روش های خرید از آمازون و سایت‌ های خارجی در ایران

افراد زیادی هستند که قصد دارند کالاها و آیتم‌های مورد نیاز خود را به روش مجازی و با خرید از سایت های خارجی انجام دهند. این افراد دلایل مختلفی را برای این منظور ارائه می‌دهند؛ از کمبود وقت برای گردش در بازار گرفته تا نایاب بودن محصولات دلخواهشان در سایت‌ها و بازارهای داخلی، می‌تواند دلایل توجیه کننده‌ای باشد.

اگر شما نیز قصد دارید نیازهای خود را از فروشگاه‌های مجازی خارج از کشور مانند آمازون و ای بی تأمین کنید، در ادامه این مطلب از انارگیفت با ما همراه باشید تا راه و روش انجام این کار را بیاموزید.

مراحل خرید از سایت های خارجی

نکته: در ابتدایی‌ترین قدم باید از یک نرم‌افزار تغییر آی پی قدرتمند استفاده کنید و کشور محل سکونت خود را کشوری غیر از ایران معرفی کنید. در این قسمت بهتر است کشور تعیین شده با آدرسی که قرار است برای شخص گیرنده کالا ثبت کنید، یکسان باشد. تمامی این اقدامات به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور است!

یافتن سایت‌های فروشگاهی خارجی

سایت‌های فروشگاهی خارجی
سایت‌های فروشگاهی خارجی

طبیعتاً هر شخص در قدم اول، به جستجوی سایت مطمئن و معتبر می‌پردازد تا بتواند خریدی ایمن را تجربه کند. خرید از آمازون در ایران بسیار شناخته شده است. اشخاص زیادی هستند که از طریق خرید ویزا کارت مجازی و دیگر روش‌های پرداخت، به خرید از سایت آمازون می‌پردازند.

یکی دیگر از سایت‌های بسیار مناسب که اجناس دست دوم و استوک را نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد، eBay است. خرید از ای بی به یکی از خریدهای تفریحی افراد در داخل کشور تبدیل شده است؛ بدین معنی که افراد می‌توانند در نقش خریدار و فروشنده اجناس خود، به این سایت مراجعه کنند.

علاوه بر ویژگی‌های مثبت خرید از این دو سایت و فروشگاه‌های مجازی مشابه خارجی، باید به این نکته توجه کرد که تنها خرید کالاهای دیجیتالی مانند کتاب صوتی، اپلیکیشن و مواردی از این دست را می‌توان مستقیم انجام داد. بدین معنی که برای خرید کالاهای فیزیکی مانند لپ تاپ و لباس و … باید آدرس یکی از دوستان در کشوری غیر از ایران (به دلیل تحریم موجود) را ثبت کرد و سپس کالای مورد نظر را از دوست خود تحویل گرفت.

در کنار دو سایت محبوب فوق، وبسایت‌های دیگری نیز وجود دارند که امکان ارسال مستقیم کالا به داخل کشور را دارند؛ به طور مثال می‌توان به برخی از وبسایت‌های چینی اشاره کرد که کالا را درب منزل به خریدار تحویل می‌دهند.

در تمامی مراحل خرید از سایت های خارجی، باید از امنیت و اعتبار وبسایت فروشگاهی منتخب مطمئن شد و سپس اقدام به خرید از فروشگاه مربوطه نمود، زیرا احتمال کلاهبرداری در این بخش زیاد است.

معرفی برخی از سایت‌های فروشگاهی معروف

به طور خلاصه تعدادی از سایت‌های فروشگاهی را معرفی می‌کنیم:

Amazon: معتبرترین وبسایت فروشگاهی است که کالاهای با برند اورجینال را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. همچنین در مناسبت‌های مختلف سالانه مانند کریسمس یا جمعه سیاه،‌ تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را روی کالاهای خود اعمال می‌کند.

ای بی eBay: این فروشگاه مجازی در کنار کالاهای نو به ارائه آیتم‌های استوک نیز می‌پردازد و افراد بر اساس سلیقه و وضعیت اقتصادی خود می‌توانند محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

فروشگاه اپل: خرید مستقیم محصولات اپل از گوشی تا مک را می‌توان در این سایت فروشگاهی انجام داد. (بهتر است برای انجام خریدی مطمئن، قوانین سایت مربوطه را مطالعه کنید)

فروشگاه چینی Tiny Deal: این یکی از سایت‌های چینی است که مشتریان زیادی در ایران دارد. از کالاهای ورزشی تا کنسول بازی در این فروشگاه موجود است و با در اختیار داشتن ویزا کارت و مستر کارت مجازی می‌توان از آن خرید کرد.

نکته: علاوه بر سایت‌های معرفی شده در بالا، فروشگاه‌های مجازی زیادی در دنیا وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها و مطالعه قوانین و ضوابط مرتبط و مشاهده روش‌های پرداخت تحت پشتیبانی آن‌ها، می‌توانید خریدی دلنشین را تجربه کنید.

انتخاب روش پرداخت در خرید از سایت های خارجی

انتخاب روش پرداخت برای خرید از سایت های خارجی
انتخاب روش پرداخت برای خرید از سایت های خارجی

بر اساس روند خریدهای متداول، پس از انتخاب سایت و کالا و ثبت آدرس، نوبت به پرداخت هزینه می‌رسد.

در این مرحله نیز به دلیل تحریم‌های حاکم بر ایران، نمی‌توان از کارت‌های اعتباری عضو شبکه شتاب کشور استفاده کرد. بنابراین باید از کارت‌های پرداخت مجازی مانند ویزا کارت مجازی و مستر کارت مجازی و … استفاده کرد.

قبل از خرید کارت پرداخت مورد نظر باید سایت فروشگاهی هدف را بررسی کرد و روش‌های پرداخت تحت پشتیبانی آن را مشاهده کرد. به این دلیل که برخی از سایت‌های موجود تنها از تعدادی از روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

از روش‌های پرداخت موجود می‌توان به خرید ویزا کارت مجازی، خرید مستر کارت مجازی، خرید امریکن اکسپرس مجازی و خرید کردیت کارت مجازی اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای تهیه تمامی این کارت‌ها می‌توانید به فروشگاه انارگیفت مراجعه کنید.

در خرید از برخی از سایت‌های فروشگاهی مانند آمازون و ای بی می‌توان از گیفت کارت استفاده کرد. در واقع هنگام خرید از آمازون بهترین روش استفاده از گیفت کارت آمازون و در زمان خرید از eBay ساده‌ترین روش استفاده از گیفت کارت ای بی است.

بدیهی است که در خرید از سایت های خارجی، انتخاب روش پرداخت هزینه به عهده شخص خریدار است. باید پس از بررسی‌های لازم در مورد سایت هدف، یکی از Payment Methodها را انتخاب کرده و بر اساس دستورالعمل‌های روی صفحه وبسایت مذکور، روند خرید خود را تکمیل نمایید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید