یا برای حذف، آن را به بیرون بکشید و مجددا سازماندهی کنید.

عملکرد

در بروزرسانی جدید لایسنس اپل لاجیک پرو می‌توانید 35 باکس پدال برد را به‌عنوان پلاگین جداگانه ضبط کنید. به این معنی که می‌توانید خروجی افکت‌های MIDI تولید شده را به‌عنوان بخشی جدا نشدنی از آهنگ ضبط کنید و نه این که حین پخش اضافه شود.

شما می‌توانید انتخاب کنید که این کار را برای هر منطقه خاص و یا هر افزونه خاصی که اعمال کرده‌اید انجام دهید یا خیر.

اگر در ضبط چند آهنگ با هم، تازه‌کار هستید یا به‌سادگی می‌خواهید حجم آهنگ‌های ارسال شده را تغییر دهید، می‌توانید از ابزار جدید Gain استفاده کنید. این ویژگی در سمت چپ نوار منوی آهنگ‌های اصلی قرار دارد. پس از انتخاب Gain، به سادگی روی هر آهنگی بروید و سپس نوار لغزنده ظاهر شده را برای جلوه فوری به بالا یا پایین بکشید.

همه این ویژگی‌های ساده جدید به شما کمک می‌کنند تا فضای کاری خود را سازماندهی کنید، هوشمندانه‌تر کار کرده و قدرت پردازش را بیشتر ذخیره کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید آهنگ‌ها را مسدود کرده، یک رندر موقت از آن ایجاد کنید، دسترسی به متر آن‌ها را خاموش کنید و در فضای ذخیره‌سازی صرفه جویی نمایید.

همگام سازی با ABLETON LINK

همگام سازی با ABLETON LINK
همگام سازی با ABLETON LINK

آخرین بروزرسانی لایسنس اپل لاجیک پرو از پروتکل Ableton Link پشتیبانی می‌کند که مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته است. Ableton Link ضربان، فاز و سرعت برنامه‌های فعال شده با Ableton Link را در همان رایانه یا از طریق یک شبکه مشترک همگام‌سازی می‌کند.

ادغام صدای فضایی با صدای دالبی

ادغام صدای فضایی با صدای دالبی
ادغام صدای فضایی با صدای دالبی

بروزرسانی جدید لایسنس اپل لاجیک پرو یک محیط آکوستیک بصری و قابل دست‌کاری با منابع صوتی سه بعدی Spatial Audio را معرفی می‌کند. میکس‌های صوتی فضایی و فایل‌های Dolby Atmos شما در اپل موزیک نیز به صورت بومی پخش می‌شوند و خروجی‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

از طریق تب Dolby Atmos در منوی mix می‌توانید به همه این قابلیت‌ها دسترسی پیدا کنید. وقتی صدای فضایی فعال است، می‌توانید در سمت چپ DAW به Track Inspector بروید تا یک صفحه مربعی شکل در پایین ظاهر شود، با کلیک روی آن پنجره، Spatial Audio باز می‌شود. با استفاده از ابزارها و با مکان‌نما می‌توانید صدای فضایی را دستکاری کنید.

فلوت 32 بیتی

در بروزرسانی جدید لایسنس اپل لاجیک پرو می‌توانید فایل‌های صوتی را با فرمت ممیز FLOAT-32BIT بدون تبدیل، به لاجیک پرو وارد کنید.

معرفی این استاندارد، امکان اشتراک‌گذاری و سازگاری فایل با دیگر DAWSهای حرفه‌ای را افزایش می‌دهد که قطعا قابلیت خوبی است. کاربران هنگام ویرایش ارائه شده توسط FLOAT-32BIT، از فضای اضافی افزوده شده استقبال خواهند کرد.

نکته: صدای محیطی که در طول هر ضبط وجود دارد همچنان در ویرایش نیز وجود دارد.

دیگر قابلیت‌های جدید اپل لاجیک پرو

دیگر قابلیت‌های جدید اپل لاجیک پرو
دیگر قابلیت‌های جدید اپل لاجیک پرو

از دیگر قابلیت‌های جدید بروزرسانی لایسنس اپل لاجیک پرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن محتوای جدید به لاجیک پرو که شامل صداهای بدون حق امتیاز نیز می‌باشد. افزودن صداهای جدید به بروزرسانی‌ها همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند، زیرا هرگز نمی‌توانید صداهای کافی برای الهام گرفتن داشته باشید.
  • پروژه چند آهنگی Lil Nas X
  • ابزارهای جدید Sampler
  • جلوه‌های افزودنی مانند ChromaVerb
  • ابزارهای جدید ویرایش صوتی مانند حالت‌های Relative و Trim برای تنظیم داده‌های اتوماسیون موجود

آیا لایسنس اپل لاجیک پرو ارزش خرید را دارد؟

صدها ویژگی فوق‌العاده دیگر در لاجیک پرو وجود دارد که برای معرفی آن‌ها در این مطلب، زمان کافی نداریم که البته بسیاری از آن‌ها سال‌هاست که همراه با این برنامه هستند. لاجیک پرو، مک شما را به یک استودیوی موسیقی تبدیل می‌کند و قابل مقایسه با هیچ نرم‌افزار رقیب دیگری نیست.

اگر می‌خواهید مهارت‌های اصلی ساخت موسیقی خود را ارتقا دهید، سازگاری با Ableton Live برای شما بسیار ضروری است؛ در نتیجه خرید لایسنس اپل لاجیک پرو یک انتخاب درست برای شما خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید به یک کتابخانه عظیم صوتی دسترسی داشته باشید و ترجیح می‌دهید تا به جای اشتراک، یک ویرایشگر صوتی کامل داشته باشید قطعا این نرم‌افزار ارزش خرید را دارد. تنها در صورتی که بخواهید روی ویندوز کار کنید، نرم‌افزار صوتی اپل مناسب شما نیست، زیرا تنها برای استفاده در مک ساخته شده است. برای آشنایی با لایسنس نرم‌افزارهای کاربردی موجود در انارگیفت بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید