بررسی کامل اپل فاینال کات پرو و خرید لایسنس آن

فاینال کات پرو که قبلا Final Cut Pro X نامیده می‌شد یک نرم‌افزار قدرتمند برای ویرایش ویدئو است. Final Cut Pro شما را، چه فیلمساز حرفه‌ای باشید و یا یک فرد مبتدی، با ابزارهای پیشرفته در ساخت یک ویدئوی خیره‌کننده یاری می‌کند. در ادامه این مطلب از انارگیفت به معرفی کامل نرم‌افزار ویرایش فیلم اپل و خرید لایسنس آن می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

اپل فاینال کات پرو اپل چیست؟

اپل فاینال کات پرو اپل چیست؟
اپل فاینال کات پرو اپل چیست؟

Final Cut Pro یک برنامه ویرایش غیرخطی ویدئو است که در اوایل سال 1990 توسط Macromedia طراحی شد و به سرعت به یک نرم افزار ویرایش ویدئویی کارآمد در هالیوود و سایر صنایع تبدیل گردید. در سال 2002 اپل آن‌ را از Macromedia خریداری کرد و توسعه داد تا به Final Cut Pro کنونی تبدیل شد. همچنین می‌توانید در کنار آن از برنامه‌های کابردی بیشتری مانند Motion و Compressor برای گسترش سیستم ویرایش ویدئویی خود استفاده کرده و تصاویر و ویدئوهای خیره‌کننده‌ای را در فرمت‌های مختلف تهیه کنید.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر از هر برنامه دیگر موارد انتخابی خود را برش داده و ویرایش کنید. رابط کاربری و ویژگی‌های ساده آن، هم برای مبتدیان و هم حرفه‌ای‌ها مناسب است؛ به همین دلیل افراد حرفه‌ای نیز از این برنامه استفاده می‌کنند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

خرید لایسنس فاینال کات پرو

بدیهی است که برای استفاده از خدمات این برنامه باید لایسنس قانونی آن‌ را تهیه کنید. با خرید لایسنس قانونی اپل فاینال کات پرو از انارگیفت به راحتی و بصورت مادام‌العمر می‌توانید از مزایا و خدماتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، استفاده کنید. با خرید لایسنس Final Cut Pro برای استفاده از این نرم‌افزار دیگر نیازی به ابزار تغییر IP و تغییر ریجن ندارید.

قابلیت‌های فاینال کات پرو

قابلیت‌های فاینال کات پرو
قابلیت‌های فاینال کات پرو

این نرم‌افزار با تمام ابزارها و قابلیت‌های ویژه‌ای که در اختیار شما می‌گذارد، به شما کمک می‌کند تا به یک ویرایشگر ویدئویی حرفه‌ای تبدیل شوید. علاوه بر امکان ساخت جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری، قابلیت‌های زیر را نیز در اختیار شما می‌گذارد:

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

  • ابزارهای ویرایش رنگ پیشرفته برای تصحیح و متعادل کردن رنگ‌های تصاویر یا کلیپ‌های ویدئویی
  • تنظیم عناوین داخلی به سبک‌های مختلف با استفاده از انیمیشن‌ها، انتقال‌ها و جلوه‌ها؛ همچنین می‌توانید آن‌ها را برای استفاده در آینده تنظیم کنید.
  • امکان ادغام چندین کلیپ و پخش همزمان و یا پشت سرهم
  • حذف صداهای ناخواسته از ویدئو مانند صدای باد با استفاده از ابزار حذف نویز
  • امکان ویرایش چندین آهنگ ویدئو بصورت همزمان
  • امکان انتقال ویدئوهای دلخواه از کتابخانه به برنامه
  • امکان اشتراک‌گذاری ویدئوهای ساخته شده در فضای مجازی
  • قابلیت ادغام یکپارچه با Motion و Compressor

چه کسانی از فاینال کات پرو استفاده می‌کنند؟

کاربران فاینال کات پرو چه کسانی هستند؟
کاربران فاینال کات پرو چه کسانی هستند؟

Apple Final Cut Pro حجم وسیعی از ابزارهای حرفه‌ای را برای ویرایش در اختیار شما می‌گذارد. به همین دلیل محبوبیت زیادی در میان تدوین‌گرها و کارگردان‌های سینمایی دارد. علاوه بر این، به کاربران ساده اجازه می‌دهد تا در منزل خود محتوای ویدئویی تولید کنند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

اکثر کاربران فاینال کات پرو شامل افراد زیر هستند:

  • فیلم‌سازان حرفه‌ای
  • فیلم‌سازان مستقل
  • ادیتورها
  • فیلم‌بردارها
  • سازندگان محتوا

از آن‌جایی که اپل همیشه در محصولات خود برای تجربه کاربری اهمیت زیادی قائل است، نمی‌توان از فاینال کارت پرو نیز انتظاری کمتر از این داشت. آن‌ها یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو ساده و سریع ساخته‌اند که تولید محتوا را برای تازه‌کاران آسان می‌کند. گرچه یادگیری و استفاده از این برنامه کار ساده‌ای است، اما در عوض ویژگی‌ها و ابزارهای حرفه‌ای‌تری نیز دارد که می‌توان جستجو و از آن‌ها استفاده کرد.

فاینال کارت پرو یک راهنمای کامل آموزشی همراه با پشتیبانی اپل را در اختیار شما می‌گذارد. دوره‌های آنلاین زیادی نیز وجود دارد که آموزش کاملی از نحوه کار با این نرم‌افزار را ارائه می‌دهند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

رابط کاربری فاینال کارت پرو

رابط کاربری فاینال کارت پرو
رابط کاربری فاینال کارت پرو

رابط کاربری این برنامه یک تم خاکستری تیره دارد که تغییرات شما را برجسته می‌کند. در این محیط چهار پنجره از پیش تعیین شده شامل نمایشگرهای پیش فرض، سازماندهی شده، رنگ و افکت‌ها و نمایشگر دوتایی را مشاهده می‌کنید. با انتخاب پنجره دوتایی، قسمت مورد نظر شما جابه جا شده و در پنجره دوم ظاهر می‌شود.

در صورت دلخواه نیز می‌توانید رابط کاربری را بر اساس نیاز و سلیقه خود طراحی و سفارشی کنید. تنها عیب آن این است که مانند Premiere Pro نمی‌توانید پنل را باز کرده و هر کجا که می‌خواهید قرار دهید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

ویرایش ویدئوهای 360 در فاینال کات پرو

ویرایش ویدئوهای 360
ویرایش ویدئوهای 360

نرم‌افزار Final Cut Pro 360 به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای خود را به روشی کاملا جدید ویرایش کنید. می‌توانید ویدئوهای خود را در جهات مختلف بچرخانید و تجربه ویرایشی همه جانبه را به شما می‌دهد. همچنین امکان وارد کردن ویدئوهای VR در برنامه وجود دارد! این پلتفرم برای ساخت ویدئوهای 360 با افزودن بعد جدید به ویدئوهای معمولی عالی است. با فاینال کات پرو می‌توانید به راحتی ویدئوهایی باکیفیت و حرفه‌ای 360 درجه تولید کنید که هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

حداقل سیستم مورد نیاز برای فاینال کات پرو

موارد زیر الزامات مورد نیاز برای استفاده از این برنامه بر روی مک است:

  • حداقل نسخه سیستم عامل macOS 11.5.1 بر روی مک
  • 4 گیگابایت رم (8GB برای ویرایش 4K، عناوین سه بعدی و ویرایش ویدئو 360 توصیه می‌شود)
  • کارت گرافیک با قابلیت فلز
  • 1 گیگابایت VRAM برای ویرایش 4K، عناوین سه بعدی و ویرایش ویدئو 360
  • تا 8GB فضای دیسک رایگان موجود
  • برخی از ویژگی‌ها نیاز به اینترنت دارند و ممکن است هزینه داشته باشد. برای ساخت رکوردهای Blu-ray به دیسک‌های ضبط کنده Blu-ray نیاز دارید!

با فراهم کردن شرایط بالا، آماده نصب فاینال کات پرو و ویرایش ویدئوهای خود هستید.

تنها نکته این است که امکان نصب این برنامه تنها بر روی مک وجود دارد و برخلاف همتای خود Adobe Premiere Pro برنامه‌ای نیست که بتوان آن را روی رایانه ویندوزی نصب کرد و فقط برای کامپیوترهای مک موجود است.

 

سخن پایانی بررسی کامل اپل فاینال کات پرو

Final Cut Pro یک نرم‌افزار ویرایش حرفه‌ای است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد. اگر قصد تولید محتوا با کیفیت بالا را دارید، با خرید اکانت قانونی فاینال کات پرو برای مک از انارگیفت نیازتان را براورده کنید. علاوه بر این می‌توانید لایسنس اپل موشن (Apple Motion) و لایسنس اپل کمپرسور (Apple Compressor) را نیز از انارگیفت خریداری کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید